soovitage mahtuniversiaali
#1

Teema siis järgmine; vaja osta eeldatavasti jaanuaris/veebruaris auto (soovitatavalt mahtuniversiaal).
kiidke ja laidke mulle siia VW sharanit, ford galaxit, chrisler voyagerit.(kõik soovitatavalt automaat kastiga, ja kui keegi leiab et ka mõni japs st toyota, honda jne on väärt pill lasku aga tulla)
Eeldan et siin foorumis ikke mõistusega inimesed ja igasugu teesid saavad targu argumenteeritud. Soodsad pakkumised oodatud ka ps-i
(auto hinnavahemik oleks siis 20kilo raha- 35 kiloraha eesti turgikutes,väga hea pakkumise korral ka pisut suurem)manuaal kastiga autot mitte pakkuda kuna inimene, kes autot reaalselt vajab on pisut vana ja vigane ja ei saa viisaka kohalt võtmisega hakkama. (ei tunne piisavalt jalgu, et sidurit libistada st, kas hüppab või sureb välja, aga automaatkastiga saab täitsa hästi sõidetud).

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#2

tere. omasin kunagi(3a tagasi) volkar sharani asi oli 97a 1.9 tdi, pole enne ega pärast seda yhegi autoga rohkem nu........ näinud kui selle saraga, autod on kyll erinevad ja vahest joppab hea riist aga seda mudelit ei soovitaks kyll kellegile, eesti oludesse ta vist polegi möeldud!
Vasta
#3

Kui küttekulu ära ei hirmuta, siis soovitaks ka Pontiac Trans Sport 3.8-at. 2.3 ei kesta. 3.8 võtab maanteel 8.5, suvel linnas või talvel linnas sooja mootoriga sõites 13.5 ja väga lühikeste otstega talvel 17-19. Seda 3.8 mootorit on toodetud ja arendatud juba ligi 50 aastat ning tunnistatud üldiselt pommikindlaks. Masin on sõidumugavuse ja müraisolatsiooni kohalt auga "minivannide cadillac". Hiljuti oli just sarnane teema tqhq foorumis, kus 20k eest ka selline buss omandati.
Lisainfot: minivan.pri.ee
Sõidan ise 3.8 PTS-iga teist või kolmandat talve.

Olles ka Chrysleritega mingil määral kursis, ei soovita mingil juhul Voyageri 2.5 diisliga. 3.3 bensiin kestab ja kui käigukastis õiget õli hoida ja masinat korralikult hooldada, siis võiks täitsa olla... Samas on Voyagerid Saksa TÜV-i punased laternad... Vanematest on 3.0 mootor (Misubishi sugemetega) ka täitsa kestev.
Vasta
#4

Sharan ja Galaxy on meie kandis vast kõige mõistlikum valik. Eriti esimene, sest neid liigub piisavalt palju. Jupid on kättesaadavad ja pole ka kõige kallimad. VW on üldiselt töökindel ka. Chrysleri kohta ei oska midagi öelda, aga juba see nimi hirmutab veidi. Kellel kogemusi teab paremini.
Vasta
#5

VITO?
Vasta
#6

kuna ma ise igapäevaselt tegelen japside ja chysleriga, siis voyageri diisel on küll maalima viimane auto mida vaadata (tõsi eelviimane, kia carnival on viimane), vito ei hiilga ka just töökindluse ja mugavusega , siis võiks juba V-klassi piiluda, samas tundub, et 90-nedate toyota previa ja honda shuttle on suht töökindlad asjad, kui mõni spets jupp väljaarvata siis on ka jupid odavad, chevy astro-d olen ka kuulnud kiidetavat
Vasta
#7

vito jääb kohe kindlalt ära, kuna selline vito kuhu rahakott peale hakkab on veel väga kehvade tehniliste lahendustega meie oludes.( näiteks jubinad mida saksa siledate teedepuhul auto elu ea jooksul ei vahetata(polegi mõeldud vahetamiseks), tuleb meie oludes kaks kuni 3 korda vahetada). Seega jäid valikusse eeltoodud mudelid.
Sharani ja Galaxy kasuks räägivad laialt levinud ja odavad jupid ja lihtne veermik. Ennast huvitab ka Chrisleri ja muude selliste vastupidavus ja juppide saadavus ka.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#8

Vito ja V-klass on erinevad tubakad.
Kuigi jah, mõlemad tehtud ühes V tähega välismaa linnas.

Mul esimese põlvkonna V-klass 2,3Td ja peale elektrihädade ja kere roostearmastamise küll midagi nuriseda ei saa. Muidugi sõidmõnu pole võrreldav usakatega.
Piilun juba vaikselt V220e poole, et hea pakkumise korral uuendada autoparki.
Sa püüa üles leida Autolehe testid. Minumeelest on seal kõik sinu valikus olevad autod läbikäinud.

Henry
p.s. Iseasi muidugi on selle tervisliku poolega. Kui jalgu ei tunne, et sidurit libistada siis kuidas on parema jalaga. Äkki on hoopis mõistlikub mõelda käsijuhtimsiele.
H

sai vist kõik öeldud
Vasta
#9

Tundub, et autohinnad on ikka väga sõbralikeks läinud, kui veidi üle aasta vana Chrysler Voyager 40% uuest hinnast müügil on: http://auto.motors24.ee/vehicles/246951-...&sort=paid.
Etteantud valikutest on Voyager Eestis vist kõige parem valik. Muuhulgas varustuse osas on ameeriklane vana maailma analoogidest igati üle. Lisatud kuulutus on pigem illustratiivset laadi, aga võib-olla aitab valikut teha.
Vasta
#10

nojah, need uuemad crd dislad voyageril on veel hullemad "kirves selga" masinad hoolduse poolest, kui vanad 85 kw masinad, minu soe soovitus oleks diisel voyageridest väga suure kaarega mööda käia, olgu need nii odavad kui tahes.
Vasta
#11

Mina valisin endale VW Sharani. 1,9td mootor on läbi aegade arendatud nii passatite, jettade (66kw) jne markide peal. Valima peab ainult selle kõrgsurvepumbaga isendi , mitte plunseritega. Sharanil on selleks AFN mootor 81kw.
Vasta
#12

siis täpsustan et vasakut jalga ei tunne.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#13

Uurisin isegi hiljuti seda mahtuniversaalitemaatikat ja sihtisin ka Sharani. Välja tuli selline asi, et kuskilt 2000.aasta piirimail toimus neil mudeliuuendus. Ning seda uuenduseelset lapsehaigustega varianti ei tohi osta, nagu ka siin üks eelkõneleja mainis, uuem variant aga pidi väga tegija relv olema.

Ent uuema variandiga oli minu jaoks nokk kinni, saba lahti: endal seadsin piirhinnaks 50 kilo, selle hinnaga sai miskeid läbiaetuid 300000 kuni 500000 sõitnud masinaid. Tahtsin ikka alla 300000 läbisõiduga otsida, nende hinnad kõikusid seal 100 kilo kandis. Selle hinnaga siis jäi asi kättesaamatuks, sai kas selle käed-õlised-varasema mudeli või korralikult läbiaetud uue mudeli.

Küll aga jäi selle hinnaga sõelale veel adekvaatse aastanumbri ja läbisõiduga Opel Zafirasid. Ühte sihtisin ka, ent tõmmati nina alt ära. Lõpuks langes mulle kätte üks lihtne ja ilma eriliste mugavusteta VW Transporter Kombi.

(Muidugi ei tea, mis maksavad automaatkastid ja bensiinimootorid, korra nagu vaatasin - ega ei paistnud erilisi hinnaerinevusi silma võrreldes diislite ja käsikäikudega, mida mina sihtisin)

Aga tegelikult selle sajandi mahtuniversaale naljalt selle 30-kilose piirhinnaga ei saa. Küll aga on veel üks liik mahtuniversaale - tordikarbid nagu VW Caddy, siis veel miskid Renood ja Peugeoodid. Need on bussitüüpi mahtuniversaalidest odavamad, aga mulle ei kõlvanud, sest ma tahan vahest põrandal magada ja paarimeetriseid laudu ja mööblijunne vedada.

Ja veel kaks halba kogemust: Nissan Vanettist käige kauge kaarega mööda - meil depoos oli üks, sellega sai kuskil reisitud ka korra. Mootorile ligi ei saand, õlivarda vaatamiseks pidi vaata et pool pulti laiali lammutama. Kõigele lisaks olid sellel kahe aasta pärast rattakoopa ääred ja uksenurgad juba kärnas.
Sügisesel bussiotsingul vaatasin ka üht 69000-st Huindai H1-e, mis oli 49000 peale alla hinnatud. Pidi ka enamvähem töökindel relv olema ja pealegi hirmus mugav seest. Aga lähemalt vaadates selgus, et selle kere oli kuue aastaga samasugune peaaegu, nagu minu Bedfordi rappel, küljekarbid olid lausroostes ja uksed kõveralt eees. Läksin tagurpidi tollest autoaiast välja...
Vasta
#14

Previa 90-99 aasta mudelist võin pajatada:


Miinuseks võiks tuua selle, et väga suurte asjade vedamiseks ei sobi, kui on kapteniistmetega versioon. Ka kütusekulu on veidi suurem, kui olla võiks (manuaal kast + mitte eriti kerge jalg = linnas 14-18 maanteel 9-11

Kütusekulu kasvab maanteel hüppeliselt, kui sõita kopkas üle lubatu. Kui sõita nii nagu LE ette näeb, siis väga tõenäoliselt ka alla nende numbrite. (kunagi võtan ennast kätte ja proovin ära Toungue)

kokkuvõtteks võin julgelt öelda , et kestab hästi. Originaaljupid on kohati ropu hinnaga (salongiventika mootor näiteks 6k, starter 5 ja peale). Teisi juppe ei tea, sest pole vaja olnud. Kui otsida, siis romulatesse neid ikka aeg/ajalt satub, seega ei pea ka alati uut juppi hankima. B kategooria juppide saadavus (ja olemasolu üldse) kipub olematu olema. Pidurikettad ja klotsid ja muud tavakuluosad (rihmad, filtrid) on siiski olemas.
Küünlad on kah kallid (plaatina a' ca 200 eeku), kuid vahetusvälp näeb ette vahetust alles iga 100k tagant.

Sillaosad kestavad meie teedel üllatavalt heasti.

Eestis pikalt liigelnud masinal võib esineda roostet, mis paraku on väga raskelt tabatav, sest kogu alumist serva katab plastik, mille taga sõber sool usinalt ragistama kipub.
mittesoolatavast riigist tuleval masinal ei tohiks ka neid probleeme olla.

Konditsioneer võiks kah olemas olla. Selle klaaskuudiga kipub suvel ikka väga palav olema ilma selleta. Kuid kaks katuseluuki, nagu neil enamusel on, leevendab seda veidi.

Kui vaja mahtuniversaali, mille prioriteet on kestvus ja 90% ajast inimeste, mitte ülisuure kauba vedu. Siis julgeks seda masinat soovitada küll. Loomulikult, eks see sõltu ka sellest, millise masina otsa satud. Eks ka Previaid ole rääbiseks aetuna liikvel.
Vasta
#15

Sharan on olnud 3-l tuttaval ja kõik on nendega jamanud - nõrk koht on sillad (eriti esisild)
Eriti kui on käest lastud isend võib remont väga kulukaks minna.
Vasta
#16

vanale previale on veermikus peaaegu kõik osad b-na olemas, v.a. mõni tagasilla puks
Vasta
#17

Kui endal mahtuniversaali vaja oleks siis 35 tonni eest vaataks Citroen Berlingo poole. Kuigi ei tea kas seda automaadiga ongi üldse. Muidugi tagurattad ei tohi lääbakil olla jne.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#18

selles mure ongi et automaatkastiga autot oleks vaja ja berlingol ega partneril pole sellist varianti kohanud. 30 kilorahast algavd 96 galaxid /sharanid ja 97 toyotad. Saab ka chrisleri vanemaid mudeleid.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#19

(09-12-2009, 20:20 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Kui endal mahtuniversaali vaja oleks siis 35 tonni eest vaataks Citroen Berlingo poole. Kuigi ei tea kas seda automaadiga ongi üldse. Muidugi tagurattad ei tohi lääbakil olla jne.

Korras tagasillaga varajane Berlingo/Partner on veel natuke haruldasem nähtus kui Lumeinimene. Nendest isegi ei räägita.

Niipalju kui mina nende pirukatega kokku olen puutunud, lagunes tagasild isegi neil, millega midagi veetud pole, rääkimata siis nendest, millega ehitajad 3x ülelaste + ülekoormatud haagis vedasid.
Vasta
#20

(11-12-2009, 22:15 PM)zazik Kirjutas:  Korras tagasillaga varajane Berlingo/Partner on veel natuke haruldasem nähtus kui Lumeinimene. Nendest isegi ei räägita.

Niipalju kui mina nende pirukatega kokku olen puutunud, lagunes tagasild isegi neil, millega midagi veetud pole, rääkimata siis nendest, millega ehitajad 3x ülelaste + ülekoormatud haagis vedasid.

Eks ta nii kipub olema küll, kuigi nüüd juba osatakse nende sildadega midagi ettevõtta ja 10 tuhande eest saab kõik tehtud. Isegi kui firma omadega midagi ei veetud siis linna vahel on näha mismoodi nendega sõidetakse.
Sugulasel selline käestlastud on, aga siiski mulle ta meeldis ja kui koos remoga 35 ga kätte saaks siis poleks ju halb plaan. Samas kui julgelt sellist alla 40 tuhandest Sharani osta saab? Seal vast ka omad hinnapommid tiksumas?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne