Dnepri elektrisüsteemi anomaalia
#1

Kurdan siis oma muret siin ja paaris muus foorumis- ehk targemad/ kogenenumad oskavad vea jälgedele juhatada.
Rattaks Dnepr K-650, 12V mootoriga. Külma mootoriga startides ja sõites umbes 10 km piires hädad puuduvad, kuid peale n. poole tunni pikkust peatust hakkab jama pihta- tühikäigupööretel tõmbab tuled tumedaks ja mootor sureb välja. Kui välkkiirelt jaole saada ja enne väljasuremist tuled välja lülitada, siis jääb mootor tööle ja sõidab normaalselt. Paar minutit peale tulede väljalülitamist võib need taas sisse lülida ja sõit jätkub normaalselt... kuniks uuesti hakkab sama tants pihta. Kuna eelnevalt oli esinenud probleeme süütelukuga, siis vahetasin selle välja- tulutult! Vea ilmnedes on süsteemi elektrinälg nii suur, et isegi armatuuri signaaltuled vaevalt hõõguvad. Kahtlustaks lühist kusagil tulede ahelas, aga sellise lühise korral oleks pidanud juhtmestik olema ammu maha põlenud... Kas mingi aku siseviga? Aga kuidas puutub asjasse külm või soe mootor? Kurja kui tüütud on need ilmuvad- kaduvad vead, mida ei saa testriga ahelaid läbi helistades mõõta Sad
Vasta
#2

Äkki on selline viga, et soojenedes ja voolu kõvasti tarbides lähevad generaatoril mähised lühisesse. Kas akut oled proovinud vahetada? On ennegi olnud, et aku laadides läheb lühisesse.
Vasta
#3

Arvan, et kui genekal läheksid mähised nii hullult lühisesse, et täis akuga tõmbab tuled tumedaks, siis oleks seal ka suits taga. Aga aku, mnjah, kui ta mingil põhjusel viskab paar potti tagant ära (vigane ühendus?), siis võivad sümptomid küll sarnased olla. Peab tuulama ringi, ehk leiab mõne voltmeetri mida otse akule külge kruvida ja sõidu ajal jälgida annab...
Vasta
#4

Kui genekas probleem oleks, siis arvatavasti lendaks kohe laadimise tuli põlema. Mul sõbra Suzukil põletas aeg-ajalt 25A peakaitset läbi. Vahetas aku ära ja probleemid kadusid.
Vasta
#5

Turgatas pähe veel üks asi, mis võiks reageerida soojenemisele ja tõmmata tuled tumedaks- süütepool. Näha on, et midagi on temaga toimunud- toda vahataolist kõva ollust on sealt mingil määral välja voolanud. Mitte palju, aga mõned rippuvad tilgad on ikka moodustunud, ehk ongi siin häda peidus? Vahetasin el-süüte süütepooli originaali vastu, aga sellega on praktiliselt võimatu mootorit tööle saada, isegi sooja mootoriga on ülim meelitamine. Kurja, peab vist korvi hooaja lõpetama ja ootama paremaid aegu (s.t. kevadet), vahepeal hoopis kaaluma mõne lääne ratta kahe väljundiga pooli kasutamist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne