Kaubik hooldusbussiks- milline?
#1

Oleme kolleegidega mõelnud ülalmainitud küsimuse üle juba päris pikalt. Vana juba suht vana(enda töömasin 5 aastat ja ligi 400 000 läbinud) ja hakkab väsima.

Kuna kõiki turul liikuvaid nii uusi kui kasutatud kaubikuid ise proovida pole saanud, siis saigi teema siia tehtud. Foorumikasutajate kogemused-arvamused antud teemal oodatud.
Alustaks siis nö vajalike kriteeriumitega;
-mahtu kongil võiks olla vähemalt 9m3, kong nii kõrge, et seal saaks keskmine eestlane püsti seista.
-kandejõud vähemalt tonn, et täislastis(riistad, materjalid, vedelikud, sisseseade) ülekaalu ei tekiks.
-salong- piisavalt ruumikas ka 2meetrit pikale juhile. Ja piisavalt reguleerimisvõimalusi istmele- roolile, et 200- 300 km otsad juhikohal ei väsitaks, või veel hullem, midagi valusaks jääks.
-mootor- piisavalt võimas diisel, et masin koos täislastis piduritega haagisega ka normaalselt liikuda suudaks, ja omaks piisavalt momenti ka madalatel pööretel, et kuskil metsas/põllul turnides ei peaks väga sidurit piinama.
-kliirens piisav, et metsavaheteedel või heinamaal naljalt mitte põhja peale jääda.
-vedava silla osas otseselt nõudmisi pole. Parim oleks muidugi nelivedu, kuid kuna see tähendab otseselt ka korralikku hinnalisa, siis sobivad ka pooleveolised. Praktika näitab, et korralik rehv vedaval sillal(pole vahet, kas siis esimene või tagumine), vastavalt veosillale valitud koorma paigutus ja mõistusega sõit ajab üldjuhul asja ära. Kinni jääda on võimalik iga autoga.
-pidevalt tehniliste probleemide küüsis vaevlevad mudelid ei sobi. Tööd on vaja teha!
-väga ussitavad masinad jätaks ka kõrvale.
Vasta
#2

Mis marki on praegune töömasin?

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#3

(30-11-2009, 22:58 PM)heikson Kirjutas:  Mis marki on praegune töömasin?
Fiat Ducato 2,8 JTD Maxi 2004a. Kõige plangum variant, kui järelpaigaldatud Webasto välja arvata. Üllatavalt hästi vastu pidanud, kui kuulata/lugeda mõne teise kogemusi.
Pisut moditud- uus kongi ja salongi vaheline vahesein, et saaks istmeid normaalselt reguleerida(enne oli sein pm vastu istet ja reguleerimisvõimalus piiratud). Taga tugevdatud vedrustus.
Vasta
#4

Endal kogemus 2007 aasta MB Sprinteriga. Poolpikk, täiskõrge, 2,2 td 85 kw.
Minu meelest vastab pea kõigile toodud nõudmistele.

Meil ka kasutusel tööbussina aga kuna objektid asuvad väga erinevates kohtades ja naljalt üle kuu aja ühe koha peal ei ole, siis on buss pea kogu aeg laetud. Sisse-ehitatud riiulid mõlemas küljes- üks täis väiksemaid tööriistu ja olmekraami, teisel pool kinnitusvahendid (naelad, kruvid, poldid jms- ikka 200-300 kg kogu aeg) Lisaks veel saed, kompressor, redelid, pukad ja ei tea mis kõik veel. Vahel ka tellingujupid.
Ilusti mahub kõik ära ja sõita selle koormaga on vägagi hea. Vahel kui peab ka vagunelamu või tellinguid täis piduritega haagise sappa panema, siis jääb mootor nõrgaks aga eks neid saab ka suuremaid valida. See 2,2 ongi minuteada kõige väiksem Mersul.

Kliirens on väga kõrge, mingeid segavaid plastvidinaid kah kusagil ei ripu.
Momenti on sooja mootoriga piisavalt juba ka madalatel pööretel, seega hea pehmemal pinnasel või muudes keerulisemates kohtades ukerdada. Suvel proovisin sõbra 2008 aasta Peugeoti bussi (boxer äkki?) ja see tahtis ikka kõvasti rohkem pööret ja tuuritamist saada et koormatud autotreileriga manööverdada. Tehasest tulnud juba tugevdatud veermikuga.

Meil on mersule ostetud ka lumeketid, et ekstreemsemateski kohtades toimetada. Kui ketid peal siis ronid pea igasugusest lumest välja. Talvel meil kasutusel Nokiani lamellrehvid ja vähemalt mina ei kipu enam üldse naela ostma. Kui ikka talvel enamus aega kesk- ning põhja soomes ilma probleemideta hakkama saab siis kus seda naela veel vaja.

Samuti on positiivne avar ja mugav salong. 200-300 km ühe jutiga sõita pole mingi küsimus, juhile isegi mugavam kui sõiduautoga sest istumine on kõrgem ja toekam. Püsikiirushoidja on samuti väga mugav option.
Kahe kaassõitja puhul kipub kere väga pika sõidu peale (500 km) veidi kangeks jääma aga eriliseks probleemiks pole see kunagi olnud. Eelmisel suvel sai käidud ka Lõuna-Prantsusmaal 3600 km üks ots, kolmekesi ja kolme päevaga. Kõik jäid ellu.

Mis vedavasse silda puutub siis kui buss pidevalt ikka vähemalt 50% ulatuses koormatud on siis on tagavedu täitsa OK. Olen ka täiesti tühja kongiga eelmise aasta novembrilõpu lumetormis Tallinna vahel ukerdanud ja siis oli küll nii et kui mõnda väiksemasse tänavasse sisse keerasid, siis sinna ka mõnda jeebivendi ootama jäid.


Negatiivse poole pealt tasub ehk mainida seda, et kummalisel kombel on alates ostmisest söönud parempoolse esirehvi väliskülge. Korduvalt selle murega Silberis käinud aga neilegi see müstikaks jäänud.
Pikkade otsade peal sööb ka veidi õli, nii et seda võiks jälgida. Kuigi Silberis öeldi ostmise ajal et mingit õli pole vaja lisada ja kohtume alles esimeses hoolduses 40 0000 km pärast, siis meie oleme selle aja peale 4-5 l õli juurde pannud. Aga sõidetud on ka muidugi pikki otsi ja mis mootor see on mis õli ei võta.
Kui talvel üle 20 kraadi pakast siis ei taha kohe väga hästi käima minna, peab mõned korrad meelitama. Praeguseks juba ka Webasto peal aga korraliku külmaga pole veel proovida saanud.

Muid probleeme pole olnud, praeguseks kella peal 60 K


Ise ostaks igal juhul ka järgmiseks bussiks Mersu.

Terv,
Vallo

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#5

Ühinen positiivse tagasisidega MB Sprinteri osas. Olen kasutanud eri aastakäike, 1995, 1998, 2003 ja 2008 ning kõigiga enam-vähem rahul. Pisiprobleeme on olnud kõigil, aga teele ei ole ühegagi jäänud. Enda kogemus on läbisõiduni paarsada tuhat km, kuid tean kasutajaid, kelle Sprinteril on miljoni kandis läbisõitu. Erinevalt mõnedest teistest MB toodetest on Sprinter ikkagi Saksa toode, mis ka Saksas kokku pandud. Kõrge katusega versioonil on sees piisavalt kõrgust, uusimal väljaandel vist pea 1,9 m. Kõige suurema probleemina nimetaks tagavedu, seda ka uusima mudeli puhul, mis varustatud ESPga. Tühi masin kipub kinni jääma ka suvel pehmel pinnasel. Olen mõelnud 4x4 peale, kuid seni ei ole plaanidest kaugemale jõudnud. Kokkuvõttes MB Sprinterit julgeks väga soovitada.
Arno
Vasta
#6

Sõber oli aastakese täpselt Sinu nõudmisi täitva ja rasket tööd tegeva kaubiku peal. Nimelt nende ülisuurte kaevandusmasinate rataste vahetamise peal (tükk kaalub 400+ kg!). Rehvid käisid käruga sabas (ja käru ikka kaalus mehemoodi, kaalu tihtipeale max.lubatud 2700) ning kuut oli täis tehnikat - täistöökoda genekast, kompressorist, keevitusest hüdrotungide ja käsitööriistadeni välja peaaegu 800 kg. Ise komplekteeris ja aluseks sai Renault Master. See oli konkurentsitult kõige odavam alusvanker ja suutis sellises lastis rahulikult sõita. Mersu eest olevat tahetud nii arutult palju, vaat et saad 2 Masterit.
6. käik tuli siis maanteel muidugi ära unustada aga 5+ tonni kogukaalu pole ka just vähe. Nõrk koht oli väline iluplastik, mis kippus küljest ära kukkuma. Muu osa kestis vägagi hästi. Sõber jõudis sõita aastaga 55K läbi, siis loobus loomatööst. 600 kilo rehve tõsta on kraana tegevus... Samas ei olevat koormatud Master kaevanduste ja liivakarjääride olematutele teedele kinni jäänud. Kinni jäime hoopis minu rannas siledale märjale murule tühja masinaga Big Grin

Teinegi sõber uhab Masteriga aga neil reklaamiasjad ja palju see valguskastide hunnik ning alumiiniumredel ikka kaalub. Pole ka häda midagi. Mõlemad mehed sellised suured ja tursked, 185 ja 100+ kilo, väga mugav pidi olema ka pikka maad sõita. Rekumehe töökaaslane ongi selline 190 ja pealegi. Ise sõitnud nendega vaid siin Eestis ja tühjana, päris head kuudid olid.
Vasta
#7

Olen kasutanud juba 9 a. Jumperit. Alguses oli lühike ja madal variant, 2006 aastast on mu seltsiliseks see keskmine kere, seisan sees vabalt püsti, kõrgust on seest vist 2 m, kere ise kah mitte see kõige pikem. Mootoriks 2,8 HDI, umbes siis sama, mis sul endal praegu.. Minu buss on küll see reisijate variant, istmed sees, kuid kandevõime on ikkagi 1100 kg.
Webasto on peal, kasutan seda küll ainult külmemate ilmadega, noh, nii 12-15 ja üle selle. Sõitnud olen 170 tuhhi, ette tuli vaid üks probleem käsipiduriga - lihtsalt üks liigend kõhu all oli liiga kuiv, see kah oma viga rohkem. Õli ei võta, sõidan lahedalt 30 000 km hooldusest hoolduseni ja tilkagi pole vaja olnud juurde panna. Ei saa öelda, et tilkagi ei võta, aga see on nii vähe, et ei märkagi. Rooli taga on ruumi igasugust mõõtu inimesele - istet saab liigutada piisavalt palju. Mis mulle meeldib - kere on samalaadsete kaubikute seas Jumperil/boxeril/fiatil kõige laiem. See sai omal ajal ka otsustamise juures oluliseks pointiks. Muuseas - minu meelest on Jumperil mugavaimad istmed kaubikute hulgas.
Minu variandil on 15.tollised veljed, aga kui kaubikut vaadata, siis nel on reeglina suuremad. Tänu suurele mootorile on esiots maale ikka suht lähedal, kuid kinni pole kuskile jäänud - eks juhil on ju silmad ja pea, et vaadata, kuhu sõidab. Mootor on vägagi toimekas - olen taga vedanud 1,5 tonnist karavani läbi Euroopa (pikim reis 7000 km.) Samuti suuremat piduritega treilerit kahetonnise traktoriga ja Lõuna-Eesti mägedes võttis masin rahulikult tõuse 90-ga. Mõnus on tunda sellistes situatsioonides, kuidas mootor agaralt toimetab. Seepärast olen alati öelnud - mootori koha pealt ei maksa kokku hoida. Enne las haukab grammi rohkem kütust, aga mehe masinal peab jõudu olema Smile! Kütusekulu ongi suvel enam-vähem 9 l kandis, pikal teel isegi alla, talvel tuleb oma 10 ja natuke üle selle, oleneb, kui sageli webastot kasutad. Tagumise ruumi saab soojaks lisaradikaga, mis on keskmise istmerea all. Ise kasutan bussi 6-kohalisena, tagumise rea võtsin välja - nüüd rohkem ruumi igast stuffi vedada.. On olnud kuulda, et uuem toodang (Boxer enamjaolt, teisi ma ei ole kuulnud) ei ole nii kasutajasõbralik, et tuleb ette igasuguseid jaburaid rikkeid jne. Ei oska ses suhtes midagi öelda, ise olen sellest prii.

Üks põka peab majas olema.
Vasta
#8

Iga mees kiidab omaSmile

Pole midagi targemat teha
Vasta
#9

Sai mõned aastad tagasi soetatud Ford Transit 350L Van 2,2 TDCI. Lasime Avestark-is putka ära soojustada, lisakütte putkale panna ning katuseakna ja vajalikud riiulid kah panna. Lisaks veokonks haagise jaoks. Autol standardvarustuses konditsioneer, korralik stereo, programmeeritav eelsoojendus ning igatpidi reguleeritav juhiiste koos istmesoojendusega.
Hind tuli Mersu ja Peugeoti vahele, seega võib öelda, et hinna ja kvaliteedi suhe on hea.
Vasta
#10

Ma ei oska öelda kui palju Fiat-Peugeot-Citroen oma osadelt-koostekvaliteedilt erinevad, aga kommenteeriks meil kasutuses olevat 2006 a Fiat 2,3 mootoriga pika kongiga. Väikese läbisõidu tõttu ei ole tehnika jukerdama hakanud, küll aga on ette heita just koostekvaliteedile. Aknatihenditest puhub külgtuulega läbi. Raadio töötab nii kui jumal juhatab ja plastik kiliseb-koliseb-nagiseb. Samuti on värvkate väga õhuke ja väiksemagi kivi korral on nähtav täke või kriimustus kohe olemas. Mootor iseenesest on väga hea. Vedasin 1,5 t masinat Soome kõrvalistel maanteedel ja ülesmäge ronis vabalt viienda käiguga täislastis. Samuti olen vedanud 2,5 t järelhaagist ka suuremate probleemideta. Mis võib veel ette heita, on istme asend. 1,9 m pikkuse juures jääb parem põlv käigukangile või süütevõtmele ette ja istet tahapoole liiigutada ei ole võimalik ilma et seljatugi peaks täitsa püsti olema. Muidu on istmed tõesti mugavad.

Olen isegi tähele pannud, et praeguste pakutavate kaubikute osas on väga kesised valikud. Kui palju raha ei ole välja käia, et osta MB või VW, siis peabki leppima Fiati-Peugeoti-Citroeniga. Jaapanlaste kohta ei oska midagi kosta, aga neil vist ei olegi nii suurt varianti pakkuda?

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#11

Kui tahad mugavust võta prantslane,kui töökindlust japs,pikka iga sakslane,kuigi viimased Sprinterid on ka suht kapriissed.Sõbal kõik maailma kaubikud läbi proovitud ja sõidab Lt ga,sel pool Mb ja pool Wwnit.Läbivus on nats nadi,aga kui rehv hea ja rooli ning istmevaheline tihend korras pole probleemi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne