Opel GT ´69

Vaatan, et varsti 2 aastat viimasest postist möödas, peab vist natuke uuendama teemat. Väga palju kahjuks kirjutada ei ole - järelkasv võtab oma osa ja seetõttu ei saa garaazi nii tihti kui sooviks. Aga päris seisnud ei ole see masin ka selle viimase kahe aasta jooksul.

Mis vahepeal tehtud (kahjuks pildimaterjali ei ole pakkuda hetkel):

Summuti - Esimese variandina tõin summuti peale pükse kohe põhja alla ja seat siis silla alt läbi taha välja. Kui asi valmis siis tulemus mind ei rahuldanud - asi rippus liiga maadligi. Uus variant jookseb kardaanitunnelis käigukasti kõrval üle selle tala ja keerab alles siis silla kohale. Sillalatalale sai sisse tehtud koht, kus summuti tala ja kere vahelt üle tuleb. Igasugu kahtlaseid kaari on nüüd vähem ja summuti ise suht samas tasapinnas põhjaga.

Pidurid - Kasutan sama süsteemi mis USA-s ära proovitud. Ees on 4 kolviga Volvo sadulad ja honda kettad, taga E30 sadulad ja kettad. Peasilinder pärit volvolt. Kasutan ka volvo nn jagajat. Tänaseks piduri sadulad remonditud, kettad kõik uued ja torud vasest. Ainuke mis puudu on õli ja õhutamine. Tegelikult ajan jama - pidurid on täiesti originaalsed nagu seadus ette näebToungue

Elekter - Taaskord asi mida saanud teha kaks korda. Esimese süsteemi ehitasin opeli kaitsmekarbi ja juhtmetega. Kuna elekter pole mu lemmik, siis esiteks suutsin ma mingi jama tuledesse sisse ehitada ja teiseks kogu tulemus ei rahuldanud mind. Kuna vahepeal olen tegelenud ka ühe Skoda Pickupi kohendamisega, siis jäi üle selle EL juhtmestik. Tänaseks päevaks on uus süsteem 90% osas valmis. Loobusin süsteemist, kus kasutatakse standard 1 juhtmega pistikuid (hunnik juhtmeid ja pistikuid ja mõtle siis välja milline juhe kuhu pista) ning tinutasin kõikidele vidinatele külge nn multipistikud. Nüüd saab näiteks tagatuled lahti ühendada ühe pistiku lahtivõtmisega. Lõppkokkuvõttes lihtsam ja ka lollikindlam.

Kere - Kõige suurem murelaps üldse. Kere on keevitatud ja krunditud ja alustatud pahteldamisega. Oma koha on leidnud ka alguses küljes olnud klaasplast vidinad, olen neid ainult remontinud ja kohandanud. Ka taha sai mingi tiivamoodi asi ehitatud. Kui elektri juures mainisin, et pole just tegu lemmikuga, siis pahtlist sirge auto väljavoolimine on minu jaoks veel suurem peavalu või õigemini öeldes - püsivus ja oskused tahavad kõvasti lihvimist. Algne soov jääda pahtlikihi paksuses alla 3 mm on suuremas osas siiani veel paika pidanud. Ainukesena kipub kiht paksemaks minema kohtades kus klaasplast kohtub kerega. Kuna see mulle päris ei meeldi, siis on plastist vidinad htkel kere küljest maas ja lähevad ümbertegemisele, et istuksid rohkem pleki lähedale. Selge on see, et näitusepilli masinast ei tule aga eesmärk ongi teha võimalikult palju oma kätega, isegi kui teenust ostes oleks tulemus võibolla parem. Värvi osas ei ole veel otsusele jõudnud, vahepeal olin kindel, et tuleb kollane, nüüd juba pigem kaldun teiste toonide poole.

Tehnika - Mootor, käigukast sillad jne on masinal küljes. See kevad sain lõpuks lahendatud ka kardaani probleemi. Keevitati kahest üks kokku ja vahetati samal ajal ka ristid (seda tööd kahjuks või õnneks põlveotsas ei tee). Ka jahutussüsteem on koos ja ühendatud. Hetkel jäi originaalradikas ja masin sai endale elektrilise ventilaatori.

Hetkel jätkub töö elektri lõpetamisega ja siis lähen edasi pahtliga.

Üldiselt autodest aga sai mingi hetk tehtud plats suhteliselt puhtaks - jäi vaid 36 aasta opel 2L, (millest kunagi asi alguse sai ja mis siiani on miljoniks molekuliks Garaazis. Ainult neid molekule on läbi aastate juurde tekkinud - siiski otsin taga ikka veel näiteks piduri peasilindrit ja tagumisi hoobamorte), teema aluseks olev Opel GT ning igapäevaliikur. Kuna aga loodus tühja kohta ei salli, siis on mahamüüdud masinate asemele ilmunud Taunus GXL kupee '71, Mitsubishi Galant Turbo '86 ja auto juppide ning ehitusmaterjali veoks Skoda Felicia Pickup
Vasta

Uut midagi?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(10-03-2018, 20:09 PM)hundu615 Kirjutas:  Uut midagi?

Seisab garaažis. Aegajalt kui kola liiga palju peale koguneb, siis kaevan taas välja. Ootan millal tekib motivatsioon edasi pahteldada ja lihvida. Päris palju olen plekitööd ringi teinud - eks vigadest õpitakse. Ah jah, motivatsiooni tulekut oodates hakkasin suuremat garaaži ehitama.
Vasta

Pole siia ammu midagi kirjutanud ja ega vahepeal pole ka midagi muutunud. Masin seisab motivatsiooni puuduse tõttu. Miks seisma jäi oli tõdemus, et toona oli huvitav välismaa foorumeid lugeda erinevatest lahendustest ja neid ka oma auto peal teostada, kuid reaalsuses sellist kompotti legaalseks Eestis ei saa. Selle tõestus oli ka suhtlus ARK-ga. Silla vahetus oleks veel kuidagi läbi läinud aga mitme auto pealt komplekteeritud pidurisüsteem ei sobinud toona ja ei sobi ka täna. Teine probleem oli minu jaoks see sama tagasild. Kuigi nii sillatala ümberehitust, kui ka selle kinnitust kerele sai mõõdetud korduvalt, puudub mul seni kindlus, et sild on sirgelt all. Kolmas asi, oma kodune garaaž on selline, et auto ümber vabalt ei käi ja igakordne tegema hakkamine eeldab esmalt muu vajaliku kraami eemaldamist garaažist. Muidugi ka veel vastandlik soov teha võimalikult palju oma kätega vs vastumeelsus lihvimistöödele. Seetüttu on ta siis seisnud üle 6 aasta. 

Miks teema nüüd taas välja kaevasin? 
- Valmis on saamas uus garaaž, kus ruumi ca 65 m2, ehk siis ruumi piisavalt. Samuti on sees ahi, millega saab leebemal talvepäeval sisse inimlikuma soojuse. 
- Teiseks on muutunud vahepeal seadusandlus leebema suunas.  
- Kolmandaks on ka siin kirjutaja saanud vanemaks ning vähem lollimaks vast. 

Olen suhelnud taas argiga ja enam ei ole probleemiks originaalse pidurisüsteemi väljavahetamine tingimusel, et see on ühelt autolt. Sama sildade ja mootoriga. Ümberehitusloa taotlemine seisab pigem selle taga, et tuleks oma visioon selgemaks saada ja paberile panna. See siis teema elluäratamise eesmärk - mõlgutada avalikult oma mõtteid ja vaadata, mis teised arvavad. Selle pealt siis kujundada ümberehitus plaan, millega MNT ametit tülitada.

Mõtted:
- originaali ei ole mõtet asja taastada. Kere juures on palju ümberehitusi tehtud ja originaali mõttega oleks targem leida uus ja parem toorik. 
- kui originaali ei taasta, siis kõige mõistlikum oleks võtta aluseks üks doonor ja kogu tehnika osa ehitada selle auto baasil. Ehk siis mootor, käigukast, sillad, pidurid, rool. Piiranguid seab siin peamiselt auto väikesed mõõdud. Opeli R4 CIH on suht iganenud ja raske, seega ei tohiks olla probleeme kaaluga. 
- Doonoril peab olema eesmootor, tagavedu, manuaal, kw vähemalt 100 ja pigem vabalthingav. 
- Mida valida? Kõige loogilisem tundub, kas E30 või E36, eriti kuna E30 sild on juba all ja selle laius mahub napilt kere piiresse ära. Teine muidugi on sildade vahe, mis GT-l oluliselt lühem. Pigem on see võrreldav Z3-ga, mille vastav mõõt on ainult 31 mm pikem. Samas saab annab see võimaluse kasutada E30 või E36 sildasid ja Z3 seadistust geomeetria osas. Edasi aga küsimus kas R4 või R6 mootor. R4 100+ kw osas erilist valikut ei ole, R6 osas aga piisavalt. Mootor võiks olla tänapäevane 4 klapi tehnikas ja sissepritsega, samas aga ehituselt ja mootori juhtimise osas võimalikult lihtne. R4 eelis oleks muidugi selle mahutamine, kuna GT on väga väike auto. Kogu krempli mahutavuse ja ligipääsu huvides oleks vist üldse õigem E-type Jaaguari stiilis täielikult avaneva ninaosa peale mõelda. 

Hetkel kaugemale pole oma mõtetega jõudnud ja vast ongi koht, kus siin teemaga edasi minna. 
Ehk siis andke minna, kiitke ja kritiseerige ülalolevat. Ehk pakub keegi välja veel variante, mille peale pole ma tulnud.

Edit: liidaks siia veel ühe tingimuse - ehk locost, mitte Lotus 7 mõttes vaid teen ise ja madalate kulude mõttes.
Vasta

Antud kriteeriumite baasil ütleks, et E30 318iS oleks kõige sobivam tehnikadoonor. Või siis e30 sillad ja e36 pealt 318iS mootor.
Vasta

Mazda MX5 2. seeria, ehk NB, saab tänapäeval sisuliselt kommiraha eest. Mõõtmetelt ka ilmselt kõige lähedasem laialtlevinud doonor. Kõige lihtsam ka R4 puhul kilowatte kätte saada sealt, aftermarket turg kubiseb osadest.
Vasta

(27-11-2020, 13:38 PM)zazik Kirjutas:  Antud kriteeriumite baasil ütleks, et E30 318iS oleks kõige sobivam tehnikadoonor. Või siis e30 sillad ja e36 pealt 318iS mootor.
M42B18 moototrini jõudsin ise ka, samas selle saadavus on kasin. Vähemalt selle aja, mida olen vaikselt kuulutusi jälginud. Mida kõige rohkem aga kardan on see, et süües kasvab isu aga R4 mootoriga on lagi ees ja lisa kw tähendavad kas sellest samast 1,8-sest lisa väljapigistamist või siis uut ümberehitust R6 tarbeks. Minnes kohe R6 teed on mootorite valik tuleviku osas suurem isegi siis, kui algselt valida 2.0 110 kw versioon. Ise eelistaks just lihtsuse ja ka vastupidavuse mõttes vabalthingavaid tehaseseades mootoreid. See kõik muidugi teoorias, tõde selgub siis kui mõõdulindiga on saanud mõlemad üle mõõta ja GT ga võrrelda.  

Teine küsimus on sildades, kas eelistada E30 või E36 omi?
Vasta

Kas ridakuus kaalujaotust pekki ei keera?
Et pärast saad vägevalt parklas kummi pöletada aga teepeal ei julge eriti gaasi anda sest vahetab otsasid ringi koguaeg Smile
Ise ilmselt valiks pigem selle mazda doonoriks kui vöimalik, lattrool vöiks kindlasti olla kui juba enivei tegemiseks läheb

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(27-11-2020, 14:07 PM)90Deville Kirjutas:  Kas ridakuus kaalujaotust pekki ei keera?
Et pärast saad vägevalt parklas kummi pöletada aga teepeal ei julge eriti gaasi anda sest vahetab otsasid ringi koguaeg Smile
Ise ilmselt valiks pigem selle mazda doonoriks kui vöimalik, lattrool vöiks kindlasti olla kui juba enivei tegemiseks läheb
Mikimaa GT foorumi andmetel on originaalmootor koos hoorattaga 136 kg. (300 lb). BMW rida 6 oleneb kus kohast vaadata ja millist mudelit vaadata. Näiteks M52 2,0 kohta väidetakse 158 kg. Kaalu vahe on 16 kg. Teiseks asetseb GT-l mootor esisillast tagapool, mitte silla kohal, seega osa sellest kaalust läheb ka tagasilla kanda. 

MX5 osas näen 2 probleemi - esimene on psühholoogiline - eelnevad kogemused Mazdadega on olnud negatiivsed ja teine saadavus ja hind vs BMW.
Vasta

Kui uus mootor on raskem kui vana siis läheb telje kaal lõhki sul. Arvesta,et pärast regamisel pead ka kaalude tõendi esitama.
Seal ei olnud eriti mäguruumi. Suhtle ARK-iga kirja teel. Et kas ja palju võib teljekaal lõhki minna.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

ehk kannatab natuke "dieeti pidada" ees otsas 
kõik üleliigne teisaldada taha poole.

aga enne tuleks nendesse kaaludesse mis netis levivad suhtuda kui umbmäärstesse ja need ise üle kinnitada.
kui vahe ongi vaid 16 kg siis selle ehk liigutab eest taha.
aku, klaasipesu, "liigne" metall, jms.

aga jah teljekaalud määravad nüüd asju.
Vasta

Tõstad GT kere ümber mazda mx5-e põhjale. Kereplekke on oluliselt lihtsam modida kui kandevkonstruktsiooni.
Vasta

Täisalu 2.2 lirune Ecotec oma 100+ vatikilo ja 139 kilu ja grammiga peaks olema igati paslik kone.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(27-11-2020, 16:49 PM)siimik Kirjutas:  Tõstad GT kere ümber mazda mx5-e põhjale. Kereplekke on oluliselt lihtsam modida kui kandevkonstruktsiooni.

MNT amet vastas selle idee peale nii: Sõiduauto kere on sõiduki identiteedi kandja ja seega ei ole võimalik kahest erinevast kerest ühte sõidukit ehitada.
Ehk siis küsisin juba. Lubatud on teha kerel ümberehitusi uue mootori ja sildade kinnitamiseks. Soov on ka, et auto dokumentides on ja jääks see asi Opel GT-ks. 
 
Vasta

(27-11-2020, 17:09 PM)sugraM Kirjutas:  
(27-11-2020, 16:49 PM)siimik Kirjutas:  Tõstad GT kere ümber mazda mx5-e põhjale. Kereplekke on oluliselt lihtsam modida kui kandevkonstruktsiooni.

MNT amet vastas selle idee peale nii: Sõiduauto kere on sõiduki identiteedi kandja ja seega ei ole võimalik kahest erinevast kerest ühte sõidukit ehitada.
Ehk siis küsisin juba. Lubatud on teha kerel ümberehitusi uue mootori ja sildade kinnitamiseks. Soov on ka, et auto dokumentides on ja jääks see asi Opel GT-ks. 
 
Selged pildid.
Vasta

Kõiki toredaid ideid ei pea alati internetis kajastama, ametnikele meeldib ka foorumeid lugeda.


Tuletan lihtsalt meelde usklike vanasõna : andestust on lihtsam saada kui luba.....



Cool
Vasta

(27-11-2020, 18:53 PM)As TroSS Kirjutas:  Kõiki toredaid ideid ei pea alati internetis kajastama, ametnikele meeldib ka foorumeid lugeda.

Mul oleks hea meel, kui mõni ametnik siin sõna võtaks ja aitaks seekord asja lahendada nii, et ümberehitus ja selle vormistamine võimalikult valutu oleks. 

Teemasse ka. 
Seni olen vaadanud võimalike doonorite puhul pigem 90 aastate keskpaiga masinaid, kuna need on veel piisavalt lollid ja elektroonika pole minu tugevaim külg. Seetõttu ma olen pigem välistanud ka 2,2 Omega, kuna see vist on juba canbusiga. Kiusatus oleks jääda muidugi sama margi piiresse. Kas asi on tegelikkuses nii hull?
Vasta

Hea mootor on ka Opeli CX20e

Üks vihje veel, tohtult hobujõude muudab sõitmise keeruliseks.


Terve masin peaks olema piisavalt kerge ja piisavalt hobuseid.


Mul pole õrna aimugi kui palju sinu masin kaalub aga näiteks 750kg tagaveolise pilli puhul on ideaalne 150-180hj
Vasta

Tühimass 940, registrimass 1160 kg
Vasta

(27-11-2020, 19:25 PM)sugraM Kirjutas:  
(27-11-2020, 18:53 PM)As TroSS Kirjutas:  Kõiki toredaid ideid ei pea alati internetis kajastama, ametnikele meeldib ka foorumeid lugeda.

Mul oleks hea meel, kui mõni ametnik siin sõna võtaks ja aitaks seekord asja lahendada nii, et ümberehitus ja selle vormistamine võimalikult valutu oleks. 

Teemasse ka. 
Seni olen vaadanud võimalike doonorite puhul pigem 90 aastate keskpaiga masinaid, kuna need on veel piisavalt lollid ja elektroonika pole minu tugevaim külg. Seetõttu ma olen pigem välistanud ka 2,2 Omega, kuna see vist on juba canbusiga. Kiusatus oleks jääda muidugi sama margi piiresse. Kas asi on tegelikkuses nii hull?
Märksõnaks on stand alone (engine / ecu / wiring) harness. Enam palju lihtsam olla ei saa.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne