(26-10-2009, 13:26 PM)K750 Kirjutas: ise proovisin püstlamellkettaga (relakal)
tulemus oli enamvähem kuid raami tedi natuke kandiliseks ja mis siis ikka,
Ära tee lamellkettaga raami värvialuseid töid!
Esiteks - värvisodi ummistab liivapaberi lamell-liistakud väga ruttu. Teiseks - kumerad pinnad kipuvad jääma kandilised (nagu Sa mainisid), kui Sa just relakat-eset virtuooslikult pidevalt omavahel ei liiguta. Aga see viimane on tunde asi, mis tuleb pikkade kogemustega.
Mina teen niisuguse lamellkettaga (60sega) vaid galvaanika alla minevate osade esmase lihvimise ehk roostepesade väljalihvimise. Nt jalgrattavelgede nõgusad osad, mis on niklieeltöö juures tõsine peavalu. Ja igal juhul näitan ma esemele lamellketast (nagu igasugust liivapaberit) alles peale keemilist mahavõtmist või terasharjamist - teras ei ummista liivapaberit erinevalt roostest või värvist. Ja siis lähevad mängu pehmel alusel "takjapaberid" - algul 80ne, siis 120ne, siis 180ne ja lõpuks 240ne. Ja siis käsitsi 400ne paber ja lõpuks poleer.
Aga kõige selle juures, mis läheb värvi alla, ma lamellketast praktiliselt kunagi ei kasuta. Kui, siis vaid keeviste viimaseks mahalihvimiseks, kui midagi on vaja parandada (pahtel mulle ei meeldi, teen pigem selle töö ära keevitamise-mahakäiamisega). Värvi alla minevate asjade osas soovitan siiski kasutada relaka otsa käivat terasharjaketast, seda profi oma, kus jämedad kiud on "patsi" punutud ja ketas ise hästi tasakaalus. Hetkel kasutan miskit profi-125st ketast, umbes 160 kroonist. Kui oled algaja, siis soovitan esimesed paar ketast (või esimesed paar aastat) kasutada kindlasti 115st ketast - suur ehk 125ne ketas võib servade juures hooletul tegemisel niiviisi asja käest kiskuda, et ei jõua kinni hoida... Hoidku Jumal, et sellise kiskumise juures saad kettaga vastu keha või käsi! Mul pole juhtunud.
(26-10-2009, 13:26 PM)K750 Kirjutas: kas paaki on kõige targem teha liivapaberi ja terasharjaga?
Ikka seesama relaka otsa käiv profi-terasharjaketas. Kõikide värvi alla minevate asjade puhul. Aga enne aja bensiiniaurud paagist välja, muidu käib pauk, sest terasharja kiud vastu terasplekki tekitab mikrosädeme!
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18