T-25´'le laiemad rattad
#81

Sooviti siis mõõte. Siin nad on.
   

Mõõtude aluseks on võetud kuusemustri kärpide ääred.
Kui aga panna rehvi külje peale sirge latt. Siis selgub, et rehv ise on omakorda küljepealt laiem (kaardus) kärbi äärest 30mm.
Seega tuleb reaalse tegeliku pikkuse ja laiuse saamiseks mõõtudele 60mm otsa liita.
Vaatasin, et praegu käivad CK rehvid kuskil 30mm kauguselt vertikaalis poritiibadest mööda. Lõppülekande reduktorid on praegu püsti all. Tea, kas saakski neid järgmisesse astmesse tahapoole panna.
Vasta
#82
Photo 

Sai siin aegamööda ka endale need veljed kokku keevitatud. ja oh nuhtlust.

Meli666 ehitus sobib vaid vanematele mudelitele. Kui uuem mudel on siis vaja juba kas lõppülekande kallale viiliga minna või kilbi kumerust tekitada mingi valemiga.
[Pilt: IMG_1819.JPG]



UUemal mudelil nimelt on lõppülekanne veidi tugevdatud versioon ja 0 offsetiga jääb see velg vastu lõppülekannet  käima.
[Pilt: IMG_1820.JPG]


Ega mul muud ei jäänudki üle kui nuhtlus maha viilida. Õnneks seal mitmekordne tugevdus ja selle mahaviilimine (kumeruse eemaldamine) ei tekita tugevusele probleemi.
[Pilt: IMG_1810.JPG]




Koht kus minul vastu hakkas käima sai 10 korda proovimise käigus niimoodi tehtud, et lõpuks istus velg ka korralikult. Eks värvimisega saan tulevikus asja parandada, et kriimustatud koht rooste ei läheks.

[Pilt: IMG_1811.JPG]




Kõike seda kino oleks võinud ju kergemalt lahendada ja vanemale traktorile alla keerata need veljed, kuid tahtsin tugevamale tagasillale neid rattaid otsa keerata.
Kas pole ahvatlevad tagasilla käisetikud. Need peaksid välja kannatama selle 15x24" rattad.
[Pilt: IMG_1815.JPG]


Kui keegi tervet ehitust tahab näha siis siit näeb: https://picasaweb.google.com/11312956866...mber212014#

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#83

Ei hakka uut teemat tegema, küsimus russi kohta kas pildil oleval 150 rattad all ?
[Pilt: d7cdc46c7f378a3e9f8353972cf204fe.jpg]
Vasta
#84

Ei ole. Need on ca 18 tolli laiad (T-150 21' vastu), mingid omaaegsed "side" traktorite variandid.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#85

On jah 150 omad.
Vasta
#86

Küsiks nõu targematelt.
Nimelt ammu plaanis olnud vaadata CK-4 ratastele ketid peale. Oleks üks pakkumine nagadega jääkettidele. Positiivne veel see, et rombi kujuga ehitus.
Aga põhiketi jämedus 6mm, ääre oma veel peenem.
Päritolu masina alla teadmata, aga ilmsel rekka omad need kindlasti pole. Iseenesest laiuselt asi klapiks, ka pikkuselt ei oleks raske mitut kokku liita.
Aga põhi asi. Tundub vist liiga peeneks jäävat see 6mm? Samas T-25 ka sisuliselt sõiduauto kaalus.
Kasutuselt oleks põhirõhk metsaveol.
Vasta
#87

(02-02-2016, 23:53 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Aga põhiketi jämedus 6mm, ääre oma veel peenem.
Päritolu masina alla teadmata, aga ilmsel rekka omad need kindlasti pole. Iseenesest laiuselt asi klapiks, ka pikkuselt ei oleks raske mitut kokku liita.
Aga põhi asi. Tundub vist liiga peeneks jäävat see 6mm? Samas T-25 ka sisuliselt sõiduauto kaalus.
Kasutuselt oleks põhirõhk metsaveol.

Piiripealne lugu: tavakasutust kindlasti taluvad kenasti, aga kui kogu tõmme peaks kusagil Maakera nurga taga ühele lülile jääma, siis tõmba ilmselt pooleks.

Põksinäks ise ei kaalu jah kaubikust enam, kuid tänu ülekandele on arendatav jõud ketile kordades suurem.
Vasta
#88

(06-02-2016, 19:42 PM)meli666 Kirjutas:  Jäi silma Börsis kuulutus ja saingi ketid T-25 CK-4 ratastele soetatud.
Pole küll unistuste nagadega jääketid. Aga tiheda tegumoega, samuti vast peaks haakumist parandama nelikant materjalist ketilüli.
Paistavad olevat vast mingi sõjaväe veoauto omad. Haakidel kirjas Gunnebo, kolm rootsi kroonigi peale löödud.
Üks mure ka tekkis CK rehvidele peale panekuga. Nimelt kaks ketti kokku pannes annaks ilusti pikkuse välja. Aga külgedelt tundub jäävat laiusest puudu. Umbes 50mm kuskil küünib külgkett üle kuusemustri ääre.
Pole nüüd jõudnud katsetada, aga see peaks vist rohkem äkki olema?
Saaks muidugi suht lihtsasti lülisid vahele ka panna ja ääreketti veljele lähemale ajada.

Silmasin isegi neid kette. Mõtlesin soetamisele, kuid üks pätajalg oli ette jõudnud. - ajas närvi ikka mustaks küll... Big Grin

Ära põe selle 50mm üleääre kattuvuse pärast. Sk4 ratas on tegelt kuubik. Ta ei ole ju kirja pealt vaadates ümarik. Sul pole ka plokkdifrit millega esirattad risti tahaksid masinat sõidutada.  Kui esimesel päeval 5x nad kette maha ei viska, mina näppima ei hakkaks. See ketilülide juurde lisamise teema on hapu.
Pane ketid peale katseta ära. Tee nagu negro ikka. Enne lõhu 10x ja siis paranda....   

Kuidas sa sellised jõhkrad mõrad küll sk4 rehvidele sisse said. Sõitsid tühja rehviga ve...

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#89

Need ck-4 rehvid pole ju midagi hullu pragunenud ja puusalt pannes elavad üle selle motoploki aga keti lukustus konksul ju lausa laplanderi rehvi mõõt peal.
Vasta
#90

(06-02-2016, 21:46 PM)meli666 Kirjutas:  Seda külgketi vähest üleääre ulatamist kardan keti mahamineku pärast. Kui ikka sissepoole see kett ümber rummu kerib, siis...
Nagu tead, siis ega mul seal velje ja lõppülekande korpuse vahel just palju ruumi pole.
Iseenesest tundub esialgu, et vähemalt poritiiva ja keti vahel ruumi jagub. Ja rattaid laiemaks kilpidest viima ei pea.


Osta ehituspoest trossi. Nii 5mm jämedust ja trossi klambreid. Pane väljapoole ratast 8st kohast X üle ratta keskpunkti (kust ratas 6 poldiga kinnitub) ja sa tagad sellega, et kett ei läheks sissepoole maha vaid tuleks väljapoole. Alustuseks võid lausa 4st kohast 2 trossiga alustada. Jänkidel raskematel vedudel ka sellised ketid tehtud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#91

Oleks väheke võrdlusmomenti vaja T-25-le laiemate võimalike alla sobivate tagumiste rataste osas.
CK-4 rehvi diameeter kuskil 1270mm ja laius 350mm.
Doni tagumised rattad, diameeter ja laius?
T 150K rattad, diameeter ja laius?
Tänan, kes viitsib ära mõõta ja siia kirja panna!
Vasta
#92

(27-08-2019, 21:05 PM)meli666 Kirjutas:  Oleks väheke võrdlusmomenti vaja T-25-le laiemate võimalike alla sobivate tagumiste rataste osas.
CK-4 rehvi diameeter kuskil 1270mm ja laius 350mm.
Doni tagumised rattad, diameeter ja laius?
T 150K rattad, diameeter ja laius?
Tänan, kes viitsib ära mõõta ja siia kirja panna!
Minu 25-l on taga Doni ratad ja esimese silla tõstsin maks kõrgeks ja panin kõrgemad esimesed rehvid alla, et ei oleks nina vastu maad.
T150 ratas vähe suur T25-le ja CK-4 rehvidest ma ei arva midagi kuna liiga kitsad ja kõrged.
Vasta
#93

Tänan, aga ootaks konkreetseid mõõte T-150K ja Doni rataste osas.
Vasta
#94

Ma olen kah laiade rataste otsingul.et 16 le.alla panna...
Vasta
#95

Võin eksida aga kunagi sai vist 150 rattad uute südamikega T16 alla pandud. Mahtusid alla küll. 
Peale vaheltharimise olid kogu ülejäänud aja all.
Vasta
#96

6060 N.Hollandile vaja kitsamaid, u 40 cm laiu tagarattaid kündmise ajaks. Ükshommikul tiriti kraavist gramm suuremat kui meie sinine traka. Terveks oli sellel jäänud vaid üks tagaratas ja raadio, nii et polnud sealt ka midagi kaubelda ehitamiseks.
Vasta
#97

(11-09-2019, 20:08 PM)pen.skar Kirjutas:  6060 N.Hollandile vaja kitsamaid, u 40 cm laiu tagarattaid kündmise ajaks. Ükshommikul  tiriti kraavist gramm suuremat kui meie sinine traka. Terveks oli sellel jäänud vaid üks tagaratas ja raadio, nii et polnud sealt ka midagi kaubelda ehitamiseks.

Kui künnad vaos ja 40+ cm viiluga, siis on 420 mm paras laius. Võiks olla üsna letikaup täna.

Kui tahad kitsama viiluga künda, siis kas lepid rattajäljega iga töököäigu esimesel viilul või otsid <14".
Vasta
#98

Kuna ilmad on nagu on ja mädasid kohtasid metsas jagub. Siis CK-4 rehvid jäävad nüüd kogemustele tuginedes minu tegemisteks natuke lahjaks.
Seega sai muretsetud kaks T-150K ratast.
     

Proovimine. CK-4 versus Tõhh.
   

Netist eriti pilte ka ei leidnud, kuidas kinnitust on lahendatud. Eriti hea oleks, kui saaks kuidagi rehve velgedelt maha võtmata asja tehtud. Seega paluks nõuandeid, pilte.
Eks heeblitega ehk saaks rehvid maha ka, aga pole kogemust nendega. Kas lihtne ots või soolikad tagantpoolt väljas?
Praegune seis, miskit vaja välja mõelda.
   

Olemas oleks ka T-25 kilbid.
   

Viimaks paluks, et mitte tõmmata saagi käima, et need Tõhhi rehvid lõhuvad käised jne. Usun, et peab vastu küll. Nagunii Tõhhi rehvidele kette ei tule, nagu mul CK-4 rehvidel on. Usun, et nendega murdmine suurem.
Lihtsalt mädamate kohtade peal vaja paterdamiseks laiu rattaid.
Ja kui murdubki miskit traktoril, küll siis mõtleb edasi.
Vasta
#99

A mida siin välja mõelda? Kilpidest saed enam -vähem ümmargused kettad välja pänta velgede sisse. Puurid avad ja kruvid kokku. Kui miskit järele annab, tugevdad. Nagu käistegagi.

Või hakkab ka väljapööratud kilbiga vastu käima? Siis paned autoveljest lõigatud distantsrõnga vahele ja tõmbad keermelatiga paika.

Ei ole põhjust üle mõelda säärase wägivalla puhul.
Vasta

See kinnitusketas ei asu velje suhtes keskel. Lihtne oleks ta lahti lõigata ja sobivasse kohta uuesti keevitada. Keeruliseks teeb asjaolu, et õhukumm sellist kuuma üle ei ela. 
   

Ühtepidi isegi see kinnitusketta originaalasetus velje küljes sobiks. Aga jääb ventiilimajandus sissepoole ja hakkab vastu külgülekande nurka käima. Ja häda selles, et selle kinnitusketta suuruseks põkatsi originaalkilpi lõigates kaob tolle kumerus.
         

Miskine vaherõngas kasvõi autovelje najal vahele asetada on ka mõte. Eeliseks, et kui praegune ostetud veljel olev rehv järgi annab, siis ei pea heeblitega mässama. Ostab uue komplektse ratta ja lugu jätkub.
Aga, ootan veel lahendusi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne