Vanasõidukite Suursõit 2010
#1

Eesti vanatehnikaklubid on ühiselt korraldanud iga viie aasta tagant suuremat ühissõitu jaanipäevaaegsel Eestimaal. Nõnda saab see toimuma ka aastal 2010 ja täpsemalt 23.-27.juunil. Iga hetkega muutub info ürituse kohta täpsemaks ja avaldub www.vanatehnika.ee kodulehel.
Igastahes on õige aeg hakata mõtlema vanatehnika korrastamise peale, sest tegu on väga piduliku ja rahvusliku üritusega, kus ka vanatehnikatehnika ja vanatehnikud peavad olema eeskujulikus ja võidupühale väärilises korras.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#2

Vanasõidukite Suursõit 2010 marsruut

23 kuni 27 juuni 2010 Vanatehnika Suursõidu start ja finis on teada:
Start - Laitse Rallypark 23.06.2010 hommikul.
Finis - Pärnu linn 26.06.2010 keskpäeval.

Väljatöötamisel on sõidu marsruut. Eesmärk on külastada võimalikult palju toredaid paiku Eestimaal, näidata vanatehnikat, puhata ning laiendada oma silmaringi. Päevane läbisõit peaks jääma alla 300 kilomeetri. Väga olulised on ööbimiskohad (seal peaksid olema võimalused söömiseks, pesemiseks, magamiseks, sõidukite parkimiseks). Peaaegu sama tähtis on lõunasöögi koht ning tankimispeatused. Muus osas on oodatud ettepanekud looduskaunitest, ajaloolistest ning muidu huvitavatest kohtadest. Ärge laske end segada mingitest piirangutest, käesolevas etapis tuleb lasta fantaasial vabalt lennata.

Ootan kõikvõimalikke ettepanekuid tähtajaga 04.10.2009 (hiljemalt Tagadi restauraatorite päeval) - soovitavalt kirjalikult e-mailile indrek.sirk@mail.ee

Parima ning meeldejäävaima ürituse saame korraldada endile ise. Ära jää ootama, et keegi teine kannab Sulle kandikul ette elamuse. Anna ka enda panus.
Vasta
#3

VSSS 2010 marsruudi osas on viimaste arengutega võimalik tutvuda vanatehnika.ee foorumis

http://www.vanatehnika.ee/modules.php?na...opic&t=637
Vasta
#4

Kas seda infi koostatakse ka mõnes teises keeles? Hea meelega saadaks edasi mõnedele tuttavatele, sh inglise ja soome keeles, a ei teeks paha kui on variant ka vene keeles olemas. Alternatiivina võin viimase ka ise teha, a vajaks orgunnijate kinnitust, et sõnum on õige ja teht sobival viisil.
K

(25-01-2010, 13:26 PM)indreksirk Kirjutas:  VSSS 2010 marsruudi osas on viimaste arengutega võimalik tutvuda vanatehnika.ee foorumis

http://www.vanatehnika.ee/modules.php?na...opic&t=637
Vasta
#5

Nüüdseks on sõbraliku kaasfoorumi www.vanatehnika.ee esilehe lingi all ka registreerumise vorm olemas.

Registreerumise tingimuseks on vanasõiduk, mis on laitmatu välimusega, tehniliselt korras ja üle 35 aasta vana. Eritingimused otsustab komisjon.

See viimane tähendab seda, et kui sul on näiteks uuem potentsiaalne vanasõiduk, siis võib ka saata endast info. Komisjon, kuhu kuuluvad Märt Aarne, Märt Karu, Urmas Teearu ja Tõnu Piibur, ütlevad siis selle kohta, et see on heas korras, omab seost selle üritusega ja on oodatud Jaanitule teekonnale. Kui aga on lood veidi negatiivsed, siis ütleb komisjon näiteks, et sõiduk on hetkel ebasobivas korras ja ei esinda meie vanatehnika klubide visiooni meile sobival viisil.
Või... Sõiduk on liialt laialdaselt levinud ja ei väljenda päris asjakohaselt vanatehnika ürituse eesmärki.

Sama võidakse kosta ka liikuri peale, mis on küll väga vana, kuid ei ole pealiskaudsel vaatlemisel laitmatus korras ja silmnähtavalt tehniliste puudustega (roostes jne).

Selle peale ei tule solvuda, vaid valida kas teine sõiduk, mis sobib või osaleda sõpradega koos.

Kuna on tegu võidupüha aegsete jaanituledega kõikides peatuspaikades ja kogu ürituse vältel, siis ma palun väga tungivalt juurelda selle üle, kas kõik mundrid ja poliitilised kostüümid ikka sobivad antud ürituse konteksti. Mina esindan oma maailmavaatelt marurahvuslikku taarausulist ja soovitan ka kõikidel teistel sel nädalal teha väike paus oma igapäevastesse ordenitesse ja furaðkadesse.

Saateautodena kasutage palun ka vanatehnikat, mis kvalifitseerub üritusele. Kui iga vana tsikli või autoga sõidab kaasa üks kaasaegne sõiduauto siis ei ole lõpuks võimalik aru saada, mis üritusega on tegu. Näituseplatsidele ja ööbimispaikadesse lastakse ainult vanatehnikat ja äärmiselt ebamugav on kanda oma asju käsitsi linna teises servas parkivast saateautost. Seega tsiklimehele sobiv saateauto telkide ja muu mudru vedamiseks saab olla ainult sõbra uunikum-auto, paremal juhul kamba peale võetud vanaaegne veokas või buss.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

(09-03-2010, 12:03 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Nüüdseks on sõbraliku kaasfoorumi www.vanatehnika.ee esilehe lingi all ka registreerumise vorm olemas.

Registreerumise tingimuseks on vanasõiduk, mis on laitmatu välimusega, tehniliselt korras ja üle 35 aasta vana. Eritingimused otsustab komisjon.

See viimane tähendab seda, et kui sul on näiteks uuem potentsiaalne vanasõiduk, siis võib ka saata endast info. Komisjon, kuhu kuuluvad Märt Aarne, Märt Karu, Urmas Teearu ja Tõnu Piibur, ütlevad siis selle kohta, et see on heas korras, omab seost selle üritusega ja on oodatud Jaanitule teekonnale. Kui aga on lood veidi negatiivsed, siis ütleb komisjon näiteks, et sõiduk on hetkel ebasobivas korras ja ei esinda meie vanatehnika klubide visiooni meile sobival viisil.
Või... Sõiduk on liialt laialdaselt levinud ja ei väljenda päris asjakohaselt vanatehnika ürituse eesmärki.

Sama võidakse kosta ka liikuri peale, mis on küll väga vana, kuid ei ole pealiskaudsel vaatlemisel laitmatus korras ja silmnähtavalt tehniliste puudustega (roostes jne).

Saateautodena kasutage palun ka vanatehnikat, mis kvalifitseerub üritusele. Kui iga vana tsikli või autoga sõidab kaasa üks kaasaegne sõiduauto siis ei ole lõpuks võimalik aru saada, mis üritusega on tegu. Näituseplatsidele ja ööbimispaikadesse lastakse ainult vanatehnikat ja äärmiselt ebamugav on kanda oma asju käsitsi linna teises servas parkivast saateautost. Seega tsiklimehele sobiv saateauto telkide ja muu mudru vedamiseks saab olla ainult sõbra uunikum-auto, paremal juhul kamba peale võetud vanaaegne veokas või buss.
Tõnu, Sinu kirjutatud jutt on natuke möla! Sisimas olen ma sellega 100% nõus aga: ilma roostetäpita masinaga sõitma tulijal ei ole mitte mingit lisaautot vaja!!! Tsiklimees võtab seljakoti selga ja telgi nöörib pakiraamile, automeestel pole üldse probleeme. Süüa ju antakse? Ja kes on tsiklimehe saateauto? "Tavaline" osaleja, kes lihtsalt on konkreetse inimesega sõber.

Miks ÜLDSE tolereeritakse mingite uute autode kasvõi samas linnas viibimist "samausuliste" poolt VANATEHNIKAsõidu ajal??? Mis on sellise lauslolli punkti või mõiste "saateauto" mõte üldse? Sitatüki, traadijupi ja joptvajumatiga "restaureeritud" poolmäda uunikum, a'la Kirsi Fiat vanasti, ju ei sobi niigi (jummala õige mõte), seega pole vaja ka traadijuppe ja sitatükikesi mingi koleda pilusilmse käkerdisega kaasa vedada. Ja nagu Sa oled täheldanud, siis "tehnilisi probleeme" on läbi kõigi Talverallide esinenud vaid üksikutel masinatel ning mingeid tehnitðkasid pole ka märganud.

Muuseas, hästi kasvatatud ja sõna kuulavad lapsed (need, kes ikka istuvad, mitte vanematel peas ei ela ja omasoodu roolitaha ei kipu) võib nii vanadesse autodesse ilma mistahes lollakate toolideta istuma panna. Vähestelt leiad tagapingilt turvavööd... ja röökivaid imikuid polegi vaja nädal otsa solgutada.
Kütust ja määrdeaineid saab tee äärest ja ongi kogu lugu. Lisaks on hetkel pakkumisel kõige vanem ratastega maja sünniaastaga 1978, seega ei saa ka peaaegu mitte üks daatða platsile ja seega poel ka mitte mingi põhjendus nende veovajadus. Sünniaastaga 1975 või varem on vast kogu Eesti peale kuni 5 putkat, nendest üks strealine-alumiiniumkuut.

PS: ma tahan näha tsiklimehi, kes oma restaureeritud asju oma käiguga sõidutavad, mitte ei vea koledates kuutides kaasa, et neid siis platsipeal näidata. Kogu Eesti pealt ei saa kokku ka piisavalt palju kaubikuid ja kastikaid, mis oleks üliheas korras, sünniaastaga 1975 ja varem ning millega võiks siis selliseid kaasa vedada... Saad küll aru, mida (ja ka keda) ma mõtlen Big Grin

PPS: kuna tegu on kolme tsiklimehe ja ühe super autorestauraatoriga (keda pole ma veel ühegi vanaauto roolis näinud, Smart ei ole auto), siis on oht, et automeestele tehakse liiga Big Grin Me saame kõik aru, mis taset mõeldakse aga tsiklil ja autol, rääkimata bussist või veokast, on sarnase taseme saavutamine kümneid kordi kallim. Seega peaks latid erinevale kõrgusele seadma. Ja nagu ikka, siis näide rahast, kvaliteedist, edevusest, vanusest jne. Kuna tahaks ka kolmandat korda sõita aga silmapiirilgi ei paista midagi piisavalt korralikku neljarattalist, siis vaatasin tsikleid. Et oleks selline, kus mitte üks kolmest tsiklimehest ei saaks viriseda: ja leidsin kohe DDP Suursõit 35 000 eegu eest sellise 58 aastat vana üliedeva kaherattalise. Kui nüüd tõsta tsiklite latt 60 aasta peale ja sellest paremaks, siis MITU tsiklit üldse kogu Eesti peale alles jääks? Aga on TäPe ja pappi pole, tuleb "leppida" kõigest 73 aastat vana asjaga, selle 17-18K püha ürituse nimel koos laevapiletite maksumusega ikka kraabib kokku... või siis selle või sellega.
Vasta
#7

A kas alltoodud mõtteavaldusi arvestades mõnes kohases (Suursõidu teele jäävas avaramas) teeservas v bensiinijaamas v lõunapausi platsil tohiks 'liiga laialt levinud sõidukiga' seda va põlatud saateautot mängida? Meil on üks täiesti roostetäpivaba kollane tori veohobu päikselisel Sakalamaal just mõtliku pilguga suve ootamas.
Me muidugi riputaksime kased kasti, paneks valged särgid ja mustad püksid ja laulaks lõõtsmooniku saatel rahvalugusid eesti inimese roppraskest ent vitaalsust täis saatusest, nii nüüd kui vanasõidukite nooruse ajal.

Repertuaari osas - et komisjon ikka oleks muretu, too koosneb muidugi samuti täiesti "puhtast" rauast - 'Õrnpunased purjed', 'Mul pole mõisa', 'Ennusta, mul, mustlane', 'Anna andeks, armas pruut', 'Seal Kawe keldris all', 'Väitsa-Mackie', 'Tõ z mene pidmanula' (ukr), 'Suliko', 'Maretsa jõgi' ja nii aina edasi :-))
Seega - üüratule soliidsusele ei pretendeeri, küll aga toredale meeleolule.

Ja küljele võime riputada sildi 'Asjasse täiesti mittepuutuvad isikud' (ja tõlkena 'Eti ljudi, no ne snami')..... Marsruudi mõttes suudaks osaleda eeskätt ca Võhma-Saarepeedi lõigul v sellele lähedal, kui sel viisil kusagil täitsa sabas tohib nõnnamoodi popsutada.

k, vabal ajal veoautodele ja muusikale lähedal

(09-03-2010, 12:03 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  A - Registreerumise tingimuseks on vanasõiduk, mis on laitmatu välimusega, tehniliselt korras ja üle 35 aasta vana. Eritingimused otsustab komisjon.

......
B - Seega tsiklimehele sobiv saateauto telkide ja muu mudru vedamiseks saab olla ainult sõbra uunikum-auto, paremal juhul kamba peale võetud vanaaegne veokas või buss.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#8

Plyval, mõnikord ei pea kohe kõike mis pähe hüppab kirja panema.

5+ korraldustoimkonnale ka eetikakomisjoni koostamise eest.
2005 aastal oli päris koomiline vaadata ühte täiesti perses sinist gaz21, lömmis tiivga punast läti gaz 21 ja veel veidi asotsiaalseid vanatehnikahuvilisi paraadsõidul. Juba kohalesõitund vanatehnikahuvilisele on raja ääres veidi hilja öelda, et:"Kuule ...., võta oma vokk ja mine joo mujal!"
Meil on tegelikult igal pool sellised "komisjonid" olemas, näiteks ööklubi fuajees või kinosaali uksel. Tänu sellele komisjonile ei pea me häbi tundma, et jah mina olen ka selle sama seltskonnaga kui see parsa seal.

Usun, et 95% vanatehnikahuvilistest, kes sõidul osaleda kavatsevad astuvad komisjoni eest sirge seljaga läbi ja peavad pidusõiduks oma masina vaid üle kasima. Mida selle teema üle üldse kaagutada?
Roostetäpid, pole mõtet vast tähti närida, pigem mõeldi ikka, et roostes pannid pole oodatud.

Ka ei näe ma mõtet komisjoni kallutatust ette kuulutada ja eraviisiliselt lahkama hakata, mille roolis keegi on olnud.

Nädalasel vanatehnikareisil on ikka hea kui on ka mingi saatetehnika vajadusel kaasas, pealegi on mõni vanatehnika ikka väga spartalik ja abieluõnne huvides on mõnikord parem kui teine pool saab paraadile tänapäevase tehnikaga järgneda. Nüansse on palju, iga inimene ja tema tehnika on erinev kuid nagu mina asjast olen aru saanud siis seekord püüab korraldusmeeskond rõhuda kvaliteedile.
See on tore trend ja minu poolt jõudu neile!
Vasta
#9

Esimese tsiklina on registreeritud Indian, millel on üks sadul aga kaks osalejat. Seega peab kaaslane mahtuma mingi teise liiklusvahendi peale. Antud juhul ei ole probleemi, aga üldise info edastamise huvides tahan ma veelkord öelda, et kaaslane ei pea maha jääma ja suvalise plastikautoga sabas jõlkuma, vaid peab endale teises uunikus koha leidma.
Tuleb endale tuhka pähe raputada ja tõdeda jah, et vanade tsiklite kokkutulekud on tihti muutunud "kärurallideks", kus umbeunikaalsed tsiklid tolmutavad kogu ürituse käigus ainult treilerite peal. See mentaliteet tuleks lõpetada. Eesti Vanamootorrattaklubi "Unic-Moto" liikmete naiste, laste ja pakkide probleem on võetud klubisiseselt teravdatud tähelepanu alla ja sellega tegeletakse. Mina võtan oma röökivad imikud ikka kaasa, ma lihtsalt ei topi neid sadula puudumisel Harrika tööriistakotti, vaid selleks spetsiaalselt valmistatud vanaaegsesse bussi.

Registreerumise tingimused on välja käidud, kuid kõik ehk aduvad seda, et need on kehtestatud selleks, et valdaval enamusel oleks mõnus ja vahva üritus. Ei ole mõtet suruda ühele üritusele kokku neid, kes väärtustavad vanatehnikat ja neid, kes haaravad küla pealt juhusliku panni, et sellega siis üks üle-eestiline joomatuur korraldada.

Tingimus - Registreerumise tingimuseks on vanasõiduk, mis on laitmatu välimusega, tehniliselt korras ja üle 35 aasta vana. Eritingimused otsustab komisjon, on siiski päris leebe kuid samas üheselt mõistetav. Kui tekib muid juhuseid, siis seda otsustabki komisjon.

Hetkel ei ole kollase kabiiniga GAZ-i pilt piisavalt suur, et midagi arvata. Kuid üldiselt on ikkagi küsimus, kas selle GAZ-i seisukord on selline, mis võimaldab sellel 35 aasta vanuseks saades, muutuda uunikumiks. Kas see on mõne aja pärast Kuusakoskis või on mõõduka nokitsemise tulemusena musta numbri registris? Või on hoopis väärtustatav kui Eesti töö Karksi-Nuiast või Tartust?
Üks hea näide on tuttav ZIL-tsistern Uunikute Talveralli radadelt. Vanust on vast vähe, aga arvestades taolise tehnika reaalset rariteetsust just taolise tsisternina, võib oletada, et 35 aasta vanuseks saades on tegu ühe vähese säilinud eksemplariga kogu maailmas. Samasugune ZIL, aga roostes kongiga, ei ületa mingisugust künnist ka ilmselt tulevikus. See oli lihtsalt näide...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#10

Ta on meil ikka tipp-topp korras, muidu poleks juttu hakanud tegemagi. Musta numbrisse astumast takistab vaid hilisema versiooni kast, kuna sai otsustatud, et too kõrgendustega (heinaveoks sobiv)puitstruktuur, mis lõka-lõka-lõka teeb, on muusikalist kuulmist väljakannatamatult solvav. Aga ta ei ole 35 a vaid pigem 25 a vana (st mitte antud mudeli kui sellise tootmise algusest arvates, vaid ikka meie konkreetne Tori Tööhobu), miska saigi uuritud, et kui sellisega rünnak-kolonni lõpus kaasa popsutada - seda vaid loetud kilomeetrid, mitte kogu nädal - et ega see siniverelisematele masinatele varju ei heida. Rohkem pilte leidub meil muidugi ka, peame tiba foorumile sobiva formaadiga võitlema. Maiu Piimaauto oli muidugi täiesti tipp-topp idee...
k
(10-03-2010, 15:43 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Esimese tsiklina on registreeritud Indian, millel on üks sadul aga kaks osalejat. Seega peab kaaslane mahtuma mingi teise liiklusvahendi peale.

Hetkel ei ole kollase kabiiniga GAZ-i pilt piisavalt suur, et midagi arvata. Kuid üldiselt on ikkagi küsimus, kas selle GAZ-i seisukord on selline, mis võimaldab sellel 35 aasta vanuseks saades, muutuda uunikumiks. Kas see on mõne aja pärast Kuusakoskis või on mõõduka nokitsemise tulemusena musta numbri registris?
Üks hea näide on tuttav ZIL-tsistern Uunikute Talveralli radadelt.
Vasta
#11

Tegelikult just mina praegu tahtsin öelda, et meil on igasuguseid "rahvasõite" päris palju, kuhu võib laekuma ka Lada-2101ga ning dressides, sellega ma arvan, mõni üritus võib tõesti rangema "face controlliga" olla.

Selles mõttes meeldiva mulje jättis eelmise aasta KLM, kus 90% sõidukitest olid üliheas korras ning üsna huvitavad. [/quote]

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#12

(11-03-2010, 16:36 PM)denis23 Kirjutas:  Tegelikult just mina praegu tahtsin öelda, et meil on igasuguseid "rahvasõite" päris palju, kuhu võib laekuma ka Lada-2101ga ning dressides, sellega ma arvan, mõni üritus võib tõesti rangema "face controlliga" olla.

Selles mõttes meeldiva mulje jättis eelmise aasta KLM, kus 90% sõidukitest olid üliheas korras ning üsna huvitavad.
[/quote]

Ühesõnaga The Bold and the Beautiful (Rikkad ja Ilusad) suursõit . Lihtrahvas käigu siis oma ladadega ...näiteks Talverallidel ja käimegi ja oleme stiilsed(karhu tossude ja kalevi dressidega) sest teie oma kaunitaridega niikuinii ju ei sõida talvel ? Big Grin Nojah siis võiks selle üritse sõelaks olla ,et Kui musta numrit ei ole siis üritusele ei saa ? Või kui saad komisjonist läbi ja osaled üritusel siis saad kohe ka musta numbri Smile

Aga muidu päris tore ettevõtmine ...
Vasta
#13

Alustan eemalt: Minu eelmise aasta üks suurim elamus oli Laidoneri sõidu ajast, kui ma Lihulast Pärnusse sõites saatsin gruppi mootorrattureid. Kahjuks olin ma nn Jaapani plastauto roolis, mu ees oli aga vähemalt 2 BMW'd ja 2 IZ-i. Ning nähes, kuidas eesolijad kaifisid neile soojal suveõhtul teeääres vaatajatelt osaks saavat tähelepanu ning tervitusi... Seda peab ise tajuma. Igatahes läksin ma sellest inspireerituna autokooli endale A-kati lube tegema, et järgmine kord samas grupis olla.

Nüüd aga asjast.
Ma ei saa hästi aru, millest selline kära nn masinakontrolli üle? Nagu Denis ütles, eelmise aasta Laidoneri sõidus toimus selektsioon 90 protsendi ulatuses vägagi tõhusalt. Tulemuseks üritus, kus nii osalejatel kui pealtvaatajatel oli mida vaadata.

Seega, vanatehnikaürituse taseme latt on praegu tõstetud juba päris kõrgele. Sajandisõidu puhul oleks äärmiselt mõttetu selle lati alt lihtsalt vabatahtlikult läbi joosta. Pigem ongi kogu ürituse idee anda igal kümnendil kaks korda siinse vanatehnikaliikumise paraadportree.

Paraadile tuuakse aga tavaliselt tõesti välja see parim, mis olemas on. Miks peaks siis Sajandisõit siinkohal erandiks olema? Ma usun, et vanaisa M-72, mis pärast 40 aastat kuuris seismist on sealt välja kaevatud ja sõitma aetud, võib küll olla emotsionaalselt selle omaniku jaoks äärmiselt tähtis, aga üldise rariteetsuse ja seisundi kontekstis.... Samasuguses seisus M-75 või M-77 läheks läbi komisjoni tõenäoliselt muretult kui haruldus ja laiemale üldsusele näitamist vääriv isend. Või lihtsamalt - miks peaks näitama traadi, teibi ja rooste najal koos püsivat IZ-49't, kui asjahuviliste käes on päris mitmeid ideaalilähedaselt taastatud masinaid? Äkki saadaks paraadile need viimased?

Teisalt võiks Sajandisõit olla omamoodi autasuks neile, kes oma sõiduki restaureerimisse erinevate sõitude vahelisel perioodil aega, raha ja hoolt panustanud on. Pakuvad ju need päevad rohkelt võimalust oma raudse sõbra kõrval särada.

Nii et sõnelemise asemel tasuks mõelda, kas aiaornamendist liikuri saaks järgmiseks Sajandisõiduks sobilikku konditsiooni. Ja kui selleks aega, jaksu või oskust pole, siis kindlasti leiab mõne teise ürituse, kus aiaornament kui rusikas silmaauku sobib. Olgu tal siis üks roostetäpp rohkem või vähem ;P

Ja enne kui keegi peab vajalikuks minu liikurite seisukorra ja osalemise kohalt sõna võtma hakata, siis teatan: ma ei oma ühtegi masinat, mille konditsioon või rariteetsus oleks Sajandisõidu vääriline. Veel. Küll aga loodan ma üritusele pealtvaatajana kaasa elada. Ja järgmine kord juba väärika vanuri roolis osavõtjana.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#14

(11-03-2010, 17:36 PM)kalacompany Kirjutas:  Ühesõnaga The Bold and the Beautiful (Rikkad ja Ilusad) suursõit . Lihtrahvas käigu siis oma ladadega ...näiteks Talverallidel ja käimegi ja oleme stiilsed(karhu tossude ja kalevi dressidega) sest teie oma kaunitaridega niikuinii ju ei sõida talvel ? Big Grin Nojah siis võiks selle üritse sõelaks olla ,et Kui musta numrit ei ole siis üritusele ei saa ? Või kui saad komisjonist läbi ja osaled üritusel siis saad kohe ka musta numbri Smile

Aga muidu päris tore ettevõtmine ...


Reeglid on reeglid. Sugugi ei ole kindel et minu sõidukid selleks paraadiks kvalifitseeruvad. Ja tõepoolest, iga omanik iga autoga igal pool ei sõida. See on ka loogiline.
Meil on olemas lustisõidud kuhu võivad tulla kõik..
On olemas talverallid mille formaat on selline, et seal sõidavad enamasti "youngtimerid"ning "daily driverid".
Las siis olla uhked paraadid, mis on aasta sündmus ning milles osalevad kõige väärtuslikumad ning huvitavamad sõidukid.


Eelmine kord KLM-il mina jätsin oma auto külastajate parklasse ning läksin vaatama nende inimeste autosid kes on viitsinud need ideaalkorda seada. Ei tundnud et see oleks ebaõiglane.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#15

Ma ei olegi väitnud, et ürituse mõte on vale ja selline üritus on väga vajalik . Aga fakt on see, et kui ühtegi roostetäppi ei taheta näha siis mõnele inimesele võib see olla solvav. Minul ka ei ole sellist masinat ja hetkel ka aega mitte kuna ma pean kasvatama kaks preilit vanatehnika usus, et oma vanaraud kellegile päranadaSmile Aga kui on valida kas võtta üle värvitud ja jumalteab millest kokkuklopsitud (aga visuaalselt väga ilus ) 35 aastat vana sõiduk või 100% originaalsusega ja tehasevärviga 50 aastane vene tehnika millel on paar roosteplekki siis ma ei saa aru mida tahetakse. Aga noh ühel lollil on ikka rohkem küsimusi kui kümme tarka vastata oskavad.

Parimat Wink
Vasta
#16

Kuna tegu on Eesti Vanatehnikaklubide Liitu kuuluvate klubide ühisüritusega, siis on kambapeale kujunenud selline mõistmine, et iga viie aasta tagant toimuv suvine sõit, võiks olla esindussõit sellisele tehnikale, millesse on palju panustatud. Olgu siis aega, raha või uurimustööd.
Kuid ainult selliseid paraadsõite korraldades, sureb meie laiapõhjaline vanatehnikaliikumine välja. Et tagada juurdekasvu ja idee levikut, siis selleks ongi ellukutsutud erinevad üritused. Uunikute Talveralliga ja lustisõitudega on laiem idee kaasata seni kõrval seisnud potentsiaalseid uunikuid. Nendelt üritustelt on ka tulnud väga säravaid pärle, mis on endale kindla koha leidnud. Paraku, mõni vanatehnikaeksemplar sobib igale üritusele ja mõni ei sobi ühelegi, kuigi roolis võib ju olla päris ladna vend.
Kui me liigume selles suunas, et oluline on olla tore tegelane ja vahva vändagängster (?), siis võib põhiline idee varju jääda. Vanatehnikaliikumise algne idee oli ju väärtustada vanaaegset tehnikat ning endisaegsete inseneride leidlikke lahendusi ja seda ei tohiks ära unustada.
Kümmekond aastat tagasi pidi iga suvalise uunikuga kaasa reisima tehniline abi, sellest oleme nüüdseks lahti saanud. Lahti oleme saanud ka suhtumisest, et uunikum tuleb treida endale läbi ropu hulga töötundide ja toorik tuleb kindlasti lepavõsast välja saagida. Nüüdsel ajal ei tegele selle hobiga enam inimesed, kellele ei antud ametühingust autoostuluba, vaid need, kel jääb igapäevaste kohustuste kõrvalt vaba aega, raha ja motivatsiooni.
Seega elu on kujunemas normaalseks ja täiesti normaalne on, et vanatehnikaüritusel saab näha heas korras vanatehnikat ja et sellega tegelevad rikkad ja ilusad inimesed. See on sama normaalne, et sellel üritusel ei ole ühtegi miilitsaks tätoveeritud sebrat.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

(11-03-2010, 22:40 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Kuna tegu on Eesti Vanatehnikaklubide Liitu kuuluvate klubide ühisüritusega, siis on kambapeale kujunenud selline mõistmine, et iga viie aasta tagant toimuv suvine sõit, võiks olla esindussõit sellisele tehnikale, millesse on palju panustatud. Olgu siis aega, raha või uurimustööd.
Kuid ainult selliseid paraadsõite korraldades, sureb meie laiapõhjaline vanatehnikaliikumine välja. Et tagada juurdekasvu ja idee levikut, siis selleks ongi ellukutsutud erinevad üritused. Uunikute Talveralliga ja lustisõitudega on laiem idee kaasata seni kõrval seisnud potentsiaalseid uunikuid. Nendelt üritustelt on ka tulnud väga säravaid pärle, mis on endale kindla koha leidnud. Paraku, mõni vanatehnikaeksemplar sobib igale üritusele ja mõni ei sobi ühelegi, kuigi roolis võib ju olla päris ladna vend.
Kui me liigume selles suunas, et oluline on olla tore tegelane ja vahva vändagängster (?), siis võib põhiline idee varju jääda. Vanatehnikaliikumise algne idee oli ju väärtustada vanaaegset tehnikat ning endisaegsete inseneride leidlikke lahendusi ja seda ei tohiks ära unustada.
Kümmekond aastat tagasi pidi iga suvalise uunikuga kaasa reisima tehniline abi, sellest oleme nüüdseks lahti saanud. Lahti oleme saanud ka suhtumisest, et uunikum tuleb treida endale läbi ropu hulga töötundide ja toorik tuleb kindlasti lepavõsast välja saagida. Nüüdsel ajal ei tegele selle hobiga enam inimesed, kellele ei antud ametühingust autoostuluba, vaid need, kel jääb igapäevaste kohustuste kõrvalt vaba aega, raha ja motivatsiooni.
Seega elu on kujunemas normaalseks ja täiesti normaalne on, et vanatehnikaüritusel saab näha heas korras vanatehnikat ja et sellega tegelevad rikkad ja ilusad inimesed. See on sama normaalne, et sellel üritusel ei ole ühtegi miilitsaks tätoveeritud sebrat.

Väga ilus ja asjalik vastus Smile Aga see ei tähenda, et Rikas ja Ilus inimene ei tohi oma 35 aastat vana Ladaga ja ajastukohase sportliku riietusega osaleda ?

denis23

Eelmine kord KLM-il mina jätsin oma auto külastajate parklasse ning läksin vaatama nende inimeste autosid kes on viitsinud need ideaalkorda seada. Ei tundnud et see oleks ebaõiglane.

--------------------------------------------------------------------------------
Viis originaalset ja heas korras uunikumi aastatest 1943-1977.
Kokku 19500 cm3, 840 hj, 10 000 kg ning 224 aastat.


Milleks häbeneda ?
Vasta
#18

Kui lugeda väravamehaanikut, siis mina maalt ja mootorrataga ei saa aru et kuskohast peavad noored Uniclased tulema kui Tõnu igas postituses rõhutab, et rikaste ja rikkaste hobi.Kas õppivad noored saavad lubada omale happekruti ja pulber metallik värvi et vana IZ või BMW "üle taastada" Selleks et n.n .vastav komision lubaks suurüritusele tulla.Aga Noor tahab äkki ise teha ise puhastada, ise kruntida värvida ja värvida IZ-i või Kavrossi Õige värviga Nagu originaalis, mis ei läigi nagu jeesuse pale
Kas see on Ainult taastaja Kes kalli raha eest ostab või laseb omale teha masina mis särab ja läigib aga ta ise Ei saa arugi et pooled osad Tema masinal on valed (vanema või uuema mudeli omad)
Arvan et tuleks teha veel teine Unic-Moto "vaesematele" ettepanek et rikas ja vaene on nimedel ees.Usun et varsti Piibur teeb nagu Kirss tegi oma klubi Ja Teie matsid minge p. .... sse.
Aga see aasta läheb Laidoneri sõit teist teed kui
Suursõit siis valida kumbaga liituda.
Aga kellel masinad pooleli neile soovin head taastamist ja "rahulikku kiirustamist"
Arno maalt ja mootorrattaga.
Vasta
#19

Ai-ai-ai! Me räägime kogu aeg ühest ja samast asjast ja eesmärk, kuhu jõuda on ka sama, aga ikka tundub, et on miski vastuolu.
Vaesus ja rikkus on suhtelised mõisted. Kui koolinoor on võtnud tegeleda vanatehnikaga (või mistahes hobiga), siis on tema ajurakkudes juba rikkaks ja ilusaks saamise geen olemas, küsimus on ainult ajas ja vormistamises. Vaeseks jääb elu lõpuni see, kes ei tegele mitte millegagi ja ainult viriseb, et keegi teine on süüdi selles, et temal nii halb on.
Kui igal tehnikahuvilisel koolinoorel on kohe olemas happekrunt ja Adenauer, siis mida peavad tegema vanemad mehed, kes tahavad ka veel midagi saavutada. Noored peavad omandama kogemusi, et vanas eas rikkad ja ilusad olla.

Kirjutan siia veel kord: kui postulaat Registreerumise tingimuseks on vanasõiduk, mis on laitmatu välimusega, tehniliselt korras ja üle 35 aasta vana. Eritingimused otsustab komisjon jääb ületamatuks tingimuseks, siis tasub järgmiseks korraks veidi rohkem pingutada. Pole sõnagi juttu ülerestaureerimisest või metallikvärvist ja pole ka latti väga madalale lastud. Kui palju võib aga olla sellel üritusel vanatehnika küljes rooste täppe? Mina vastaks sellele omakorda küsimusega, et kui mitu rooste täppi on lubatud tehnoülevaatuse eduka läbimise korral? Kus asub see TÜV punkt, mis tunnistab rooste täppidega liiklusvahendi tehniliselt korras olevaks ja mis see teenus võiks maksta? Kui keegi teab, vastust, siis oma sõpradest ülevaatajaid tasuks jamadest eemal hoida, sest seda foorumit loevad huviga ka ARK-i juhid. Seega, teedel liiklemiseks on vaja kehtivat kindlustust ja tehnoülevaatust ning see ei ole kuidagi seotud rikkuse või vaesusega.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#20

(11-03-2010, 22:40 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Vanatehnikaliikumise algne idee oli ju väärtustada vanaaegset tehnikat ning endisaegsete inseneride leidlikke lahendusi ja seda ei tohiks ära unustada.
Kümmekond aastat tagasi pidi iga suvalise uunikuga kaasa reisima tehniline abi, sellest oleme nüüdseks lahti saanud. Lahti oleme saanud ka suhtumisest, et uunikum tuleb treida endale läbi ropu hulga töötundide ja toorik tuleb kindlasti lepavõsast välja saagida. Nüüdsel ajal ei tegele selle hobiga enam inimesed, kellele ei antud ametühingust autoostuluba, vaid need, kel jääb igapäevaste kohustuste kõrvalt vaba aega, raha ja motivatsiooni.
...normaalne on, et vanatehnikaüritusel saab näha heas korras vanatehnikat ja et sellega tegelevad rikkad ja ilusad inimesed.
Mis puutub ürituse ideesse väärtustada vanatehnikat ja mitte unustada..., siis see Tõnu Piiburil pool väljaöeldu igati aktsepteeritav ja lugupidamistvääriv mõtteavaldus.
Kümne aasta taguse kombe kohaselt igale mootorrattale saateautot kaasa sõidutada, olen nõus, asjatu kulutus. Lisaks palju kaasnevaid probleeme (parkimine, teede ummistamine, ürituse visuaalne risustamine jm.). Küll aga jääb mulje, et lugupeetud hr.Piibur näeb tehnika töökindluseküsimusi mõnevõrra lihtsustatult. Väidan nimelt, et ükskõik kui hästi taastatud sõiduriist ei saa olla kunagi 100% töökindel, tõrkevõimalus alati olemas. Selle riski maandamiseks on tegelikult väga lihtne ja efektiivne võimalus: piisaks ühest saateautost, kus oleks enam-vähem korralik tööriistakomplekt, natule võib-olla bensiini-õli, mõned enamlevinud tagavaraosed (näit. kummilappimisvahendid, küünlad, mõni juhtme- ja voolikujupp jms.) ja abivalmis juht. Samuti oleks mootorratturitel võimalus sinna paigutada oma kaasavõetud telgid, võib-olla vihmakeebid, bensiin, õli (ei saa midagi igast teeäärsest tanklast, kuna paljudel vanadel masinatel on kütus vääristatud rea vajalike lisanditega jne.). Samuti võiks sellel saateautol rippuda taga kerghaagis, et viimases hädas mõni sõidururiist teelt ära vedada. Saateauto kulu võiks aga olla lisatud osavõtumaksu. Suure hulga osavõtjate puhul teeb see üksikosavõtjale väga väikese lisakulutuse, kuid lahendaks mõnedki probleemid. Võib-olla tasuks selle peale siiski mõelda.
Mis aga puutub rikastes-ilusate (seega ehk ka vaeste-koledate) "teooriasse", siis isegi selle lugemine ajab punastama. Ka ei peaks suhtuma üleolekuga inimestesse, kes tõesti taastavad oma tehnikat, nagu väljendub hr. Tõnu Piibur, läbi ropu hulga töötundide. Lisaks tuleb vahel tõesti mõni toorik lepa- või mõnest muust võsast välja saagida. Ja see aeg ei ole möödas. Minu soovitus oleks: Hr. Piibur ära enam edspidi sellist originaalitsemist viljele - see pole lihtsalt endast ja teistest lugupidavale mehele kohane ning kindlasti ei tõsta paljude silmis Sinu renomeed.

Terv. Avo
50 50 598
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne