Opel GT ´69

Kui vähegi eelarve kannataks, siis ca 1000 kg kaaluva masina jaoks valiksin ma mootoriks Honda S2000 mootori koos kastiga.

Alguses võib hind kallis tunduda aga löö kõik kulud kokku ja siis imestad  nii Eur / hobujõud suhet kui ka kaal / hobujõud suhet, lisaks kõik see veel tehase seades


Nb :  seda komplekti ära Eestist otsi,siin on kõik mòtetult kallis, vaata pigem Leedu ja Uk poole ?
Vasta

Kui juba ISi raske leida ja kallis siis XE ja LETi võib kohe ära unustada. neid juba päris raske leida.

ma jääks ka r4 juurde, alati on võimalus suht lihtsalt turbotada.

e36l on tagakarter, e30l esi. ehk siis selle järgi saad sättida. mul oli 73 ascona A peal mis peaks üsna sarnane ehituselt olema e36 1.8 IS mootor. istus päris hästi. 

tagasild ja torque tube jääb nagunii vanadel opelitel piiravaks faktoriks. selle konkreetse kohta ei tea.
Vasta

Endal ka sama projekt käsil. Mina ise vahetasin 1.9 mootori 2.4 cih vastu, sealt saab kuskil 160-170hp kätte. Kastiks läks getragi 240 ja tahasilda lsd lukk omegast (paras pusimine) hetkel peal motronic aga see plaanis vahetada mega vastu välja. R6 tekib ruumi puudus, peab radika suht ette viima ja nurga alla siis peab mootori ruumi ümber tegema. Usas on ka sama cih 1.9 turbotatud, mahtus isegi ära väikese lõikumisega. Soomes üks projekt kus ka 2,4 aga seal juba turbo ja kompressor. Mul ainukesena mure see, et ülekanne liiga aeglane, maanteel 110km/h pöörded 2600rpm. GT puhul mure ka see, et teljevahe lühike ja sillad kitsad jube närviline auto ,eriti talvel raja peal.
Kui nüüd uuesti teeks siis paneks samuti mx5 mootori ja kas mazda silla või bmw oma (mõlemaid on paigaldatud).
Ees ehitaks ka püstakute peale ja teeks toruraami ette, see leht vedru sild ees ei ole just kõige õnnestunum lahendus.

harri
Vasta

2,4-ne pritsega mootor koos lühendatud ja modifitseeritud R6 sisselaskega on autol peal juba vähemalt viimased 5 aastat. Käivitamiseni pole jõudnud. Samuti getrag240, BMW E30 LSD tagasild ketastega. Esisild on originaal aga pidurid on segu Hondast ja Volvost. See sild ei ole ka minu arvates just Saksa meistrite õnnestumise musternäidis. 

Ma arvan, et see projekt seisab veel nagunii vähemalt aasta, kuna enne on vaja Ferguson valmis saada ja ka maja edasi ehitada. Seda kõike teen sellest, mis pere kõrvalt palgast üle jääb ja pankurina ma ei tööta. Seepärast ka tänan heade soovituste eest aga S2000 on minu jaoks utoopia. Samuti ka MX5, va juhul kui mõni avariiline või mäda kerega kuskilt kommiraha eest välja ei ilmu.  

Mootori vahetus ei ole mul eesmärk omaette, sildade vahetus aga küll. Seda siis peamiselt selleks, et saaks pidurisüsteemi ühe auto põhiseks, ilma milleta auto ümberehituse legaliseerimine ei ole võimalik. Esisilla allasaamine eeldab suuri muudatusi auto ninas, kuna kohta, kuhu vedrupüstmik kinnitada lihtsalt pole. Minu arvates tuleks Doonori põhjast silla kinnituste kohtadest ehitada metallraamil nn negatiiv, mis siis Opeli alla paigale panna ja seejärel selle negatiivi järgi kerele kõik vajalikud kinnitused valmistada/keevitada. Kõige lihtsam oleks muidugi, kui saaks kuskilt Z3 kere laenuks, kuna selle telgedevahe suht sama. Selle üleliigse 30mm-ga saab vast hakkama.   

Miks siis moororivahetus? Minu arvates on CIH mootor oma tehnoloogia poolest vaid väike samm edasi aurumasinast. C24ne pakutav 92 kw, 195 nm ja 136 kg pole just asi mida ihaleda (kusjuures 136 kg on originaal 1,9ne, 2,4 on veelgi raskem). Selleks, et C24ne-st midagi välja meelitada eeldab teadmisi ja oluliselt suuremat investeeringut, kui sinna tänapäevasem ja sobiva võimsusnäitajaga mootor vahele panna. M42B18 annaks suht sama tulemuse, natuke rohkem KW, natuke vähem NM ja kui uskuda netiavarusi, siis oma 30 kg kaalusäästu. Miks üldse R6-test rääkima hakkasin on lihtne, R6-ga E36 BMW-sid liigub mulle sobilikus hinnaklassis oluliselt rohkem kui seda 318IS-i.
Vasta

Z3 kere vihjeks on Wagoneer  Cool
Vasta

https://www.auto24.ee/used/3450519

Hind annab aimu, mis numbritega sarnase asja võiks pizdauskaste lammaritest saada. Mootor kerge, kahe tasakaalustusvõlli abiga suht sujuva käiguga ja kompaktne, kuna kogu pudi on üpriski leidlikult installitud (genekas, veepump, õlifilter jne).

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Zorro kolme saab vajadusel mõõta ja uurida Viimsis. 
Samas jääb kohe varsti üle Ecoteci 2,4L 125kw alumootor millel küll kahjuks ühes silindris surve puudub. Aga saab ta täiesti tasuta kui huvi peaks olema. Vahetult enne jama peale pandud kõik uued süütepoolid ja kaks uut pihustit kaasa. Lisaks veel komplekt uusi tõukureid ja nookureid kaasa.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

honda s2000 mootor võib kallis olla, aga hetkel maailma kõige populaarsemaks 4 silindriliseks swapi mootoriks on kujunemas honda k24. leiab igast 2000 alguse akordide ja crv ja mis iganes asjade pealt. ehk siis ei maksa suurt midagi, aga stock sisuga kannatavad kuni 8500rpm ja kuni 500hp turbotamist lõdvalt. lisaks kuna on enamuse elust elanud rahuliku atm kastiga linnamaasturi peal on üldiselt heas korras ja ei ole nii vanad ja läbi aetud kui need ISid ja XEd
Vasta

(01-12-2020, 03:58 AM)Peeter Kirjutas:  honda s2000 mootor võib kallis olla, aga hetkel maailma kõige populaarsemaks 4 silindriliseks swapi mootoriks on kujunemas honda k24. leiab igast 2000 alguse akordide ja crv ja mis iganes asjade pealt. ehk siis ei maksa suurt midagi, aga stock sisuga kannatavad kuni 8500rpm ja kuni 500hp turbotamist lõdvalt. lisaks kuna on enamuse elust elanud rahuliku atm kastiga linnamaasturi peal on üldiselt heas korras ja ei ole nii vanad ja läbi aetud kui need ISid ja XEd

Oskad öelda, milline sabaveduse käigukast sinna otsa hakkab?

Hetkel tundub, et lähen järgmise kompoti teed: 

E30 sillad, roolisüsteem ja pidurid - seda peamiselt seetõttu, et E30 sild sobib laiuse osas autole alla ja tagasild peale tala on mul olemas koos piduritega. Z3-lt põhjal sildade asendi rakis, mis siis tagab, et sillad on auto all õige kohapeal.
Mootoriks opeli ecotec. Kas 2,2 või siis Wagoneeri pakutud 2,4l HHR mootor, kui see on taastatav. Omega käigukast 2,2-se tagant. Uurima peab ainult, mis peaks selle puhul difri ülekanne olema ja kas olemasolev kannatab uue mootori väänet välja.  Kui soov oleks Turbo järele, siis alustaksin juba Turbo mootoriga, seda soovi aga ei ole. Kõik ümberehitused peavad olema legaalsed ja peale valmimist peab auto saama legaalselt liigelda ja ülevaatus peab olema probleemivaba ümberehituse kohalt. Hetkel kooskõlastan oma soove MNT-ametiga ja eks siis näib, milline lõplik ümberehituse plaan olema saab. Kui luba käes, siis hakkab ka osi varuma.
Vasta

otse ei lähe honda mootori otsa mitte ükski vist, aga internet on adaptereid täis erinevate bmw, audi ja nissani kastide jaoks.

Muidugi kui aus olla siis see on usa teema ja kui suuremad jõud plaanis. kuna meil siin riigis saab ikkagi bmw mootoreid ja käigukaste vanaraua hinna eest mis mujal mandritel maksab kullaraha siis nende soovitused väga ei kehti ja ikka on kõige odavam bmw tehnikat kasutada
Vasta

ümberehituse koha pealt minu soovitus on mitte seda jama nokkida. minu kogemus on see, et mitte ükski ülevaataja pole neid autosid näinud ja ei oma õrna haisugi sellest mis mootor seal peab vahel olema.  Ei saanud mitte keegi aru, et IS ascona kapoti all vale oleks või 4.4 m62 e28 kapoti all

Samal ajal on ma jäänud üsna lukku olukorras kus alustasin mootori vahetust ühel e28l. tulemus oli, et neile ei meeldinud et autol on all 16" veljed, kaal oli suurem(nad ei olnud nõus tunnistama, et bmw 518 ja 528 on sisuliselt sama auto. erinevate mootoritega autodel on kaalud täiesti erinevad) ja  Lõpuks tähendas see seda, et ma ei saanud autot ümber kirjutada ega seda toimingut lõpetada, ega isegi autot maha kanda ja sisuliselt mitte midagi teha. Kõik toimingud pandi täielikult lukku. pidin need dokumendid korstnasse kirjutama, sest mitte ühtegi väljapääsu ei pakutud ja laiutati käsi.
Vasta

me läheme nüüd juba teemast välja, aga Peetri viidatud asjad:
1) nn vale mõõdu veljed: nagu rehvidegi puhul, ei ole nendel enam tuima tehasenumbri tagaajamist vaid vale suurus peab mõjutama ka liiklusohutust
2) Samal kerel BMW518 ja 528 ongi ju sama auto, mille vahel võib ka nt tehnikat reg eelse ülevaatuse + uue passi võtmise vaevaga vahetada. Sellel teemal oleksid kindlasti pidanud vaidlema hakkama. 15a tagasi oli mul see teemaks - Saue hakkas sama jama ajama, Tallinn andis aga uue teh passi

edit:
kirjutan siis juba teemasse kah:
XE on kergele autole tõesti hea tehnika ja selle Motronic 2.5 on auto muust elektrist täiesti eraldiseisev. Aga saadavus on juba mõnd aega kehv ja ilmselt paremaks ei lähe. Hilisemad Ecotecid on saadavuse osas kindlasti parem mõte.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Jah, samamoodi mõtlesin ka mina siis kui seda projekti alustasin. Vaevalt, et keegi vahet teeb. Mis saab aga siis, kui teeb? Mulle see korra aastas ruleti mängimine ei meeldi. Kuigi ei ole ma kindel, et ka see aitab. Näiteks mul on punane Skoda Felicia pickup, millega vean küttepuid ja ehitusmaterjale. Iga 2-3 aasta tagant hakkab mõni ülevaataja nokkima selle kallal, et kasti peal olev kuut on valget värvi koos tagaustega. Nõuavad passi muudatust, et tegu mitmevärvilisega. See kuut on seal auto tehasest väljumisest saadika ja värv on ka täiesti originaal. Dokumendid on nii nagu ARK ta ise on arvele võtnud. Seni on maha rahunetud ja ülevaatus siiski ära tehtud. Ei ole ma tõtanud seda värvi muutma ja ei muuda ka senimaani, kuni põrkun kõvema kiviga. Kui nad on muutnud seadusi, siis vahetagu see pass ära ise ja oma kulu ja kirjadega. 

Opeliga on aga teine teema - mina tean, et ma olen selle ümber ehitanud ja vähemalt mulle karjub see näkku. Vähegi atsakam ülevaataja hammustab läbi, et tagasild on vahetatud ja siis on see masin samamoodi lukus. Kuna seadusandlus muutus, siis seekord alustasin asja õigest otsast - esmalt paberid korda ja endajaoks selgeks, mis lubatud. Alles seejärel hakkab ümber ehitama. Tahaksin võimalikult bolt-on ja töötavaid kooslusi. Nagunii tuleb elektris, keres ja muudes süsteemides leiutada, parem ei tee muude asjadega endale tööd juurde. Mingit üüber ringraja või kiirenduspilli ma nagunii ei taha, pigem ergas ja igapäeva autost suutlikum suveauto.
Vasta

Sorry, pole hetkel mahti viimast teemaarendust läbi lugeda, kuid tean inimest kellelt ilmselt võimalik E30 IS-i mootor saada. Võibolla midagi veel. Lihtsalt infoks.
Vasta

eks ikka on toredam kui kõik on nii nagu peab. aga ülevaatusel ei saa nad sul seda auto "lukku ajada" saavad panna et kubatuur ei vasta passile, aga pmst on võimalik minna järgmisesse punkti ja läbi saada. Kui arkis ümberehitus poolikuks jääb, sest mingi onu kes sind üldse näha ei taha sest siis peab mõtlema tegelema ja ei saa perset laiaks istuda otsustab sulle mingi eriti lolli probleemi sisse kirjutada oled olukorras kus teed originaaliks tagasi või viska dokid minema ja pane uus kere number, sest seda autot pole võimalik ei ülevaatusele viia, ei müüa ega maha kanda.

Aga noh loodan et sul läheb paremini ja lähed mõnda normaalsemasse büroosse, ilusa ilmaga ja loodame, et ametnikul ei ole too päev halb tuju.

Tartus nt keelduti mul vanast registrist(auto oli pikalt lihtsalt seisnud) opel rekordit uude kirjutamast kuna ühel udutule klaasil oli mõra.
Vasta

(01-12-2020, 03:58 AM)Peeter Kirjutas:  honda s2000 mootor võib kallis olla, aga hetkel maailma kõige populaarsemaks 4 silindriliseks swapi mootoriks on kujunemas honda k24.

K24 oleks väga asjalik seal, ühegi bmw mootoriga seda ei võrdle Smile
Vasta

Täna potsatas e-postkasti järgmine kiri:

Tere

Palun esitage sõiduk peale ümberehitust mõõtmiseks ja tehnonõuetele vastavuse kontrollimiseks liiklusregistri büroosse.
 
Lisaks esitage ka ümber ehitatud sõidukii kaalumistõend. Kaalumisel peab veokis olema juht (75 kg), kütus (90% kütusepaagi mahust), tööriistad, varuratas (kui see on paigaldatud) ning 100% õlide, jahutusvedeliku ja kõigi teiste süsteemide vedelikud.
 
Peale registreerimiseelse ülevaatuse läbimist teatage selle käigust koostatud akti number.
 
Tunnustatud tühimassi mõõtjad: https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus/tunnustatud-tuhimassi-mootjad
 
Teenindusbürood: https://www.mnt.ee/et/kontaktid/teenindusburood


Ehk siis mina loen siit välja, et luba ümberehituseks on olemas. 
Lisan ka listi, mis avaldusse kirja sai: 

Kere:
1.   Esiklaasist ja ustest eespool olevate ninaosa välisplekkide asendamine ühest tükist ette avaneva klaasplast mootorikattega. 
2.   Esitulede vahetamine mehhaaniliselt pööratavate klapptulede asemel ettepoole elektriliselt avatavate klapptuledega – näiteks Mitsubishi Eclipse 1 generatsioon/ Ford Probe vms.
3.   Juhi ja kaassõitja istmealuse põhja alandamine 2-3 cm, et suurendada sõitjate pearuumi 
4.   Vajadusel kere välisosa laiendamine rattakoobaste kohalt, et uute sildade puhul rehvid oleksid kaetud. 
5.   Uued kinnituskohad sillale.
6.   Turvakaare lisamine istmete seljataha
7.   Uste peeglite vahetus suuremate ja tänapäevaste salongist reguleeritavate peeglitega
8.   Interjööri muutmine vajalikul määral, et mahutada uue tehnikaga seotud osad. Samaks jäävad istmed ja armatuurlaua väliskuju.
9.   Autol säilitatakse klaasplast lisad karpidel ja kere tagaosas, mis olid paigaldatud enne minu kätte jõudmist.  
10.Elektrisüsteemis kasutatakse Saabi mootorijuhtimist, ülejäänud koostatakse uus Opel GT elektriskeemi põhjal seda vajadusel täiendades uute komponentide tõttu.  

Veerevosa:
1.   BMW E30 esi- ja tagasild, koos sillataladega. Sillavahe Opeli originaal või BMW Z3 , silla seaded Z3, mis kasutab E30-ga samu sildu.
2.   Roolisüsteem E30 võimendiga
3.   Pidurisüsteem E30 4 x ketaspidur, koos pidurivõimendi ja peasilindriga.
4.   Tagumine diferentsiaal ja veovõllid E30.
5.   Kardaan segu BMW-st ja Opelist 

Mootor ja käigukast
1.   Mootor Saab 2,0 turbo. Võimsus 110 – 160 kw, olenevalt milline mootor õnnestub hankida.
2.   Sisselase originaal, modifitseeritud ainult juhul, kui see vajalik füüsiliseks mahutamiseks ja komponentide paigutamiseks pikimootori puhul.
3.   Väljalase originaal komponentidest koosnev, muudetud torude kuju Opeli põhjaga sobitumiseks.   
4.   Käigukast Opel Omega R25-R28 – kinnitub otse Saabi mootori otsa ja ei vaja ümberehitusi.   

Ninaosa asendamine klaasplastiga ja nn Jaguar E type stiilis mootorikattel on mitu põhjust. Esitaks tuleb sisemiste plekkide osa ninas oluliselt ümber ehitada E30 silla jaoks. Teiseks on palju lihtsam vajalikke osi ära mahutada ning kolmandaks kogu see plekimägi kaalub omajagu - sildade kaalud aga ei tohi lõhki minna. Tulede vahetusel on samuti mitu põhjust, kuigi on mehhaaniliselt pööratavad tuled efektsed, on see süsteem minu arvates täiesti haige. Kogu selle asja töölesaamine, kopsikute paika reguleerimine kere suhtes ja ka töös hoidmine ei vääri küünlaid (vana nalja kohaselt oli Opel GT juhtide parem käsi suuremate musklitega, kuna sellega avati ja suleti kangist esitulesid). Teiseks sisaldab kogu see krempel omajagu metalli, ehk siis kaalub päris palju. Kolmandaks, ei saaks kogu seda kremplit enam kasutada klaasplast nina korral. Põhja madaldamine on vist ilmne - puhas siinkirjutaja füüsilise mahtuvuse probleem. Muu vist kommenteerimist ei vääri - noh turvakaart, võib pidada seguks turvalisusest ja edevusest.  

Veerevosa valikul sai määravaks 2 asja. Esiteks on tagasild suures osas olemas koos Type168 LSD difriga. Teiseks kinnitub see sild põhimõtteliselt 3 poldiga kere külge ning on suht lihtne ja kerge võrreldes näiteks E36 omaga. Väidetavalt peaks see sild 300nm väljakannatama. Ka 4x 260 mm ketaspidur on vast piisav alla tonnise kere kohta. Esisilla valik lähtus tagasillast. Järg jõuab mootorini. Mootor peab olema 4 silindriline kaalu ja mõõtude tõttu. Samuti ühilduv mõne sobiliku sabaveduse kastiga. Sõelale jäi mul 2 varianti, kas BMW või GM. Ainuke mõeldav BMW mootor oleks IS-i 1,8-ne aga nende hinna ja kw suhe ei soosinud seda valikut. Järele jäid Opeli Ecotecid, mida saab ristata Omega kastidega. No ja siis sattusin netis lehele, kus sama Omega kasti otsas kasutati Saabi mootorit ja müüdud ma olingi. 

Kuna kooskõlastamine ja avaldusele vastuse saamine võttis aega, siis on tänaseks päevaks garaazi kogunenud nii komplektne B205R mootor (2,0, 151 kw ja 280 nm), 2,2d Omega kast (HP märgisega väidetavalt 300 nm kannatav R30 kast R25-R28 kestas), esisilla jupid 45 mm püstakutega ja ühe poolmäda E30 kere küljest  maha lõigatud esi- ja tagasilla kinnitused koos amordikannudega. Need tükid võimaldavad ehitada rakise sillakinnituste jaoks. Vajalikud joonised/mõõdud E30 põhja kohta on olemas.

Mis edasi - esimeseks asjaks ongi vast rakise ehitamine sillakinnituste tarbeks. Seejärel peab kere kolima uude garaazi ja siis saab hakata sildu all sobitama. Eks seda aeg näitab. Vaja on ka veel mõningaid pisividinaid, et saaks sillad komplektseks (näiteks üks tugilaager esisilla jaoks, samuti õõtsa tagumised puksid ja tagumised amordid). Ka pole leidnud veel esitulesid koos mehhanismide ja mootoritega. 

Kuna Transpordiamet soovib ka fotoblogi ehitusest, siis prooviks esialgu seda pidada siin. Seetõttu paluks hoida teema puhtana - asjalikud postitused on teretulnud aga näiteks mitmelehelisi heietusi teemal, kas Saabi mootor on pask, sooviks vältida.    

   
Vasta

MNT vaade nii pika ja viiterohke, aga samas lahtisi otsi jätva kirjelduse peale noogutamisena on isegi kahtlaselt hea... Aga rõõm on sellist suhtumist näha Smile

Saabi mootor on hea mõte - eriti R-na. Aga kas Trionic7 puhul pole tõesti nn I-bus suhtlus (seal lk 59) vajalik või on see kergelt kõrvale jäetav? Saab sidus mootori ja kere juhtimise juba eelmisel sajandil tüütult kokku - üks asi on juhtmepundar, teine aga juhtimine ise. Mul ootab B235R tehnika teist marki kerega tegelemist ja sellele istutamist. Kodutöö on tegemata, aga vaikimisi eeldan, et mootorijuhtimisega tuleb pusimist. Vähemalt B235R puhul oleneb soft ka käigukastist: manuaalil on nn overboost vms, automaadi puhul kaitstakse aga kasti - mälu järgi esimese kahe käiguga rõhku madalamana hoides. 0-100kmh ajad on automaadil ja manuaalil eri puust. Muidugi sellised ajad, kui õnnestub ühe vedava esirattaga reaalselt gaas põhjas kiirendada. Pigem see päris-elus ei õnnestu Smile

Jõudu ja loodame, et asjast saab ikka asja!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Mul oleks pakkuda opeli 147kw 2,0l turbomootor.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Et nagu tahaotsa veel teinegi mootor - või milleks seda oopli mootorit saabi omale veel lisaks vaja on?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne