Metallneedid
#1

Kas keegi oskab öelda, kus saaks tänapäeval veel ümarpeaga metallneete osta.

Mõni kogenum võiks jagada ka tarkuseteri selles vallas. Vaja oleks siis neetida auto raamile tagasi põiktala, raami ots ja kere kinnituse kronsteinid.
Vasta
#2

vararealiseerimise keskustes on neid nähtud...
Aga kui ei leia, siis tee ise. Näiteks naelast.Cool
Vasta
#3

Selle murega ennegi seppa tülitatud ja pole veel ükski lahti tulnud.
Muidugi iga sepp ei ole tänapäeval võimeline praktilise väärtusega asju tegema.
Näiteks oli aasta eest vaja teha uus käändtelg ja sai hulga seppi läbi käidud.
Tavaliselt vaadati imeliku näoga ja öeldi,et see pole sepa töö.
Siiski on veel ka vanakooli meistreid,kes võtavad ette ka keerulisemaid töid.
Näiteks käändtelje tegijal oli just väntvõll valminud...
Vasta
#4

Astu läbi mõnest vene põllumajandustehnikat ja selle osi müüvast ärist. Selliste asjade juures ikka kasutati neete, neid harilikke.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#5

Teemaalgataja ei maininud olulist asja-needi mõõtusid. Kui nüüd eelpoolnimetatud kohtadest ei leidu, oleks mõeldav need treipingis valmistada, kogus pole vist eriti suur.

Tervitab Veteran.
Vasta
#6

Mõõtusid pole ma maininud jah, sest kui aus olla, pole veel mõõtnud. Lappasin huvipärast nii baltic boldi kui ka würthi kodulehtedel leiduvad katalooge ja selliseid asju sealt ei leidnud. Sellest tekkiski küsimus, kas tavalisi mustast metallist neete üldse müüakse veel.

Treimisele mõtlesin ise ka, kuna endal garaazinurgas väike pingiköks olemas, pole see probleem. Samas on aga ju lihtsam minna ja osta valmis asjad ja sellega aega säästa.

Lisaks ajendas teemat tegema ka soov koguda natuke oskusteavet neetimise kohta - mida silmas pidada, kuidas ette valmistada, mis tööriistu läheb vaja jne. Näiteks kasvõi seda, kui pikalt peab neet materjalist välja ulatuma, et annaks vormida ümarapea.

Margus
Vasta
#7

Mõni aasta tagasi oli SIIT võimalik selliseid neete saada. Tänase päeva seisu ei oska öelda, aga Sa uuri asja ja anna teada. Smile




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#8

(02-12-2009, 09:10 AM)kooma Kirjutas:  Lisaks ajendas teemat tegema ka soov koguda natuke oskusteavet neetimise kohta - mida silmas pidada, kuidas ette valmistada, mis tööriistu läheb vaja jne. Näiteks kasvõi seda, kui pikalt peab neet materjalist välja ulatuma, et annaks vormida ümarapea.

Margus

Neet peaks olema august 0,2 mm jämedam ja pea moodustamiseks peaks neet
välja ulatuma 1,5 läbimõõtu.
Tehastes neediti raame külmalt hüdraulilise rakisega.
Kodusel teel on võimalik ainult kuumneetimine.
Tööriistadest on vaja mingit vasarast 3x raskemat asja toetamiseks ja sellele
asjale tuleb teha needipea kujuline süvend.Järgmiseks on vaja torni needipea
kujundamiseks ja vasarat.
Neetimiseks tuleb väljaulatuv ots lasta pitsiga helepunaseks ja siis vormida pea paari tugeva löögiga.Kui 2 löögiga ei õnnestu pead vormida,siis tuleb kuumutamist korrata.
3 aastat tagasi sai vahetatud Ford Customil juhipoolne raamitala ja senini pole veel ükski neet järgi andnud.
Vasta
#9

Vabalt võib ka külmalt neetida, ainult needid vaja eelnevalt lõõmutada, et moodustatav pea ei lõheneks, lõpuks lööd needipeatorniga üle. Ilmselt on neid tegijaid väga vähe järele jäänud, kes oskaks külmalt neetida, sepad ja veel mõned metallimehed.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#10

Sellks otstarbeks kasutati automajandis astmega polte,mis treiti vastvalt mõõdule.Need pidasid vastu kallurite raamidelgi,ku needid logisema hakkasid.
Vasta
#11

Neet peaks olema august 0,2 mm jämedam?



Loogika seisukohalt küsiks, kuidas suurem asi väiksemasse auku saadakse? Olen ise puidumees ja selle materjaliga saan aru, et pole probleemi. Metallis aga ei oska seisukohta võtta, kas pressides läheb asi ilusti sisse või mitte. Või peab ava soojaks laskma ja needi ise sügavkülmikusse pistma?
Vasta
#12

Ilmselt suurem- väiksem segi läinud. Isegi samas mõõdus auku pulka raske kokku viia.
Natuke mõistetest ka materjalidesse tehakse ikka ava, mitte auk
Auk on maa sees, tehtud labida või ka ekskavaatoriga. Teine võimalus, kui midagi katki läheb või ära kulub,siis võib tekkida auk.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#13

Neet peaks siiski avast jämedam olema,kuid algus on koonuses.
Kui needi materjal on raamiga sama kõvadusega,siis läheb jõuga sisse.
Kui neet panna avast peenem,siis ei pruugi neet piisavalt jämeneda ja liitesse
jääb külglõtk.
Üldiselt ei püsi neetliited liikumatult ainult tõmbejõu tõttu.
Reeglina kasutatakse neetliiteid kohtades,mis alluvad väändele ja seal on külglõtku tekkimise võimalus suur.
Kuumneetimisel neet jahtudes lüheneb ja seetõttu tekib tõmbejõud.
Külmalt neetides ei teki nii suurt tõmbejõudu ja kui ka neet on avast peenem,
siis hakkab liide kunagi loksuma ja eriti auto raamil.
Sellise loengu pidas mulle meister ja nii sai tehtud.
Vasta
#14

Tallinnas võid neete küsida ka kaplusest Esmeta, Punasel tänaval.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne