Küsimused T-40 kohta

Hüdropumba kaanel on ikka kummirõngas tihendamiseks või ka spetskujuga kummist toode.
Kui me sinna papist tihendi teeme jääb hammasrataste puksidele lõtk sisse ja pump kas ei arenda survet või siis pressib küll puksid vastu hammasrattaid aga pukside mansetid surutakse soontest välja vaba ruumi tõttu.
Kaas otseselt surve all ei ole ja seega hermeetikuga paigaldamine on variant kui sees kummist asjad terved on.
Vasta

Tänud info eest. Proovin hermeetiku versiooni ära. Kas keegi on pannud peale uut 50st pumpa 40-le?
Veiko

MTJ.EE
Vasta

Mina proovinud ei ole aga ma mingi aeg arvutasin igasuguseid õlikoguseid ja surveid. Probleem on selles ,et t-40 on see roolivõimendisse minev klapp see tegelt keerab kogu selle hüdraulika ebanormaalseks. Praktiliselt see klapp kütab seal lihtsalt õli. Õli paks siis tõstab kui õli soe siis vedel ja tahab pöördeid saada ja midagi enamvähem täpset on raske saavutada. Soovitaksin panna nz 32-10 pump ja natuke seda hüdrosüsteemi ringi ehitada. Võimalik ,et pärast liigub see kast kallutades kiiremini kui selle 46 või 50 pumbaga. Kui õnnestub panna ka suurema tootlikusega pump ,siis võivad kaasneda ka probleemid seoses õli kuumenemisega mis võib  lõpuks kõigi tihendite ära kõrvetamiseni ja halval juhul keerab veel midagi nässu. Kui oletada, et õli ei kuumene kunagi üle siis peale kiiruse muutuse ei tohiks süsteemis erinevusi tekkida. Peab ka arvestama ,et suurem hüdropump tahab ka rohkem võimsust ,et midagi raskemat tõsta. Võimalik ,et tühikäigul on vaja hüdraulika liigutamiseks pöördeid tõsta. Ma võin enda kogemusest ütelda ,et peale jagamisklapi eemaldamist. Tühikäigul sureb traktor välja, kui silinder piirajasse lasta ja pump jagaja rõhuklapist üritab ülle pumbata. Kujutan ette ,et 50se pumbaga peaks pööret ikka kõvasti peal olema ,et välja ei sureks. NZ 32 1500p/min juures kuskil 160 bar arendada on vaja ligukaudu 13 kw. Nz 50 1500p/min kuskil 160bar on vaja ligikaudu 20kw. Arvestades ,et t- 40 mootor on olenevalt seisukorrast 30-40kw. Maksimaalne mootori võimsus saadakse nominaalpööretel  pmst pedaal põhjas. Siit järeldub ,et liiga võimsa pumbaga madalatel pööretel ei tee t-40ga midagi. Seda muidugi kui on plaan pump originaal kohale originaal ülekandega panna.
Vasta

(04-08-2015, 22:20 PM)Laurimetall Kirjutas:  Probleem on selles ,et t-40 on see roolivõimendisse minev klapp see tegelt keerab kogu selle hüdraulika ebanormaalseks. Praktiliselt see klapp kütab seal lihtsalt õli. Õli paks siis tõstab kui õli soe siis vedel ja tahab pöördeid saada ja midagi enamvähem täpset on raske saavutada.


Müstika kuidas nii lihtne asi suudetakse nõnda keeruliseks mõelda...

Sellel klapil pole viga midagi ning kui soojalt ei tõsta siis lihtalt pump hõre. Kui ikka ei tõsta siis on keegi tark jalgratast leiutanud ja roolile antavat õli hulka juurde timminud. T40 võib tiksuda terve päeva nii et hüdroõli läheb vaid kergelt leigeks. Ei suuda mõista milleks nüüd see dosaatorklapp nii maha teha?    Sama klappi olen kasutanud teistegi traktorite puhul suure pumba pealt roolile surve võtmiseks ja minumeelest väga asjalik vidin millele küll midagi ette heita ei saa.  
T40 käib samuti mul nagu kell orginaal Nš 32 pumbaga ning rool on kerge ja tõstab samuti nii soojalt kui külmalt, enne tõuseb nina maast lahti kui jõust puudu jääb...    

Jalgratta leiutamine on muidugi omaette teadus.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(04-08-2015, 22:20 PM)Laurimetall Kirjutas:  ...
NZ 32 1500p/min juures kuskil 160 bar arendada on vaja ligukaudu 13 kw. Nz 50 1500p/min kuskil 160bar on vaja ligikaudu 20kw.
...

Palun arvutuskäiku, et näha seda huvitavat tulemust.

Tuletan meelde, et energia ei teki ega kao, vaid muundub ühest liigist teise. Cool

Hüdrosüsteemid on müstilised senikaua, kuni ennustamisega tegelda. Kui hakata surveid mõõtma, siis on kohe näha, kus viga peitub.
Vasta

Tõstmisega puudub probleem. Kui on väga kuumaks asi aetud siis tühikäigul ei viska enam tõstmishooba lukust lahti tühikäigul kuid pisikese gaasi lisamisega käib klõps ära. Ainuke mure hetkel on lekkimisega. Rool on olnud ka kerge kogu aeg.
Veiko

MTJ.EE
Vasta

  Hr. Laurimetall-i arvutuskäik oleks;

P=( Qp)/600
kus; P pumba võimsustarve, Q pumba tootlikus ( ca 50 l/min ), p pumba arendatav rõhk
Vasta

Arvutus on tõesti eelneva postituse järgi üldlevinud hüdraulika valemi järgi tehtud. Antud valemiga saab arvutada ligikaudset hüdraulikapumba võimsust.  Kui me võtame näiteks nz 32 pumba ,mille ühe pöörde  maht on 32cm3 siis 1500rpm juures antud pump toodab 48l/min. Kui see õli lihtsalt voolab ,siis ei saa me suurtest võimsustest rääkda aga kui see õli panna voolama 160bar rõhu all . Siis saame P=( Qp)/600 valemi abil arvutada võimsuse. Nz 32 pumba puhul saame tulemuseks 12.8kw , mis on ümarguselt 13kw. Sama valemiga saame nz 50 pumba puhul 1500rpm ja 160bar juures võimsuseks 20kw. Põhimõtteliselt saab sama valemiga arvutada ka kui palju näiteks t-40 pumba jagamisklapp õli kütab ja energiat raiskab . Selleks tuleks mõõta pumbast väljuval torul rõhk koos klappiga ja ilma klapita samadel pööretel. Kuna antud klapp on ehituselt vedruga ,siis kindlasti on rõhk suurem ,kui pump peab seda pidevalt läbi vedruklapi suruma. Ühesõnaga kui panna antud rõhkude vahe samasse valemisse siis saame mingd vatid , mis põhimõtteliselt lähevad soojuseks ja on kadu. Ok kadu vb polegi väga suur aga seoses klapiga on ka teine probleem. Kui on oluline ,et hüdraulika rõhk oleks maksimaalselt suur. Ütleme ,et on vaja näiteks midagi kokku pressida. Siis on t-40 vedruklapi kolvi sees auk, kust koguaeg õli jookseb roolivõimendajasse. Selleks , et rõhk maksimaalne oleks peab pöördeid nii palju tõstma ,et roolivõimendaja düüs läheks küllastusse ja siis jätkub ülejäänud süsteemi jaoks rõhku ja õli.  Põhimõtteliselt on effekt sama, kui hüdrovoolikus oleks auk. Ma saan aru ,et kui vb t-40 toodeti ,et ei olnud head varianti  panna roolivõimendit eraldi aga hetkel kui mul traktoril hüdraulika läheks nässu, siis ma kindlasti t- 40 puhul ei näe mõtet jamada selle klapiga ,kui saab panna minimaalse ümberehitusega kaksikpumba.  


 
Vasta

Pump saab ajami jaotushammasratastelt, nende tervisele ja pikale eale tasuks ka mõelda.
Vasta

 Kui kasutada kaksikpumpa NSH 32 ja 10, siis tõstmisel koormus hammasratastele koos kasutamise aeg ei muutu. Ühe pumba korral on vaja õli kogust seadme liigutamiseks ja rooli keeramiseks, kahe pumba korral samade liigutuste tegemisel on õlikogused samad, ehk vajalik võimsus teoreetiliselt sama. Tegelikult aga kahe pumba kasutamisel on isegi võimsuse vajadus väiksem, sest roolivõimendi ei vaja nii suurt rõhku kui seadme tõstmine liigutamine. Vahe on eriti tuntav, kui on hüdrorool. Ökonoomsus tuleb veel lisaks madalamate pöörete arvelt, sest pole vaja liigseid pöördeid rooli "lekkest" tingituna kõrgema rõhu saamiseks.
Vasta

Kunagi tuttav mõõtis küll drosseliga palju on rõhku vaja et T-40 rooli oleks kerge keerata ja sai miski 20 bar ligi.
Seega see klapp hoiab ka sinnakanti rõhku üleval küttes õli ja raisates kütust.
Sellele aparaadile läks roolivõimule rihmaga veetav pump peale ja selleks mõõdeti.
Vasta

  Huvi pärast otsisin netist 40-e raamatut, seal oli kirjas roolivõimendi maksimaalne töörõhk 70...80 bar-i.
Vasta

Täpsustav küsimus T-40 ridapumba kohta - ruumi võtab rohkem, kui pöörispump. Kas piisab settepoti eemaldamisest ja filtri edasi tõstmisest? 
Samas pole veel otsustanud, kas teha suurem väljaminek ja panna ridapump või kasutatud ja töökorras (veneaegne) pööris, viimase osas võib pakkumisi teha. Nö kaasaegseid isendeid ei taha, rumalad sõnad vaid töökvaliteedi kohta.
Vasta

(17-09-2015, 22:44 PM)speedsta Kirjutas:  Täpsustav küsimus T-40 ridapumba kohta - ruumi võtab rohkem, kui pöörispump. Kas piisab settepoti eemaldamisest ja filtri edasi tõstmisest? 
Samas pole veel otsustanud, kas teha suurem väljaminek ja panna ridapump või kasutatud ja töökorras (veneaegne) pööris, viimase osas võib pakkumisi teha. Nö kaasaegseid isendeid ei taha, rumalad sõnad vaid töökvaliteedi kohta.
Pole vaja midagi muuta kui paned pumba ilma kompressorita. Vaja ainult torusid väheke väänata.

Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721
Vasta

Kompressori eemaldamise varianti olen kuulnud aga elu on näidanud, et kompressorit läheb siiski vaja.
Vasta

(18-09-2015, 08:19 AM)speedsta Kirjutas:  Kompressori eemaldamise varianti olen kuulnud aga elu on näidanud, et kompressorit läheb siiski vaja.

Mul on Russil kompressor sünnist saati peal olnud, kasutanud teda aga paarikümne aasta jooksul pole. Minumeelest täiesti ebavajalik lisa!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

MTZ 82 Kompressori süsteemi täitmine õhuga võtab pika aja selleks, et rattale tuul sisse puhuda.  Aja kokkuhoiu mõttes paigaldati voolik otse kompressori väljundi otsa ja pump lülitati hambumisse kõige madalamate pööretega.  Lülitusmehhanismi nupp on väga õrnuke ja plastikust ja seisva mootoriga ei pruugi saavutada hambumist.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Misasjal? T40 kompressor uhab ju pidevalt...   Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

sorri kribasin mtz kompressorist.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

See 40 kompressor vahel saab  oma lõtkudega pritsenurka kõndima panna. Pump ise polegi millegis süüdi. 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne