K: m 400,401 /opel olympia,kadett kummide kohta
#1

küsimus siis järgmine--kuna mõõt on originaal kummidel suht haruldane "16" 500 ... ja kasutatud kummid on tavaliselt vanuse pärast lõhki kuivanud või viimse piirini läbi kulutatud siis mille heaga saaks neid asendada?kumm iseenesest suhteliselt "vits".kas saaks mingit mootorratta kummi kasutada?või äkki oskab keegi miskit paremat soovitada?
Vasta
#2

mõtled ilmselt "rehve" Big Grin

põrnikal on sarnased "vitsad". Velg aga törts pisem - 15"...
155 R15 rehvi puhul olid mu omaaegse väikese uurimise vastusteks "Firestone 590" ja "Vredestein Sprint Classic".

muide - M400 ja põrnika (T1 kuni 1967) velje auguvalem on juhtumisi (või siis mitte?) sama: 5x205.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#3

Kui rahakott kannatab, siis võid siit midagi valida:

http://www.universaltire.com/cart.php?ta...ing=500-16

või siit:

http://www.samilassila.com/

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#4

Sellel autol on näiteks Soomest Vammalast soetatud Firestone diagonaalrehvid all. Väga head rehvid kuid arvestada tuleb sellega, et kõik viis rehvi on nähtaval ja järelikult peavad olema meeldiva väljanägemisega. Koos kõikide sisekummide ja muude kaasnevate vedude ja töödega läks jooks rehve maksma umbes 20 000 krooni. "Eesti nokitseb" endale kindlasti midagi odavamat alla.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

mõtlesin jah rehve.olen mõelnud ka selle peale et võiks originaal veljed treipinki panna-rehvi osa maha lasta treida ja asendada mõne teise plekvelje omaga mis oleks siis tollides väiksem mõõta ja vähe laiem. kumme oleks kergem saada.on kusagil teada mõni suur treipink ja palju selline töö võiks maksta?
Vasta
#6

Pöördu mõne plekkvelgede laiemaks keevitaja poole - neile ei tohiks sedasorti töö üle jõu käia.
Vasta
#7

Otsin ka selliseid rehve. Nimelt minu külgkorviga urali/dnepri ristsugutisele mahub ilusti m400/401 velg alla, kui sellel oleva rehvi laius ei ületa 5,25. Kõrgus ja kuju pole väga olulised allamahtumise seisukohalt , kuid mida kõrgem ja kandilisem seda parem.
Kui "Eesti nokitseb " mõne odava lahenduse valmis, siis oleks asjast vägagi huvitatud. 150+ Euri miski replika-rehvi eest välja käia küll ei soovi, kuna urali/dnepri originaalid on poes ~500-600 eeku tükk.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#8

Uuri natuke asja, minu arust peaks ka m- 407 veljed alla minema. Mul oli m 401 millel all 15 tolli m 407 veljed.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#9

(01-10-2009, 12:47 PM)heikson Kirjutas:  Uuri natuke asja, minu arust peaks ka m- 407 veljed alla minema. Mul oli m 401 millel all 15 tolli m 407 veljed.
kui praktilisemat aseainet otsida, siis nagu mainisin - põrnika ehk VW T1 (kuni 1967) velg läheb kah kenasti alla (kui trumli peale ikka 15" mahub) - auguvalem on sama. Neid velgi liigub ka Eestis - aga Soomest leiab kindlasti:
http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu...be25c1dbf1
Sel pildil on mul tagumine rehv 185 lai. Niiet 15" 185/X on igati ok.
VW velgedest on kuni (k.a.) '65 veljed "kinnised", '66 ja '67 aastakäigud aga nn tuulutusavadega. Erinevus on näha ülalviidatud pildil - esisilla velg on avadega, tagasilla oma aga ilma.
alates '68 on aga Typ 1 auguvalem sootuks teine - 4x130.

edit: pppp poolt viidatud ebatäpssused.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

*to:pppp : kas sa oskad soovitada ja tead mõnda velje laiendajat.treipink peab tal olema ikka päris suur olemas
*to: 13piisab : kas on sul võimalik kusagilt välja sebida mulle mõned vw veljed mis oleks siis 15 tolli ja ei maksaks väga palju.hea kui neid oleks 4-5.väljanägemine ei oma tähtsust
*402-407 mosse velg ei tohiks kohe kindalsti alla minna 401-ele.see on täitsa kindel kuna mul on olnud 2 sellist autot.
soome keelt ma ei oska Big Grin ei saa sealt saidilt vist eriti kasu
Vasta
#11

Originaal kasutamata (sõna uued on kuidagi pentsik kasutada) rehvid ei kõlba?
Vasta
#12

(30-09-2009, 15:11 PM)swen17 Kirjutas:  või äkki oskab keegi miskit paremat soovitada?

Ilmselt oleme me nüüd kõik koos paremad asjad ära soovitanud, aga siiani me ei tea, mis on selle asja eesmärk? Juhul kui on tegu põhjaliku restaureerimisprojektiga, siis ilmselt oleks vaja ikkagi vähemalt Gruppeni pakutavaid originaale ja suurema raha olemasolu korral siis suurema kautðuki sisaldusega välismaa diagonaalrehve. Kui aga on tegu lihtsama külavahe rallikaga, siis oleks ju lihtsam vahetada terve sild uuema Mosse silla vastu. Näiteks tagasilla vahetuseks on vaja 14 polti lahti ja kinni keerata, mis on oluliselt lihtsam, kui velgede sirgelt keevitamine. Mossede sildasid, koos velgede ja rehvidega peaks ka ilma rahata saama, või vähemalt oluliselt odavamalt kui VW velgesid.

PS Paar tundi tagasi nägin kuidas täiesti komplektset esimese põlvkonna ümarate tuledega piruka Mosset Betooni tänava Kuusakoskis huviliste ootele tõsteti. Palju lihtsam oleks ju soetada kasvõi terve auto, millel on rehvid all, kui maksta sama hinda velgede keevitamise eest...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

rehve/velgesid vaja kuna mul on m 401 53 aasta ja kohe tekib ka opel olympia 39 aasta.mõlemal võiks olla enamvähem rattad all mis ka õhku peaks.sildasid vahetama ei hakka.
kunagi siit kusagilt foorumist jooksis läbi kuulutus kus keegi müüs kadeti/olympia keret koo sildadega.vist oli kusagil harjumaal.kas keegi sellest ei tea midagi?
Vasta
#14

(01-10-2009, 12:47 PM)heikson Kirjutas:  Uuri natuke asja, minu arust peaks ka m- 407 veljed alla minema. Mul oli m 401 millel all 15 tolli m 407 veljed.
Kui sillad olid originaalid siis tähendab see seda, et auto all olid ümbertehtud veljed. Kusagil 70-ndatel oli "ülimasslevinud" 400/401 velgede ringitegemine 15 tolli peale, kuna need rehvid (tolajal kummid) olid pehmemad sõita ja võibolla ka lihtsam muretseda.

Terv. Veteran.
Vasta
#15

(02-10-2009, 08:13 AM)swen17 Kirjutas:  kunagi siit kusagilt foorumist jooksis läbi kuulutus kus keegi müüs kadeti/olympia keret koo sildadega.vist oli kusagil harjumaal.kas keegi sellest ei tea midagi?
See olin mina, kes pakkus seda jumala muidu. Kahjuks ei ole mul ka infot, kes selle kerejäänuse koos sildadega minema viis. Igastahes mingi jopega vend oli ja Transiti taha ta selle haakis. Mis ta sellega teha plaanis jäi mulle arusaamatuks, sest minu arusaamine autoehitusest sellest autot küll meisterdada ei võimalda. Pigem sisekujunduselement.

Aga kuna tegu oli varasema mudeliga, siis veljed olid hoopis teise auguvalemiga kui M400/401 ja K38. Kui aga 16 tolliseid M400/401 velgesid vaja läheb, siis neid on mul terve hunnik, rehvid on muidugi pudedad ja ilukilbi klambrid on ka osadel puudu, kuid neid saab eraldi kaasa.

Ehk siis, kui on plaanis asi ikka originaaljärgselt teha, siis ei sobi ükski teine velg ega rehv M400 ega Kadetti alla, kui ainult originaal. Silla ehitus on selline, et kumerad tsiklirehvid ei võimalda üldse sõita ja mingid suuremad mõõdud alla ei mahu. Seega jääb üle ainult originaalmõõt, kuigi ka siis on sõiduomadused üsna harjumatud tänapäevainimesele.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

Kui huvi, siis ka minul on pakkuda 4 olümpia velge koos pudedate rehvidega.(velgedel tuvastatav Opel märk) lisaks seisab garaazinurgas olympia mootor (rippklappidega) + teine plokk ja muud pudi. Seisukorda ei oska öelda.
Vasta
#17

sai siis koju ära tassitud.varsti kui aega natsa üle jääb saab käed õliseks tehtud ja olukord ära hinnatud.eesti dokud ka olemas sel aparaadil väidetavalt.kaasa sain küll esialgu ainult ühe reg. numbri-dokud pidid hiljem tulema.autot korduvalt rüüstatud.
http://album.ee/node/21296837/50080708
Vasta
#18

Täitsa vahva asjake.Mulle meeldib!Jõudu sulle!!!
Vasta
#19

Teema jätkuks on minulgi niisama äraandmiseks pakkuda 5 rehvi mõõduga 4,50 x 16. Tänavaliikluseks nad ilmselt sobivad enam ei ole. Asuvad Tallinnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne