Esituli
#1

Tere!

Juba pikemat aega jaman ühe jalgratta dünamo ja esitule(de)ga. Olgu siis õeldud, et tegu on vene aegse dünamo ning vanade lampidega. Tean, et see dünamo peaks töökorras olema, kunagi sai proovitud seda Riga-5 esitule põlema saamiseks ning oli täiesti toimiv kooslus. Samuti praegu olen proovinud dünamo toimimist nii, et panen juhtme sinna otsa ja siis keel vastu teist juhtme otsa, sain pisikese särakaga, järelikult toimib. Olen proovinud 3 erinevat lampi nüüd, kõigil on terved pirnid sees ning peaks just kõik nagu korras olema, kuid tõõle asi ei hakka. Samas, ei kinnitanud tuld raami külge ning hoidsin tuld käes ja ajasin ratast ringi, Riga-5'el oli aga tuli raami küljes, äkki ei saa siis ühendust? Raam peaks ju iseenesest teine "juhe" olema. Ehk keegi oskab õelda, mida teha..

Abi ootama jäädes,
Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#2

Minu loogika kohaselt peaks vooluring ikkagi siis tekkima, kui tuli vähemalt puudutab raami vastu. Kui lihtsalt käes hoiad, siis on natuke raskem vooluringi tekitada.
Vasta
#3

Kas piisab ka sellest, kui lisada esitule kinnitus koos esitulega leistangi torule?

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#4

(26-08-2009, 15:07 PM)Kevin68 Kirjutas:  Kas piisab ka sellest, kui lisada esitule kinnitus koos esitulega leistangi torule?

Otseloomulikult, nii tekib vooluring, ilma ei saa mingil moel töötada.
Vasta
#5

Proovisin seda nüüd ühe teise jalgrattaga ( 1988 Minsk ) , millel oli esitule kinnitus olemas. Panin tule kinnituse otsa, dünamo esihargi külge, vedasin dünamost juhtme esitulesse ning proovisin, kuid lootusetult.. mõtted täitsa otsas, ei tõõta ta nii või naa, pirn on terve, tule sees olev klemm ulatub ilusasti pirni pihta ning kõik peaks nagu okei olema..

Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#6

Probleem on tõenäoliselt sama, mis autodegi puhul: kehv massiühendus. Kui Sul on kinnituskronsad näiteks värvi peale pandud, siis värv ei juhi elektrit. Proovi mingi traadijupp siduda tulekorpuse ja dünamokorpuse vahele. Või võta tulepirn, pane külg vastu dünamokorpust, dünamost tulev juhe vastu põhjakontakti ja lase sõbral ratast keerutada. Kui siis ka tuli hõõguma ei hakka, siis on jama dünamos, mitte halvas ühenduses.
Vasta
#7

(27-08-2009, 15:28 PM)41Degree Kirjutas:  Probleem on tõenäoliselt sama, mis autodegi puhul: kehv massiühendus. Kui Sul on kinnituskronsad näiteks värvi peale pandud, siis värv ei juhi elektrit. Proovi mingi traadijupp siduda tulekorpuse ja dünamokorpuse vahele. Või võta tulepirn, pane külg vastu dünamokorpust, dünamost tulev juhe vastu põhjakontakti ja lase sõbral ratast keerutada. Kui siis ka tuli hõõguma ei hakka, siis on jama dünamos, mitte halvas ühenduses.

Niipalju, kui mina lampe-generaatoreid näinud olen, on nende kinnitusklambritel lisaks kinniutuspoltidele olemas veel teravaotsaline kruvi (ca M3 kuni M5, sõjaeelsetel võib olla sama kandi mõõt ka tollis). Selle ülesanne on massiühenduse tekitamine ning see keeratakse peale seadme kinnitamist teravikuga kinnnitatava detaili poole läbi värvi vm kihi. Selliselt pingutatud kruvi tagab tavaliselt korraliku massiühenduse klambri ja alusdetaili vahel.

Muidugi harvermini võib ka juhtuda, et leistang ja kahvel ei ole omavahel korralikult elektrilises ühenduses, nt kui kahvli toru on seest värvitud.

Aga igasuguseid ühendusi saab kontrollida testri abil Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

No ajutise katsena v6iks selle massijuhtme ka ju vedada. Dynamo korpusest siis tule kinnituseni. Kui siis ka tööle ei hakka siis on midagi ikkagi sel dynamol viga.

Pole midagi targemat teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne