DKW NZ-500
#1

Sai aastaid tagasi niisugune masin ostetud ja mõned iaasta tagasi sai hakatud taastama kajuks ei ole pilte. Tunnen huvi kas keegi veel taastab niisugust motikat.Omal oleks vaja tehase kolbe valuvormi jaoks
Andmed niipalju kui olen leidnud:
Kolb 64mm,kaik76mm,18,5hj
toodeti1939-1941 4600tk
Kui kelelgil on andmeid rohkem võiks siin kirjutada,olen nõus ka kirjandust ja osasid ostma.Olemas ka SB-500.
Tel.56644605
Vasta
#2

Alusta kirjanduse hankimisega:
http://www.motorrad-stemler.de/lists/bu07.htm
ER - varuosakataloog NZ 500 DKW-Nr. 63, 1939/40, ca. 64 Seiten DIN A 5 , tootenr. 01 00 0 000 409
MO - remondiõpik RT 3 PS, RT 125, KS 200, SB 200/250/350/500, NZ 250/350/350-1/500 Vorkriegsmodelle, 160 Seiten A 4 , tootenr. 01 00 0 000 333
BE - kasutusjuhend NZ 250/350/500 Zivilausführung, 7/1939, ca. 120 S. A 6 , tootenr. 01 00 0 000 512

Suured tüübikataloogid on mul ka endal olemas, võin teha koopiad selle mudeli kohtadest.
Otsi ka ebay.de oksjonitelt kolbe või mida veel vaja läheb. Isegi kui midagi ei ole vaja osta, lae alla kõik fotod detailidest. Hetkel paistab isegi üks komplektne mootor müügis olema.
http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Motorr...86.c0.m282
Vasta
#3

http://album.ee/node/8064791/104346
minul on näiteks selline süüde üle, garantiid ei anna, aga sisse vaadates tundub nagu uus olema.
Vasta
#4

Kui olete tõsine huvilineToungue , uurige ka internetist. Algatuseks pakun hispaania lehte, mis on küll ka inglise keeles, aga nagu ma aiman, siis pole ka sellest suurt abi. Aga leht on hea, sealt on ka detaili-kataloog jms. (tuleb minna hispaania keelsele versioonile, siis asjad avanevad.
http://www.lamaneta.net/dkw/ingles1.htm
Sealt lehelt võid ka informatsiooni leida, mis edasi aitab minna kuhugi suunas. Mõni omanik võiks teha mingi kolvijoonise jne....
Vasta
#5

Soojendan Arno vana teema üles. Olen leidnud kaks väga roostes raami ja enam-vähem komplektse esihargi. Tagahargist on juppe puudu, eriti amortide käepidemed. Mingil kujul on ka mootor olemas, kuigi seisukord teadmata. Karburaator on vaid mälestus, generaator puudub. Suurematest asjadest on puudu rattad (sh piduritrumlid ja -klotsid, spido ajam, võllid), lenks (sh lülitid ja hoovad). Loomulikult on puudus ka väiksematest tükkidest nagu esituli, ketikaitse, sadul.

DKW NZ 500 rattad on ees ja taga ühesugused, 40 kodaraga ning piduritrummel kinnitub sarnaselt IZ 350-le. Esimesel lihtsalt puudub ketiratas.

Kuna 500 cm3 on suur ratas, siis otsin ka külgkorvi.

       
Vasta
#6

Vahepeal on veidi tööd tehtud. Raami alumine osa oli väga ära taotud ning külasepa uute jalaraudade keevitus oli suured augud sisse põletanud. Raami esimene parem nurk oli aga pika-ajalisest maas vedelemisest läbi roostetanud. Ka esihargi läbiroostetanud kohad on asendatud uuega. Tagumiste amortide kolvid on kõik kulunu ning mingil põhjusel on pikemad amordivedrud ka puruks. Nii et olemas on 4 lühikest amordivedru, aga vaid 1 pikk vedru. Kolvid tuleb vist ise uued treida. 

Vahepeal on õnnestunud leida ka üks 40 kodaraga velg, mille pildi lisan. Selline velg, et üks pool näeb välja nagu IZ tagaratta piduritrumli ja ketiratta kinnituse moodi ning teisel poolel on rummul spidomeetri kinnitus. Kuna veljed on samasugused, siis on üks selline veel vajalik. Loomulikult on puudu ka pidurid-trumlid nii eest kui tagant. 

Tänan kaasamõtlejaid ja aibilisi. 


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta
#7

40 kodaraga Kronprinz kasutatud velgi ehk pöidasid on mul 3-4 tükki olemas, täitsa kobedad ja kasutatavad, kuid mitte uue-väärsed. Aga need on ainult veljed, ilma rummu ehk keskosata.
Vasta
#8

Kas mootor on ka olemas sellele rattale? Teemat lugedes jääb mulje,et teed tsiviil DKW NZ 500?


Vasta
#9

(14-12-2015, 20:09 PM)kopraonu Kirjutas:  Kas mootor on ka olemas sellele rattale? Teemat lugedes jääb mulje,et teed tsiviil DKW NZ 500?
Pühime tolmu ka sellelt teemalt. Teema algataja ksf! Armex ratas on enam-vähem samas seisus nagu 11 ja 6 aastat tagasi. Tean, et komplektsus on paranenud ning ratas on saanud vähemalt taastatud väntvõlli ja tagumise poritiiva. Eks Arno saab ise kommenteerida. 

Ka minu rattaga on toimunud arenguid, kuid muude projektide kõrval on ta viimased aastad seisnud. Vahepeal on üks DKW auto elule äratatud ning viimased aastad on põhiline energia läinud Audi 920 taastamisele. Täna saab siiski raporteerida, et mootor on komplekteeritud ja taastatud, põhiline osa tööst raami ja veermikuga on ka jõudnud lõpule. Arvestades algmaterjali sai suunaks võetud siiski militaarratas. 

Hetkeseis on selline

   

Lõpetuseks sooviks aga kiita hobikaaslast, kes sattus õnnelike kokkusattumiste jadana tõelise pärli otsa. DKW NZ500 valmistati ka maastikuversioonina ning sellel olid mitmed erisused tavamudelist alates ülestõstetud summutitest kuni teistsuguse tööriistakastini ja esitule kukkumiskaitseni. Nüüdseks on see ratas taastatud ning saanud ka vanasõiduki tunnustuse - https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:30...UK_ID:3742

Mootorratas oli võetud tükkideks ning ühes kokkukukkunud maamajas mööda majapidamist laiali - juppe leiti nii voodi alt, soojamüüri tagant kui pööningult saepuru seest. Leidmishetkel oli ratas pärast esmast komplekteerimist selline: 

   

Taastatud ratas on selline:

   

Päris originaalsest rattast jääb puudu eelkõige väljalaskesüsteem, mida 350-stele valmistatakse ka koopiana, kuid 500-le mitte. Erinev on näiteks leegitoru läbimõõt. Kuna konkreetse mootorratta valmistamisaasta on 1941 (ja siis tsiviilotstarbeks neid ilmselt enam ei valmistatud), siis oli soovitus omanikule ratas sellel näidispildil olevas värviskeemis teha, kuid omanik valis tsiviilratta värviskeemi ilutriipudega. Ajalooline tõde ei ole nii täpselt teada. 

   
Vasta
#10

Ei ole jah suurt edasiminekut mul selle 500 ga olnud.Ainult olen saanud silindrid ümberpuurida,sain saksast uued rem.kolvikomlekti,ostsin veel teise mootori aga sellel oli ka sidurikorv nahkas mootor seisab sid.korvi taga,katsed käivad et aretada iz jup.korvist.
Päris maganud need aastad ka ei ole taastatud jawa 500 ja jawa 150,külkaga ural on liikuma saanud,sõidukarrda külgkorviga IFA,KAI urali mootorile tegin kap.remondi ja pooleli projekte on ka ehk mõni suvel isegi sõitma.Sai automeest ka mängitud ja ostetud originaal M21 takso millel tuli kohe vahetada plokikaane tihend ja bensupump +väiksemad tööd
Vasta
#11

Siin lingil oleva video teises osas on näha eelpool jutuaineks olnud maastiku 500 ühe Soome armee motokooli varustuses. Õige lõik algab 4 minutit enne video lõppu.

https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elon...uva_604842

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

2017. aastal sai Eestimaa pinnal näha Unic-Moto kokkutulekul sellist edevat DKW NZ500 GS-mudelit.

       
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne