Sõltub mida teemaalgataja täpsemalt mõtleb.
Tänavalegaalsed laadurid (ka kahvlitega) on ilmselt kategooria LM (sõiduki kategooria on teh. passis kirjas muide) ehk
ratastel liikuv, teatud kindla töö tegemiseks ette nähtud mootorsõiduk, mille suurim valmistajakiirus ületab 6 km/h, kuid ei ületa 40 km/h. Liikurmasinaks ei loeta auto alusel valmistatud eritöömasinat. Liikurmasin võib olla nii liigend- kui ka jäiga raamiga.
Vastavalt konstruktsioonile on vaja lube (analoogiliselt traktoritega):
LM (esisilla juhtimisega) - R,B,C,C1,D või D1
LM (tagasilla juhtimisega või keskliigendiga) - T,C,C1,D või D1
selguse mõttes on need
sellised.
allikas:
ark
R ja T kategooriaid teeb Pärnus Aide autokool näiteks.
Mis massi puutub siis huvitaval kombel ei ole R ja LM kategooria juhtimine massiga piiratud... ehk traktor ehk R-kat sõidukiga võib sõita B lubadega ükskõik kas registrimass on 3500 või 9500.
Kui tegu on klassikalise "
sokuga" on asi siiski sisetransport(tõstuk, virnastaja) (loomulikult ka ettevõtte territoorium aga mitte avalikud teed) ning kehtib minu eelmises postis õeldud jutt.
Arvamusi peaks ka tõestama
Mis traktoriga tööks R kat'i kohustuslikusesse puutub siin selle üle on siin foorumis jahutud küll. Selget seadusepunkti pole suutnud keegi veel välja käia. Küll on aga mõningate tööpakkumiste juures näiteks, et nõutud R-kat ja töökogemus.