Tauria Sünd .
#1

Artikkel ajalehest Argumentõ i Faktõ .

Jutuajamine Avto ZAZ i peadirektor S.Kravtsuniga .

Tauria sünnilugu pole meie süsteemis tüüpiline : Toodate baasmudelit 968 mida meelsasti ostetakse, kollektiiv saab preemiat, konkurents ei ähvarda, aga järsku teete omatahtsi täiesti uue auto ning alustate isegi selle seeriatootmist!

Tauria
on esimene esisillaveoga sõiduauto mille tervenisti konstrueerinud meie tehase konstruktorid. Selle väljatöötamine lõppes juba 1978. aastal siis üritati alustada ka tootmist .
Kooskõlastamine kestis neli aastat 1982. aastal tuli Breznevilt heakskiit.
Keskkomitee ja ministrite nõukogu otsus võeti vastu, kuid juba esimesel aastal said töövõtjad 2.5 miljoni asemel 400 000 rubla. Hoolimata sellest, et poliitbüroo langetas meie auto kohta eriotsuse ning ministrite nõukogust, varustaja plaanikomiteelt on peaaegu igal aastal tulnud kurje käske, käib töö ikka endise tempoga.

Põhjus?

Pole materjali, pole võimalust. Tänaseni pole töökorda saadud agregaadi tehast ega Avtotsetviliti tehast, pole termolõikehoonet. Üldiselt oleme monteerimistöödega hilinenud kaks ja pool aastat. Nii et tegelikult poleks uut autot tohtinud olla.

Kuid siiski on .

Jah, aga mis hinnaga! Kahe aasta eest me siiski alustasime Tauria väljalaset. Lootsime, et uue auto ilmumine kiirendab ehitust. Lõppkokkuvõttes teeme selle konveieriga, kust tuleb aastas 100 000 ZAZ 968 M , aastas veel 40 000 Tauriat. Teoreetiliselt on see võimatu: täiesti erinevad autod, sama konveier, kahekordne detailinomenklatuur, kaks täielikku ümberseadistamist.

Mis saab edasi? Ei saa ju lõpmatuseni töödata sõjaaja tingimustes.

Tõepoolest. Administratiivne käsusüsteem töötas varem halvasti, kuid siiski töötas. Praegu pole mingit süsteemi, abi pole kuskilt oodata. Sellel aastal moodustasime assotsiatsiooni, kasutades vabariigi autotootjate potensiaali.
Nüüd näeme võimalust suurendada väljalaset. Ettevõtte peatehasest saadame teistele sõlmi, vabanenud pinna ja töökäte varal loodame toodangut kahekordistada. Ainult üht tähtsat küsimust ei suutnud assotsiatsioon lahendada: kes hakkab mootoreid valmistama. oli projekt mille kohaselt pidime jõuseadmeid saama Bulgaariast, kuid kokkulepe vedeleb kuskil ministrite nõukogus. Juba seitse korda oleme vastust küsinud. Peale selle oleme valitsuselt palunud valuutakrediiti import seadmete ostmiseks. Vaikus. NSV Liidu Ministrite nõukogu ei saa aru, et kui me tootmist alustame , siis aasta või paaripärast on raha tagastatud ja aastakümnete jooksul anname suurt kasumit.
Nüüd on vastuvõetud otsus ehitada tehas Jelaburgi autotehas . Aga pole midagi toota! Hakkame otsima kust saab litsentsi, mis maksab mitu miljardit valuutas. Meie tehases on aga tootmisvalmis viie uksega auto variant, millepõhjal võib teha mitmeid modifikatsioone. Aga pole kusagil toota. Harv nähtus meie tööstuses: tootmisobjekt on aga tootmist ei ole . asda aitaks parandada valuuta kapital.
Siiski ma ei tahaks, et meid hädaldajateks peetakse . Tehas töötab autosid tuleb tulevikule loodame.

Pole saladus, et mustal turul makstakse Tauria eest mitmekordset hinda. Riiklik hind on tavatöölisele taskukohane kuid turumajandusele üleminekul see arvatavasti tõuseb.

Oleme alati seisnud selle eest, et meie auto oleks kättesaadav kõigile, ka noorele perekonnale . Mitu kuud väänati mul hinnakomitees käsi, et kõrget hinda peale suruda. Siiski suutsime 5100 rubla peale jääda. Ka sellise hinna puhul on auto tehasele rentaabel ja ka riigile tulus .


Ajalehest EDASI 8 september 1990

Peeter Lung
Pole saladus, et mustal turul makstakse Tauria eest mitmekordset hinda. Riiklik hind on tavatöölisele taskukohane kuid turumajandusele üleminekul see arvatavasti tõuseb.


Minu vanemad tõid 1989 aastal Moldaaviast tutika Tauria 14000 rubla eest . Oli Eestis teine omasugune. Poleks mu ema Jüris esimest kollast näinud poleks vast ka seda salatirohelist siia taritud.
Vasta
#2

oli vist 1990a kui kadaka autoturul küsiti uute OKA-de eest 53000.- rbl, niiet odavalt said
Vasta
#3

Tean üht salatirohelist, mis on veel liikvel..
Vasta
#4

Tsitaat:Artikkel ajalehest Argumentõ i Faktõ .

... on esimene esisillaveoga sõiduauto mille tervenisti konstrueerinud meie tehase konstruktorid...

Mõni teemakohane link:
Ajalugu vene k.
Tauria vs Ford Fiesta
Vasta
#5

http://www.imcdb.org/vehicle_30598-ZAZ-1...5ccee77d0c

http://www.imdb.com/title/tt0300394/
Ülle Kaljuste. - The car that Ülle Kaljuste is driving is ZAZ 1102 Tauria and it appeared on the market a year after "Keskea rõõmud" was made. The car in the movie was a test-car and Ülle Kaljuste was officially declared to be a test-driver.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#6

Paari kuu taguses "Autolehes" Ülle Kaljuste rääkis ka et ta natuke pettunud olnud et mehed auto(Tauria 86nda mingi eel produktsiooni oma) vastu rohkem huvi tundsid kui tema vastu. Smile "Keskea rõõmud" on üldse hea film, väga hästi ajale vastu pidanud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne