Kleepekas-kleepekas
#1

Tahaksin autole kleepse. Osad ostaks, osad teeks ise. Tahaksin just saada palju korraga ja kleepsude eluiga pole üldse oluline. Muidu läeks palju maksma, sest mul liiga ront, et sinna invetseerida.
Tulin sellise idee peale, et on olemas kleebitavad kiled (nagu grafokiled vms), ja laseks sinna peale printida ja siis kleebiks autole.
Kas see oleks mõeldav? Kas see tint seal kohe maha ei kulu? Ja kas liim vastu peaks? Või kasutaks super-liimi-nimega-atakk seal all?
Mis teie arvate?Toungue
Vasta
#2

[quote='zizzi' pid='235281' dateline='1256551008']
Tahaksin autole kleepse. Osad ostaks, osad teeks ise. Tahaksin just saada palju korraga ja kleepsude eluiga pole üldse oluline. Muidu läeks palju maksma, sest mul liiga ront, et sinna invetseerida.
Tulin sellise idee peale, et on olemas kleebitavad kiled (nagu grafokiled vms), ja laseks sinna peale printida ja siis kleebiks autole.
Kas see oleks mõeldav? Kas see tint seal kohe maha ei kulu? Ja kas liim vastu peaks? Või kasutaks super-liimi-nimega-atakk seal all?
Mis teie arvate?Toungue


Minu isiklik arvamus oleks muidugi auto remontida.Kui see kere ikka nii läbi on -on ka muud asjad küljes ligadi logadi.Kleeps ei ole nüüd küll lahendus.
Vasta
#3

Ei ole midagi ligadi-logadi. Sõidab ja sõidab kenasti ka tulevikus. Tahan teha lissalt midagi teistmoodi, kuna auto välimus nkn juba veits omamoodi muudetud ja tahaks seda täiendada. Ma ei küsi remondi nõu, küsin, kuda kleepse teha..
Vasta
#4

Ausalt öeldes on raske aru saada, mis asja sa kleebise valmistamise protsessis täpsemalt ise teha tahad? Kui peale kleepida, siis anna minna, mina näiteks olen oma kleepsud teha lasknud sellises asutuses: http://sys.ee/ ja ise peale kleepinud - viimast üritust pärjati lausa karikaga, mis veel mõned kuud külmkapi pealset kaunistab Smile Käisin peale et tehke hästi odavalt, natuke optimeerisime seal mõõte et triibud tuleks kilerullist võimalikult väheste kadudega välja, logod-numbrid sättisin külmast kangete näppudega ise erivärvi kihtidest kokku ja kogu värk läks maksma vist 600.- kui mu mälu nüüd ei peta. Ilma Gulfi logodeta oleks paar sotti vähem tulnud.

Kui sa mõtled kleepse algusest lõpuni ise valmistada, ma isiklikult ei oska küll välja mõelda mingit kodumajapidamislikku meetodit, millega odavamalt midagi auto peale teha, kujutan ette et ühekordse projektina tinti ostes on see minu eelarve kohe lõhki, iseasi kui plaaniks suuremas koguses väikseid kuni a4 suuruses lapikesi teha. Muidu põhimõtteliselt on levinumatele tindiprinteritele kõik vajalikud asjad olemas ja vabamüügis, märksõnaks on sticker print, decal print ja permanent ink.
Vasta
#5

Wau. Päris kihvt ju. Aitäh nõuande eest.

600 sotti ma enda ürituse nimel välja käia ei tahaks. Autoks on mõnus golf 2, mis läeb nkn varsti rooste (loe:aetakse rooste, tulebki selline värv, lakiga üle ja värki). See varsti on vb alles aasta pärast. Nii, et seniks teeks midagi huvitavat ja silma torkavat.
Tahaks just selliseid erinevaid, omanäolisi tekste, kujundeid, kuid mitte 50-kopika-nätsu kleepse. Seega, varsti teen ära, saagu, mis saab.
Vasta
#6

(27-10-2009, 01:18 AM)zizzi Kirjutas:  Wau. Päris kihvt ju. Aitäh nõuande eest.

600 sotti ma enda ürituse nimel välja käia ei tahaks. Autoks on mõnus golf 2, mis läeb nkn varsti rooste (loe:aetakse rooste, tulebki selline värv, lakiga üle ja värki). See varsti on vb alles aasta pärast. Nii, et seniks teeks midagi huvitavat ja silma torkavat.
Tahaks just selliseid erinevaid, omanäolisi tekste, kujundeid, kuid mitte 50-kopika-nätsu kleepse. Seega, varsti teen ära, saagu, mis saab.
Siis osta 50.- eest aerosool ja tee grafiti peale kui 600 ka kleebistele pole.
Vasta
#7

See 600.- ei ole mingi kivisse raiutud suurus, ma siiski lähtusin üldjoontes valmis visioonist. Kui konkreetne eesmärk puudub, siis kõige odavam on ainsa komponendina kasutada ühevärvilisi sirgeid triipe, sest maksab eelkõige kilerulli jooksev meeter ja triibu lõikamine on jääkidevaba tegevus.

Kui mul oleks suvel natuke rohkem aega olnud, siis teisele autole oleks mingi sarnase disaini teinud, kui on soov päris jäätiserahaga läbi ajada, siis võib ju selle tegemiseks spets kleepsukile asemel poest mingi viisakama liimiga kileteibi võtta. Laheda tulemuse juures on oluline ikka tugev visioon, mitte kulutatav rahanumber.
Vasta
#8

Võib ju kasutada trafarette, lõikad, milliseid aga soovid ning kleebid värvimise ajaks autole.Piirjooned tulevad teravad, värv ei vaju laiali trafareti alla. Värvipüstoli asemel võib ju sprei- värve kasutada.

Trafareti materjaliks sobib maalriteip ( sirgete lõikude tarvis) või lastele mõeldud värvilised A-4 lehed, liim tagaküljel. Mul üks näide ka.

[Pilt: IMG_0196+_800x600_.jpg]

Tervitab Veteran.
Vasta
#9

meenub, et aastat kümme tagasi sain sõbralt TREV2-s liiklusmärkide valmistamisel kasutatud helkurite (kleebitavad) jääke. Olid küll sõna otseses mõttes jäägid (max 0,1m x 1,Xm ribad), aga hea fantaasia ja käsitöötundidest pärit hea kääride käsitsemisoskusega oleks saanud neist ühtkomateist huvitavat teha. Iseküsimus on, kas jäägid on vaid helkurimaterjal ning kas eri värvides helkurid masina peal legaalsed on (?).

TREV2 lehelt jõuab suisa eraldi liikluskorraldusvahendite, reklaami jms pakkuvale lehele: http://www.liikluskorraldus.ee/

kuna ettevõtte põhiväärtusena on välja toodud "olla hooliv ja keskkonnasäästlik", siis ehk annab sealsete jääkide (kleebitava helkurid, aga ehk ka muu?) omandamises kokku rääkida ning endale kulefektiivne lahendus välja nuputada? Smile

jõudu plaanide täitmisel,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

Näiteks streetrace foorumis tegeleb yks tegelane kleepsuddega. Suht odavalt :http://www.streetrace.org/foorum/viewtop...=15&t=1668.

Enam odavamalt vast ei saa kah.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#11

(29-10-2009, 10:46 AM)Killer666 Kirjutas:  Näiteks streetrace foorumis tegeleb yks tegelane kleepsuddega. Suht odavalt :http://www.streetrace.org/foorum/viewtop...=15&t=1668.

Enam odavamalt vast ei saa kah.

See on ikka 1 kuradima asjalik link.. Ei teagi miks ma sinnani ei jõudnud
Vasta
#12

Ise trükin käsitsi siiditrükiga klepse. Ostan kleepsupaberit (näiteks www.seritek.ee), teen kujunduse, raamile ja trükin. Tekstiilivärviga olen trükkinud, pole eraldi v ärvi viitsinud ostma hakata. Õues kestavad täitsa hästi, aga kui küünega spetsiaalselt kraapima hakata, siis saab muidugi värvi sealt kätte.

Ðablooni (elik stenciliga) saad ka ju samamoodi sellisele kleepsupaberile teha, eelnevalt muidugi siis pead hirmsal moel stensleid välja lõikuma.

Nii et, kerge rat/retro teema mõtteis jah?

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#13

(27-10-2009, 02:44 AM)Jesper Kirjutas:  kileteibi
Jäi näppu kileteip ja liialt palju vaba aegaBig GrinBig Grin
[Pilt: 1d477307539.jpg]

Pole midagi targemat teha
Vasta
#14

(29-10-2009, 16:29 PM)chopper Kirjutas:  Nii et, kerge rat/retro teema mõtteis jah?

Just nimeltCool. Valmis saan, siis ega ma kade pole, näitan teistele ka. Kui aga ära käkin.. Noooo see teine teema..
(30-10-2009, 11:01 AM)Killer666 Kirjutas:  
(27-10-2009, 02:44 AM)Jesper Kirjutas:  kileteibi
Jäi näppu kileteip ja liialt palju vaba aegaBig GrinBig Grin
[Pilt: 1d477307539.jpg]

Vaene volksvagunBig GrinBig Grin ok-ok
Vasta
#15

uunikute talveralli valguses kisun teema üles - ehk tekib kellelgi mõtteid, mis rallil juba kaasrallitajate silma paitama saavad Smile

helistasin ühte ülalviidatud kohta ning sain teada, et "teibituuning" on väga "locost" tegevus materjali osas - 1,23m laiast rullist maksab kile 54eek/jm + KM.

täna ei jõudnudki kohapääle uurima-soetama - aga kasutan seda siis õige eelnevaks adraseadmiseks / pärimiseks:
- kas kumera pinna puhul on materjalil ja materjalil suur vahe või venitab neid fööniga suht sarnaselt?
- kas kleepimistööl on peale kile fööniga venitamise veel mingeid nõkse-spetsiifikat?
- normaalse värvkatte puhul pole ilmselt erilist vahet, kas eemaldada "tuuning" kohe pärast rallit või alles siis, kui lumest on vaid mälestus?

aitümm,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#16

(10-02-2010, 18:46 PM)13piisab Kirjutas:  - kas kumera pinna puhul on materjalil ja materjalil suur vahe või venitab neid fööniga suht sarnaselt?
- kas kleepimistööl on peale kile fööniga venitamise veel mingeid nõkse-spetsiifikat?
- normaalse värvkatte puhul pole ilmselt erilist vahet, kas eemaldada "tuuning" kohe pärast rallit või alles siis, kui lumest on vaid mälestus?

Odavamad klepsumaterjalid on jäigemad ja rabedamad.
Materjalil ja materjalil on väga suur vahe ka paigalduslihtsuses. Ise soovitaksin (eriti veel väheste kogemuste puhul) kasutada 3M'i ja autole 50 sarja - sellel liim ei ole nii tundlik ja ei nakku kohe nii järsult esimese vastuminekuga pinnale kinni ning saab asjaga rohkem mängida ja vajadusel ka natukene uuesti lahti sikutada ja kohandada.

Fööniga soojendamisel tuleb arvestada, et mingil juhul kilet liiga üle ei kuumutaks ja välja ei venitaks - tavakiled ei ole termotaastuvad ja juba väljavenitatud kohta enam kokkutõmbuma ei saa mittekuidagi.

Eemaldamisel värvkattest täitsa ükspuha, loeb hoopis kile mark - osad odavama otsa omad kipuvad tunduvalt halvemini maha tulema ja ka liimijälgesid maha jätma, parematel pole vahet, kas eemaldad seda 3 päeva või poole aaasta pärast. Eemaldada igaljuhul võimalikult soojas ruumis ja järjst vaikselt sikutades - soojas ei ole kile nii habras ning ei rebene ja rahulikult sikutades ei jää ka liimijälgi maha.

Üld nõuannete kohapealt:
Kleebistel ära mingiljuhul eemalda korraga kogu taustapaberit.
Paned kleebise maalriteibitükkidega ilusti oma kohale paika. Kinnitad ära kahest äärest või teibitriip üle, pikema külje näiteks keskkoha. Võtad kleebise ühe poole siis keskkohani maalriteibid lahti ja keerad selle poole tagurpidi teise poole peale (ära voldi vaid jäta sujuv lõtv kaar!!!). Tõmbad sellel tagurpidi keeratud poolel taustapaberi küljest kuni kinni uleva osani maha ja lõikad ära. Võtad ühe käega klepsu otsast kinni, hoiad seda pinnast natukene kõrgemal õige kohapeal ja hakkad viltlabidaga hõõrudes teibiga kinni oleva osa poolt sujuvalt järjest otsa poole tulema samal ajal klepsu kergelt lõdvaks lastes, et see saaks vasu pinda minna. Kui see pool on kinni, siis eemaldad teiselt poolelt paigas hoidvad teibitükid, keerad selle poole tagurpidi juba küljes oleva osa peale, võtas sealt taustapaberi äärest kinni ja hakkad seda järjest välja sikutades teist poolt paigaldama. Lühema klepsu puhul (et käte hoideulatusest jätkub) võid käituda ka nii, nagu klepsu esimese poolega - kogu paber maha ja järjest otsast õhus hoides ja kinni oleva osa poolt hõõrudes tuled.
Kile alla jäänud suuremaid mulle võib rahulikult ka nõelaga äärde (mitte mulli keskele, ses seljuhul saad välja ainult pool õhku kuni oled auguni jõudnud ja selle aluspinnale kinni liiminud) augu teha ja sinna õhu välja lasta ja augu vastasküljelt tulema hakates selle kinni hõõruda.

Kui ei ole vaja klepsu venitada väga ümaratele "pallidele" et mommentaalne nakkumine on venitamise teostamiseks vajalik, siis suuremate pindade katmisel ei pea kartma ka veega paigaldust. Lased aluspinna veega pritsiga märjaks (soovitav on ühe pritispudeli kohta lisada paar tilka fairit - siis on vesi libedam ja tuleb paremini alt välja). Kleebise paned kuhugi näoga vastu puhast pinda, eemaldad kogu taustapaberi ja pritsid liimipinna ka märjaks. Võtad kleebise, paned ta lärtsti enamvähem õigele kohale paika, ujutad veeklilel täpselt õigele kohale ja hakkad ülevaltpoolt allapoole seda järjest tulles kinni hõõruma - vesi sõidab vastavalt hõõrumisele järjest eest ära alt äärevahelt välja. Ei tohi ära ehmatada, kui ka mõned kerged niiskuslaigud natukese aja pärast tekkivad - kile alla kuhugi ikka jäänud niiskus koondub "loikudesse" - kui need on väga suured, saab need kas ääre poole välja ajada või siis kasvõi nõelaga pisikese augu klepsu teha ja selle sealt välja lasta. pisikeste niiskuslaikudega ei ole vaj amuret tunda - Kui masin soojas ruumis seisab, siis kuivab kogu niiskus ise sealt päeva-kahega alt välja - kile ei ole nii hermeetiline ja umne materjal, kui tundub. Veega paigaldatud klepsudel on soovitav pärast kuivamist ääred hoolikalt üle kontrollida ja kinni hõõruda - sel on olnud viimased märjad kohad.
Vasta
#17

ka mina olen hädas talveralli kleebistega, sai ikka üle kuuaja erinevaid kleebise pakkujaid pommitatud ja hinnad tulid 4500-6000.- (kusjuures kujunduse teeb tuttavatuttav tasuta), alles nüüd sai ühe tegijaga vist kaubale kellega peaks alla 3000.- hakkama saama, niiet pole odav lõbu, kuigi auto on väike ja kleebised lihtsad
Vasta
#18

No krt, ei ole võimalik, kui sa tõesti just mingeid imeasju ja imekeerulisi ei taha. Saada oma täpsem murekirjeldus old@moped.ee ja ehk saan aidata.

Jaan
Vasta
#19

Kleebistest rääkides, oskab keegi soovitada kust võiks Tlns leida värvilist kleebispaberit või kleebitavat kilet? Suuremat kogust kui a4 ja väiksemat kui terve rull Big Grin
Vasta
#20

suvalise kleepsumüüja käest jooksva meetriga.
või (enamuse?) tegijate juurest nii kuis isu on.
kui mujalt ei saa võid meie kontorist läbi astuda.
jäätmete hulgast saad aitähi eest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne