Läti turismijalgratas Lipperts 193X
#1

Jätkame siis kü
Vasta
#2

Härrased, nüüd veidi teemast mööda, kuid kas keegi teab või on näinud vähemalt pildil siin 40-ndate lõpus või 50-ndate alguses müügil olnud käikudega jalgratastest. Need ei olnud Turistid, vaid raami ning rataste poolest tavajalgrataste mõõtu, mäletan, et rohelist värvi, mis pole muidugi mingi näitaja. Lenksu kohta ma ei oska midagi öelda, oli see nüüd võiduka moodi või midagi muud.
Olen teisi vanamehi küsitlenud, jah, mäletavad, et müüdi Diamante ja mingisuguseid käikudega, keegi oli sellise omanikkugi teadnud, kuid rohkemat ei midagi.
Lugupeetud jalgrattaspetsid, uurige asja!

Tervitustega Veteran.
Vasta
#3

Vot täpselt see ratas oligi! Äkki on mõni eestimaal säilinud?

Veteran.

PS: Mis vihjed, ega ma mõni kuri ämmamoor ole!

Ning veel olid tolajal müügil Dünamo poes väiksemat mõõtu, so. lastejalgrattad, kuid mitte need täiskummidega titerattad. Ega ma enam suurt ei imestaks, kui kohe pilti näidatakse!
Vasta
#4

(17-10-2009, 14:26 PM)kass Kirjutas:  No nii, nüüd vihjatakse juba, et tegelen lapsikustega!Smile
Lasteratastega tegeleb meil Oldmoped. Minul oli selle poolest raske lapsepõlv, et mina sõitsin täiskummidega rattal ! Nagu aru saan, peab lgp. Veteran silmas ikka väikeste laste rattaid, mitte selliseid Orljonokeid-Lazdotðkaid - Ðkolnikute eellasi?
Ei, see ratas oli ikka "päris" jalgratta koopia, väiksem ning nimetagem seda siis viimatimainitute eellaseks. Läks aga palju aastaid, enne kui taolised väiksemad rattad taas müüki tulid.See oli mõeldud suurematele.
Terv. Veteran.
Vasta
#5

No tubli saavuts! Kadedaks teeb selline vedamine muidugi.

Tegelikult on teie uus jalgrattaosakond väga edukalt käima läinud, mis sest, et põhiliselt ainult Valdo-Priidu duetina, aga huvitav sellegipoolest. Ma olen päris kindel, et kui nii jätkate, on varsti kõik Eestimaa vanajalgrattad omale taastaja leidnud. Aga see vist ju mõte ongi. Edu ja õnne taastamisel!

Ja tuleb välja nii, et vanatehnikaharrastus ei olegi ainult rikaste privileeg...

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#6

Õnnestus eelnimetatud Iksküla laadal Leedu jalgrattahuvilisega vestelda,kes mainis leedukate lipulaevaks ´Amlit´-tulenes Ameerika välisleedukate ja kohalike leedukate ühispingutustest , aga,et teemast väga kaugele ei läheks,siis Kassi Lipert on tõesti väga ilus.
Vasta
#7

Ma leidsin aastaid tagasi lepikust roostetanud Lipperti naisteka raami. Seisis veel aastaid enne, kuni tegin sellest naisele sõiduratta: panin Turisti pidurid, uued kandilised kroomveljed Shimano käigud... Lenks on vist Velo-Classicust tellitud sirge "inglise tüüpi," sadulaks on kuskil 1998a. Viljandist ostetud Lepper Primus naistevariant.

Üsna sünge näeb välja, aga igatsev värvi taastamist (tagahark on taas rooste läind) ja on praegu koli all peidus, ei saa pildistada)

Siin reas on ta kuidagiviisi nähtav, teine ratas sapaka najal.
Vasta
#8

(19-10-2009, 16:00 PM)kass Kirjutas:  ... Lipperti toodangut on Eestis ikka olnud muidu ka, st enne mind!Smile

Palju Läti rattaid sattus muide Eestisse 1920-30ndatel üle piiri "salakaubana". Nimelt olid Lätis rattad toona veidi odavamad kui Eestis ning ametlikult tuues olid peal igasugused tollimaksud jm. Aga kui ostsid ratta Lätis enda tarbeks ja tõid üle piiri vahele jäämata (või "tuttavat" tollitöötajat/piirivalvurit kasutades, kes ikka meelehead tahtsid Wink ), siis pääsesid maksudest Smile

Ning erinevalt praegusest ajast oli toona Eesti ja Läti vahel üsna kindel tollipiir ja ka riikidevahelised suhted polnud eriti head.

Tean, et Valga- ja Võrumaal masstoodi niiviisi üksikkorras Eestisse Latvello ja Erenpreis rattaid, mis olid siin väga hinnatud. Kas niiviisi ka muid marke siia sattus (Lipperts, Liva jt), on raske öelda.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

(19-10-2009, 16:00 PM)kass Kirjutas:  Vaja oleks ka sildiga midagi teha, nagu lätlastel heaks tavaks oli, on ka see silt tehtud trükituna terasplekile ja midagi enam päästa ei ole (nagu ka Valdo GEO siltki).

Oled ikka kindel, et on raudplekist?

Minu leitud naistekal tundus ka algul, et on roostes raudplekist, mille on miski jäätumine vms lõhki löönud. Kui aga selle raami küljest kätte sain, siis selgus, et on ikka pronksist või messingist löödud, peene liivapaberiga nühkides tuli välja, et polegi tasapinnaline, see päike ja Lippert tulid kenasti välja. Kuna oli tükkideks, siis raami külge tagasi ei pannud, vaid joonistasin selle sildi niisama peene pintsli ja pronksivärviga otse raamile selle katkise sildi järgi.
Vasta
#10

(22-10-2009, 14:07 PM)kass Kirjutas:  Ratas on lammutatud tükkideks, tagaratta Torpedo näitab aastat 1932, hr, Sereginsi poolt mitte eriti kindlalt pakutud ratta aastaks raaminr järgi 1935/36. Kas ratas vahetatud (hr. Seregins väidab, et Turismiratastel selliseid "tavalisi" velgi ei kasutatud), samas ka Valdo turismi GEO-l ka sellised rattad.

Oh... Sa sunnid mind kangesti oma GEO tagaratast lahti kiskuma ja sisu vaatama Wink Kuigi, minu arvates GEO-tüüpi Torpedo replika detailidel aastaarve peal olnud, aga 100% kindel ma ka selles pole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

(10-11-2009, 19:33 PM)kass Kirjutas:  ... rattal puuduvad ... rattad ...

Oled Sa ikka 100% kindel, et valed asjad all?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

kas pole ehk hiinakett? miski sarnase sigrimigriga sealt tuleb; kontrolliks võid ju proovida, kas venib,sis hiina
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne