Vanatehnikarallid - Ford Sierra ehk kas saab rajale või ei saa
#61

(08-12-2009, 23:09 PM)villu157 Kirjutas:  Üks selline Sierra on vaikselt valmimas, tõsi küll 4X4 veo skeemiga. Selleks aastaks starti ei jõua, aga mine tea, võibolla järgmisel talverallile juba üritame.

[Pilt: Ford_Sierra_XR_4X4_neti_formaat.jpg]

Edit: nädala lõpus asendan selle pildi vähe viisakamaga.

kas tavalise xr4 kere nelivedusena tehasest pakuti?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#62

(09-12-2009, 17:13 PM)DevilDeVille Kirjutas:  kas tavalise xr4 kere nelivedusena tehasest pakuti?
Ei tehtud, 3-window oli vaid tagaveduse XR4i kere (liskas siis Merkur), 4X4 tuli 1985 tavakerega, algselt 5-d, hiljem ka sedaan ning ka Cossud olid 3-d tavakeredel. See teebki selle 3-window kere eriti "haruldaseks". Eriti kummaline on see, et teoorias peaks 3-window kere olema jäigem (aga vist ka raskem?) aga seda ei kasutatud minule teadaolevalt kordagi võidusõiduautode ehitamisel. Kõik tehti tavaliste suure aknaga "mullide" peale. Selline oli ka viimane ralli MM-etapi (1988 Korsika) võitnud tagaveoline Aurioli Sierra. Viimane 2wd võit üldse oli Bugalski 2 võitu 1999 RWD Xsara kit-cariga Kataloonias ja Korsikal. Vaat kui pull lugu - ei ole see sierra ega veel vähem "lagunev (X)sara" mingid erilised unistusteautod aga... Eestis ju olemas "look a like" värvitud sara ja neid pilte vaadates oli ka Bugalski auto seest päris tänavaauto nägu. 20 aasta pärast peaaegu et õige replica Talverallile.
Vasta
#63

(09-12-2009, 18:49 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(09-12-2009, 17:13 PM)DevilDeVille Kirjutas:  kas tavalise xr4 kere nelivedusena tehasest pakuti?
aga seda ei kasutatud minule teadaolevalt kordagi võidusõiduautode ehitamisel. Kõik tehti tavaliste suure aknaga "mullide" peale.

The Eggenberger Motorsport Ford Sierra XR4TI driven by Steve Soper and Klaus Niedzwiedz won the Estoril 500 which was round 14 of the European Touring Car Championship. See valge lisatud pildil.


http://www.ultimatecarpage.com/forum/rac...-cars.html

Aga siit leiab igasugu huvitavaid originaal kleepsu tuuningu mõtteid .

http://www.fordmotorsportmodels.com/page30.htm

http://www.rallymodels.co.uk/
Vasta
#64

(09-12-2009, 17:13 PM)DevilDeVille Kirjutas:  kas tavalise xr4 kere nelivedusena tehasest pakuti?

Ei pakutud, vanad 5 door Sierrad olid 4X4.
Aga omanikule meeldib see auto ja tahtis ka vahest jäärajal sõita, nii et läks 4X4 teed.

Aia Racing
Vasta
#65

Gert, see polnud Sierra vaid Merkur, kuigi jah, kere on neil sama. Ehk tõelise autentsuse huvides tulekski USAst tuua Merkur ja ristata see Sierra spetsiifiliste detailidega või siis leida siit Stangi/äikselinnu seest õige 2,3 turbo pada koos T5 kastiga. Selgusetu on, kuskohas komplekteeriti kered: Sierrat tehti vist "tavalises" Fordi tehases, Merkur pandi kokku aga Karmannis ehk absoluutselt täpne nimi võiks olla sel autol üldse Karmann Merkur XR4Ti. Ja nende kerenumbritega on ka nii, et "tavaline" euroFordi vin-kalkulaator näitab aiateibaid Merkuri kohta aga universaalne tunneb ta puhtalt õige nime all ära.

Lahe väide on see - until something better could be developed - ehk oodati 2-liitrist Cossut. Toungue

Mis veel: Merkur oli lahe FoMoCo bränd, mis tootis vaid häid masinaid (mõlemad mudelid on siiski idee poolest ülihead autod). Idee oli ju hea: võtta Saksa kvaliteet, lasta see USA-luksusega varustatult kuulsal Karmannil (USAs väga tuntud tänu lahtisele Põrnikale ja (Type14)Ghiale) toota ja siis seda "eurooplasena" euroihkajatest mäkdoonaldsitele kallilt müüa.
Vastukaaluks lõi GeneralMotors brändi Saturn ja seda tõelist saasta me "teame" kõik. Võeti aluseks "fekaal kuubis", tehti see plastikuga (enamus keredetaile) veel sitemaks ja müüdi üliodavalt lollidele maha. Kanadalaste jaoks mõeldi välja veel eriti äge slogan: "We've reinvented the automobile." Tulles siis ringiga tagasi ühe teise teema juurde: "ossid" olid ammu "leiutanud" sellise "auto" -Trabandi Big Grin
Vasta
#66

Sihuke Fordiga sõitmise video jäi netis ette Cool
Päris äge Ford järvepeal hullamiseks....
Vasta
#67

seoses selle viimase videoga, paneb mind imestama, et meie suht elavas usakate rinkonnas pole veel sellist racing masinat tehtud, sest see mudel on kõikide võidusõidu fordide kunn ja mis on saanud sellest mustngi põhjalisest merkurist mis sajandivahetusel kiirendust sõitis.
sierra teema juurde tagasi minnes ei saam aikkagi aru miks neid aknaid 6 tehti, sest rs500 jäi ju ikkagi sierrade tipuks ja sellel aknaid 4
Vasta
#68

(10-12-2009, 21:49 PM)supp Kirjutas:  sierra teema juurde tagasi minnes ei saam aikkagi aru miks neid aknaid 6 tehti, sest rs500 jäi ju ikkagi sierrade tipuks ja sellel aknaid 4

Disain , moeröögatus soov muuta välimust sportlikumaks.
http://www.youtube.com/watch?v=52G2NKSLyrQ
Vasta
#69

(10-12-2009, 22:50 PM)kalacompany Kirjutas:  
(10-12-2009, 21:49 PM)supp Kirjutas:  sierra teema juurde tagasi minnes ei saam aikkagi aru miks neid aknaid 6 tehti, sest rs500 jäi ju ikkagi sierrade tipuks ja sellel aknaid 4
Disain, moeröögatus, soov muuta välimust sportlikumaks.

See kindlasti ka ja 928 eatu ilu, kuid Sierra taga olid siiski kolm sellist meest, et nende meeste kõigi tehtud tööde loeteluga läheb enne jumalapäike looja, kui me lõpule jõuame.

Uwe Bahnseni paremad tööd: Ford Capri I, II ja III, Taunus, Sierra, Scorpa.

Patrick Le Quément, oli selle aasta kevadeni Renault' peadisainer: Sierra, Mégane II, Scénic, Espace III ja IV ja siis liikuvad arhitektuurimälestised Avantime ja Vel Satis.

Robert Lutz: palju tema oma otsene joonistus nüüd mängus on olnud aga ilma tema tõelise autofriikluseta poleks maailams Viperit (Tom Gale), Prowlerit (Chip Foose), Caddy Sixteeni ja veel tervet rida unistusteautosid ega Sierrat.
Vasta
#70

Priit juttu oli lihtsalt 3 aknaga keredest Toungue

Aga Transiti meestele on küll vingeid kujundusi . Ühe kahe ja kolme aknaga Smile

OiOi ei tea mis selles Penthouse Transitis küll toimus Big Grin
Vasta
#71

Lisaks veel, et Supervan 2 ehitati hiljem ümber Supervan 3-eks.
[Pilt: Super%20Van%203.jpg]
http://www.seriouswheels.com/cars/top-Fo...rvan-3.htm

Kas see ka öige XR4 on ei tea kuna pole ise ühtegi oma silmaga näinud. Aga XR3(Escort) olen näinud kolme isentit üks oli üsna räim ja teine avarii läbi teinud ning kolmas lahtise katusega varjanti.

Aga see selleks Sierrat ikka näet mönikord liikumas, aga Escorti alates Mk 1 kuni Mk4-ni, eriti veel universaal kerega isendeid. Kolm kuud tagasi nägin ühte liikumas(kolme ukselist), aga 5 ukselisest pole pea 2 aastat juba näinud.
[Pilt: maccy.jpg]
[Pilt: _DSC0009sm.jpg]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#72

(13-12-2009, 03:44 AM)miniest Kirjutas:  Aga see selleks Sierrat ikka näet mönikord liikumas, aga Escorti alates Mk 1
Tean, tean, mul lihtsalt pole ausõna alates suve algusest aega olnud et sõitma minna Smile Teine probleem on Fordi juppide ülim unifitseeritus, päris mitu vajalikku juppi on sõprade autodel proovimiseks maha kruvitud ja seisavad riiulis.

Aga kui teemat laiendada ja pikendada, siis ma arvan et sellest paremat 20-aastast investeeringut vanatehnikasse on väga väga raske leida, ka maailma mastaabis. Ma muidugi olen seda infot postitades omakasupüüdlik, kui keegi kähku selle ära ostaks, siis äkki ma ei pea hakkama vastu uut aastat veel endale hommikul hambaid pestes seletama, miks eelarves 15k suurune auk ja hoovis järjekordne ilgelt "vajalik" neljarattaline seisab.
Vasta
#73

Nu see pesoo vast ikke liig uus talveralli kontekstis.
Aga transiti huvilistele, mina käisin ntx seda vaatamas:http://www.blocket.se/stockholm/Ford_taunus_transit_fk_1250_plattnos_med_flak_22766786.htm?ca=11&w=3

Kahjuks leidsin sealt körvalt midagi huvitavamat, kuid sellist transitit eestis siiani ei tea olevat niiet kes soovib siis tasuks möelda.

Ise sebisin sealt Peugeot 203,55a kui keegi teab mis see on.

Nende tuttuute transiti piltide kohta ei möista miskit arvata, noid siin ju küll olnud ja keskmootoriga variante keegi anyway ostma ei küündi.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#74

(13-12-2009, 05:16 AM)badass Kirjutas:  Nu see pesoo vast ikke liig uus talveralli kontekstis.

Ei olnud ega ole plaaniski millegi sellisega esineda. Aastanumbri-natsid võivad rahus magada Smile
Vasta
#75

(13-12-2009, 08:08 AM)Jesper Kirjutas:  
(13-12-2009, 05:16 AM)badass Kirjutas:  Nu see pesoo vast ikke liig uus talveralli kontekstis.

Ei olnud ega ole plaaniski millegi sellisega esineda. Aastanumbri-natsid võivad rahus magada Smile

Kui see natsi-jutt mulle oli möeldud siis ma pole nöus, ta lihtsalt näeb paganama uus välja mu meelest. Aastanumbritest, pole vöimatu et satun ise söitma seda rallit 93a masinaga, mönedel markidel on selline privileeg olemas.
Aga kui täiesti aus olla, siis ise vaataks pigem seda pesood kui kuuekümnendat "vägeva kleepekaga rallizigulli"

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#76

Jesper, sai sedagi pesood vaadatud, sest poiss soetas endalegi ühe sellise, selle kõige kangema. Varuosadeks või nii oleks seda punast vaja... ja neid osi ikka läheb tarvis. See "prantsuse elekter" on ju teada asiBig Grin Aga auto on aus, ei saa salata. Ja kes mäletab, oli siingi Turbo16 bodykitiga valge-pärlmutter üliedev isend, kuhu see on jäänud? Oli Saestuudio-Tarmo oma ammustel aegadel, vägagi muhe GTI. Ja ega see 206 WRC-replicagi paha välja näe, päris võiduajamise masinaks ei sobi aga null-autona oleks ju ülivägev. On ju tegemist siiski OLDtimers-sõiduga aga unikaalse sõidukina lähevad sedasorti aparaadid raudselt arvesse. Unikaalsed on raudselt ka kõik isetehtud autod ja kui neid unikaalseid peaks kokku saama vähemalt 5 isendit, on ju mõtet neile omaette klass teha. Siin üks mees "ähvardab" REX-Vilgase valmis saadaBig Grin las siis sõidavad omavahel "võidu".

Mossede-Ladade-Taunuste-Opelite vahel oleks päris tervendav unikaalsete youngtimerite seltskond koosseisus näiteks Rex (ja miks mitte Mati see kõige esimene turvapuuriga ja reaalselt rallit sõitnud isend), too Pärnust äsja ostetud punane isetehtud masin, seesama 205Tubo16-rep, 206WRC-rep, täis Martini-disainis Lancia Delta-rep jne. Ei pea ju Integralet võtma, tavaline edevedu koos 90% õige välise disainiga on juba piisavalt edev. Selline noor-unikaal peab aga olema väga mõtestatud, siis on kõigil huvitav.

Edit: äkki üks odavamaid ehitada aga edevamaid võiks olla erilise body-kiti-vaba Celica Safari versioon? No ja eriti odav oleks ehitada ST-165-põhine replica. Tooriku saad kätte 10K eeguga.
Vasta
#77

Juppideks saad vast siit odavamalt:http://www.blocket.se/kalmar/Peugeot_205_GTI_25092450.htm?ca=11&w=3

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#78

igaljuhul üks martini kleepsutega tava delta liigub linnas, ju ta pole siis rallit veel üles leidnud
Vasta
#79

(13-12-2009, 11:52 AM)badass Kirjutas:  ma pole nöus, ta lihtsalt näeb paganama uus välja mu meelest.
Kuna selle aasta nimekiri on lukus, siis mõtlesin et võib ju veidi rahulikumalt võtta, selle aastanumbrite sõjakirve selleks aastaks maha matta ja teemat edasi arendada - arvestades seda, et teatud markidele on haruldaseks muutumine sisse ehitatud on kohati viimane aeg tulevikule mõeldes sisseostud ära teha. Hetkel on täisoriginaal-GTI veel suhteliselt odav ja lihtne projekt, kõiki liiste ja muid pudinaid on uuena saada jne, samuti on toorikud odavad. Aga heas korras ära lagastamata masinad maksavad kohati juba üpris palju, ja neid ei ole kuskilt massiliselt juurde tulemas, seega see olukord ilmselt süveneb. Integrale on juba ammu kallis, samuti Quattro ja muu 80ndate postrimaterjal.
Vasta
#80

(13-12-2009, 15:57 PM)Jesper Kirjutas:  ja muu 80ndate postrimaterjal.

Päris hea ja täpne väljend! Kuna me räägime siin just spetsiifilisest Uunikute Talverallist, mis loodetavalt jääb suhteliselt sarnaselt toimima veel nii mõnekski talveks, siis on nende "postriautode" soetamisest just paras aeg rääkida. Korraliku replica, sellise, millega ise ka rahul oled, ehitamine pole kuu aja töö.
Samas, karta on, et ka see ralli võib teatud huvigrupi jaoks muutuda rohkem ralliks, seega ainult teibituuningust ei pruugigi piisata, tuleb ka vedrud, amordid jne "üle vaadata", tripmeetrid sisse leida jne. Seda võib juba praegu peaaegu kokku leppida, et täismehaaniline Halda käib meile selgelt üle jõu (twinmaster maksab mitukümmend tuhat ehk tavaline hind on 2000 naela!!!) aga näiteks selline vanakooli välimusega TerraTrip1 maksab Eestis hinnakirja järgi vaid 2210 krooni. Palju suurem kahe lugemiga vend TerraTrip2 maksab, no 4K. Lisaks andur 480 ja jalaga nullija 380.
[Pilt: TRIP1.JPG]
The Terratrip 2 was used in the 1980's by top teams such as Citroen, Ford, Peugeot, Toyota, Vauxhall and drivers such as Jimmy McRae, Ari Vatenen, Jean Todt to win world and national championships.
[Pilt: TT2.JPG]

Paneme juurde kõik muugi stiilivarustuse, mis on siiski võidu sõitmiseks oluline - mitu tooriku hinda. Aga on vahe, alustada ehitamist odavast autost või juba mõne aasta pärast mitu korda kallimast.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne