naisterahva jalgratas Dürkopp, tõen. 1931
#1

Bielefeldis Dürkopi tehases ehitatud ajastule tüüpiline naisterahvaratas. Raaminumber 1147210 peaks Tilmani andmebaasi järgi viitama aastaarvule 1931 (kuigi Tilman väidab, et sellal, miljoni täissaamise järel jäeti numbri eest 1 ära, sel rattal on 1 aga olemas).


Pealtnäha valdav enamik asju (raam, leistang, rattad, sadul, vändad, kett...) originaalid. Ajastule tüüpilised (st 30ndate lõpu Dürkopist erinevad) sisemuhvidega raam, lapiku otsaga esipidurikang ning otstest järsult paksenevad vaheühendustorud põhitorude vahel. Porilauad vanatüüpilise kitsa kumera (nn "Leitneri" ehk Erenpreisi) profiiliga. Sinise taustaga kolmnurkne silt. Kindlasti on valed pedaalid ja leistangi käepidemeotsad, kindlasti on puudu leistangi pöördpidurisüsteem ja ketikaitse. Praeguse ülemökerdus-värvi all võib olla säilinud midagi ka algsest värvist, kuigi ei pruugi.

Pikemalt ratast uurinud ei ole, tagarummu kirjasid roostest lahti kraapinud ei ole, sodi pealt maha puhastanud ei ole (olen vaid kõiki liiteid eraldusõliga töötlenud, et hiljem poleks osandamisega probleeme). Ratas on pimedas toodud ja vaid hämaras päevavalguse käes olnud. Sellest on hetkel olemas vaid paar ülihalva kvaliteediga hämara aja fotot:

[Pilt: d31_1.jpg]

[Pilt: d31_2.jpg]

[Pilt: d31_3.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Ega sellised asjad päevavalgust ei kannatagi!Smile
Kas seda nüüd oleks siia vaja kirjutada, aga minu erakogus ka üks selline vanem naiste Dürkopp, ilusasti koleda rohelise värviga üle mäkerdatud.
Ka kusagil sellest ajast, raaminr ei mäleta, tagaratas, lenks valed. Aga minu rattal on messingsilt, ilmselt hõbetatud? Kas Sinu rattal on terassilt? Pole sellist enne näinud?Rolleyes
Vasta
#3

(13-01-2010, 20:15 PM)kass Kirjutas:  Ega sellised asjad päevavalgust ei kannatagi!Smile

Sina oled seda ratast ju lausa oma näpuga katsunud Wink

(13-01-2010, 20:15 PM)kass Kirjutas:  Kas Sinu rattal on terassilt? Pole sellist enne näinud?

Ei tea. Enne lume sulamist ja sooje ilmu kindlasti sealt ülevalt (kus Sa teda nägid) ma teda igal juhul alla ei kisu. Hädapärast võib ta sealsamas ruumi keskele tirida ja sildi serva lahti kraapida materjali tuvastamiseks...

Ka mina pole enne ega ka muude Dürkoppide küljes sellist silti näinud. Sinine näib olevat email, aga võin ka eksida. Alusmaterjal paistav vaid servast.

Mul on olemas lähedase kolmnurksildiga veel ühe 1922.a. meesterahva Dürkopi jäänused, aga selle fotodeni jõudmiseks kulub mul veidi aega (minu eraarhiiv ei ole kahjuks süstematiseeritud, see ports teisel arhiivi-kõvakettal). Raam ise on veel kaugemal ära kui fotod Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Kui liiga suureks tüliks pole, siis kas oleks võimalik lähemalt pildistada keskjooksu, käepidemeid ja sadulat?

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#5

(13-01-2010, 23:50 PM)Kevin68 Kirjutas:  Kui liiga suureks tüliks pole, siis kas oleks võimalik lähemalt pildistada keskjooksu, käepidemeid ja sadulat?

Tüliks pole, kindlasti saab ja olen isegi väga huvitatud täiendavast uurimisest ja fotode tegemist. Aga seda kõike peale lume sulamist - suuri väravaid ma varem lahti ei tee, need on tuisu kaitseks lumega alt kinni kühveldatud (alumise ruumi põrandat veel ei ole, st hoone on lõpetamata). Ruumi sees aga kvaliteetpilte ei tule.

Käepidemed on kindlasti valed, pärinevad nad 1940-50ndate aastate nõukogude jalgrattalt.

Kui pole saladus, siis millest pärineb Sinu huvi - kas oled lisaks oma 1938. aasta Dürkopile hankinud ka midagi vanemat 1930ndate algusest? Mis Su 1938.a. naisterattasse puutub, siis selle eeskujuks peaks sobima üsna hästi minu 1939. aasta naisterahva Dürkopp - sel on vaid valed rattad all, samas kogu galvaanika/värv praktiliselt peal, kõik kaunistused ideaalselt näha ja kõik iluvidinad (kell, porilauaembleem jms) küljes. 1930ndate alguse ja lõpu Dürkopid olid üksteisest nii konsrtruktsioonis kui ka välimuses küllaltki erinevad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

(13-01-2010, 20:23 PM)valdo Kirjutas:  
(13-01-2010, 20:15 PM)kass Kirjutas:  Kas Sinu rattal on terassilt? Pole sellist enne näinud?

Ei tea.
[...]

Mul on olemas lähedase kolmnurksildiga veel ühe 1922.a. meesterahva Dürkopi jäänused, aga selle fotodeni jõudmiseks kulub mul veidi aega (minu eraarhiiv ei ole kahjuks süstematiseeritud, see ports teisel arhiivi-kõvakettal).

Õnneks leidsin sama sildiga 1922.a. meesterahva Dürkopi pildid üsna kergelt üles. Postitasin foorumisse vastava teema.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne