Pildid tahmasest turbost
#1

natukse suurem viga kui lihtsalt "ups":

   
   
                   
           
               
   
.
       
   
       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#2

Mootor, millelt turbo pärit on, peab ka suht peetis olema ... päris mehiselt on metalli silindritesse pressinud Wink

Dad.
Vasta
#3

Pakun et tegu V6 tdi tüüpi õnnetusega.
Seda laialiminekut oleks saanud 90% tõenäosusega vältida, kui oleks kinni peetud turbo kasutamise nõuetest.
Korra aastas võiks ju võtta sissemineva õhutoru otsast ja kontrollida võlli lõtku.
Vasta
#4

Mootor on 2,2 liitrine rida 4 turbodiisel.
Turbo koos mootoriga on töödanud kokku üldse ca 60 tundi. Metallitükke sääl pole, mootor samahea kui uus. Köik see sodi mis piltidel näha, on nagu pealkirigi ütleb, ladestunud tahm väljalasketraktis mida on kogunenud nii palju, et see on tükkidena pudenema hakanud.
Point on selles, et seda mootorit käivitatakse kontrolliks iga nädal korra 5-ks minutiks, tühikäigul ja kergelt tuuritades.
Koormuse all töödata saab see aga ca 1 tund nelja kuni kuue kuu jooksul.
Vat sellises reziimis juhtubki niimoodi.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#5

Sellisesse kohta on turbodiisel küll väga vale valik.
See turbo on ikka pukside kulumise pärast laiali läinud.Korpuselt ju näha, et on
pikemat aega vastu puutunud.Selliseid vigastusi ei tohiks tekkida lihtsalt võlli
murdumisel.
Sellises kohas peaks mootoril olema lisa õlipump mis enne käivitamist õli üles
pumpab.
Kui saladus pole siis tahaks teada et kus ja mis elualal on selliselt kasutatav
mootor?
Vasta
#6

Miks need turbo sisselaske labad siis nii seksikad on?

Dad.
Vasta
#7

(09-12-2009, 14:17 PM)2715 Kirjutas:  Kui saladus pole siis tahaks teada et kus ja mis elualal on selliselt kasutatav
mootor?

Pakun, et tegu tuletõrjepumbaga mingis hoones (a'la hoone, kus põlevaid või plahvatavaid aineid..vedelikke hoitakse). Mõnel pool kasutatakse selliseid(sisepõlemis)mootoreid põhipumbana, mõnel pool reservina (põhipumbaks siis elektriline vms).
Vasta
#8

Mingi avarii elektri genekas võib ka olla.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#9

Ei pea mootor peetis olema. Kui külm mootor lasta raksust pööreteni, kus turbo taha tuleb ja peale koormust kohe välja suretatakse, on selline tulemus kiire tulema. Külma mootoriga ei saa õlitust korralikult peale ja pasandab turbo enda materialist kõik kohad metalli täis. Külm diisel tahmab ka korralikult ja ega see tahm just õlitusele ka megahästi ei mõju. See et mootor pärast soojaks saab see selle kompotti olemasolu turbos eriti ei häiri ja on oma töö juba teinud.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#10

mootor korras, läks käima paugust ka ilma turbota. labade höördumine vastu korpust: pooleks läks völl viimasel täiskoormusel söidul, mis see turbo sääl siis tegi, pakun et 50'000 kuni 100'000 pööret minutis. Sellisel pöörlemiskiirusel völl pooleks ... kompressori osa kukkus otsast ning alumiiniumil nii otsad maha sulatada ei ole probleem. v.l. gaaside poole oma liikus piki völli korpuse poole ning höörus sinna vastu.
Mootor on 2001 aasta oma, STEYR 144 VTI Diesel Marine.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#11

(10-12-2009, 01:43 AM)overspeed Kirjutas:  mootor korras, läks käima paugust ka ilma turbota. labade höördumine vastu korpust: pooleks läks völl viimasel täiskoormusel söidul...

No ja sul õnnestus murdsekund enne võlli murdumust turbo küljest lõdvik ära krabada???
Kogu see metallipuru ja tükid mida tiivik jahvatas köeti rõõmuga läbi mootori, see et mootor käib, ei tähenda, et mootor kahjustada ei saanud.

Dad.
Vasta
#12

Dad räägib muidugi õigust. Kindlasti sai mootor kahjustada.
Kas see aga on mainimisväärt. Alumiiniumpuru pole liiv. Ka oli see korraks, kuna turbo lagunemisest peaks ju igaüks aru saama.
Kunagi vene ajal, kui superMAZid olid veel väga haruldased, oli selline lugu. Turbo oli kulunud. Mootorimehed seda veel ei jaganud. Uus mootor pandi peale. See mootor sai sõita 10000km ja otsas ta oligi, just Dad mainitud põhjusel.
Noh ja kui nüüd võrrelda 10000km ja mõnda sekundit, siis on ikka suur vahe küll.
Vasta
#13

TERE
Kuna tegelen turbo remondiga siis minu tähelepanekud.Esiteks murdunud võllil pronksi jäljed:ebapiisav määrimine,halva kvaliteediga õli+külmalt suur koormus.Pakun et 90% turbo probleemidest saab alguse "kokkuhoiust"mootori õli vahetamisel+külmalt start ja kuumalt süüde välja.
Parimat _Rein_
Turbo remont ja treimine.
Tel.56565512
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne