kokkupandavad desaantjalgrattad 20. sajandi maailmasõdade ajast
#21

(23-09-2011, 18:13 PM)rattarumm Kirjutas:  Tsehhide lehel müüa Kapten Gerard,allpool üksikasjalikud pildid jalgrattast.
http://www.sterba-bike.cz/produkt/captai...ot?lang=EN

Huvitav, mis hinnaga ta müüdi?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#22

Veel kokkupandav jalgratas.
http://www.oldbike.eu/museum/world-war-o...odel-1912/
Vasta
#23

Selle teema ajendiks olev saksa õhudassantvägede e. langevarjurite "Das Klappfahrrad" sai ksf! Ratarummilt" palutud Türi Vanaratta Seltsi kevadnäitusele, lahke mehena omanik selle ka meile laenuks lubas ja ksf! Illi123 siis veidi komplekteeris ja tuunis seda ning näitusel ta väljas oli ning on praegugi veel meie valduses.
uurisin millagi mööda ilma, et kas kellelgi on sellisele jalgrattale käivat spetsiaalset pakiraami, et saada eeskuju replika valmistamiseks. Paraku idamaalt keegi vastu ei hõiganud, ka lätis Janisel muuseumis ei ole. Juhuslikult aga ilmus üks pakiraam ikkagi välja ja sai selle järgi tehtud üks proovieksemplar ksf! Rattarummi jalgrattale. Panen siia mõned seosetud ja ähmased pildid sel teemal
http://oi44.tinypic.com/20iv3fs.jpg
http://oi41.tinypic.com/2z9l2c8.jpg
http://oi44.tinypic.com/291gigl.jpg
http://oi40.tinypic.com/2116tqw.jpg
http://oi44.tinypic.com/s5945w.jpg
http://oi42.tinypic.com/2uhbx1e.jpg
http://oi43.tinypic.com/ae9uog.jpg
http://oi40.tinypic.com/21jotn5.jpg
Selgunud on ilmselt ka üht-teist selle ratta valmistaja kohta. Nimelt on sel rattal raaminumber 2 miljonit kopikatega ja raamikaelal 2 horisontaalset sildiauku. Kusagil on väidetud, et selliseid kokkumurtavaid sõjaväe jalgrattaid valmistas Saksamaal 3 tehast - Adler, Express ja Brennabor. Selline suur raaminumber sobiks ainult Brennaborile, paraku ob brennabori sildil augud vertikaalis. Kuid tuleb välja, et raamil ei käinudki tavaline brennabori silt vaid spetsiaalne alumiiniumist lihtne "birka" mingite tehniliste andmetega ja seda silti keegi peale nende saksa Fallschirmjagerite naljalt näinud ei ole. Ja neid brennabori nime all toodetud klapprade tehti 3-s tehases, Brennabori enda omas, siis veel kusagil, Tšehhis ja Saksamaal kas Haeneli või Hahni tehases (ei mäleta kumbast juttu oli). Janise muuseumis on ka brennabori langevarjurite klapprad, ketiratta kodardus brennaborile tavapärane 4 ringi kujuline, silt puudu, ka pakiraami pole aga on olemas vasakpoole kokkuklapitav pedaal, mis oleks ka tarvis üle mõõta, üles joonistada ja rauda valada.
Janis on korduvalt vihjanud, et Tartus on kellegi selline jalgratas mingil kujul olemas, kahjuks kusagil peidus ja raffa eest varjul. Sad
Vasta
#24

Hästi on pakiraam välja kukkunud,nagu oleks algselt küljes olnud.Toungue Igastahes tore ,et huvi pole raugenud.
Vasta
#25

Kiitust oleme valmis kuulama tundide ja lehekülgede kaupa! Cool
Eeskujuks olnud pakiraam on üsna selline "lukksepa käsitöö", näha on, et eriti tehnoloogilised operatsioonid on suuresti tehtud "käsitsi", mitte mingi stantsiga välja löödud, kokku õmmeldud on algselt gaasikeevitusega. koopi erineb küll originaalist ühe teatava mõõduga, aga kui seda ei tea, siis välja ka ei mõtle! Toungue
Huvi pole raugenud, puht sportlikust huvist asja vastu tahaks ka selle kokkuklapatava vända asja ära teha, Lätist Janise käest saaks mõõdud aga millal sinna Lätti saab, ei tea, sel aastal ei läinud enam Üksküla laadale ka, ei kevadel, ei sügisel.
Veel tuli meelde, et siiani arvasime koos ksf! Rattarummuga, et sadulamuhvil puudub armeerattale vajalik/kohustuslik aastaarv, viimati pildistades avastasin, et midagi seal ikka on (olnud), vb peene liivaga pritsides tuleks päris normaalselt nähtavale, vist on 1942.
Vasta
#26

Mul on niigi une häired. Oli neid pilte nüüd vaja.Big Grin Millal küll taoline raam minu tuppa jõuab?
Vasta
#27

Unehäired on minul ka, kahtlustan kliimaksit! Sad
Aga teema täienduseks lisan pildi kokkuklapitavast vasakust vändast, foto on hr. Janis Sereginsilt
http://i60.tinypic.com/5d3q8p.jpg
Vasta
#28

Ja-ja kuldaväärt pilt,tegelikult ega midagi eriti keerulist seal pole.
Vasta
#29

Lõpus  klapprad.

http://www.brennabor-brb.de/ansicht/FahrradFotos.htm
Vasta
#30

(05-11-2013, 22:00 PM)kass Kirjutas:  Janis on korduvalt vihjanud, et Tartus on kellegi selline jalgratas mingil kujul olemas, kahjuks kusagil peidus ja raffa eest varjul. Sad

Ole hea, Priit! Enam ei ole varjul ja enam ei ole Tartus ,kahjuks küll mitte minu valduses aga sellegipoolest hoolsa ja asjatundliku omaniku käes. 
On teist nõukaajal restaureeritud. Pedaalid on valed, ilmselt ka porikad ja nipet näpet veel. Raaminumber on 2 miljonit midagi ja aasta 1941 ehk siis suure tõenäosusega Brennabor. Mingeid sildiauke ees ei tuvastanud.

https://goo.gl/photos/h9neLLq1JjuEcBc79
Vasta
#31

Tänan! Juba mõnda aega teadsin ksf! Valdolt kuulduna sellest jalgrattast ja  ka käigukastiga Adlerist, näinud tõesti varem polnud.
Vasta
#32

Päris huvitavad üle-ühe hammakad...
Vasta
#33

(03-08-2017, 22:19 PM)AsTroSS Kirjutas:  Päris huvitavad üle-ühe hammakad...

Sellest mina aru ei saa, mis üle-ühe hammakad?

Samuti tekitab küsimusi, kuidas on Ankeri jalgratta vänt koos ketirattaga kurblivõlli otsa kinnitatud? St ketiratas on kindlasti Ankeri oma ja ka ketiratta poolne vänt tundub kangesti Ankeri nägu olevat, aga Ankeri vänt peaks käima kurblivõlli otsa 6-kant tapiga, Brennaboril teatavasti 4-kandiga??? Kas kurblivõll on 2-st tükist kokku keevitatud või ajan midagi segi?
Tea, kas rattad on algsed? Ja sildiaugud võiksid ikka olla, 2 tk horisontaalselt.
Vasta
#34

(04-08-2017, 11:16 AM)kass Kirjutas:  Sellest mina aru ei saa, mis üle-ühe hammakad?

Samuti tekitab küsimusi, kuidas on Ankeri jalgratta vänt koos ketirattaga kurblivõlli otsa kinnitatud? St ketiratas on kindlasti Ankeri oma ja ka ketiratta poolne vänt tundub kangesti Ankeri nägu olevat, aga Ankeri vänt peaks käima kurblivõlli otsa 6-kant tapiga, Brennaboril teatavasti 4-kandiga??? Kas kurblivõll on 2-st tükist kokku keevitatud või ajan midagi segi?
Tea, kas rattad on algsed? Ja sildiaugud võiksid ikka olla, 2 tk horisontaalselt.

Et äkki üle ühe leitud dessantratastel on õiged hammakad küljes vms Big Grin?

Ketiratta osas oli ka meil kahtlusi aga täpsemalt seda asja ei uurinud. Nõukaajal on see ühe unic klubi mehe poolt "restaureeritud" kättejuhtuvate vahenditega ilmselt. Rattad on valed ja õiged pedaalid on hoopis käigukastiga Adleri küljes aga need tõstetakse tagasi õigesse kohta. Horisontaalseid auke väga ei otsinud kuna juhuslikult oli mul kohe autos käepärast Brennabori märk (kas teised ei kannagi selliseid vajalikke asju koguaeg kaasas?), mille järgi  vertikaalseid auke sai otsitud. Loomulikult on kogu ratas vahva värvikihi alla ja täiesti võimalik, et horisontaalsed augud on täiesti olemas aga ei tulnud kohe selle peale, et otsida.
Vasta
#35

(04-08-2017, 13:15 PM)s2si Kirjutas:  ..... Nõukaajal on see ühe unic klubi mehe poolt "restaureeritud" kättejuhtuvate vahenditega...

Nagu olen aru saanud, jutt on Harri Hermansonist, kes oli omal ajal tuntud, tegus ja aktiivne klubi UNIC liige ja funktsionäär. Ja polnud omal ajal see "restaureerimine" ka sugugi lihtne, polnud infotki eriti saada, milline see Das Klappfahrrad  täpselt välja peab nägema, pole isegi tänapäeval täit selgust pisiasjades, kuigi on maailm valla, internet traadita jne.
Vasta
#36

(04-08-2017, 14:18 PM)kass Kirjutas:  Nagu olen aru saanud, jutt on Harri Hermansonist, kes oli omal ajal tuntud, tegus ja aktiivne klubi UNIC liige ja funktsionäär. Ja polnud omal ajal see "restaureerimine" ka sugugi lihtne, polnud infotki eriti saada, milline see Das Klappfahrrad  täpselt välja peab nägema, pole isegi tänapäeval täit selgust pisiasjades, kuigi on maailm valla, internet traadita jne.

Härra nime ma ei tea. Niipalju ikka oli teada, et ta musta värvi kunagi oli. Aga ega see polnud ka kriitikana mõeldud, tol ajal tehtigi asju vastavalt võimalustele ja vahenditele.
Vasta
#37

(04-08-2017, 14:27 PM)ps2si Kirjutas:  
(04-08-2017, 14:18 PM)kass Kirjutas:  Nagu olen aru saanud, jutt on Harri Hermansonist, kes oli omal ajal tuntud, tegus ja aktiivne klubi UNIC liige ja funktsionäär. Ja polnud omal ajal see "restaureerimine" ka sugugi lihtne, polnud infotki eriti saada, milline see Das Klappfahrrad  täpselt välja peab nägema, pole isegi tänapäeval täit selgust pisiasjades, kuigi on maailm valla, internet traadita jne.

Härra nime ma ei tea. Niipalju ikka oli teada, et ta musta värvi kunagi oli.
Härra oli neeger ja tänaseks siitilmast lahkunud?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#38

(04-08-2017, 15:33 PM)Walter Kirjutas:  Härra oli neeger ja tänaseks siitilmast lahkunud?

Jah, must huumor ja eesti keel on toredad asjad Smile aga must oli ikkagi ratas. Ja ega must alati neegrit ka ei tähenda, peale tööpäeva kui see ratas valmis tehti oldi ka kindlasti mustad ehk räpased.

Täiendavaks infoks, et kaelal mingeid auke ei leitud. Keskjooksu osas on tõesti tehtud mingi rats, üks pool nelikant ja teine kuuskant. Hetkel seda lahti harutama ei hakata aga eks tulevikus kuuleb, ju siis on mingi keevistöö kunagi ette võetud jah.
Vasta
#39

[Pilt: zVhSqXdi.JPG]   [Pilt: jpLWBs9M.jpg] 

  
Keskjooksu klapitava vända poolse liigendi kohta - mis on erinevat 2-l pildil?
Vasta
#40

Kas sul on ikka parem ja vasak käsi segamini ?
(07-08-2017, 15:05 PM)kass Kirjutas:  [img]<a href=[/img][Pilt: zVhSqXdi.JPG]" />[img]<a href=[/img][Pilt: jpLWBs9M.jpg]" />Keskjooksu klapitava vända poolse liigendi kohta - mis on erinevat 2-l pildil?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne