Mis tsikli jäänustega on tegu?
#1

Pidin juba suvel siia üles riputama identifitseerimiseks need pildid, kuid on koguaeg meelest läinud ja täna tuli taas meelde. Nimelt suvel sai tüdruku maakohast kõrge rohuseest leitud selline mootorratta vrakk. Rolleyes
Targemad mehed võiksida rääkida, mis margi ja mudeliga tegu ka ja ise tean niipalju, et valmistamisaasta jääb 1950 algusesse ja väike kahtlus on, et ehk tegmist M72 jäänustega.

Pildid siis alljärgneval lingil:
http://s299.photobucket.com/albums/mm317/kileees/Vrakk/
Vasta
#2

On jah M-72
Vasta
#3

mul sellise ratta ehitus pooleli.kui Teil see on müügiks,olen sobiva hinna korral huvitatud...
Vasta
#4

M 72
Vasta
#5

m72 jah. kõige tähtsam jupp, reduktori poolne tagavedrupüstak, kah pihta pandud juba...Sad
Vasta
#6

No siis läks mu ennustus täppi.
Küsiks veel niipalju, et kas kellelgi siin foorumlastest sellist masinat taastatul kujul ka leidub. Oleks piltidest nimelt huvitatud eelkõige.
Lisaks oleks huvitav teada, palju selle vraki küljes originaalseid detaile on ja kas isearetust on ka (mõtlen eelkõige just seda esimest poritiiba)?
Vasta
#7

(18-01-2010, 13:06 PM)Mikk89 Kirjutas:  ... kas kellelgi siin foorumlastest sellist masinat taastatul kujul ka leidub. Oleks piltidest nimelt huvitatud eelkõige.

Pilte liigub võrgus masslademes. Pane otsingusse "M-72", või veel parem, koos sõnad "M-72" ja "мотоцикл". Alustada võiksid nende vaatamist nt lehelt http://www.autogallery.org.ru/m72.htm .

Ka liikureid ja nende osi liigub senini jätkuvalt masslademetes - oli ju tegu 1950ndatel aastatel väga suurtes kogustes toodetud mootorrattaga. Ja pealegi väga uuega, vanust vaid veidi üle 50 aasta. Liigub palju nii taastatud kui ka taastamata tsikleid, samuti projekte/jäänuseid ja praktiliselt kõiki osi. Need viimased 20 aastat, mil ma Kurtna laadal olen käinud, on iga kord miski säärane isend ka tervikuna või poolikult pakkuda olnud. Juppe ka, kuid mulle tundub, et veelgi rohkem liigub juppe Üksküla laadal. Viimasel Ükskülal oli küll tunne, et tükkhaaval koli muretsedes võis terve M-72 sealt kokku saada. Seega - kui sihikindlalt otsid, võid mõne aastaga isendi kindlasti kokku saada (millele järgneb muidugi restaureerimistöö).

Võrreldes nt 1930ndate DKW, NSU või AJS taastamisega on M-72 restreureerimine igatahes sadu kordi lihtsam. Aga eks Sa ise tead ja otsustad, kas Sa tahad sellest jäänusest ise projekti aretada või saab mõni kaasfoorumlane sealt endale vajalikku.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Tänud vastuse eest, valdo. Eks uurin vaikselt edasi, mis plaanid omanikul nende jäänustega on ja peaks ükskord ise kriitilise pilguga uuesti üle käima kogu kraami, et kas on läbivat roostet raamis ja paljud seal küljes olevad detailid üldse taastamiskõlbulikud on.
Hakkasid endalgi mõtted liikuma, et võtaks mitmeaastase taastamisprojekti käsile, mida vaikselt originaalseks kõpitseda.
Vasta
#9

(18-01-2010, 15:37 PM)Mikk89 Kirjutas:  Hakkasid endalgi mõtted liikuma, et võtaks mitmeaastase taastamisprojekti käsile, mida vaikselt originaalseks kõpitseda.
Kui kriitiliselt mõelda, siis tuleks Sul taastamisel alustada seda tüüpi mootorratta otsimise ning soetamisega, sellest piltide peal olevast rattast on ikkagi alles ehk maksimaalselt 25% (tõsi, nende hulgas ka mõned haruldased detailid). Olemasolev kõlbaks hästi varuosadoonoriks, sest nagunii on väga väike tõenäosus leida sellist algmaterjali, kus kõik sõlmed õiged on.

Edu!
Vasta
#10

M72 sõja aegne või kohe selle järgne, arvatavasti järgne, sest tagumine sadul ei ole kõige esimene varjant mis välja lasti. Kui juppitamiseks läheb olen huvitatud esihargist. Käsil selline isend.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne