naisterahva jalgratas Gold-Sterling 1929(?)
#1

Kaks kõverat toru kahe vahepulgaga. Raaminumber 826917, paikneb sadula all. Inglaslikult ühtlane ümar porilauaprofiil. Raam must, peente kuldsete triipudega. Porilauad kroomitud, keskel on paiknenud lai must triip, tugevalt roostes, rooste ei kergita kroomi lahti, vaid tuleb sellest "ehtinglaslikult" läbi. Esiporilaual koera (hurda?) embleem.

Ketiratas huvitava kolmeosalise mustriga, kandilise profiiliga vändad kinnituvad kiiludega. Ovaalne silt kirjadega "High Quality. Gold-Sterling. J. London".

Rattad valed, sadul vale, algsete kuju osas puudub igasugune ettekujutus. Pakiraam arvatavasti rattaga sama ajastu lisaseade.

On säilinud pärimus, et tegu olevat 1929. aasta rattaga, aga kangesti moodne näeb ratas selle aasta kohta välja.

Küsimused kaasfoorumlastele:

1. Millega on tegu? Kas tõesti Inglise töö? Või siinne kohalik töö, mis imiteerib inglast, kasutades mõningaid Inglise osi? Raamigeomeetria, raaminumber, leistang jm detailid üsna saksaliku varjundiga ebainglaslikud. Samas sujuva profiiliga porilauad, mille kroom maha ei koordu, vaid rooste sellest täppisena läbi tuleb, jällegi üsna inglaslikud.

2. Kas kellelgi on säilinud samasugust ratast, millel originaalrattad all? Mis tal all võis käia? Minul on lisaks sellele isendile kusagil masslademete alakihtides vaid üks sarnase märgiga toorikraam, pärit 2005. aasta emeksibuumi tipuaegadest, kui masshävitati seesugust seisvat kraami...

3. Kes, kus ja millal Gold-Sterlingut müüs (Rain a.k.a. ksf! Manic kindlasti teab)...?

Lõpuks pildid:

[Pilt: gst_1.jpg]

[Pilt: gst_2.jpg]

[Pilt: gst_3.jpg]

[Pilt: gst_4.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Jah, Inglismaale ei viita siin suurt midagi peale kirja J. London ning muu inglisekeelse kirja. J. London peaks teadupärast olema Jack London, kes oli vist ameeriklane hoopisToungue. Sarnased ketirattad on ju teil siin viimasel ajal täiesti figureerinud rohkem saksa kallakuga ratastel. Ei usu ka mina seda 29-nda aasta versiooni, peaks ikka noorem asi olema. Tegelikult nüüd meenud, et ksf! Illil on samade detailidega (lenks ja ketiratas) Gold -Sterlinguid koguni 2 ratast, erinevas komplektsuses ja vist ka ilma Jack Londoni autogrammita. Suur raaminr. peaks ka midagi näitama, aga mida ...?
Vasta
#3

Kuigi tegelikult 3 mittekomplektset ratast. Ühel tõenäoliselt õiged rattad all ,aga sildid on kõigil lootusetult rikutud. Oleks vaja.Teen lähiajal võrdluseks pildid.
Vasta
#4

sõber illi123 soovib gs silti: on mul 1 gold sterlingu silt, raam küll ka eraldi aga paljas raam vaid- üsna keeruline ja lootusetu olukord raami jaoks. kui ehk huvitab vahetuskaup, oleks hea äri.

ja oli üksvahe juttu ajalehenuputeemas aino rattamärgist, avastasin, see märk oli austatud türi velonäitusel üleval ja on fotojäädvustatud sõber indreku poolt ja nähtaval siin foorumiski. samuti on samas seerias näha ka armstrongi reklaam vitriini all. kas on võimalik edastada siia korralik pilt sellest, palun? raske armstongile infot leida peale müügikuulutuse.

ja oli abiks ka dollari sildi pilt, puuduski parajasti pildigaleriist.
Vasta
#5

Mul on vanaisast alles Aino naistejalgratas. Minu mäletamist mööda ostis vanaisa selle pärast II maailmasõda ametlikust poest. Sinna juurde käis jutt, et tegu oli sõjakahjude hüvitamiseks siia saadetud rattaga, mida müüdi küll ilma ratasteta. Need tuli ise hankida.

Silt on sarnane sellel lehel olevale: http://www.geocaching.com/seek/cache_det...wp=GC1QKD5

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Kuna teema ära vajunud ja tekkis mul üks meeste Gold Sterling,sulatan asja uuesti ülesse.Raami number 794066,samuti valed rattad all.Kaasa tuli musta triibuga esiratas,mis võiks kokku sobida selle jalgrattaga,kiri rummul kehvasti näha,esimene täht w,viimane o,äkki siis esirumm weco.Äkki keegi vahepeal targemaks saanud,ootame huviga.
Vasta
#7

Eks neid Sterlinguid oli igasuguseid...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#8

Mõni pilt ka.            
Vasta
#9

Sterlingite teemasse väike täiendus.
Saagas on nüüd väljas patendiameti materjale, kes on Saaga kasutaja, siis saab vaadata (kaader 98-102):
Saaga ERA.916.1.81:98

1938 pärib Viljandi äri KM Ernst Kirikal omaniku E. Kirikali esindaja advokaat Leonhard Luha Patendiametilt, kas Eestis on kaitstud jalgrataste nimed "Original-Sterling", "Original-Sterling Lux" ja "Gold-Sterling" ning kas võivad need ainuesindaja poolt saada kaitse alla võetud.
Ametist vastatakse, et kaubamärgina on registreeritud ainult "Sterling" 18.10.1923 Taani firmale Simonsen & Nielsen A/S Kopenhagen.
Luha küsib seepeale täpsustust ja märgib, et "minu volitaja ise jalgrattaid ei valmista, vaid on tellinud jalgrattad mitmete kodumaa firmadelt, kes ise valmistavad jalgrattaid ja minu volitaja soov oleks ainult patenteerida minu kirjas 7. oktoobrist 1938 a. tähendatud jalgrattade nimed."
Vasta
#10

(18-12-2009, 23:51 PM)seemu Kirjutas:  sõber illi123 soovib gs silti: on mul 1 gold sterlingu silt, raam küll ka eraldi aga paljas raam vaid- üsna keeruline ja lootusetu olukord raami jaoks. kui ehk huvitab vahetuskaup, oleks hea äri.
Igaks juhuks mainin, et mul seisab selline ketiratas. Kah võib vahetada, kui keegi tahab komplekteerida.

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta
#11

(26-07-2013, 15:00 PM)manic Kirjutas:  1938 pärib Viljandi äri KM Ernst Kirikal omaniku E. Kirikali esindaja advokaat Leonhard Luha Patendiametilt, kas Eestis on kaitstud jalgrataste nimed "Original-Sterling", "Original-Sterling Lux" ja "Gold-Sterling" ning kas võivad need ainuesindaja poolt saada kaitse alla võetud.
Ametist vastatakse, et kaubamärgina on registreeritud ainult "Sterling" 18.10.1923 Taani firmale Simonsen & Nielsen A/S Kopenhagen.
Luha küsib seepeale täpsustust ja märgib, et "minu volitaja ise jalgrattaid ei valmista, vaid on tellinud jalgrattad mitmete kodumaa firmadelt, kes ise valmistavad jalgrattaid ja minu volitaja soov oleks ainult patenteerida minu kirjas 7. oktoobrist 1938 a. tähendatud jalgrattade nimed."

Huvitav, kes olid need "mitmed kodumaa firmad, kes ise valmistavad jalgrattaid..." selliste suurte raaminumbritega? Salapärane värk nagu Rudolf Niibo Rudonid ja muu tema tegemine. Kaubamaja Ernst Kirikal Viljandi(s) jalgrattakella müüdi mõni aeg tagasi ostas
http://oi40.tinypic.com/fqcna.jpg
Ja muidugi hea leid jällegi Rainilt see G-Sterlingi asi!
Vasta
#12

Koperdasin täna sellise naisteka otsa:
       

projekt "Gaz-MM" või "Gaz-410", selles peitub küsimus
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne