Kompressor ei lähe tööle
#21

Mootori käivituskondensaator on üldjuhul selline ~3 cm läimõõduga ja kuskil 8-10 cm pikk silinder, kaks juhet küljes. Skeemi tähis on selline : -ll-
Mootori kaane peal peaks olema ilmselt kaks joonist, üks näitab kuidas ühendada kui mootor käib päripäeva, teine kuidas ühendada kui vastupäeva.

\"cogito ergo sum\"- mõtlen järelikult olen olemas
Vasta
#22

Kondensaator on seljuhul täiesti olemas, aga midagi on siiski puudu, et mootor käima kargaks. Lihtsalt mootori nn klemmkarbis on kaks isast juhtmeotsa, sealt on nagu midagi välja võetud, (mis sinna karpi sisse mahub) juhtmeotsad omavahel kuidagi sobivaks tehtud ja ära ühendatud.
Tuleb vist eelmainitud pingelangu kahtlustada või mõned mõõtmised teha.
Vasta
#23

Tee juhtmekarbist pilti, lööb asja selgemaks
Vasta
#24

Juba jagasin skeemi lahti, tegemist on termoreleega mis on vahelt välja koogitud, aga ilmselt põhjusega... Midagi on masinaga juhtunud ja termorelee ei lasknud käima minna. Kui asi ei lase käima minna, võetakse see ikka vahelt ära ju... Selle tulemusena on ära põlenud üks elektrimootori mähistest... Seega, kus saaks mootori mähist uuesti mähkida lasta ja mis selle hind võiks umbkaudselt tulla?
Vasta
#25

Valutum ja odavam on uus mootor. Seega lisa siia väike aga loetav pilt mootori sildist või kirjuta, millist tahad. Õigem on muidugi sinna hädakisa teemasse panna, võid veel odavamalt saada.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#26

uus mootor ei ole vägapalju odavam kui terve uus kompressori nikerdis. Eelmine aasta uurisi. Tõetsti ku ihiinast tellida ja mõni kuu oodata. veidi treida ja puurida oleks võimalik aga kui nüüd aeg ja töö kokku panna siis ilmselt selle ajajooksul pole kompressorit kasutatud ja ilmselt polegi vaja



Vasta
#27

Hiina mootorid on Tallinnas letikaubana saadaval
Ja hind on (3f. Puhul) odavam kui vana ringi mähkida.
Termo on mootori sees ja juhtme otsad on mõeldud juhtimiseks kuskil mujal süsteemi katkestamiseks.
Vasta
#28

Osadel plönnpressoritel on mootori küljes mingit laadi mehaaniline jubla mis kaitseb teda ülekoormuse eest. Ehk siis pöörete langemisel katkestatakse mootori ahel. Ilmselt seal need üleliigsed juhtmed on selle omad. Kui selline pressor on nüüd niruvõitu kaabli järgi, siis saab see lahja kaabel sellele kaitsemehanismile ja edaspidi ka mootorile, saatuslikuks.

Info pärineb sõbralt, kes asjaga igapäevaselt kokku puutub.
Täpsemalt seda kogu protsessi kirjeldada ei oska, aga see pidi tavaline olema.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#29

Uut mootorit osta ei saa, kuna ei anna aretada midagi ümber, tuleb kasutada vana mootori rootorit, et asi jumet võtaks. Kompressor on nii huvitava ehitusega, et kompressori enda tööosa on lihtsalt kahe V kujulise kolviga (nagu esimesel pildil) ja kolbe aetakse ringi rootori otsa kinnitatud "väntvõlliga" milleks on põhimõtteliselt üks ekstsentrik seib ja teisel pool nn väntvõlli pole mitte ühtegi toetavat elementi, seega ümber teha ei saa rihmaratta peale.

Mootorit pidi väidetavalt ümber mähkida saama ka kolmefaasiliseks... Eks uurin mõnda ettevõtet mis mootoreid mähib, kuna ise ei näe siin eriti muud varianti kui tahta asi töökorda saada.
Näitajate poolest 3Hp mootor ja 2,2kw elektimootor.

Kasutatud on seda ilmselt mõne suure tarbimisega tööriistaga ja nii ta otsa on saanud... Ei jaga ikka keegi ära, et sellega võib kummi pumbata ja töölauda puhastada, mitte liivapritsiga mässata.

Võin kärsanud mähisest pildi teha ja tervest agregaadist (hetkel pole küll asjale nii ligidal et kohe õue joosta ja välkvõte ära teostada)

Hiina mootoreid saab letikaubana? Just sellistele kompressoritele?
Vasta
#30

Rihmaga saab panna küll, kui jätta originaal mootor laagripukiks.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#31

Kompressori muret väga ei ole, on ka väiksem kruvikompressor Tamrotorilt mis vajab veidi nokitsemist...

Lihtsalt väiksemate tööde jaoks või siis äravedamiseks selline nn hiinakas hea.

Eks ma siis hakkan nädala alguses läbi helistama ettevõtteid ja küsin mähkimise hinda, eks otsus langetatakse siis kui hind teada on. Tundub küll kallis tegevus, kuna ilmselt pole tegu tüüpmootoriga ja nn šablooni pole, aga kui kuskil on, siis võib proovida... Mõistlik on viia terve rootoriga või ilma? Rootori kättesamiseks tuleb veel veidi vaeva näha ja testida seda nagunii ilma kompressori väntvõllikojata ei saa kuna seal mootori laager.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne