Nõukogude vs Ameerika autod
#21

Aitäh sellest oli abi küll palju, tänud kõigile, kes aitasid jooniseid otsida.Smile
Viimased 2 lehekülge,mis ameerika kolleeg sisse skaneeris!
Head lugemist!
http://packardinfo.com/xoops/html/upload...a22ca8.jpg
http://packardinfo.com/xoops/html/upload...ecca53.jpg


Vasta
#22

Üks New York Times artikkel ZIM,Pobeda, ZIS kohta.
http://packardinfo.com/xoops/html/upload...5564c6.jpg


Vasta
#23

Pole ammu kirjutanud aga täna siis uurides Ebays põnevaid kuulutsi, sattusin
mõne päris huvitava masina peale.
Nimelt hõikasin siin teemas välja,et ZIM on kuidagi Buick Roadmasterile lähedane kuigi esiosa on 1948.a Cadillaci oma pigem.
Siis,et oma juttu õigustada, mõningat pildi materjali:
[Pilt: !!fScbcgBmE~%24(KGrHqYH-CwEqut7Er(UBKzP3qI8q!~~_4.JPG]
Tegu 1950.a Buick Super 2 door sedan, juhin tähelepanu kapoti disaini sarnasusele ZIM ja selle masina puhul.
[Pilt: !!fScg6!CGE~%24(KGrHqYH-EQEqv,dywINBKzQgq5n+Q~~_4.JPG]
Esituli, koos võruga, võru on teistsuguse paindega kui vene autodel.
[Pilt: !!fScg2g!2E~%24(KGrHqUH-D!Epk1eu122BKzQgM6DGg~~_4.JPG]
Esimene reaktsioon oli wtf......et nagu mida, mida, kuidagi volgalik(GAZ 21) antenn?
Sama teema ka siin, tagaluugi sisene valgusti
[Pilt: !!fScb5w!WE~%24(KGrHqQOKkIEq4-9HQ!UBKzP6ELd6g~~_4.JPG]
Salongi laevalgusti küll 1948.a Buick Super 8
[Pilt: !!fOsK6!BmE~%24(KGrHgoOKk!EjlLmYq-kBKtBC3s7F!~~_4.JPG]
Huvitav kas Buicki ja siis volga-ZIM puhul midagi 1:1 ka vahetatav on?


Vasta
#24

General motors vs Lihhatsov ja teised

Lihhatsovi nimeline tehas, paljudele tuntud masinad nagu ZIL 164, 130 on
nii mõnegi kogenud vanakooli autojuhi ustavad kaaslase olnud.
Isegi minu jaoks on nad jätnud kustumatu mulje.
[Pilt: zil130_mmz.jpg]
Ka minul on au olnud sellise masina rooli keerata kuigi vaid korraks aga
sellegi poolest oli kogemus kuidagi meeli ülendav.

Aga ma ei tea mis asi see oli,et ma hakkasin ameerika müügikuulutustes chevrolet pick-upe vaatama aga siis mulle lõi järsku silmade ette:
[Pilt: 1955-1957-chevrolet-trucks-1.jpg]
Nii ZIL 130 kui ka Chevyl on sarnane kabiini ja kere konstruktsioon. Just mitte
nii üldplaanis kuid kui vaadata ZIL 130 kabiini disaini oleks see nagu
otse Detroidist välja tulnud. Ei ZIL 130 pole detroidi inseneride töö, siiski puhas
venelaste looming juba võimalikult lihtne tehnika ja lollikindlad ajast aega
lahendused on vihjeks.
Siiski erinevalt eelkäijatest tulid ka paljud erinevused, mis ilmselt
on inspireeritunda Detoroidi kolleegide tööst kaasa:
Roolivõimendi (power steering), mida polnud eelkäija mudelitel
Pidurite süsteemi täiustati, päris nimetajaga pidurivõimanedi (Power brake) ei saa seda kutsuda, siiski on ju tegu õhkpiduritega aga õlipiduritega süsteem oleks ehk sellisele suure kerega pillile liiast olnud ja see poleks massiivset autot suutnud pidama saada,sellepärat tollest loobuti.
Aknaklaas on kumer külgedelt ja jätab kuidagi ameerikaliku mulje, paini
seda ja kabiini konstruktsioonis juba väga ammu tähele enne kui hakkasin
tõsisemalt autodega tegelema.
Vaatame ka sisemust:
[Pilt: 402_zil130R%20007.jpg]
Laenasin Järva-Jaani varjupaiga kodulehelt selle foto kuna paremat polnud võtta mujalt. Loodan,et keegi ei pahanda.
[Pilt: 1955-buick-century-2.jpg]
Võrdluseks 1955.a Buicki oma, mis pole küll kõige õnnestunum võrdlus kuid
on näha,et tööauto jaoks võidi mis tahes algne konseptsioon lihtsustada,
milleks vaja veoautosse vinüülkattega armatuuri ja üleliigseid lüliteid.
Kui eesmärk on koormate vedamine ühest punktist teise.
[Pilt: engine01.jpg]
Mootori ruum ZIL 130 puhul.
Sisuliselt peaks olema tegu ZIL 111 deforseeritud ja natuke ümber tehtud varjandiga,ZIL111 mootor on oma korda on võetud 1955.a Packardilt aluseks.
Siiski on neid,kes ütlevad,et ZIL 130 mootor on kehv, minu arust on viga vaid
selles;
a.Täisvalu plokki asemel kasutataske märghülsside süsteemi,see pole
ehk kõige halvem lahendust arvestades venemaa olusid.
b.ülekannetes mootoris kasutatakse tekstoliit hammasrattaid,kett ülekande asemel. Sisuliselt on tekstoliit hammasrattastel probleemiks see,et nad ei
ole kahjuks kunagi täpselt tehtud ja seega võib süütenurka paljuski ebatäpne olla.
c.2 lõõrine karburaator,mis on üks levinumaid, viga ehk selles,et karburaator ion kuidagi valsti disainitud, mootori kubatuuri ja tööreziimi arvetamata.
d. üleloomulikult suur küttekulu, mille vastu kahjuks vist ei saa millegagi.

Jätkub...


Vasta
#25

Tõstsin Zim-i teemast välja kippuva jutu eraldi siia ringi. Pealkirja saab Maz500 ära vahetada.
Vasta
#26

Aitäh modedele, nüüd on siis olemas kaks teemat, asi sai oma loogilise järje.
Suured tänud.


Vasta
#27

Kas Zili mootorit ei võiks ökonoomsemaks saada mõne "pädevama" ntx USA raua karpaga? Töömaht on samasse auku harilike USA Trucki ja Vani mootoritega, loogiliselt võttes võiks korralik karpa anda jõudluse/küttekulu suhtes päris häid tulemusi.
Vasta
#28

No kui juba eraldi teema siia tekitatud, siis ei saa ka mitte enam kauem vakka olla.
Nähes esimest korda pilti Jeep Wagoneer'ist siis nõukaaegse lapsena ma jõllitasin seda pilti üsna pikalt, konkreetselt selle auto iluvõret ja esitulesid. Esimene mõte oli, et ei saa olla, peab olema mingi rats. Aga pole mitte, täitsa tehasetoodang. Eriti hästi tuleb efekt välja sellise nurga alt:

[Pilt: jeepwagoneeriluvore.jpg]

Tahate öelda, et teile ei meenu üks kunagise suure kodumaa lipulaevadest? Ma ei tea, kumb oli olemas enne, aga sarnasus on hämmastav. Kui keegi veel aru pole saanud, mis vene imeloom mind seda Jeepi nähes kummitama hakkas, siis selleks oli esimese otsa gaz 24 Cool pildid kõrvuti pannes sarnasus nii suur enam polegi aga eraldi nähtuna on ju asi täitsa volga, mis volga. või mis?

...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne