Mõistatus sõiduauto akuga
#1

Mina ja mu isa mõtleme probleemi üle (ja ei suuda kuidagi mõistatust lahendada), et kuidas sai auto aku põhjuseta tühjeneda. Auto aku on korralik ja ei leki.

Auto aeti õhtu garaazi ja siis kõik töötas. Hommikul mindi autot käivitama ja üllatus oli suur kui saadi teada, et auto aku on tühjaks saanud. Ilma põhjuseta. Ühtegi üleliigset asja ka tööle ei jäänud. Ja ma ei usu, et auto aku külma tõttu tühjaks läheb, sest auto seisis eelnevalt terve päev õues külma käes.
Vasta
#2

Tavaliselt on ikkagi olemas vastus sellele ja see on ikka oma lohakus. Kas jäi sisse raadio, pagasniku tuli ...
Kui leitakse eest tühi aku, siis ei tohiks midagi näppima hakata. Akulaadija taha ja selgubki tühjenemise põhjus.
Vasta
#3

Võib olla raadio viga. Raadio ei tööta, aga voolu läheb mehiselt.

Teine variant: aku ise vana. Sellisel juhul pole äkksurmas midagi imelikku.

Alusta laadimispinge kontrollist.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Selles asi ongi, et peale seda kui auto saadi õhtul garaazi aetud, ei jäetud ühtegi asja tööle. Kõik mida vaja ei ole sai välja lülitatud.

Aku ise on ka korralik.
Vasta
#5

Mida tähendab ,,korralik aku,,? Kui on olemas garazeerimisvõimalus, saab ööseks eemaldada akult juhtmed ja hommikul selgub tõde. Veel võib kasutada koormusharki, kõrgepingejuhtmeta(bensiin) või kõrgsurvepumba el. otsa (diisel) eemaldades pikalt käitada.
Vasta
#6

Samuti jäetakse mainimata mis autoga on tegu. Tänapäevastel (saksa)masinatel on kindel aeg mil auto peab minema "magama". Kui mingi plokk seda ei tee siis on ka kõik teised rõõmsalt "üleval" ja tarbivad voolu, kuigi ei põle ükski tuli ega mängi raadio. Või näiteks on mõni ventilaatori reostaat tuksis. Vent ise ei tööta aga voolu läheb mühinal.
Ega muud kui aku miinus juhtme vahele ampermeeter ja näha kohe kas auto tarbib voolu või mitte.
Vasta
#7

Ega starter võib kah nässus olla. Siis võib sama mulje jääda ,et aku tühi ,kuid tegelikult on täis. Igast oksüdeerunud ühendused võivad jamada.
Vasta
#8

Jutust muidugi ei selgu kui vana see aku Sinu auto peal on.2008 a.alguses poiss kurtis ,et tema Sierra(90,2,0i) ei käivitu,aku otsas.Nii mitu hommikut järjest.Noh,selge,aku otsas,oli teisel iga ka juba 4 aastat..Saime siis ühel ilusal hommikul Virmalise platsil kokku,andsin poisile raha ja oma auto,et mine osta naabruses olevast "Volga poest"endale sobiv uus.15 mnuti pärast uus aku peal ja auto lõbusasti tuksumas.Paar päeva hiljem taas sama lugu.Ei hakka kogu stoorit ümber jutustama,aga autole sai paigaldatud veel ka uus genekas ja uus starter.Lõpuks selgus,et UUS aku oli defektne.Poest saadud garantii koos tsekiga oli aga alles.Võtsin selle õnnetu akunässaka koos poisiga oma masina peale ja sõitsime Volga poodi.Poiss saadeti kohe persse.Läksin siis ise ja tegelikult sama lugu.Siis oli mul juba hari väga punane,poes oli konflikt ikka päris suur(kuni sinnani pidasin neist meestest ikka suht lugu)läksime siis juhatuse peale Hiiule Salve tänavale,asub seal mingi venekate kontor,mis neid akusid maale toob(vist?)Sealt sain pärast väga ägedat tüli(no vana masin ja muu selline)pruugitud!vahetusaku,seniks kuni nad laboris!testivad minu akut ja siis helistavad kuna ma selle ajutise pean tagasi viima.
Sealt saadud vana ajutine aku teenib poisi auto peal senini probleemitult,aga Hiiu meeste kontorist pole mulle senini helistatud,aega on testimisele läinud aga nüüdseks juba 2 aastat.
Flanagan
Vasta
#9

Igasugu lambid võivad samuti auto aku ööga tühjaks imeda, oled näiteks kindel et pagasniku või kindalaeka valgustus ära kustub kui luugi kinni lööd ?
Vasta
#10

(10-01-2010, 22:37 PM)SW-01 Kirjutas:  Mina ja mu isa mõtleme probleemi üle (ja ei suuda kuidagi mõistatust lahendada), et kuidas sai auto aku põhjuseta tühjeneda. Auto aku on korralik ja ei leki.

Auto aeti õhtu garaazi ja siis kõik töötas. Hommikul mindi autot käivitama ja üllatus oli suur kui saadi teada, et auto aku on tühjaks saanud. Ilma põhjuseta. Ühtegi üleliigset asja ka tööle ei jäänud. Ja ma ei usu, et auto aku külma tõttu tühjaks läheb, sest auto seisis eelnevalt terve päev õues külma käes.


ilma põhjuseta see tühjenemine kindlasti ei toimunud ... nagu eelnevalt juba mainitud, jäi mingi tarbija taha ... olen kunagi sarnase asjaga kokku puutunud ... korralik aku tühjenes iseenesest ... veale sain jälile täiesti juhuslikult ... ühel pimedal õhtul sattusin aknal kõõluma ja tundus , et auto pagasniku vahelt nagu kumaks midagi ... läksin kontrollima ja selgus , et pagasniku valgustuse lüliti oli töölepingu lõpetanud ... tol õhtul eemaldasin pirni ja hiljem vahetasin lüliti ning aku tühjenemist enam ei toimunud ...
Vasta
#11

Ka natuke mõistatamist:
Praktika:
Oma auto (E 34 525 Tds) seisab tavaliselt õues ,-10-15 pole hommikul mingit probleemi käivitusega. Nüüd jõulude ajal parkisin auto koju garaashi ja ennast kaheks päevaks diivanile. Kui õlled otsa said ja poodi vaja siis starter tegi ainult plõks ja kõik.
Remonti toodud Subaru Legacy 99a.2,5 bens.-seisis detsembri algusest õues.3 jan. sain tellitud jupid kätte. Tegin autol uksed lahti keerasin võtit ja käis. Lasin umbes pool tundi soojaks, kaevasin lume alt välja, jätsin korraks seisma. Panin uuesti käima ja garaashi. Samal päeval tegin tellitud tööd auto juures ära. Järgmine hommik kliendile autot üle andma soojast garagest ja aku nii tühi ,et armatuuri tuled vaevu hõõguvad.
Teooria:
1. Õues seistes uksed lukus ja kõik asjad välja lülitatud.
2. Garaashis tavaliselt jätad võtmed ja ei jää nö. puhkereziimi
3. Mingid pistikud,ühendused lund saanud, üles sulades põhjustavad voolukadusi.
4. Aku mingi anomaalia kas kondens, mingi muu külma-sooja jama.

Oma autol aku kuup.07.2008.ja auto peal aasta ja 2 kuud.(100 Ah)
Mõõdetud voolutarbimine ,kui köik tarbijad väljas massi ja miinuse vahel- algul 0,3 A, langeb 0,17 A peale.
Ei oska rohkem midagi arvata, ootaks mõne elektriku ja akuspetsi arvamust.
Järgi mõeldes on sellist jama enne ka juhtunud aga ei ole tähelepanu pööranud, lihtsalt laadija või täkk järgi ja OK.
Vasta
#12

0,17A on palju. See on sama kui mingi relee oleks pidevalt rakendunud. Bemmi puhul 0,03 - 0,05A oleks OK. Kui tester küljes ja tarbijad kõik väljas siis hakka ükshaaval kaitsmeid välja võtma samalajal testri näitu kontrollides. Võib juhtuda, et leiad tarbija üles.
Vasta
#13

Sellistel juhtumitel on üks võimalik tarbija generaator. Kas on vigane pingeregulaator või lekib mõni diood. Suure voolutarbe korral variant ühendada geneka juhtmed lahti ja vaadata mis siis juhtub.
Vasta
#14

Aastate tagune juhtum Ford Scorpaga. Sümptomid samad, aku läks lihtsalt seismisega tühjaks. Siin oli häda peidus kesklukus, või ajamis, või anduris- ei mäleta enam täpselt. Igatahes kui puldist uksed lukku panid, oli kõik OK ja mingit mahalaadimist ei toimunud. Kui aga jätsid uksed lukust lahti ja öö otsa seisis oli viimanegi voolukübe akust minekut teinud.
Teine märkus veel mis omal nahal läbi elatud. Aku võib tõesti vanadusest lihtsalt üleöö kõlbmauks muutuda. Oli mul siis üks 9 aastat kenasti toiminud Boschi aku. Ja ühel heal hommikul oli küpse. Ei mingit voolu ees ja ei võtnud ka laadimisega sähkut sisse. Üks purk oli lihtsalt otsa saanud.
Miks? Ei teagi täpselt, ilmselt vanadus.
Terv.Jaanus
Vasta
#15

Sai natuke bemmi näpitud -mõõdetud. Aku juhe maha ja tester vahele.
Kui uksed lahti, siis tarbimine 0,24 A.(salongi valgustus tuled välja lülitatud)
Kui uksed kinni tarbimine 0,09 A
Ja viga siis milles- võtsin maki paneeli eest ja voilaa- tarbimine 0,02 A, mis on nagu ma aru sain pontu6 postist OK.
Nii et tasub kontrollida ka makki ,isegi kui välja lülitatud võib voolu tarbida. Tänud kõigile!
Vasta
#16

4x5W+2x4W=28W/12V=2,3AX8h=ca 20Ah
Vene ajal tohtis autole projekteerida sellist akut, mis pidas pimedas teeääres vastu parktulede+numbritulede 8-tunnise koormuse ja tagas pärast seda vabalt auto käivitamise starterist. Nii olen ma kuulnud. Ülal arvutasin VaZ autole selle 20 ampertundi ja ca 5 ampertundi jääb käivitamiseks ja pooled ampertunnid jäävad 55-sesse akusse järele. Kuidas nõuavad euroseadused, ei tea. Küllap vähem, sest nüüd on paljudel autodel peal avariituled, mis vilguvad ja BMW-l nt suunatulelülitist saab panna vaid ühe poole pargid põlema (mida alles korrusmaja aknast näed, sest autost lahkudes läks käsi suunalüliti pihta).

Teie arvutused 0,00000..... ampriste koormustega ei võta täisjõus akut ühe ööga tühjaks. Kas on aku mahtuvus vähenenud vananemise, madala el.lüüdi nivoo, lühikeste sõitude, lõdva vent.rihma või mõne muu põhjuse tõttu. Muidugi võib selleks olla ka mingi tarbija aga siis peaks ta ka korraliku portsu voolu tarbima, ikka rohkem kui 2A.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

NB! Aku peale märgitud ampertundide arv ei kehti selliste voolude korral, mis esinevad käivitamisel. Siis jääb sellest järgi vast murdosa.

Olen ka ise sarnase probleemiga tegelenud ning senine järeldus on, et süüdi võib olla vigane/nõrk genekas. Kui sõidetakse mitte väga pikki otsi, käivitatakse tihti, autos on palju muid elektritarbijaid (lisaks tuledele veel makid, istme-, peegli-, klaasisoojendused ja mis veel kõik töös, siis aku täituvus ning seejärel mahtuvus väheneb aja jooksul ning siis süüdistatakse akut.

Selline teooria...
Vasta
#18

Endal siis olnud selline juhus, kus auto seisma jättes oli ülejärgmiseks hommikuks aku tühi. Laadija pealt käima ja jälle - Järgmisel hommikul käivitub, ülejärgmisel mitte.
Viga peitus kesklukumootoris. Vaatasin, et üks tagumine uks ei lukustu ega lähe lahti kah puldist. Algul ei seganud see, kuna sõidan enamaltjaolt üksinda ja enamuse ajast niikuinii uksed lahti. Mõtlesin ka et ilmselt juhe katki kuskilt vms. Tegelikkuses aga oli luku hoob raskelt liikunud ja selle tulemusena kesklukumootor läbi kärsanud nii, et jäi lühisesse ja tarbis kuskil 2,25A voolu pidevalt. Lukk vahetatud ja asi korras.

Samas on olnud selline asi ka päris uue Varta 100Ah akuga, et mõni kuu peale paigaldust(maikuus) too roheline "silm" aku peal kustus ära. Pärast seda hakkasin akupinget pidevalt jälgima(tester sig.süütajas) ja selgus et hommikuks akupinge max 12,2, tavaliselt veel vähem kuigi genekas laeb normaalselt. Voolu mahajooksu ei tuvastanud kuskilt. Sõitsin siis senikaua kuni ühel hommikul auto enam tühja aku pärast käima ei läinud. Selgus aga selline asi, et aku lihtsalt tahtis lisalaadimist. Laadisin 2 päeva ja ei midagi. Hoidsin siis 3 nädalat 24/7 laadijat järgi ja ennäe imet. Roheline "silm" süttis ja aku hakkas pinget ka ilusasti hoidma. Eks näeb nüüd kui kauaks.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#19

Kui võtta igapäevaselt linna sõite tegev kaasaegne auto otse liiklusest ja teha aku test siis arvan, et aku laetus jääb sinna 50 - 70% vahele. Ja kui nüüd jätta ööseks veel järgi mingi tarbija, siis selliste külmadega hommikune käivitus võib olla küsitav.
Vasta
#20

Samas on olnud selline asi ka päris uue Varta 100Ah akuga, et mõni kuu peale paigaldust(maikuus) too roheline "silm" aku peal kustus ära. Pärast seda hakkasin akupinget pidevalt jälgima(tester sig.süütajas) ja selgus et hommikuks akupinge max 12,2, tavaliselt veel vähem kuigi genekas laeb normaalselt. Voolu mahajooksu ei tuvastanud kuskilt. Sõitsin siis senikaua kuni ühel hommikul auto enam tühja aku pärast käima ei läinud. Selgus aga selline asi, et aku lihtsalt tahtis lisalaadimist. Laadisin 2 päeva ja ei midagi. Hoidsin siis 3 nädalat 24/7 laadijat järgi ja ennäe imet. Roheline "silm" süttis ja aku hakkas pinget ka ilusasti hoidma. Eks näeb nüüd kui kauaks.
[/quote]

Vartal tundub viimastel aastatel kvaliteedi probleeme olema.Minul sügisel kustus üks ära,masinal kaks 190Ah akupatareid.Ja just lõppes karantiiaeg.
Ühes purgis mingi häda,teised korras.Väiksemal masinal kustus jaanipäeval ,sõna otseses mõttes.Hommikul käivitus,lõunale enam ei saanud,tumm.Kah paar kolm aastat vana oli.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne