Käsipuu torude katmine plastikuga?
#1

Tere!

Olen noor ühistranspordihuviline ja vaadanud, et mõnes bussis on kinnihoidmise torud kaetud nagu mingisuguse plastikust sukaga, mis liibub tihedalt toru ümber. Värvi osas olen näinud hõbedast halli ja musta. Mingites trollides oli vanasti see plastikust sukk isegi õrnalt triibuline ja kui pätid kahe käega väänasid, siis läks see plastik krussi. See plastik seal toru ümber ei ole kindlasti pulbervärv, millega on tihtipeale kaetud need käsipuud, mis moodustavad keevitatud konstruktsiooni.
Plastiku paksus on 1 mm ja see on paigaldatud puhtast metallist torule kuumalt. Seda saab paigaldada ainult torule, mitte konstruktsioonile.

Kas keegi teab, mis meetodil need liibuvast plastikust torude katted valmistatud on ja kes või kus võiks selliseid maailmas valmistada?
Kuidas seda tehnoloogiat nimetatakse?

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#2

Elektrimaterjalide kauplustes oled kindlasti kohanud eri värvi ja erineva läbimõõduga plasttorukesi. Kui neid torukesi fööniga ettevaatlikult kuumutada siis tõmbuvad selle seinad ühtlaselt kokku. Tõmbuvad nii jõuliselt kokku, et on võimalik saada päris veekindlaid ühendusi-näiteks süvapumba toitejuhtme ühendused puurkaevus jne. Pind jääb ilus sile. Ma olen müügivõrgus kohanud musta plastsukka, mida annaks tõmmata umbes pooletollise toru peale, aga jämedamat mitte. Soovitan jämedama diameetriga sukka küsida kaablipaigaldusfirmadelt.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#3

Maa sisse minevaid terastorusid katab tootja PE-ga. Ja termokahanev isolatsioon on ka olemas kohalikuks isoleerimiseks.

[Pilt: 134823216621ba_l.jpg]

[Pilt: 13482319be7cb5_o.jpg]

Do'nt panic
Vasta
#4

Uurisin seda kaabli kaitsmise teemat. Paraku ei ole see päris sama asi, ehk siis kaabli kaitse jääb liialt pehme ja näpuga nokitav, sest kaabel peab ju üldjuhul olema elastne. Välimus on liialt tehniline ning ei ole visuaalselt kaunis.
Bussides oli materjal hõbedane, mis tundus mingi nurga alt lausa pärlmutter, või igatahes väga sügava varjundiga.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

Mõningad (äärmiselt tobedad) uitmõtted:
1. Kunagi (vanal heal vene ajal) oli Tallinnas tehas, mis valmistas plastiga kaetud (alumiinium?)torudest pesukuivatusreste. Äkki on sellel mingi järglane, mis tegeleb umbes sama asjaga?
2. Vaatamata Soome bussitehaste sulgemisele on äkki samades kohtades (Tampere, Lahti jne.) säilinud mingi tootmine, võimalik, et saavad aidata.
Vasta
#6

Kaablitehastes kaetakse sarnase musta õhukese plastikuga ju jämedaid kaableid. Mis on küll elastne kuid samas ilmastiku ja enamvähem purunemis kindel.

aga äkki rootsimaalt saab abi .

http://alvenius.com/?id=54&page=26
Vasta
#7

(09-12-2009, 22:46 PM)Potsataja103 Kirjutas:  1. Kunagi (vanal heal vene ajal) oli Tallinnas tehas, mis valmistas plastiga kaetud (alumiinium?)torudest pesukuivatusreste. Äkki on sellel mingi järglane, mis tegeleb umbes sama asjaga?
2. Vaatamata Soome bussitehaste sulgemisele on äkki samades kohtades (Tampere, Lahti jne.) säilinud mingi tootmine, võimalik, et saavad aidata.

Just, mingid autode katuse raamid olid ka sellised.
Tuntumatest bussitehastest olen uurinud ja valdav enamus katab torusid pulbervärviga, sest see võimaldab kiiresti, värvikalt ja odavalt katta erineva kujuga konstruktsioone. Plastikust katet sai aga panna ainult sirgetele torudele, milledest tuli konstruktsioone moodustada vastavate alumiiniumist klambrite abil.
Musta värvi häda on selles, et selliseid musti plastikuga torusid on mul juba piisavas koguses, vaja oleks aga hõbedasi. Hõbedasi oleks vaja kõige ideaalsemal juhul, sest buss kuhu need lähevad võib endas kanda ka pruuniks värvitud torusid. Kõik vanad Rootsis valmistatud bussid olid nii ja naa, plastikuga kaetuna hõbedaste torudega ja värvituna pruunide torudega. Seda kõike kuni 80-ndateni välja. Vaata ka näidiseid http://www.sundsutsikt.se/museum_htmf.html
Pulbriga pruuniks värvimine oleks muidugi kõige lihtsam, ehk nädalaga oleks asi tehtud. Samas jääks hingele kummitama, et äkki on teadmatusest jäänud hea plastikuga katmise võimalus kasutamata.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

võimalus lasta ka üle ju vastava tooni hammerite`ga. tundub käe all kah ju nigu plastik ja annab mõnusalt paksu kihina peale määrida.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#9

Veelgi rohelisemana bussinduses küsiks: Kuidas olid kaetud Tartu Scaniate torud? Kas olid lihtsalt värvitud, või ka plastik? Kui plast, siis äkki teab keegi sealt juhatust anda. Ise oletan, et nendes kastides, mille logistikat sai kunagi neile organiseeritud, olid juba valmis torud Rootsimaalt sees... NB! seal plastiku all mäletan olema mõnedel torudel mingit fooliumisarnast metalset kihti?

Mingi võimalus on Linex ja anloogsed tooted: http://www.line-x.ee/
Olen käega katsunud, tundub veenev, aga kui heaste ta käsipuudele sobib, ei tea.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne