Mille tööriistakott?
#1

Hei-hei.

[Pilt: 06059619366bce.jpg]

Millele võis see kuuluda? Kas tegu on üldse tööriistakotiga? See, et ta sellele konkreetsele 1955nda aasta Riga naistekale kuulus, seda ei tahaks uskuda.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#2

(27-10-2009, 23:48 PM)Kevin68 Kirjutas:  Hei-hei.

[Pilt: 06059619366bce.jpg]

Millele võis see kuuluda? Kas tegu on üldse tööriistakotiga? See, et ta sellele konkreetsele 1955nda aasta Riga naistekale kuulus, seda ei tahaks uskuda.

Küllap ta mingi jalgratta tööriistakarp on sõjaeelsest ajast vast. ETK meesterahvaratastel kasutati sarnaseid 1930ndate lõpul... küll olid ETK omad veidi teise kujuga.
(27-10-2009, 23:48 PM)Kevin68 Kirjutas:  ... sellele konkreetsele 1955nda aasta Riga naistekale kuulus...

Kust Sa võtad, et selle Riga naisterahvaratta väljalaskeaasta on just nimelt 1955? Kas raaminumbri kaks viimast numbrit on 55?

Asi on nimelt selles, et minuteada ilmusid Riga ratastele keskelt "kõrgema soonega" porilauad alles kusagil 1957. aasta paiku. Ja laia rohelist/sinist/punast triipu (olenevalt üldisest värvilahendusest) keset porilauda, nagu Sinu esitatud fotol, olen ma näinud ainult sellel uuemal porilauatüübil. Kõikidel Riga tehase ratastel, mis on valmistatud enne 1957. aastat, olen ma näinud eranditult selliseid lihtsaid kumeraid porilaudu - profiili, mis oli kasutusel juba enne Teist Ilmasõda Riga tehase
eellase Erenpreisi toodangu juures (ja mille valtsid vast olid ka sõja järel kasutusel).

Kui see on (raaminumbri järgi) tõesti 1955. aasta ratas, siis on tal kas porilauad hiljem uuemate vastu vahetatud või on tõepoolest tegemist PÄRIS esimese partiiga, mis varustati äsja uute presside alt tulnud porilaudadega. Samas ei ole ma näinud ühtegi 1956. aasta Riga ratast uut tüüpi porilaudadega, vast nii paarkümmend isendit vana tüüpi porilaudadega küll...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Oma nõdra mõistusega julgeks väita, et tõesti ei ole tegu tööriistakotiga, nagu küsija kahtlustas. Pole juhtunud nägema metallist kotti, kuigi tänapäeval on kõik võimalik, nagu oli vanasti Venemaal ja Ameerikas.
Pakun, et tegu võib olla tööriistakastiga, kahtlustava ja pahatahtliku inimesena arvan lisaks, et kodutööga, kuigi mõningaid keerukamaid operatsioone on valmistamisel kasutatud. Identifitseerimiseks oleks võinud teha detailsema pildi, paljukirjutatud hüper-super-mikromakro vms , vähemalt rohkem karpi ja vahem Rigat, oleks ka Valdol üks mure vähem olnud. Karbi nurgad ei viita küll eriti tõsisele tegijale/valmistajale.
Vasta
#4

(28-10-2009, 10:37 AM)kass Kirjutas:  Pakun, et tegu võib olla tööriistakastiga,

Karbi nurgad ei viita küll eriti tõsisele tegijale/valmistajale.

Pigem siis karbi-, mitte kastimõõtu on see ESE.

Kaane kinnituspööra asukoht viitab, et kaan ei kinnitugi hingedega karbi külge. Kinnituspöör ise on küll väga levinud jalgrataste riistakottide juures.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Asi läheb põnevaks!
Hing on paremal küljel ja karpiToungue on kasutatud algselt meeste rattal, peaks ikka toimiv asi olema, hinge, pööra jms.
Aavule vaidleks vastu ka kasti kohapealt - mul oli kunagi üks väike kast, täpselt karbi mõõtudega.Smile

Aga pagan teab, vb on ikkagi ka tehase töö, kinnitusaasad on justkui uuesti tinaga joodetud, oleks ikka selgemad pildid, soojem ilm ja nooremad silmad....
Vasta
#6

(28-10-2009, 12:25 PM)kass Kirjutas:  ... karpiToungue on kasutatud algselt meeste rattal...

Jah, püsttoru kallistav kinnitusaas on seoses kasti (on olgu siis kast Big Grin ) teistpidi raamile asetamisega jäänud kasutamata ja ripneb sellesinase ülaosas tühjuses.

(28-10-2009, 12:25 PM)kass Kirjutas:  Aga pagan teab, vb on ikkagi ka tehase töö, kinnitusaasad on justkui uuesti tinaga joodetud...

Usun 99%, et tehase töö, kasti (või on see ikkagi karp?) kaant kaunistavaid stantsitud "kõrgendusi" on põlve otsas üsna raske valmis teha ja keegi ei viitsiks sellega hakata vaeva nägema, kui just mingi isendi restaureerimine pole ja replika tegemine sellega seoses.

Nüüd tekib küsimus - millisel siinlevinud 1930ndate aastate meesterahva jalgrattal selline kast küljes oli? ETK kast oli teatavasti teistsugune.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Tundub nagu oleks see karp mõne suurema kasti mugandus- justkui oleks keskosa välja lõigatud ja otsad omavahel kokku sobitatud ning lisatud kinnitusklambrid...
Vasta
#8

Valdole ratta koha pealt, jah.. seal raaminumbri lõpus oli 55, kahjuks ununes raaminumbrist pilti teha, kuna oli üsna kiire. Seal kõrval oli ka üks meestekas, millel raaminumbri lõpus 54 oli. Mõlemal rattal olid sellised imelikud pakiraamid, mida minu silm pole varem Riga ratastel kohanud. Samasuguse profiiliga porilauad nagu need on minu 60nda aasta Riga meestekal ei paistnud kumbki olema.. mõlemad jooksid kuidagi sujuvamalt ja puudusid need "teravamad nurgad".

Panen siia siis ka kaks hägust pilti mõlemast rattast. ( ilm oli ka üsna halb, vihma sadas ka )

[Pilt: 060596189b3d0c.jpg]

[Pilt: 0605961916ee97.jpg]

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#9

Kuju poolest sarnast on kasutatud sõjaaegsel noorterattal.

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne