Veoplatvorm Kaitsejõududele
#1

Militaarnetis tekkis huvitav idee valmistada Eestis KV-le iseliikuvaid veoplatvorme, mis tõstaks jalaväe võimet raskel maastikul liikudes varustust kaasa vedada. Masin võiks huvi pakkuda ka jahimeestele, talumeestele jne.
Link: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic...&start=120 (vaadake lehe lõppu)
Asi peaks olema madal, umbes 50cm kõrge platvorm, mille peal saaks varustust vedada. Mootor ja kütus oleks kere sees või ühes otsas. Pikkus oleks 2-3m, laius 1-1,5m. Kere võiks olla ujuv ja kulgeda 6-8-l rattal või kummiroomikutel. Mootor väike, ökonoomne ja vaikne 4-taktiline. Platvorm võiks liikuda maksimaalselt jooksva inimese kiirusega. Juhtimine dubleeritud nii platvormi pealt kui ka eest "talutades". Midagi Husqvarna raudhobuse moodi. ATV-d on juba kõrvale jäetud. Asi peaks olema lihtsa ehitusega ja odav. Edasiarendusena tuleks kõne alla ka masina iseseisev liikumine ümber takistuste ja inimesele järgnemine ja/või kaugjuhtimine.
Noh, nokitsejad, mida arvate? Kas on piisav väljakutse? Wink
Arutleks pisut tehniliste lahenduste üle...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#2

Mootor peaks igaljuhul olema diiselkütust tarbiv. Ühe kütusega peab NATO armees saama kõike käivitada.

Aga ühed mehed on sellise asja teinud:

[Pilt: Ripsaw_JPG.jpg]

http://www.howeandhowe.com/vehicles.html
Vasta
#3

Ripsaw selliseks otstarbeks on jõhkralt kulukas ehitada. Kuigi, veermik on tal tõesti väga hästi õnnestunud, V8 pakub küllalt jõudu(jääb ülegi).

Mida mehed otsivad, on vene roomik-vedukite "miniversioon". Näiteks jälgida ATS-59G disaini - suhteliselt lihtne, hea läbivusega. Keskasetusega mootor paneb kaalujaotusegi paika=hea ronivus. Kui nüüd keevitada paari millimeetri paksusest metallist samasugune, kuid paadi sarnaselt veekindel "kast" kokku, kasti keskele kinnitada näit R4 väikediisel koos käigukastiga, mis pakuks küllaldaselt väänet. Masina ette tuleks vedav, kitsamaks tehtud tagasild. Kogu kupatuse pööramine toimuks difripoolte pidurdamise abil. Auto käigukast pakuks ka kiirust (kruusa)teedel sõitmisel.
Vasta
#4

Suurem liikumiskiirus pole ju vajalik kuna seade peaks vedama jalaväe rühma või jao varustust.
Mina pakuks mootoriks mingit väikest diislit 15-20 hj ja ülekande võiks lahendada hüdrostaatilise külg-ülekandega. See annab piisavalt väänet ja kiirust, puudub vajadus kardaan-liigendite ja siduri järele ning juhtimist väga lihtne ehitada. Veermik kolmel sillal, jäigalt kerega ühendatud.
Et põhimõte siis nagu nn. "zeroturn" muruniidukitel.
http://www.husqvarna.ee/node1817.aspx?ni...&pid=91482
http://www.tufftorq.com/level4.asp?ID=7
Vasta
#5

Kogu austusest kaitsejõudude vastu: miks peaks midagi nullist leiutama hakkama? Kohalikele tuleb loomulikult tööd anda, aga kas niiviisi toodetud kraam ka tegelikult kasutuskõlblik on? Meenuvad kohaliku toote miinipildujad,millel oli suuri erinevusi toru ja laskemoona mõõdus....

Sobilik masin on aga olemas,tuntud nime Faun KRAKA all. Bundeswehris juba ammu kasutusel.

http://www.panzerbaer.de/helper/bw_lkw_0...raka-a.htm Neid võiks Bundeswehri ladudes nii mõnigi veel alles olla.

Aga isegi kogu iseehitamise soovi arvestades tuleb üks ATV või selle kasti ja veokabiiniga variant kokkuvõttes kordades odavam kui ise nikerdatud sõiduk. Ja oluliselt töökindlam kah.

Täiesti eraldi teema on muidugi see,kuidas kaitsejõududes üldse nende käes olevasse tehnikasse suhtutakse. Vahel tundub, et isegi haamer on kaitseväelase osavatesse kätesse usaldamiseks liiga delikaatne instrument. Ja erinevate astmete jupijumalate suhtumine kodumaa kaitsmisse on veel täiesti omaette ooper. Kahjuks väga kurb ooper.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Kas maailmas EESLEID vähe on VÄÄ???

loll on loll olla.
Vasta
#7

(23-10-2009, 16:07 PM)Basilio Kirjutas:  ---
ATV-d on juba kõrvale jäetud. Asi peaks olema lihtsa ehitusega ja odav. ---
Noh, nokitsejad, mida arvate? Kas on piisav väljakutse? Wink
Arutleks pisut tehniliste lahenduste üle...
See teema kuulub huumori hulka.

ATV liiga keeruline ja kallis? Kui soovitakse loetletud omadustega masinat, siis miljon krooni on täiesti tühine summa. Kasuliku prototüübi välja töötamiseks kulub näiteks 10 inseneri juuresolekul umbes 2 aastat. Võite arvutada orienteeruva palgakulu. Komponentide valikul on nende hind juba kolmandajärguline.

Eestis leidub selliseid asutusi, kes selle tööga hakkama saaksid.
Vasta
#8

Kraka on palju suurem kui see, millest militaarneti teemas räägitakse. Asi peaks olema vajadusel tõstetav pooljao suuruse üksuse poolt ja mis väga oluline - madal. Selle viimase põhjuse tõttu langevad ära ATV-d ja eeslid.

Diskuteerin antud teemal praegu ühe mehaanika magistrandiga, päris huvitavaid mõtteid tekib.
Vasta
#9

(23-10-2009, 20:28 PM)zazik Kirjutas:  mis väga oluline - madal. Selle viimase põhjuse tõttu langevad ära ATV-d ja eeslid.

Ma pole küll militaarteemadel asjatundja, lihtsalt metsas kasvand. Eeslist ja atv-st madalamad sõidukid pole aga paraku võimelised meie maastikul kulgema. Kännu taha või muda-auku kinni jäevad.
Miskine antud tingimustele vastav üleilmne virtuoos võiks sündida kui sellest siin:
http://www.postimees.ee/?id=178385
suudetaks miski lapik maduussi taoline tehisroomaja luua.

loll on loll olla.
Vasta
#10

II MS ajal oli sakslastel selline vigur, nagu Goliath (kasutati põhiliselt lõhkelaengute kohaletoimetamiseks kaugjuhtimise teel):
http://xirdal.lmu.de/xirdalium/xpix/goliath.png
http://robostuff.com/wp-content/robostuf...oliath.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_suNbygOoYFY/SD...iath03.jpg
Kas teema algataja mõtleb midagi sellist?
Siin vähe pikemalt:
http://www.historyjunkies.com/2008/05/go...-bomb.html
Vasta
#11

Mingi 30 aastat tagasi võibolla Tehnika ja Tootmine ajakirjast meelde jäänud selline liikur, mille rataste-roomikute asemel sellised spiraalid, nagu teraviljakombaini heedris vilja keskele suunamiseks. Kui teine teises suunas pöörlevad liigub edasi või tagasi, kui ühes suunas pöörlvad liigub külg ees.
Idee iseenesest toores veel, kuskil linnalahingus läbi akende, treppidest üles-alla, üle aedade-tarade, mingite sügavike hüppamisel oleks ta liigne taak. Ta ei suudaks järgneda ega olla juhitav neis tingimustes. Ja paljukest neid patrulle praegu Iraagis lauskmaal liigub.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#12

Kruvide peal liikuv vahend jätaks sügava jälje enda taha. Neid kasutati (eksperimentaalselt?) siberi lumistes avarustes. Madala rehvirõhuga laiad rehvid ja kerge plastikust madal vann peaks olema minu arvates asja mõte. Ja peamine rõhk arendustegevusel peaks olema siiski sobivuses meie oludesse, kui afgaani(vms välismissiooni) oludesse ka sobib, siis on see puhas boonus.
Vasta
#13

Sedasorti veoplatvorme on valmistatud mitmel pool maailmas. Faun Krakast oli juba juttu. Kraka pikkus 2,78 m, laius 1,5 m, tühimass 735 kg, kandejõud umbes 750 kg. Mootor BMW 700, 26 hj.
MotoGuzzi konstrueeris sedasorti sõiduki juba II Maailmasõja ajal. Tõsi, sel oli vaid kolm ratast:
[Pilt: motos-de-guerra-mulo-mecanico-guzzi-3%5B4%5D.jpg]

Tuntuim transpordiplatvorm - Willys M274 Mechanical Mule. Valmistati aastast 1957. Pikkus 3 m, laius 1.18 m, kõrgus 70 cm. Tühimass 394 kg, kandejõud 453 kg. 4-silindriline Willyse mootor.
[Pilt: M274_drawing.jpg]

Prantsuse firma Lohr valmistas 70-ndatel mudelit FL500. Tühimass 620 kg, Citroen Mehari mootor.
[Pilt: 405.jpg]

Belglaste kolmerattaline sõiduriist:
[Pilt: leger_5.jpg]
Hispaanlaste EINSA MM-1A. Pikkus 3,4 m, laius 2 m, kandejõud 1200 kg.
[Pilt: mm1atrop.jpg]

John Deere pakub tänapäevast aseainet nimega R-Gator (link). Pikkus 3 m, laius 1,5 m, kuid kaalu terve tonn.
Ameeriklaste robotsõiduk MULE - väga võimekas, kuid meie kaitseväe jaoks ilmselt liiga suur:
[Pilt: Mule_1000.jpg]
Olen näinud ka pilte platvormist, mida juhiti kõrval kõndides, kuid praegu ei leidnud üles.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#14

Mingid ilmaimed need just pole, sarnane masin oli ka halvas NL armees LUZ alusel olemas, kui seda täiendada roomikutega nagu kaasaegsetel ATV-del siis poleks mitte viletsam.
Vasta
#15

Pagan, et andsite mulle idee, mul maal seisab esiveoline 2141 mosse, olen juba mõnda aega mõelnud mida sellest ehitada. Tekkis idee teha sellest selle mehhaanilise muula sarnane asi.
Vasta
#16

Kui sellisele liikurile platvorm taha haakida, siis saaks sellega transportida nii haavatuid, kui varustust. Valmistatud Narvas.    

Tervitab Veteran.
Vasta
#17

No näe, ideesid tuleb ja nokitsejad läksid elevile. Smile Selles asja mõte oligi. Kui siit KV-le midagi ei sünnigi, siis saab mõnigi nokitseja omale vinge projekti nokitsemiseks. Pole ka paha, mis? Aga mis puutub juttu a la 20 inseneri ja miljonid, siis entusiastid on ka hõljukeid ja midaiganes ehitanud veitsa tagasihoidlikemate vahenditega. Hea tahtmise juures leiab ALATI n+1 põhjendust miks EI SAA midagi teha. Selles rubriigis ja teemas oleks rohkem oodatud mõtted KUIDAS MUUTA SEE VÕIMALIKUKS. Mis ei välista muidugi konstruktiivset kriitikat. Arvan et AMF oma jüngritega on paljukski suuteline. Kui liita kokku kõigi foorumlaste laialdased teadmised ja kogemused masinaehituse ning remondi vallas, võib siit mõndagi põnevat tulla.
Tänud kõigile, kes viitsisid kirjutada! Ja jätkame samas vaimus. Üks idee tuli veel pähe. Mõni automudelismi harrastaja võiks katsetada erinevate kontseptsioonide maastikusuutlikkust ja manööverdusvõimet jne.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#18

Te kõik eksite rängalt, see on õige platvorm Smile
Vasta
#19

No kui see viimane elukas- Big Dog välja arvata, siis need eelmised aparaadid ju laias laastus pea kõik kohaliku kaubarolleri analoogid- milleks hakata siis veel jalgratast leiutama?
Vasta
#20

Kaubarolleriga metsa ja sohu ei roniSmile

edit: Kui juba siia teemasse korra piilusin, siis märgiks ka ära, et ülalmärgitud tigudel liikur oli arvatavasti ZiL-2906, mis tõesti oli eksperimentaalsõiduk. Ei tea, mitu neid tehti, aga üks seisab praegu teiste Zil'i eksperimentaalmudelite seas kuskil Venemaal, betoonaiaga ümbritsetult roostetamas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne