Küsimused T-40 kohta

Kui on vaja vedada suuri koguseid puitu siis T-40 metsa ei sobi . Peamine probleem on nõrk sidur mis laguneb metsas kasutatavatel neljakümmnetel isegi mitu korda aastas.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Väga õige tähelepanek siduri kohapealt. Endalgi kogemus t-40 nõrga siduriga, korra seda juba vahetanud.
Vasta

Ma pole sellel traktoril veel sidurit vahetanud 1100 töötundi on sellega töödatud. Vägasuurt valu pole muidugi andnud ka ja oleneb, mis käiguga tööd teha. Põhiline töö siiani on olnud palkide välja sikutamine metsast ja kartulivagude tõmbamine. Mis selle siduri kõige nõrgem koht on? Kas lihtsalt kulub ketas või mõjutab just rapsimine või suur pidev koormus.
Vasta

(04-10-2011, 19:12 PM)Laurimetall Kirjutas:  Ma pole sellel traktoril veel sidurit vahetanud 1100 töötundi on sellega töödatud. Vägasuurt valu pole muidugi andnud ka ja oleneb, mis käiguga tööd teha. Põhiline töö siiani on olnud palkide välja sikutamine metsast ja kartulivagude tõmbamine. Mis selle siduri kõige nõrgem koht on? Kas lihtsalt kulub ketas või mõjutab just rapsimine või suur pidev koormus.
Peamised põhjused on: laisk jalg (eriti vasakpoolne), kiirustamine, kesine aju kasutamine, vale reguleerimine, lihtsalt kulunud käpad ja igasugu muud liikuvad kohad.
Mingil NLiidu lõpuajal olid ka sitad katted, sai millegi muu vastu vahetatud, siiani töötavad, kahjuks ei mäleta, mille omad sobisid, välimist serva sai nagu veidi vähemaks töödeldud.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Nüüd olen jõudnud oma ehitustööga sinna, et vaja on jagajal tihendeid vahetada. Tahaksin uurida jagaja fiksaatorite kohta. Praegu käivad need kangid suhteliselt jõuga ja raske on täpsemat tööd teha. Olen kuulnud ,et fiksaatorid võetakse välja, kuigi päris välja nagu ei tahaks võtta. Mida saaks teha ,et kangid normaalsemalt tööle saaks? saan ma aru ,et fikasaatori kuule on 5 tk iga sektsiooni jaoks ,et vb võtta mõni kuul välja?
Vasta

(27-09-2011, 19:19 PM)Laurimetall Kirjutas:  http://www.agro-prom.com/portal/node/1244?page=17
http://fermer.ru/forum/rtm-remontno-trak...982?page=7

Leidsin midagi huvitavat T-40 roolikohta. Ise venekeelega hästi hakkama ei saa. Maht on ka üsna suur, et eks huvitavamad palad nopitakse välja. Eriti huvitaks ,et mis nipiga on teisel lingil 2 pumpa omavahel kokku pandud

Plaan panna traktorile NZ 32-10 pump. On keegi uurinud ,kas see NZ 10 pump on roolivõimendi jaoks piisava tootlikusega? Või ,et kas praktikas ainult nz 10 pumbaga töötab roolivõimendi korralikult? Saan aru ,et see klapp peale pumpa originaalis kindlustab õlitootlikuse 10-15l/min. Arvutasin ,et nz 10 annab palju vähem.
Vasta

(15-10-2011, 19:28 PM)Laurimetall Kirjutas:  
(27-09-2011, 19:19 PM)Laurimetall Kirjutas:  http://www.agro-prom.com/portal/node/1244?page=17
http://fermer.ru/forum/rtm-remontno-trak...982?page=7

Leidsin midagi huvitavat T-40 roolikohta. Ise venekeelega hästi hakkama ei saa. Maht on ka üsna suur, et eks huvitavamad palad nopitakse välja. Eriti huvitaks ,et mis nipiga on teisel lingil 2 pumpa omavahel kokku pandud

Plaan panna traktorile NZ 32-10 pump. On keegi uurinud ,kas see NZ 10 pump on roolivõimendi jaoks piisava tootlikusega? Või ,et kas praktikas ainult nz 10 pumbaga töötab roolivõimendi korralikult? Saan aru ,et see klapp peale pumpa originaalis kindlustab õlitootlikuse 10-15l/min. Arvutasin ,et nz 10 annab palju vähem.

Arvutuse käiku ei tea, aga praktikas annab NZ-10 pump mootori nominaalpööretel kindlasti rohkem kui 15l/minutis.Big Grin
Vasta

Nominaal pööretega probleemi pole. Ma rohkem mõtlen,et kas siis ka piisavalt pöörab ,kui traktor tühikäigul tuksub.
Vasta

Ei saa arvutuse käigust aru hästi.
Pump käib praktiliselt samade pööretega kui mootor.
NZ-10 üks pööre annab 10 kuupsentimeetrit ehk 0,01 liitrit.
Seega 800 pöörde juures minutis(T- 40 tühikäik) toodab pump 8 liitrit/min.
1000 pööret- 10liitrit. 1800 pööret- 18 liitrit.
Kui eesmärk on 10-15 liitrit minutis, siis kuidas näeb välja see "palju vähem"?
Vasta

Tühikäigul mootoriga tööd ei tehta. See ei anna mingit kütuse kokkuhoidu, pigem kulub rohkem, õlisurve ka väiksem - mootor kulub kiiremini, kõikjale ei pruugi õli jõuda.

P.S. Tahaks näha seda ülitäpset arvutust ka, ms annab "palju väiksema" õli koguse.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(16-10-2011, 19:55 PM)metsakohin Kirjutas:  Tühikäigul mootoriga tööd ei tehta. See ei anna mingit kütuse kokkuhoidu, pigem kulub rohkem, õlisurve ka väiksem - mootor kulub kiiremini, kõikjale ei pruugi õli jõuda.
Taas targem.Suvel sai kõik põllutööd tühikäigul tehtud,kündmine kulutas kütet üksjagu.Õlisurve kõikumist küll tähele pole pannud.Vana õliga oli külmast 4 ja soojalt 3 atti,peale õlivahetust vastupidi miskipärast ja alla 3 ati pole seni kunagi langenud.
Teemasse.
Sõites on iga masina rool kerge,kohapeal seistes masin töötab ju tühikäigul kui krutid rooli ühest servast teise annab väänata rooli kui õli tootlikust ei jätku.
Vasta

(16-10-2011, 20:26 PM)muska71 Kirjutas:  Sõites on iga masina rool kerge,kohapeal seistes masin töötab ju tühikäigul kui krutid rooli ühest servast teise annab väänata rooli kui õli tootlikust ei jätku.

Tootlikkus määrab toimimise kiiruse, surve aga jõu. Ehk siis rooli koha peal keerates kiiremini, kui roolivõimendi saadaolevate liitritega saab toimida, muutub rooli keeramine "väänamiseks" ehk jõudu nõudvaks.Rahulikumalt keerates rool ikkagi kerge(m).
Kui pump lahja või roolivõimenduses miski paha, ja õlisurvet pole piisavalt, väänad rooli kohapeal ja tühikäigul kogu aeg. Pööret andes võib kulunud pump endast veel muidugi teinekord need puuduvad MPa-d või baarid üles leida.Smile

Vasta

Ma natuke selgitan siin oma arvutusi. Tegin arvutused 1800p/min nominaal ja 700p/min minimaalpöörete kohta. Kuna ma pumba ja mootori vahelist ülekandearvu ei teadnud (võiks hammaste arve võrrelda aga ei tea),siis võtsin raamatust sellised andmed ,et nz pump annab nominaalpööretel 45L/min(Võimalik ,et eksisin ja see on hüdrosüsteemi tootlikus ,kust on roolivõimendi tootlikus maha võetud). Nz32 pump annab 1800/p juures välja 57,6l. Järelikult pump käib aeglasemalt ringi, kui mootor. Siit sain pmst ülekandearvu teada 0.78 . Kui nüüd panna sama võlli peale nz 10 pump ,siis 700p/min juures annab tootlikust ainult 5.47L/min. Teaks roolivõimendi silindri läbimõõtu ja käigupikkust ,siis saaksin teada kui kiirelt saab selle rooli ühest asendist teise kerida. Samas on teada ,et originaalis see klapp annab võimendile 10-15L/min aga võimalik ,et see on varuga ja tegelikult piisab vähemast. Huvitav ,et MTZ il on samuti nz 10 peal ,et mis pööretega mtz roolivõimendipump käija võiks?
Vasta

Allikaks "Mehaaniku käsiraamat".
T-40 mootori pöörded nimivõimsusel -1800 p/min.
Tühikäigul minimaalsed- 800 p/min.
Hüdropumba pöörded mootori nimivõimsusel- 1800p/min.
Vasta

Kellegil mõni mootor kuskil laiali ei ole? Oleks vaja pmst teada ,kas pumba hammasrattal on 22 hammast ja väntvõlli omal 20 , mis läbi suure hammasratta käitab hüdropumpa? Mingi pildi peal ma neid lugesin aga vb on valed pildid.
Vasta

Oh meheksed, viige see kolu kuusakoski ja ostke... Te võite hambaid lugeda ja arvutada aga reaalselt tuleb ikka sinna lähedale vaid. On veel sadaüks tegurit mis jäid arvesse võtmata. Tulge, ostke 14 aastat vana ja 10 000t töötanud Valmet ja saate veel kümme aastat lipsuga tööd teha. Müügipõhjusi kaks: 1. peremees sai 60, hiljem ei jõua enam uut osta ega ära pidada...
2. Sügiseti tuleb 1000T rapsi või vilja rekkadele tõsta, 6-sil pikk nina laadimisel väga lähedale veoki Al kastile- seega 4-5 sil vaja. [Pilt: 1] Tänased tegemised: 1) Lao el.juhtmestiku vahetus kopast. 2) küttepuude kuuriandmine räästaaluse luugi kaudu. 3) Naabrimehe kase mahalükkamine(saag jäi kinni ja el. liin samas). Nii et nagu PRIA rahakotirauad uue ostuabiks lahti teeb, läheb vana müüki. Vladimiri ja Minski tz`s on kindlasti Valmetid ja teised uurimiseks olemas. Ei saada nüüd nii maha joonistada ja järgi teha et aastaid toimiks. Veel arusaamatu- tuleb idapoolt traktor viljakoormaga ladu-kuivatisse, on kohe sinine vine kõikjal ja tuuluta. Samas vana Valmetiga tõstan vean ja segan ja ei miskit lõhna ega õliplekke põrandal. (Vahest ongi ununud päevaks käima kui kuivati müriseb). Ja käigukast- nii mugav on randaalides käigukangi nupus oleva kahe poolkäigu nupsiga aidata.
Vasta

Kui juba teemast välja läks siis ütleks ka oma arvamuse 40 kohta.
Ilmselt enam s.temat asja ei ole maailmas tehtud ja suuremad vead on mingi teise looma järgi tehtud kabiin sest inimesel on sinna tõesti ebainimlik käia ja aknad on ka ikka väga mööda tehtud.Ei ole ei küljeaknast ega esiaknast hea esiratast jälgida põllutööl ja puudub ka soojendus ja elementaarne olemiseks vajalik ruum.
Ja kui on käigukasti tehtud revers siis miks ometi oli veel tagasikäiku vaja???
Samuti ei kõlba pidurid kuhugi ja kui on vaja pidurile juurde saada siis lõhu terve kabiin laiali lambist.Ja kui on vaja jagajani jõuda siis see on ka ainuke traktor maailmas kus armatuuri maha peab võtma.
Samuti siduri vahetuseks oleks loogiline et võtad pooleks aga ei ole otsustatud kummale poole kabiin jääb.
Rooliga on samuti kummaline lugu et kui pöörded madalad siis ei jõua tõsta rippriista sest osa õli läheb mööda ju roolivõimu ja siis muudkui paaruta kui tõsta vaja.
Samuti milleks küll oli vaja teha sellist jõuvõtuvõlli sidurit eraldi pedaaliga sest sa proovi näiteks pritsiga põllu otsas ümber keerata.
Kõigepealt pead lahutama ära jõuvõtuvõlli ja traktor jääb liikuma ja siis saad alles traktori peatada.Aga kui pole sellist ruumi siis pead otsa üle ujutama mürgi või väetisega ju...
Kokkuvõtteks on ka vana kabiiniga Belarus kordi rohkem traktor kui 40 ju.
Samuti on mtz osad poole odavamad ja vastupidavus hoopis teisest klassist niiet polegi nagu midagi võrrelda paraku.
Vasta

Ega tea, kumb protsess kauem aega võtab - kas 40 pressi juurde viimine või pressil 40-st kuubi kujulise kujundi valmistamine?
Vasta

Kabiin on tõesti paras kuldnokapuur, aga ülejäänud osas pole t40 nii saast midagi. Miks lisaks reversile tagurpidikäik. Ei pea just eriline geenius olema et aimata mis juhtub reversiga raskemat tööd tehes. Vedu üle topelt võllide, nõrk. Selleks puhuks raskema lükke ja töö jaoks siis tagurpidi käik, mitte läbi reversi.
Pidurid? Jah kui vaja tõesti vahetada siis tuleb enamus masinatel pool peldikut pealt ära kakkuda, aga lihtsaks regullimiseks kenasti avad olemas..Jagaja juurde pääseb ka täitsa kenasti, russil ja jumzil pole ka asi üldse parem
Siduri vahetus? Mis seal keerulist, masin pooleks nagu iga teinegi, pole mingit probleemi.
Rooliga pole mingit probleemi, ka kõige madalamatel pööretel tuksude toimib kõik kenasti, pane norm pump peale ja regulli klapp ära.
Jõuvõtuvõlli saab korras masinal ilma sidurita ka kenasti välja lükata, lased korraks gaasi maha ja lükkad, ning selleks et sisse lülitada ei pea isegi seima jääma, saad sõidu peal sisse lülitada. Igati fain variant.
T40 varuosad samas hinnaklassis nagu mtz, aga selle vahega et ei lähe neid eriti vaja, muidugi kõik oleneb antud isendist. Ise eelistan vanale 80le igatahes t40, toimib nagu vanamees ja pole talvel veega möllamist, keera ainult nuppuWink Aga jumzi vastu ei saa,jumz on kvaliteetWink


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Laurimetall- mu piiblis D-37m väntvõlli hammakas D30-1006285 z=20, (hoorattal muuseas Z=133). Vahehammasratas D37m-1006240 küll ei oma rolli, Z=51. Hüdropumba ajami hammasratas D30-4618037 z=23. D -144 peaks samad tükid olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne