Maybachid Eestis
#1

Vabandan, pole viitsinud kgu seda teemat läbi lugeda, võibolla on sellest kuskil juttu... aga küsimus järgmine:

Eestis olevat olnud kunagi Maibach Zeppelin, vist kabriolett? Seda autot olevat kasutatud mingi filmi tegemisel. Ma arvan, et see ei olnud Tallinfilm. Kas oskab keegi öelda, mis film see võis olla? Siis saaks edasi otsida, mind huvitavad selle masina pildid.

Auto olevat koos garaaþiga ära põlenud, midagi sellest masinast säilinud ei ole.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#2

(13-10-2009, 07:52 AM)autorestauraator Kirjutas:  Vabandan, pole viitsinud kgu seda teemat läbi lugeda, võibolla on sellest kuskil juttu... aga küsimus järgmine:

Eestis olevat olnud kunagi Maibach Zeppelin, vist kabriolett? Seda autot olevat kasutatud mingi filmi tegemisel. Ma arvan, et see ei olnud Tallinfilm. Kas oskab keegi öelda, mis film see võis olla? Siis saaks edasi otsida, mind hubvitavad selle masina pildid.

Auto olevat koos garaaþiga ära põlenud, midagi sellest masinast säilinud ei ole.
umbes 10-12 aastat tagasi sattus minu kätte Maybach autole sobiv magneeto (12 sil. mootorile). Sain selle Sillamäelt ühe vanamehe käest. Sillamäel olevat olnud 12-silindrilise mootoriga Maybach kunagi. Mingil Saksa tankil kasutati sama mootorit ja üks selline mootor olevat olnud tagavaraks. Mina sain tagavaramootorilt siis magneeto (või oli see ainult katkesti-jaotur - täpselt enam ei mäleta). Mootor viidi vanarauda. Auto saatusest ei ole midagi teada. Panin Kuldsesse Börsi magneeto müüki. Kohe järgmisel päeval tuli Tallinnast üks eesti poiss ja ostis selle ära. Ütles, et tal on selline auto taastamisel ja magneeto on puudu. Magneeto oli igavene suur kobakas, kahes reas 180 kraadised küünlajuhtmete ühendamise tekstoliidist(?) plaadid on meeles. Üks kinnituskõrv oli ära murdunud. Fotosid kahjuks alles ei ole. Seda poissi ka rohkem kohanud ei ole. Ju siis Eestis oli sellel ajal mingi auto, mille külge sai sellise magneeto panna. Vist ainult Zeppelin oli 12-sil. mootoriga.
Vasta
#3

Kas tõesti keegi ei oska selle Maibachi kohta midagi öelda?
Minule on selle Maibachi olemasolust rääkind kaks meest, kelledest tean, et nad tühja juttu ei aja. Üks on Andrejs Rode ja teine Valentin Koldre.

Peibutuseks üks pilt ka:
http://www.vanatehnika.ee/modules.php?na...emId=29899

Kas see "meie" auto oli just selline, ei tea. ... aga tahaks teada!

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#4

(16-10-2009, 20:50 PM)autorestauraator Kirjutas:  Kas tõesti keegi ei oska selle Maibachi kohta midagi öelda?
Minule on selle Maibachi olemasolust rääkind kaks meest, kelledest tean, et nad tühja juttu ei aja. Üks on Andrejs Rode ja teine Valentin Koldre.

Peibutuseks üks pilt ka:
http://www.vanatehnika.ee/modules.php?na...emId=29899

Kas see "meie" auto oli just selline, ei tea. ... aga tahaks teada!

Maybache on olnud mitmeid, sinu lingil toodud Spohni kerega Maybach Zeppelini vist ei ole olnud, küll aga oli Spohni kerega SW38. Peaks olema läbi käinud ka üks V12 isend aga millises keres, ei tea.

Dad.
Vasta
#5

(16-10-2009, 20:50 PM)autorestauraator Kirjutas:  Kas tõesti keegi ei oska selle Maibachi kohta midagi öelda?
Minule on selle Maibachi olemasolust rääkind kaks meest, kelledest tean, et nad tühja juttu ei aja. Üks on Andrejs Rode ja teine Valentin Koldre.

Mul on vist igasugu vanameestega paremad suhted, mulle on Maibachidest rohkem räägitud. Üks neist, neljaukseline oli peale sõda müügis Saksamaalt jõuga toodud autode müügiplatsil kusagil Tallinna maaliinide bussijaama juures. Hind oli olnud kõrgem kui lihtsurelik maksta oleks suutnud ja auto seisukord oli olnud üsna vilets, ehk siis mittesõitev eksemplar ja sõjas kannatada saanud. Pilti ei tehtud, sest fotoaparaate polnud vabalt saada. Kuhu see Maibach ja ülejäänud fritsude luksusautod sealt kadusid, seda mina kahjuks mäletada ei saa. Kusagil arhiivis peaks järelikult olema mingi täitevkomitee korraldus aastast 1946, kus on vähemalt määratud kohad, kus reparatsiooni autosid ladustati ja sealt võiks mingi niit edasi viia...

Kas see sama või mingi Petrogradist toodu oli vist Virumaa meeste käes?

Filmidega pole need muidugi seotud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

SW 38 peaks olema see:
http://www.eag.unicweb.ee/a-sks/MaybachSW38_37-38.jpg
Pilt EAG-st. See peaks olema see Virumaa eksemplar. Kus ta praegu on, seda olen ka kuulnud ja kes teda tagasi tahab osta, seda ka tunnen.

Aga minu küsimus on sellest teisest, võibolla on neid rohkemgi olnud? Koldre väidab, et see ärapõlenud Maibach oli olnud mingi filmi võtetel. Millise, ta ei tea. Mõtlesin nii, et pilte sellest masinast vist ei ole, aga kui saaks teada, mis film see oli, ehk oles siis võimalik seda otsida.

Olen mõelnud nii, et sellise pilt, kasvõi udune, peaks oma koha EAGs leidma.
Raini/manic käes on üks andmebaas autodest, kas seal seda Maibachi ei ole sees?

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#7

(17-10-2009, 08:40 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  
(16-10-2009, 20:50 PM)autorestauraator Kirjutas:  Kas tõesti keegi ei oska selle Maibachi kohta midagi öelda?
Minule on selle Maibachi olemasolust rääkind kaks meest, kelledest tean, et nad tühja juttu ei aja.

Mul on vist igasugu vanameestega paremad suhted, mulle on Maibachidest rohkem räägitud.

Antud jutt tuleb teemast välja aga ma ei suuda vahel vait olla.

Asutet sm-d Väravamehaanik ja autorestauraator, austusest maailma ajaloo ühe väljapaistvama tehnikainseneri Wilhelm Maybach-i vastu, kes asutas mootoritehase 1909-dal aastal, olles enne seda Daimler-i mootoritehase tehnikadirektor ja kelle projekteeritud käigukastidega sõitsid kõik Mercedes-Banz firma kallimad mudelid (ka kompressorid), võiksite TE (jm tegelased) meeles pidada kirjapildi MAYBACH ... või on seda tõesti nii palju palutud???

Dad.
Vasta
#8

Kas lp. Tõnu mõtled seda Maybachi?    
See masin oli kusagil 50-ndate keskel Viljandis, 60-ndatel jäi seisma, vahetas omanikku ning kusagil 75- 77 ostsid lätlased selle 600 rbl eest ära, nokkides esialgu küljest ilu jms. asju. Midagi oli sealt omastanud ka lp. näitleja Aavik, mis ta hiljem tagastas.Dokumendid asusid pere lahutatud abikaasa käes ning lätikopsude jutu järgi taheti nende eest 400 rbl.

Et lätlastel polnud kohe transpordivõimalust, siis palusid nad mul toimetada see masin ohutumasse- kindlamasse kohta linnast ära. Võtsin siis kaks tuttavat Gaz-51 pikakabiiniga õppeautot appi, üks pukseeris, teine taga pidurdas, ning nii sain ma oma 45 min. MAYBACHI tüürida! oli ikka vägev tunne küll, õõtsus kergelt topeltvedrudel. Sõit läks Tallinna mnt. 7-ndale kilomeetrile mu vanatädide õue. Seal ta siis seisis mitu aastat, ärandamise vastu eemaldasin 2 ratast, mis polnud enam originaalid. Ühe, Dodge rehviga, sai kadunud Endel Anton , teine, mingi lennuki rehviga, on mul alles. Veel jäi minu kätte juhi ja salongi vaheline klaas koos tõstemehanismiga, uksehing vist ning ühe juhiistme seljatoe küljes olnud laeka jäänused.
Ühel heal päeval oli see auto siiski ära aetud, piltidel näha, et seda tehti päise päeva ajal Gaz-63-ga. Läti sõbrad said siiski neid rahuldava lõpptulemuse. Päris vargusega ka tegu polnud. Nimelt tädid olid siitilmast lahkunud ning nende vara himustas ning mängis lühikest aega pärijat üks suli, eks ta siis esines omanikuna.
Andestust, et nii pikk jutt ja veel teemast mööda, kuid see on Maybachi lugu.

Tervitustega Veteran.
Vasta
#9

This red Maybach roadster was taken to the former Soviet Union in 1945. Estonian car enthusiasts managed to get it running again, despite the fact that they had access to only the most basic resources. At the end of the seventies, the SW 38 was damaged near Tallinn. Following reunification, a Maybach enthusiast recovered the car and brought it back to Germany, where, after years of restoration work, he succeeded in returning it to its original condition.


http://www.maybach-uk.com/about_classics_1939_a.php
Vasta
#10

(17-10-2009, 10:20 AM)kalacompany Kirjutas:  This red Maybach roadster was taken to the former Soviet Union in 1945. Estonian car enthusiasts managed to get it running again, despite the fact that they had access to only the most basic resources. At the end of the seventies, the SW 38 was damaged near Tallinn. Following reunification, a Maybach enthusiast recovered the car and brought it back to Germany, where, after years of restoration work, he succeeded in returning it to its original condition.


http://www.maybach-uk.com/about_classics_1939_a.php

Et siis Järve on "near Tallinn" ... fritusdel ikka geograafiast oma arusaam Wink

Dad.
Vasta
#11

Filmiga vist seost pole järgneval ja võib vale teema olla. Vabandan ette.

Kuuekümnendate esimeses pooles liikus mõned korrad kindlasti üks auto marsruudil Sipa lähedane Mõraste küla - Märjamaa ja tagasi. Kuna omanik oli "Kalevipoja" kolh traktorist-kombainer, oli autole paigutatud kombaini CK (mingi nr. nt. 4) mootor. All olid tollase GAZ-69 rehvid. Miskipärast läksid need pidevalt puruks, kas kiiruse või siis auto liigse kaalu tõttu. Kere pidavat olema duralumiiniumist ja kindlasti oli selle salongis lisaistmete paar, mida sai tõsta põrandast üles (nagu ZIM-il ja Tðaikal). Pealt oli auto lahtine ja uste all olid laiad astmelauad. Kindel ei ole aga kas mitte tagavararattad poritiibades polnud esirataste taga. Auto oli kahte värvi värvitud heleroosakas beeþ ja tumedam pruun vist. Auto omanik I.A. olevat kolinud 70-ndatel (vist) Pärnu-Jaagupisse või sinnakanti. Marki ei tea aga mitmeid kordi hüüdis omanik autot presidendiks, kas hellitavalt või oli mingi seos, ei tea.
Kas kellelgi võib olla andmeid selle eksemplari saatusest, pilte või vihjeid?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#12

Mul kipub küll järg juba ära kaduma, et mis jutud käivad ühest ja samast Maybachist, mis jutud aga eri autodest.
Et mingit süsteemi luua või siis asja hoopis veel segasemaks ajada, siis:
1. Märt räägib vist sellest masinast, mille pildi avaldas Rene Levoll Hobiklubi 1. numbris lk 19 (2-uksega kabrio või rodster Zeppelin, hävis tulekahjus, kere enam-vähem nagu selsamal punasel).
2. Samas mainib hr. Levoll veel ühte poolakate poolt sõja ajal Eestisse toodud Maybachi.
3. 1974 olevat A. Silenieks viinud Lätti Tapal asunud 1938. a. SW38, endine omanik keegi Efrosinja O. (kas sõjaväelase lesk vms).
4. Landaulet SW38
5. See inglaste lehel olev punane SW38

Filmis osalemise kohta praegu küll midagi ei meenu kahjuks.

Selle Maybachide jutu võiks ehk eraldi teemasse ka tõsta. Läheb Eesti filmidest juba liiga kaugele.
Vasta
#13

(17-10-2009, 13:43 PM)manic Kirjutas:  1. Märt räägib vist sellest masinast, mille pildi avaldas Rene Levoll Hobiklubi 1. numbris lk 19 (2-uksega kabrio või rodster Zeppelin, hävis tulekahjus, kere enam-vähem nagu selsamal punasel).

Järvel kärsanud ei olnud Zeppelin vaid SW38 ... imelik hakkab juba korrata.

Dad.
Vasta
#14

Ma panin kirja nii, nagu Levollil oli. Ei tea, kas see Zeppelini-jutt on õige või vale või kas juuresolev pilt on õigest või valest autost. Seal ei ole mainitud Järvet, aga on kirjas, et auto hävis tulekahjus. Millest ka Märt kuulnud on.
Kas Maybache on Eestis siis mitu tükki põlenud (et üks hävis ja teine sai ainult kannatada) või on tegu ühe ja sama autoga (see taastatud punane SW38)?
Vasta
#15

Tänud Rünnole kirjavigade paradamise eest!
Kahjuks ei ole see esimene kord, katsun edaspidi tähelepanelikum olla.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#16

(17-10-2009, 16:58 PM)manic Kirjutas:  Ma panin kirja nii, nagu Levollil oli. Ei tea, kas see Zeppelini-jutt on õige või vale või kas juuresolev pilt on õigest või valest autost. Seal ei ole mainitud Järvet, aga on kirjas, et auto hävis tulekahjus. Millest ka Märt kuulnud on.
Kas Maybache on Eestis siis mitu tükki põlenud (et üks hävis ja teine sai ainult kannatada) või on tegu ühe ja sama autoga (see taastatud punane SW38)?

Seal pole suurt vahet võimalik välimuses ja ära põles Spohni kerega isend, neid masinaid ei tulnud tehasest nagu tänapäeval "pilusilmi", seega ei ole seal palju eksimise võimalusi. Vaevalt kahte Spohni siia sattus nagu see juhtus 855 Horchidega...ning et minu kõrvu selliseid asju ei oleks jõudnud.

Dad.
Vasta
#17

(17-10-2009, 12:13 PM)aavu Kirjutas:  Kuuekümnendate esimeses pooles liikus mõned korrad kindlasti üks auto marsruudil Sipa lähedane Mõraste küla - Märjamaa ja tagasi. Kuna omanik oli "Kalevipoja" kolh traktorist-kombainer, oli autole paigutatud kombaini CK (mingi nr. nt. 4) mootor.

Pigem ikka traktori T-40 mootor... Hommikul sikutati käima ja käis päev läbi.
Vasta
#18

(17-10-2009, 13:43 PM)manic Kirjutas:  Selle Maybachide jutu võiks ehk eraldi teemasse ka tõsta.

Tehtud. Kui on ettepanekuid sobivama pealkirja osas, siis andke teada.
Vasta
#19

Miks ei saa otsitav olla just Chr Rotermanni masin? Vastab ju kõigile tingimustele. Tollal oli ta mustas-pruunis värvikuues.
Rotermannil oli ka tavaline, must, 6-silindriline Maybach.
Vasta
#20

Kas mingeid "udupilte" pole kuskil säilinud?

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne