Kas peaks rattapoldid pingutama nii, et tavalise rattavõtmega lahti ei tule
#21

Lõpuks tõde ka, momentvõtmega.

Kui suruõhuga kinni lasta siis igatahes plekkveljed keerab tuksi, venitab koonused ära ja pigem kipub lahti kruvima polte uuesti.Samas see ülepingutus ei tee ilmselt midagi head ka valuvelgedele.

Kui tegemist võistlusspordiga vms siis sellist asja nagu rattapolt ei eksisteerigi velje juures.Veljed on juba spets stoppermutriga.Vanasti vist jah oli poltitega v olla praegugi aga esineb ka stoppermutreid.Aga targemad vast oskavad öelda mis eelis millel on.Kui keegi teab , tahaks ka teada

Aitäh
Vasta
#22

(07-11-2009, 12:30 PM)MägiAivar2 Kirjutas:  Kuidas kinni pandud on nii ka tuleb lahti.nn "käristiga" kinni siis sellega ka lahti.
Mida see muudab?
Vasta
#23

Peaks vast vahe olema, kas on keeratud pneumo impulsiga või momentvõtmega või üldse käsitsi.Kui impulsiga kinni keeratud ja tõesti vargamutri padruni ära keerad kuskil lumehanges rehvi vahetades siis on ikka jama küll kui see auto tee äärde jääb just selle tõttu , et on eelnevalt kinni kägistatud see polt sinna.

Mis vahe on 1 stoppermutril ja mitmel poldil?Seda peaks küsima nende käest , kel selline stoppermutter olemas on.Neid autosid liigub ka meie teedel piisavalt.
Vasta
#24

Esiteks vabandan et offtopicut alustasin... anoh teate isegi seda anekdooti sõduritest ja tellistest, mul on samamoodi, aga võidusõiduga.

(07-11-2009, 23:08 PM)MägiAivar2 Kirjutas:  Kui tegemist võistlusspordiga vms siis sellist asja nagu rattapolt ei eksisteerigi velje juures.Veljed on juba spets stoppermutriga.Vanasti vist jah oli poltitega v olla praegugi aga esineb ka stoppermutreid.
Üldiselt kasutatakse vähemalt EMV tasemel enamasti tikkpolte ja koonusega mutreid seal otsas, stoperdamist pole küll kuskil näinud, sest vajadusel peab ratta ju kiiresti alt ära saama. Kuna meie tiimi eelarvelised võimalused on pehmelt öeldes tagasihoidlikud, siis me kasutame seni kõige tavalisemaid rattapolte, lihtsalt sõitude vahel on kindel reegel et poldid tuleb üle kontrollida - kuna momentvõtit keegi selleks kaasa võtta ei viitsi, aga mehaanikud on hingega asja juures, siis koju tagasi jõudes on nad enamasti tunduvalt kõvemini kinni kui algselt pandud sai Smile

Aga noh kui maailmavaate poolest läheneda, siis võidusõiduauto võib piltlikult olla ka nätsu ja tatiga kokku monteeritud, lõppkokkuvõttes läheb sellega rajale piloot ise üksi ja kui midagi juhtub siis on 7 erinevat turvasüsteemi tal seal ümber, pluss abi on max 30 sekundi kaugusel. Samas kui igapäevaauto kallal keegi mingit jama korraldab, siis seal istuvad lisaks mulle ka mu elukaaslane ja sõbrad, pluss ümber on teised ilmsüüta liiklejad. Seega on igapäevaauto juures tehtav töö oluliselt vastutusrikkam, just sinna oleks vaja täpseid njuutonmeetreid ja stoperdamist, paraku millegipärast reaalses maailmas on suhtumine vastupidine.
Vasta
#25

Sõltub autospordi liigist. Ja kuna ka see ala on äri ja kommerts, ronivad inimesed seda turvapuuris loksujat vaatama. Tihtipeale üsna hulljulgelt ja lähedalt, keelatud kohtades.
,,Ootamatus juhtub oodatust sagedamini,,
Aristoteles
Vasta
#26

       


Mutter + tööriist.

Üldiselt selle lahendusega on ratta vahetamine väga lihtne ja kiire, iseasi kui odav see lahendus muidugi onWink
Vasta
#27

(08-11-2009, 14:46 PM)MägiAivar2 Kirjutas:  Mutter + tööriist.

Üldiselt selle lahendusega on ratta vahetamine väga lihtne ja kiire, iseasi kui odav see lahendus muidugi onWink

Kui Sa kord juba guugeldama asusid, siis võinuksid ju vabalt otsida ka näitaks WRC autost mõne pildi. Sel juhul poleks olnud vaja väita, et kõik kähkusõidu autod keskmutriga rattakinnitust tarvitavad.
Vasta
#28

Neid kähku keskmutriga autosid on tavakasutuses ka meie teedel.Ei ole see nii imeasi midagi.
Vasta
#29

Mul ka Volvo. 900 seeria. Viimati suverattaid talverataste vastu vahetades avastasin, et määrdekapslile oli rattapoltide kinnikeeramise jõumomendid arvväärtustena sisse pressitud. Ühikuks olid Nm.

Kahjuks ei ole mul numbrid praegu meeles.
Vasta
#30

Kas teemaalgataja on oma murele lahenduse saanud?
Ja kui, siis millise?

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#31

postitan siia oma värske kogemuse. eila plaanisin oma igapäeva liikuril tagumisi amorte vahetada. rattad ära, amordid ka ja siis vaatasin, et läbilöögi puksid on suht nutused ja panin niisama rattad alla tagasi, et saaks täna linnas ää käia. nüüd siis võtsin uuesti laiali ja panin amordid alla. üllatav kogu toimingu juures oli aga see, et rattapoldid olid tõsi mehiselt kinni. pidi isegi jalaga trampima, et lahti saada. eila aga keerasin originaalvõtmega ja taburetil istudes ja palja käejõuga nad kinni.
ainsad potensiaalsed muutujad olid sada versta ilma amortideta sõitu ja tänane paar kraadi külmem ilm.
igatahes tuli pähe mõte, et võib-olla vahel polegi raskelt lahti tulevad poldid toore jõuga kinni väänatud.
Vasta
#32

(05-11-2009, 09:46 AM)Baracus Kirjutas:  Originaalvõtme on isegi minu kallis abikaasa ümber poldi sõlme keeranud (autoks Suzuki baleno).
Oleneb v6tmest , näiteks vanemate bmwde vänt on kohe sellise kujuga , et kutsub peal hyppama , kui poldid lahti ei tule.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#33

Ise olen kerge jalaga ja kui mõni polt vahel ei suvatse lihtsa keeramise peale avaneda, võtan pagassist varuratta ja annan sellega võtmele pihta. Kõik poldid - ka varem suruõhuga kinni lastud - on siiani lahti tulnud. Eeldab muidugi, et võti ei oleks ära taotud ja poldipea kandid üle keeratud - võti peab piisavalt tihkelt poldi otsas istuma. Kinni keeran nad tunde järgi - piisavalt kõvasti, samas mitte kõigest jõust väänates. Ükski polt ei ole siiani omavoliliselt lahkunud.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne