AJS 1930ndatest
#1

Tere!
Sooviksin abi oma hiljuti soetatud uunikumi mudeli identifitseerimisel. Googeldades ei ole siiani veel midagi kindlat leidnud ja mudeli puhul on kahtlusi, samas ei ole ma kindel erinevate detailide originaalsuses, ammugi on teda enam kui 70ne aasta jooksul korduvalt ümber ehitatud ja kohandatud näiteks heinaveoks. Pakutud, et tegu on mudeliga AJS 26-35 ehk siis '35nda aasta tsikkel.
Oleksin väga tänulik kirjanduse, fotode ja muu teabe puhul. Tean, et Eestis on teisigi AJSe ja mehi, kes neid on taastanud. Ehk saab keegi nõu ja jõuga abiks olla.


Ette tänades,
Erik
Vasta
#2

Tore, et oma rõõmust ja murest siin teada annad!Smile Ise kahjuks inglise ratastest suurt midagi ei tea. Aga näiteks Rapla makonnas on ühel tõsisel vanatsiklimehel tegemisel 350 ccm AJS, küll vististi uuem mudel.
Ise ta siin foorumis ei uita üldjuhul, soovi korral tlf. nr privaadis.
Sinu tsikkel on küllaltki kehvas seisus tõesti, aga ise proovin praegu palju vähemast tsiklit tuletadaToungue, roostes NSU Z mudeli raamist.
Inglise asjadele saab replikaid ja originaalosigi Inglismaalt küll, aga £££!
Vasta
#3

Sul on vedanud!
soetasid oma tsikli internetiajastul.mina olen oma tsikli juppe üle paarikümne aasta püüdnud identifitseerida.alles neti saabumisega hakkasid vastused tulema.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#4

Viljandis on ka üks härra, kelle isiklik AJS 39-ndast aastast ja teadmisi Briti mootorratastest. Vajadusel kontakt privaatselt.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

siin Sulle üks link.ehk on abi
http://archives.jampot.dk/
mina alustaksin raami ja mootori numbri järgi identifitseerimist

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#6

Mul ka mõned AJS marki tsiklid peaksid kuskil seisma või rippuma. Ise ennast väga suureks selle margi spetsialistiks ei pea. Niipalju võin küll kindlalt öelda, et selle tsikli valmistusaeg on ennem 1930.a. Siis muutus raam, sellel on aga vanemat tüüpi raam. Muid osi vaadates on kõige tõenäolisem valmistusaasta 1929. Seda ja mudeli täpset numbrit saab kontrollida raami ja mootori numbrite järgi, asuvad raamil paremal pool sadula all torude ristumiskohas ja mootoril vasakul pool silindri all karterile needitud vasest plaadi all servas. Number peaks algama "M" tähega, siis on -29 ,"K"-28.
Tsiklitega vähe rohkem kokkupuutunud inimesena julgen arvata ,et sellisest toormaterjalist korraliku masina tegemine on algajale väga raske ülesanne, nõuab väga tõsist pühendumist ja suhteliselt kopsakat rahakotti. Pakun ,et puuduvate osadega komplekteerimine võib maksta ligi 50 000.-eek. ,kui osta interneti oksjonitelt. Sama raha eest saab näiteks rootsist osta komplektse sõidukorras 30-ndate inglise tsikli. Keegi tõsisem selle margi taastaja võiks eelpool toodud fotodel olevalt eksemplarilt saada omale mõne vajaliku osa.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#7

(04-01-2010, 23:02 PM)urmast Kirjutas:  Tsiklitega vähe rohkem kokkupuutunud inimesena julgen arvata ,et sellisest toormaterjalist korraliku masina tegemine on algajale väga raske ülesanne, nõuab väga tõsist pühendumist ja suhteliselt kopsakat rahakotti. Pakun ,et puuduvate osadega komplekteerimine võib maksta ligi 50 000.-eek. ,kui osta interneti oksjonitelt. Sama raha eest saab näiteks rootsist osta komplektse sõidukorras 30-ndate inglise tsikli. Keegi tõsisem selle margi taastaja võiks eelpool toodud fotodel olevalt eksemplarilt saada omale mõne vajaliku osa.

Ma julgen küll arvata, et noor mees, kes alles avastab oma esimese vanaaegse ratta taastamise rõõme ja muresid, ei peaks oma esimest projekti Urmasele varujuppideks odavalt ära müüma Wink Ära tule ütlema, et sinule müües sa asja eest normaalset hinda maksad, aga proovi sinu käest midagi osta, siis kahvatuvad isegi Saksamaa hinnad Wink
Kokkuvõtvalt, küsimus ei ole niivõrd varuosade ja töö peale kuluva raha hulgas, kuivõrd just emotsionaalse laengu saamisel ja seda ei saa rahasse ümber arvestada. Mina võtan näiteks igat asja oma mätta otsast, kui ma oleks oma BMW R-75 projekti Ojarsile müünud, kes käis ja painas hea mitu hooaega, et "tibje eto sto let nie nuuzna", siis oleksin ma ilma paljudest positiivsetest emotsioonidest ilma, siiani on hea meenutada, kuidas said Saksamad mööda üksikuid juppe kokku korjatud.

Dad.
Vasta
#8

Tere mehed.
Kaugel see R-75 siis on.Huvitav oleks näha.
Katsuge olla.
Jaan.

Katsuge olla...
Vasta
#9

(05-01-2010, 09:20 AM)dad Kirjutas:  Ma julgen küll arvata, et noor mees, kes alles avastab oma esimese vanaaegse ratta taastamise rõõme ja muresid, ei peaks oma esimest projekti Urmasele varujuppideks odavalt ära müüma Wink Ära tule ütlema, et sinule müües sa asja eest normaalset hinda maksad, aga proovi sinu käest midagi osta, siis kahvatuvad isegi Saksamaa hinnad Wink
Kokkuvõtvalt, küsimus ei ole niivõrd varuosade ja töö peale kuluva raha hulgas, kuivõrd just emotsionaalse laengu saamisel ja seda ei saa rahasse ümber arvestada. Mina võtan näiteks igat asja oma mätta otsast, kui ma oleks oma BMW R-75 projekti Ojarsile müünud, kes käis ja painas hea mitu hooaega, et "tibje eto sto let nie nuuzna", siis oleksin ma ilma paljudest positiivsetest emotsioonidest ilma, siiani on hea meenutada, kuidas said Saksamad mööda üksikuid juppe kokku korjatud.

Dad.

Omaarust pole ma poole sõnagagi maininud, et olen AJS -i ostmisest huvitatud. Mis normaalse hinna maksmisse puutub, siis endale vajaliku ja korraliku asja eest olen alati nõus õiglast hinda maksma. Vastasel korral ei oleks minu valduses oleva üle 150-ne mootorratta endised omanikud neid mulle müünud vaid kellelegi teisele, kes normaalset hinda maksab, nt. Sulle. See ei peaks muidugi üldse olema siin arutamise teemaks, aga kui juba läks... . Arvan ,et olen just see,kes teinekord mõne hea asja eest keskmisest kõrgemat hinda on nõus maksma. Näiteks seesama Ojars , kes käib Sinult juppe lunimas ,et neid hijem kallimalt edasi müüa, pakub mulle päris tihti tsikleid müüa. Viimase ostsin talt sel sügisel. Samuti on olnud võimalusi meie kollektsionääride poolt Soome müüdud tsikleid Eestisse tagasi osta. Viimasel ajal olen püüdnud vältida odavate, loe halvas korras, masstoodangu tsiklite ostmist, sest nende kordategemiseks läheks väga palju aega ja vahendeid. Õigem on osta kohe kallim, loe häst säilinud, isend mida on võimalik peale väikest kohendamis kohe muuseumis eksponeerida. Näiteks hiljuti jätsin ostmata 500.-eek. maksnud mootorratta Voshod. Samuti seesama Ojars pakkus mulle peale viimast Tagadi laata sümboolse hinna eest kärutäit 30-nendate Inglise tsikleid (natuke paremas seisus,kui selle teema algataja AJS),minust jäid ka need ostmata, kuna mul on piisaval probleeme olemasolevate masinatega. Inimesel on aga ainult üks elu ja minust jääksid nad kindlasti restaureerimatta.
Teema juurde naastes soovitan noorel mehel endiselt alustuseks leida mõni jõukohasem projekt millega kätt harjutada. Sellises seisus AJS-ist korraliku tsikli tegemine on enamikule kogenud restauraatoritele kövaks pähkliks, aamugi siis algajale. Kui aga tsiklil on mingi perekondlik väärtus a la mälestus vanaisast ,siis tasuks seda muidugi säilitada.
Alustasin ka ise kunagi tolle aja kohta täiest "out" mootorrattaga Moskva. Tol ajal oli selle osi üht- teist isegi veel poest saada. Sain selle restaureerimisega hästi hakkama. Järgmiseks oli IÞ- 8 ,mis oli ka küllalt komplektne. Kui oleksin kohe mingi hästi raske projekti kallale asunud, siis võib olla oleksi ettetulevate raskuste vastu põrkudes asjast loobunud ja mingile teisele alele siirdunud.
Dad -ile veel seda,et ei näinud Sind 10-15 a. tagasi Saksamaa laatasid mööda ringi käimas ja R -75 juppe ostmas, nüüd oled Sa vist iga kord kohal.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#10

tagasi teema juurde tulles võiks teemaalgataja oma tsiklit võrrelda näiteks sellega:
[Pilt: orig_21954415_croD.jpg]

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#11

Tänud informatsiooni ja arvamuste eest, lähiajal postitan ka seerianumbrid mootorilt ja käigukastilt. Endalegi tundus tsikkel pigem 20ndate lõpust olevat, arvestades kasvõi seda väikest pisiasja, et esihargi mõningad poldid/mutrid on nelja, mitte kuuekandilised ja raamile on kinnitatud käigukast rippuvalt(raami küljes kahe poldiga, alt ei ole ta kinnitatud).
Niisiis, olen küll alles 20aastane ja tõesti kogemust vähe, tegelenud olen u. nelja vana vene tsikliga ja ühe autoga, isegi pooliku NSU jagu juppe on käest läbi käinud. Kuid tean, et aega need asjad võtavad ja ei taha olla selline mees, kes alla annab, kartes eelseisva projekti mahukust.
Olen saanud ka palju vastukaja inimestelt, kes on avaldanud soovi see tsikkel minult ära osta, nendele teadmiseks, et see tsikkel ei ole müüa.
Olen selle ratta soetamisega väga rahul ja  inglise tsiklidisaini suur fänn, teist nii head ja mulle sobivat projekti ma ilmselt enam ei leiaks.
Tänan väga teie senise abi eest, ilmselt selgitab mudeli ja tootmisaasta üsna varsti
Vasta
#12

Poldid on sellepärast neljakandilised, et need on ise tehtud, samuti on ise valmistatud esihargi õõtshoovad. Käigukast on terves tükis vale, mootor tugevalt rikutud jne.
Kui huvi, võin aidata osade hankimisel. Minu üks tõsisem selle margi harrastajast tuttav Soomes leidis kõige odavamad AJS poritiibade ja ketikaitsete valmistajad Tsehist ja Ungarist. Minu tuttav lenksude ja summutitorude valmistaja Poolast oli talt aga nii kõva hinda küsinud, et jättis lenksu tellimatta. Kui tellida mitu ja tutvusi kasutada, siis võib ka neid saada hea hinnaga. Kui kasutada Bosch elektriseadmeid, siis laternad ja signaali saab osta kõige odavamalt Poolast jne. Asja negatiivne pool on muidugi see, et see rahasumma, mis ma eelpool nimetasin tuleb lõpuks ikkagi välja käia. Sellisele tsiklile ei õnnestu osta osi hindadega, mida me oleme harjunud Jawa-de ja IZ-ide puhul. Selletõttu olen ka ise mitmed ennesõjaaegsed projektid tulevikku lükanud, et sama töö ja kuludega, mis läheb ühele vanale rattale, on võimalik korda saada mitu uuemat.
Edu soovides.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#13

Vast mingi pildi hindadest saab kui jälgida ebay lehte. Oma projektidele olen enamus asjad sellelt lehelt just hankinud ja peaks märkima et 2/3 asju on odavamalt kätte tulnu kui kohalikult turult (muidugi peab mainima et ega eestist sellistele ratastele suurt midagi ei saagi). Mis puutub et käigukast ripub raami all ei tähenda veel et on varasem kui 30 v.a., minu Waltril on ka kägukast kahe poldiga raami all aga aasta peaks olema 30 keskel.
Aga muidugi on tore et hakkajaid noori leidub ja viitsivad asjaga tegelda.
Edu ja jõudu jäksu.

eino
Vasta
#14

siit tekib mingigi ettekujutus varuosade hindadest:
http://www.vintage-motorcycle.com

Urmasele- kui Sul on sidemeid hea hinnaga uute inglise pöidade ja porilaudade hankimiseks,võibolla oleks veel huvilisi ja koos tellides soodsam?

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#15

See koht http://www.vintage-motorcycle.com on liiga kallis.
Lihtne näide, seal maksab Rudge järeletehtud porilaud 375 euri, sain terve paari otse tegijalt 240£.
Sellistes küsimustes tasub uurida kas on huvigruppe, kes tegelevad mingi margiga. AJSga tegeldakse siin http://www.ajs-matchless.com/
kui siin suhelda enne sõjaaegse ratta teemal, soovitatakse liituda sellise kohaga: http://groups.yahoo.com/group/wd-prewar-ajandmatchless/
Ebay on muidugi ka põhiline koht, kust midagi saab. Kindlat asja otsides tuleb muidugi 2-3 aastat jälgida.
Urmas, vahest jagad nende replica kohtade kontakte.
Enda AJSle valmistas uue ketikaitsme vana järgi üks Saarema meistrimees (vahest polegi vaja väga kaugelt otsida).
Vasta
#16

Mul oleks küll mõtekam praegu vait olla, aga mitte ei saa, tahaks ka kaasa kilgata.
Urmas kirjutas - sellest AJS - ist korraliku asja komplekteerinime läheb vähemalt 50.000 . Üks lgp. vanatehnika poliitik ühes teises foorumis lausus naljaga pooleks, et taastamine läheb 750.- / kg . Võtame umbes 150 kg x 750 = 112500.- . Vb on 750.- / kg ka bussi või Tðaika - auto taastamise kilohind.
Eks ta kallis lõbu ole, keskmisele tavainimesele suurt midagi tagasi ei too (kui näit. kusagil filmis näitlemas ei käi ja ega sealt ka midagi ei saa suurt).
Aga kui teha "mittekorralik" asi ? Ortodoksed ja fundamentalistlikud täiuseihaldajad restauraatorid hakkavad siinkohal läkastama ja sülitamaSmile. Juba poola kergelt jõnksuliste tuletorude peale tõmmatakse ninad kirtsu. Mõne tõsise tegija moto on, et kui teha, siis nii hästi kui vähegi võimalik, muidu pole mõtet. Aga kui väga hästi ei ole võimalik, siis võib ju ka teha nii hästi, kui on võimalik, ehk siis odavamalt ?
Muidugi mitte mingit "pornot" aretada, midagi säilinud origimaalist ei tohiks rikkuda jne. No on vale käigukast - aga on ju sellegagi sõidetud ja heina veetud ? Pole tulesid - ikka sõidab, mitte küll kiirteel aga kusagil bussikongis või kärupeal mõnele üritusele ikka kannatab minna.
Näiteks rattad/veljed - kui värvitud variant, siis vb kõlbavad olemasolevad veel täiesti.
Mootor on küll oluline komponent, mis võiks/peaks korda saama. Aga "inglise tsiklidisaini" saab nautida ka siis, kui väntvõlligi karteris poleToungue .
Jne, jne. Veidi valvsaks teeb vast fakt, et "kodusvalmistatud" esihargi võlle ja mutreid ära ei tuntud, aga ilmselt ei süvenenud omanik veel asjasse eriti.
Inglased on selliste asjadega tõsiselt ametis, palju on kirjandust ja margipõhiseid raamatuid, kui inglise keelt kuigipalju suus on, siis on mõnus uurida. Ise nutan taga saksa keele algteadmisi, aga mõned sõnad juba tean - kuplung ja bremseCool!
Vasta
#17

Kupplung Wink

p,
tähenärija
Vasta
#18

Nonii, olen nüüd tutvunud erinevate kataloogidega ja lehtedega, kust võimalik omale nii replica juppe tellida, kui ka päevinäinud originaalosi. Hinnad isegi ei üllatanud, kuid jah kokkuvõtes tuleb ikka kilode kaupa kraami tellida, mis vahetuvad kallite kupüüride ja suure hulga närvide vastu. Ei ole julgenud oma projektist ja selle tulevasest rahakulust väga palju lähedastele rääkida, paljalt selle soetamine tekitas palju küsimusi ja ei saadud aru, et kui ta isegi ei sõida ja vanaemast vanem on, siis on ju praktiline väärtus null. Ja siis moraalijutud, et"selle raha eest oleks ju saanud..." ja tüdruku esimene reaktsioon" see ilmselt määrib, jah?"
Kahjuks ei saa ma lähiajal lubada endale mingit detailide tellimist, olen alles tudeng(seda veel heal juhul 2,5aastat) ja kooli kõrvalt sellist luksust ei saa lubada, et elaks ära ja ehitaks veel tsiklit ka. Siiski hakkan vaikselt otsima mehi, kes suudaks olemasolevaid suuremaid töid ära teha, mille jaoks mul endal vahendeid ei ole. Kuigi olen viimasel ajal hakanud keevitust õppima ja metallitöid olen aegajalt teinud, ei usalda veel tähtsamate ja peenemate tööde puhul ennast. Ehk oskate soovitada inimesi, kes raami tagaosa oskaks taastada ja kust oleks kõige targem otsida neid kronsteine, kuhu tagaratas kinnitub? Paak on deformeerunud tänu mingi külasepa keevitusele ja kummaline kõrgendus on lisatud vasakule poolele. Üldjuhul taastatakse tsiklit pigem nii, et leitakse suurem enamus puuduolevaid originaaldetaile ja alles siis hakkatekse tööga peale, tehes kõik siis juba korraga. Mina aga tahaks kevadepaiku ilmselt raami ja paagi restaureerimisega alustada, mootori ja kasti võtan ehk järgmine nädal maha.
Ja samuti olen tänulik neile, kes oskaksid aidata juppide leidmisel ja kui olukord võimaldab, siis liituksin tulevikus tellimustega ja aitaksin shipingut klappida.
parimat soovides,
Erik
Vasta
#19

(09-01-2010, 03:31 AM)Stroke Kirjutas:  Mina aga tahaks kevadepaiku ilmselt raami ja paagi restaureerimisega alustada, mootori ja kasti võtan ehk järgmine nädal maha.
Ja samuti olen tänulik neile, kes oskaksid aidata juppide leidmisel ja kui olukord võimaldab, siis liituksin tulevikus tellimustega ja aitaksin shipingut klappida.
parimat soovides,

Kuivõrd sa oled alles roheline, siis esimese asjana tee endale selgeks, millega sul tegu on, mis vale on, mis vaja asendada, mida saab taastada, leia enamuses vajalikke tükke, lepi kokku taastajatega selles osas, mida sa ise teha ei suuda ning alles siis, kui kõik eelnev korralikult tehtud, alles siis hakka ratast lahti kiskuma. Selleks ajaks on selge, kas sul on püsivust, et võtta ette suur töö ja ratas ära taastada, sest usu mind, neid pooleli restaureerisel käest kätte liikuvaid projekte on enamus ja tihti kipuvad sellisel juhul ka erinevad jupid kaduma minema.

Dad.
Vasta
#20

Kui soovid tõepoolest et Sind keegi aidata saaks,avalda mootori või raami nr.Ilma selleta ei tea Sa tõepoolest millisele tsiklile asju otsid.
Mind on samuti huvitanud vanad inglise mootorrattad ja enda projekti alustasin ratta lahtivõtmisega,netist uurimisega ja võõraste rataste detailide eemaldamisega.Neid oli vene-ajal sinna palju juurde tekkinud ja isegi raami muudetud.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne