Kui Pannonia soojalt käia ei taha
#1

Eelmise suve lõpus hakkas saatma mind järjest süvenev probleem, mis nüüd siis lõpuks vist lahenduse sai. Jagan infot, et säästa teiste aega ja võibolla keegi oskab siia veel midagi head lisada.


Niisis. Masinaks Pannonia T5, mootor on assortii kenamatest minu käes olevatest juppidest. Kolvirõngad läksid eelmine kevad uued (olgu siinkohal öeldud, et eelmine aasta sai 2700km maha käristatud).

Probleemiks oli käivitumine soojast peast. Ratas sõitis muidu hästi, jõudu justkui oli. Suve lõpupoole muutus soojast peast käivitumine üha suuremaks probleemiks, oli täheldada ka jõuetust suurematel kiirustel. Külmast peast käivitumine oli alati suurepärane! Sel kevadel lisandus probleemina soojast peast vahele jätmine. Probleemideta sai sõita ~5km, siis hakkas sõites kakkuma, foori taga oodates töötas tühikäigul ~30 sekundit ja suri välja. Pärast välja suremist oli soojast peast suht lootusetu uuesti käima saada. ~5 minutit seismist ja läks jälle käima (pärast meeletut tampimist). Toore peale tõmmates turtsus korraks nii sumpast, kui karpast aga kohe peale välja suremist käima ei läinud, mõnda aega jahtus ja siis oli jälle lootust.

Ma tean, et mõni vana tehnik leiab, et kõik see, mida ma nüüd siis tegin on elementaarne ja tuleks kohe alguses teha aga minu jaoks oli mõnede "paranduste" edasilükkamine tingitud sellest, et ratas käivitus/sõitis külmalt suurepäraselt...

Vänvõlli otsatihendite vahetus (saab teha ilma mootorit poolitamata) - külmalt hakkas paremini sõitma (lisaõhu leke sai likvideeritud) aga soojast peast vahele jätmine ja välja suremine jäi alles.
Intermotost ostetud kondensaator - ostsin kaks tükki, nõukaaegsed ja täielikult riknenud. Ühe juhe jäi ratta kõrval seistes pihku, teise kondensaatoriga sõites naases vahele jätmine ja kakkumine pärast 20km läbimist ei saanudki päris hästi aru kas konde vahtust tegi midagi paremaks või mitte.
Teine Pannonia karpa peale - kõik probleemid jäid alles.
Küünla vahetus - mitte mingit märki paremuse poole.
Süütemäng maha, puhasuts, uus küünla juhe, uus piip, uus kondensaator (oomipoest anti kaks Polüpropüleeni ja öeldi, et jooda jadasse, et siis on mahtuvus enamvähem õige) - Ratas hakkas käima suurepäraselt, jõudu palju, mitte mingisugust kakkumist. Ainult et foori taga suri ikka välja...

Poolkogemata meenus/avastasin/taipasin, et küünla sädevahe vale. Kipub portselani täis tahmama ja siis õlisena ei anna korralikult sädet... Pärast sädevahe õigeks sättimist käivitub ja sõidab ka soojast peast suurepäraselt.

Aga millest ma aru ei saa on see, et kuidas nelja pisiprobleemiga (küünla tahm, küünla sädevahe, kondekas, vändatihendid) ratas külmalt käib hästi aga soojalt ei käi üldse???


Ehk siis, kui sul on Pannonia, mis külmalt käivitub/sõidab suurepäraselt ja soojast peast tühikäigul välja sureb ja enam käima ei lähe siis:
Vaheta väntvõlli tihendid
Vaheta kondensaator
Vaheta küünal, piip ja küünlajuhe
Regulli küünla sädevahe õigeks
Regulli katkesti kontaktivahe õigeks
Tuld!
Vasta
#2

mu isa andis samade probleemide puhul põhjuseks -süütepool peksab läbi Big Grin
Vasta
#3

Minul lõppes iz'il täiesti järsku keset sõitu süütepool ära - peale pisikest jahtumist siristasin veel ca 5km koju ja peale seda enam tööle ei saanudki. Alles peale pooli vahetust ärkas ellu ja töötab siiani - pole muidugi palju jõudnud enam sõita kah ca 500km on vist tulnud. Intsident leidis aset eelmise hooaja alguses.
Vasta
#4

Mul mitu panni olnud,küll Izi kolbidega,aga kõigil sai pandud väline süütepool ja igasugused käivitusprobleemid kadusid.Sama teema nagu peerukaarikul ja sõpruse sael Big Grin kõrgepingekiht maha ja poolteist kihti madalpingemähist juurde.
Vasta
#5

(14-05-2016, 21:45 PM)pannkook Kirjutas:  mu isa andis samade probleemide puhul põhjuseks -süütepool peksab läbi Big Grin
Põhimõtteliselt võis antud juhul ka nii olla-  küünla elektroodide suurema vahe korral peab süütepool tekitama kõrgemat pinget ja läbilöök tekib kergemini.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne