Kuidas peaks hooldama kroomitud osi?
#1

Kas on olemas mingeid pastasid, mis tekitavad kaitsva kihi või midagi selle sarnast või lihtsalt peaks pinnad igasugusest tolmust puhtad hoidma?
Vasta
#2

katsu lihtsalt puhtad hoida detailid,kui on korralikult kroomitud ja eeltöö tehtud ei tohiks detailidega midagi juhtuda.olen kasutanud ka poleerimis-pastat ja viltkäia.Seda pastat mida mina kasutan ei ole kaubanduses s.o.tööstuslik pasta(saksa)Kaubanduses müügil olevatest leludest ei oska midagi soovitada,sest tõhusat vahendit sealt ei leia.

info kroomimise kohta 51 99 00 78

:I M Back
Vasta
#3

natedog Kirjutas:Kas on olemas mingeid pastasid, mis tekitavad kaitsva kihi või midagi selle sarnast või lihtsalt peaks pinnad igasugusest tolmust puhtad hoidma?

Paljud kroomipoleerimispastad omavad ka kaitsefunktsioone, st mikropragudesse jätavad sellise kaitsva kihi. Enamike autokeemiabrandide (Turtle, Korrek jt) nomenklatuuris on vastav mögi olemas. Olen neid kõiki kasutanud ja ei oska ühte teisele eelistada...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Tsiklimeister Kirjutas:Seda pastat mida mina kasutan ei ole kaubanduses s.o.tööstuslik pasta(saksa) ...

1. Mis osas ta Korreki, Turtle jt omadest erineb?
2. Kas Sa saad tood seda Eestimaale veidi rohkem kui 1-2 potsikut vahel?
3. Kui ma kunagi oma rännakutel Viljandi taha satun, kas Sa mulle ka prooviks seda annad...?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Endalgi hetkel jamamine kroom detailidega. Nimelt äkki oskab keegi soovitada mida teha: Velgedele on tekkinud väiksed alla 1mm2 täpid peale umbes 20 tk. MInu silma nad riivavad palju, tahaks teada kas nendest saaks kuidagi lahti ilma, et peaks üle kroomima.


On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#6

unimüts Kirjutas:Endalgi hetkel jamamine kroom detailidega. Nimelt äkki oskab keegi soovitada mida teha: Velgedele on tekkinud väiksed alla 1mm2 täpid peale umbes 20 tk. MInu silma nad riivavad palju, tahaks teada kas nendest saaks kuidagi lahti ilma, et peaks üle kroomima.

Silmariivamisest lahtisaamine on lihtne - alumiiniumvärvi tilgad peale ning kõige tippu miski kaitsev läbipaistev mehaaniliselt tugev lakk. Aga... mida teha ENNE seda?

Kui kroompind on osaliselt kahjustatud, siis tungib niiskus kroomi alla ja kahjustatud koht suureneb. Eriti hästi tungib ta alla siis, kui seal otsas on midagi, mis laseb niiskust ligi, kuid ei lase kuivada (alumiiniumvärv).

Võiks ehk proovida järgmist varianti - kahjustatud kroompind töödelda ortofosforhappe derivaadiga (antirooste), mis likvideerib sinna tekkinud rooste, siis kroomivabad laigud tupsutada üle vedelaks tehtud roostevastase kruntvärviga (mis tungiks ka pragudesse ehk kroomiserva alla). Edasi saad/võid kroomipinda poleerida (kroomivabad laigud on sügavamal ja sinna jääb kaitsekihti ehk alles) ja siis alles need alumiiniumvärvi-tilgad ja lõpuks kaitselakk. Mis annab asjale mehaanilise tugevuse ja peaks hoidma ka niiskuse/vee eemal.

Ei anna garantiid, et see meetod toimib ja on efektiivne, aga paremat varianti osaliselt kahjustatud kroomi parandamiseks ma ka ei näe.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Kui roostekahjustused on väikesed täpikesed, mis on ka kahjustamata kroomitud pinna peale pruuni ollesena täpi ümber "laiali valgunud", siis mitte eemaldada seda kraapimise teel, täiesti tõhusalt eemaldab selle värvipoleerimispasta III astme teralisusega. Pärast rooste eemaldamist töötlen kroompinnad ka vahaga, nagu auto värvigi. Kuna vahakiht on libe, vett tõrjuv peaks ta ära hoidma nii tolmukogumise, kui niiskuseimu. Ma ei kasuta sellist vaha, mida peab pealekandmisel tundide viisi poleerima.
Vasta
#8

Reeglid kroompindade hooldamisest:

1.Pesta ja kuivatada pinnad peale ekspluatatsiooni lõppu!
2.Puhtus on see ,mis ei lase kroomitud pindadel hukka minna!
3.Mehaanilisi kahjustusi ei saa peita vaid tuleb teha uus kroomimine!
4.Pigi ja teiste raskesti eemaldatavate ainete eemaldamiseks on olemas poleerpasta(saksa toode,tööstuslik) ja viltkäi või pastaga immutatud poleerkettad (kuni 4000 p/m)

NB! Kaubanduses on saadaval ainult mänguasjad!

:I M Back
Vasta
#9

Vahepeal 15 aastat aega ja kogemusi edasi läinud ja ehk on kellegil uusi teadmisi just vana ja säilinud kroomi pinna värskendamiseks?

Kas on poleerpastasi ja vahasid, mida julgelt soovitatakse või vastupidi, millest eemale hoida?

Kas enne poleerimist ja vahatamist pinda puhastama peaks ikka nt. mõne lahustiga?

Enda kogemustest võin öelda, et survepesur võib lüüa mm roostetäpi kaudu kroomi alla 1-2 cm veekihi nii, et kroom koorub selle ulatuses lahti ning muidu vaevu märgatava defektiga detail on nüüd minema visata.
Vasta
#10

Mine käi Harley Davidsoni poes ja sealt saad head kraami.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne