Opel GT ´69

Ise pole Saabi spetsialist aga mulle vähemalt väideti, et mootori aju pidi olema suuteline rahus toimetama omapäi ilma välise kommunikatsioonita. Elame näeme, kas see ka paika peab.
Vasta

(21-01-2021, 22:08 PM)13piisab Kirjutas:  Et nagu tahaotsa veel teinegi mootor - või milleks seda oopli mootorit saabi omale veel lisaks vaja on?
Seda kaaluda kui alternatiivi,nagu aru saan pole mootorit veel muretsetud.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(22-01-2021, 08:34 AM)hundu615 Kirjutas:  
(21-01-2021, 22:08 PM)13piisab Kirjutas:  Et nagu tahaotsa veel teinegi mootor - või milleks seda oopli mootorit saabi omale veel lisaks vaja on?
Seda kaaluda kui alternatiivi,nagu aru saan pole mootorit veel muretsetud.

Tsiteerin: Kuna kooskõlastamine ja avaldusele vastuse saamine võttis aega, siis on tänaseks päevaks garaazi kogunenud komplektne B205R mootor (2,0, 151 kw ja 280 nm), seega tänan pakkumise eest aga esialgu jään olemasoleva juurde. 
Vasta

(27-11-2020, 12:58 PM)sugraM Kirjutas:  Olen suhelnud taas argiga ja enam ei ole probleemiks originaalse pidurisüsteemi väljavahetamine tingimusel, et see on ühelt autolt. Sama sildade ja mootoriga. 

Olen samuti üritanud suhelda Transpordiameti (selgus, et ainsa) ümberehituse spetsialistiga ja paraku saavutasin esialgu konsultatsioonide käigus selle, et põhjalikule kirjavahetusele sain lõpuks telefonivestlusega mingid vastused ja siis kirjalikult sellise:

Tere
Vastavalt meie telefonivestlusele saadan ümberehituse registreerimise info: https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus ja tehnonõueded lisa 2: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1200/5202/0006/MKM_m42_lisa2.pdf#
Lugupidamisega


Avalduse kirjutamisega võtan veel hoogu, kuid kui teemaalgatajal on see etapp juba läbitud, siis küsin, kas ja millele tuginedes ei lubata pidurisüsteemi koostada erinevate sõidukite komponentidest? 
Uursin viidatud materjale ja konkreetsed tehnilised nõuded on toodud teises viites (Määrus nr 42 https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008?leiaKehtiv Lisa 2 https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/120...lisa2.pdf#)
Selles "NÕUDED ENNE 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE KANTUD NING 30-AASTASELE JA VANEMALE SÕIDUKILE"  [RT I, 22.10.2019, 4 - jõust. 25.10.2019]

Grupp 4 Piduriseade. Seal on aga varasemalt Kood 401. Üldnõuded piduriseadmele 
Nõuded: 1) [Kehtetu]

Uurisin varasemaid redaktsioone ja punkt 1 sätestas (kuni uue redaktsiooni jõustumiseni [RT I, 23.08.2019, 3 - jõust. 26.08.2019]):
1) piduriseade peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Ei tohi muuta piduriseadme ehitust ja kasutatud valmistaja poolt selleks mitte ette nähtud osi või sõlmi. Piduriseadme ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja;

Grupist 4 ei lugenud mina välja keeldu kasutada erinevate valmistajate toodetud piduriseadmeid, mida on võimalik omavahel nõuetekohaselt (ilma keevitamata või jootmata) ühendada. 
Nüüd siis kehtivast Lisa 2 (https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/120...lisa2.pdf#) väljavõte:
Kood 402. Pidurite, vedrustuse ja tarvitite kontuurid
Nõuded: 
1) pidurite, vedrustuse ja tarvitite kontuurid ei tohi lekkida ega pihkuda; 
2) pidurite, vedrustuse ja tarvitite kontuurid ei tohi olla ohtlikult korrodeerunud; 
3) pidurite, vedrustuse ja tarvitite kontuurid ei tohi olla valesti remonditud (jätkatud keevitamisega, jootmisega vms viisil).

Eeltoodud põhjal tundub mulle et, teemaalgataja postituses #101 12.05.2014 toodud soovid on alates 26.08.2019 võimalik realiseerida ja registreerida: 

Pidurid - Kasutan sama süsteemi mis USA-s ära proovitud. Ees on 4 kolviga Volvo sadulad ja honda kettad, taga E30 sadulad ja kettad. Peasilinder pärit volvolt. Kasutan ka volvo nn jagajat. Tänaseks piduri sadulad remonditud, kettad kõik uued ja torud vasest. Ainuke mis puudu on õli ja õhutamine. Tegelikult ajan jama - pidurid on täiesti originaalsed nagu seadus ette näebToungue

Või saan ma millestki valesti aru? Kas Transpordiameti Tehnoosakonna peaspetsialisti tingimus, et "pidurisüsteem on ühelt autolt" on ametniku tõlgendus või on sellel ka mingi reaalne viide olemas?
Vasta

Kui aus olla, siis ma pole kindel, kas praegu see säte enam kehtib. 6 aastat tagasi, kui ma ühel hommikul ärgates tegin avastuse, et peale ehitamisrõõmu sooviks ka sõidurõõmu ning seda legaalselt, olid pidurid just need mis said takistuseks. Praegu küljes olev kit on järgmine: BMW E30 võimendi, Volvo 240 peasilinder, Honda kettad, Volvo 240 esimesed sadulad ja taga siis E30. Toona öeldi sellel kitile kindel EI ja lisati juurde, et ainuke mõeldav lahendus oleks 100% ühelt autolt võetud süsteem. Kui ma nüüd võtsin asja uuesti käsile, siis lähtusin lihtsalt toonasest pidepunktist, sest nagunii olin otsustanud loobuda lehtvedruga esisillast ja BMW esisild tundus piisavalt lihtne asenduseks. Samuti on küllalt variante pidurisüsteemi arendamiseks tulevikus, kui originaal peaks lahjaks jääma. 

Mis puutub Transpordiametit, siis ma saatsin esmalt oma mõtted neile ja palusin hinnangut. See võttis aega ca 1,5 kuud. Tegin vahepeal ka paar meeldetuletust, et ma siiski ootan vastust kah - no ja kirjutasin oma soove ka konkreetsemaks. Vastus, et mu soovitavad ümberehitused on põhimõtteliselt võimalikud, saabus eelmine nädal. Seejärel sai juba ametlik allkirjastatud avaldus, millele eelpoolviidatus "luba" saabus sellel nädalal. Väga pika jutuga nad ei ole, vastused on alati väga lühikesed olnud. Ehk siis soovitaks samuti oma soovid konkreetselt kirja panna ja esmalt neile tutvumiseks saata, vahet pole, kas ootad vastust avaldusele või oma mõtete kooskõlastusele.
Vasta

Ma olen ka enne soovitanud ja soovitan ka edaspidi nagu ka SugarM,et suhelge maanteametiga. Pange oma ideed konkreetselt kirja ja põhjendage oma valikuid võimalikult täpselt.
Võtab vahest aega rohke kui sooviks,aga üldjuhul vastus ikkagi tuleb. Või palutakse midagi täpsustada.
Siin või kusagil mujal interneti avaruses targutamine(kuidas kõik ikka valesti/pahasti on) ja oma arvamuse avaldamine ei vii kedagi edasi. Küll võib viia aga teisi tagasi.
Meenutan,et veel mingi aeg tagasi ei võinud me isegi teise mõõduga rehve autol kasutada,rääkimata suurema mootori paigaldusest jne. 
Aga ikka on alati vähe.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

sugraM Kirjutas:Praegu küljes olev kit on järgmine: BMW E30 võimendi, Volvo 240 peasilinder, Honda kettad, Volvo 240 esimesed sadulad ja taga siis E30. Toona öeldi sellel kitile kindel EI ja lisati juurde, et ainuke mõeldav lahendus oleks 100% ühelt autolt võetud süsteem. 
Miks peab üles loetlema kõik erinevad autod mille osi on kasutatud? Miks mitte öelda et kogu pidurivärk pärineb nt. E30-lt? Kui pulgad juba auto küljes ja pidurid toimivad ei suuda väliselt pea keegi tuvastada mis asjadega tegu (no ketta mõõtude järgi ehk ajab kataloogist midagi välja..), maks. on piduriosadel ate, girling, bendix vm. komponendi tootja märge peal.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Sellepärast, et soov on asja ajada legaalselt, mitte jääda lootma sellele, et äkki pole ülevaatajal erilist aimu E30 piduritest ja ta ei märka, et ees 1 silindrilise pidurisadula asemel on 4 silindriline.

Nii - kuna kerega on veel aega, siis katsuks hakata mootoriga tegelema. Esimene küsimus, kelle poole on mõtet vända lihvimise osas pöörduda ja mis selline teenus tänapäeval ka maksab (5 kaela lihv). Eelistaks Harjumaad aga pole probleem ka kaugemal, kui see annab mingeid eeliseid. Probleemiks nagu Saabidel kombeks 3 raamsaale kulumine ja sellega seoses ka väntvõlli kaela kulumine. Üritan esmalt selgitada, kumb mõttekam, kas otsida teist vänta või lihvida olemasolev. Tõukurisse küsimuse saatsin aga niikaua, kuni vastust ootan, küsiks alternatiive.   

Selle saale kulumise põhjuseks pidi olema samast kohast võetav tasakaalustusvõlli õlitus, mis süsteemi kuludes jätab saale nälga. Raviks soovitatakse kogu tasakaalustusvõllide süsteem taaskasutusse saata ja õlikanalid ära blokeerida. Väidetavalt ei pidanud mootori vibratsioon eriti suurenema, plussiks lisaks 3 saale säästmisele ka natuke erksam mootor ning üks kett vähem mis kuluda - puruneda saaks.
Vasta

Töukurisse on kergem eliseda
Mingi vene inimene lihvis ka neid völle, a sobib rohkem inimesele kes oskab vöi tahab sibulakeeli suhelda

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(23-01-2021, 12:47 PM)90Deville Kirjutas:  Töukurisse on kergem eliseda
Mingi vene inimene lihvis ka neid völle, a sobib rohkem inimesele kes oskab vöi tahab sibulakeeli suhelda
Detjonõšev teeb jah, hinna ennustamine on tänapäeva muutlikus maailmas suht tänamatu tegevus. Igatahes 0,8 liruse kolmepotise vända poleering koos pesukapikülastusega oli 170 euroruublit viimati.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Opelstain katse 2.0 - alustame siis Opeli saaga teist osa. Ma pole eriline pildistaja ja blogija aga annan endast parima. 

Auto sai mõned kuud tagasi uude garaaži ja vahepeal külge kruvitud mootor ja ülekande osa eemaldatud. 
[Pilt: vDIQ5h7.jpg]

Seejärel lõikasin maha esiosa välisplekid. Plaanide järgi teeb selle ninaosa peale ümberehitust klaasplastist ning hakkab ühes tükis etepoole lahti käima. 
[Pilt: O8eBY1h.jpg]

Peale nina eemaldamist oli järg sildade käes ja kere sai pandud grilli.
[Pilt: q8zMsAw.jpg]

Vahepeal sai OSB plaadile BMV juppidest ehitatud põhja rakis. Kindlasti oleks metallist see asi parem olnud aga ma pigem puidumees ja oma asja ajas see kompunn igal juhul ära. 
[Pilt: gqb0oxI.jpg]

Grilliga kere üles, rakis alla ja vaikselt kere taas alla langetatud ja segavaid plekke jupikaupa eest lõigates jõudis kere viimaks vajaliku kõrguseni. 
[Pilt: vpFQOOa.jpg]


Rakis kohal jätkus kere lõikumine, et ka silla jupid mahuks kere alla ära ning esisilla kinnitused
[Pilt: 1BrJzkz.jpg]
[Pilt: Yh3s8LC.jpg]

Tehtud said kinnitused tagasillale ja amortidele. Kere lõikudes lähtusin vanasõnast - seitse korda lõika ja üks kord keevita kõik tükid külge tagasi. 
[Pilt: CW1JBFX.jpg][Pilt: Jx7Hg2E.jpg]

Keevitamise kvaliteeti pole vaja kommenteerida. Keevitusi pole ka hakanud hetkel rohkem maha käiama, kui hädapärast vajalik. Kohati on asju tulnud ümber teha ja  käiamisele kulutatud ajast oleks kahju. 

Plaan oli kere kandevkonstruktsiooni mitte lõhkuma hakata aga nagu pildil näha, siis on BMW raami vahe esisilla juures niipalju laiem, et Opeli raam läheb sinna vahele ja jääb veel mõlemale poole 2-3 cm tühi vahe. Sai tükk aega kukalt sügatud ja mõeldud, kuidas neid kahte ühildada aga head mõtet ei tulnudki - tulemus oleks olnud pornograafia ja seda mitte ainult visuaalses mõttes (mu eesmärk on esmalt funktsionaalsus ja kui aega üle jääb, alles siis väljanägemine). Sai võetud vastu otsus Opeli poolraamist loobuda ja kogu esiosa ehitada BMW raamile. Esmalt keevitasin BMW raami ja lansekad kere külge niipalju kui sain ja seejärel lõikasin Opeli raami maha. Pildil BMW raami ühildamine Opeli põhjaga. Kasutatud sai 2 mm plekki ja kaetud see veel omakorda külgedelt 1 mm plekiga. 

[Pilt: DNbnE1u.jpg] 

 Peale vana raami eemaldamist sai kere grillist maha võetud ja BMW sillad alla sobitatud ning kere ratastele. Seda oli vaja selleks, et hakata kohale asetsema mootorit ja jõuülekande komponente. Käigukastile tuli pealtpoolt teha ruumi. 

[Pilt: wzVaujH.jpg]

Käigukasti  kinnitusest pilti ei ole aga sai kasutada originaal kinnituskohti kerel ning natuke tuli modifitseerida kasti tala, et saaks sinna kinni keerata Omega kasti padja. Kokku hakkab mootorit ja kasti kandma 4 patja. Mootori eest Saab 9-3 padi, kasti sabast Omega oma ning mõlemalt küljelt E30 padjad. Kuna Saabi mootor pole sabavedusele mõeldud, siis külgmiste käppadele kinnituse leidmine oli paras pähkel. Lõpuks saigi nii, et juhi poolt kinnitub käpp käigukasti ja kõrvalistuja poolt mootori külge. Põhilise kande töö teevad ära mootori ees olev ja kasti padi. Külgmiste ülesanne on piirata mootori liikumist külgedele. 

Kõrvalistuja padja kinnitus kere külge kohast, kus jooksis Opeli poolraam 
[Pilt: 3N2eRB5.jpg]

Kõrvalistuja poolne käpp
[Pilt: dskT5Q2.jpg] 
Käpp omal kohal koos karterituulutuse ja õlitaseme varda toruga. Siia kohe peaaegu vastu läheb generaator. 

[Pilt: LPwbdPh.jpg]

Juhi poolelt sai esmalt paika samuti kere kinnitus ja seejärel ka käpp
[Pilt: ll9RBhr.jpg]

Pildilt on näha juhi jalgealune plekk. Kuna juhipoolsel küljel asub turbo ja mul ei olnud tahtmist hakata selle asukohta muutma ning uut kollektorit ehitama, siis sai eemaldatud jupikaupa kogu juhipoolne tulemüür. Sellele väikesele tulemüüri jupile peab ära mahtuma siduri ja piduripedaalid ja silindrid, roolivarras ja gaasipedaal koos trossiga. Peale erinevate lahenduste proovimist jäin Opeli enda siduri ja piduri pedaali juurde ning go fast pedaal sai modifitseeritud Saabi oma. Kogu pedaalimajandus liikus umbes 4 cm väljapoole võrreldes varasemaga. Roolivarras E30 oma.

See siis auk, kuhu kõik peab ära mahtuma 
[Pilt: rcbOfz5.jpg]

Selline sai siis valmis lahendus kui asjad on kohapeal
[Pilt: mxawn9U.jpg]
[Pilt: deOHNVU.jpg]

Ja kui ei ole
[Pilt: 9i2sdrj.jpg]

Kõrvalistuja poole pidi veel ka väikese süvendi tegema, et sisselaske kollektor ei käiks vastu keret. 
[Pilt: hHNaLiQ.jpg]

Edasi peab lahendama ära radiaatorite kinnituse ja lõpetama põhjaalt uue poolraami kinnitused ja mootorikinnituste tugevdamine. Seejärel saab hakata liikuma tagasilla juurde. Radiaator olemas hetkel Saabi originaal koos ventilaatorite ja cooleriga. Probleemiks nende paigutamine - Kui panna kohe mootori ette, siis hakkavad rattad pöörates lõdvikute vastu käima. Kui liigutada niipalju eemale, et jääb ratastega turvaline vahe, siis ei saa radiaatorid aga püsti asendisse panna vaid peab need kuskil 20 kraadise nurga alla kinnitama, et mootorikatte alla ära mahuks. Kas see võib kuidagi mõjutada radika jahutusvõimet? Samuti on originaalis termostaadi korpusesse minev lõdvik üleval ja pumpa minev lõdvik all. Kui see asus mootori küljel, oli kõik hea, aga oma uues asukohas sobiks paremini, kui termostaadist tulev lõdvik läheks alla ja pumpa minev lõdvik läheks üles - muidu peab hakkama mootori eest läbi viima kahte lisatoru. Kuna radiaatori sees liigub vedelik horisontaalselt ja pumba mõjul, siis arvan, et tegelikult sisulist vahet ei tohiks olla.

Järgmise korrani.
Vasta

Järgmine kord andis ennast oodata. Esmalt läks ilmad ilusaks ja sai toimetada ehitustöödega. Kui taas külmemaks kiskus ja ahi puid hakkas nõudma, sai tegeletud küttepuude varumisega. Peale ca 2 aastat vaikselt nokitsemist sai kondijõu sel aastal asendatud hobujõududega

[Pilt: rGoCVjq.jpg]

Pildil veel poolik aga väikese rippsüsteemi küljes rippuva kastiga sai need vähesed 16 ruumi mis mul aastas vaja igal juhul oluliselt kiiremini metsast välja. Seejärel juhtus nii, et üks teine seisev "projekt" leidis endale plekidoonori ja seetõttu sai sellega tegeletud kuni möödunud kuu keskpaigani. 

Jõudes tagasi teemakangelase juurde, siis veebruari keskel nägi see välja selline

[Pilt: sbe63Zf.jpg]

Ehk siis peale viimast postitust sai mõeldud radiaatorite kinnituste ja muudel teemadel. Kuna Saabi mootori üks kinnitusi on mootori eest, siis amordikannude vahele tekitasin abiraami. Selles seisus siis ka töö möödunud aastal pooleli jäi. 

Garaaz asub mul kodust eemal ja on peaasjalikult kütteta. Malmahi, mis sees näeb tuld siis, kui ise kohal ja seda peamiselt nädalavahetuseti. Seetõttu on ruum niiske ja plekk, mis eelmisel aastal oli ilusti haljas on nüüd rebane. Sellest lähtuvalt sai esialgu kogu kere paljaks uuesti ning külili keeratud. Eesmärk on seni paika pandu lõpuni keevitada, puhastada ja kruntida ajutiselt tsink värviga. Samuti kuna masin puhas ja külili, teha ära tagasilla kohal olev põhi.

[Pilt: ZpjvJfA.jpg]
[Pilt: T80fDm9.jpg]

Silla kohalt sai mäletatavasti lihtsalt lõigatud ribad välja, mis talale ette jäid. Samuti näris kahtlus, et kunagi keevitatud vedrutaldrikud tuleks natuke rohkem kere sisse uputada, et tagaots tulevikus liiga kikki ei jääks. Seetõttu sai eemaldatud veelgi olemasolevat plekki ning nelikant torudest hakatud aretama uut raamiosa. Ühtlasi sai see raam ühendatud ka sillatala kinnituskohtadega. Seejärel vaikselt siis ka plekki tagasi panema hakatud. Esmalt ühendatud keskelt taas tunnel.  
[Pilt: rCydGMo.jpg]

Siis vedutaldrikud paika ja rattakoopa sisene lihvitud ja krunditud. 

[Pilt: uFKFqjL.jpg]

Ja siis ülejäänud plekk taldriku ümbruses ja sillatala kinnituse ümber. Kuna vana amordi kinnituskohta polnud enam vaja, sai ka see auk suletud. 
[Pilt: LwTfzJ4.jpg]

Sissepoole lisatud veel tugevdusi vana ja uue vahele

[Pilt: VJA3oxs.jpg]

Seest teeb edasi siis, kui ka teine pool valmis ja auto tagasi normaalasendis. 

Ühtlasi lõpetatud esimese poolraam niipalju, kui selle küljepeal lebades sai. 

[Pilt: pKsGIkC.jpg]

 Seejärel masin teist pidi, et ka kõrvalistuja poolele ligi pääseda. 

[Pilt: 9b9qT63.jpg]

Niipalju siis keretöödest hetkel. 
Kui põhi tehtud, pole põhjaalused tööd veel sugugi valmis. Koha peab leidma kardaani vahepukk, stabika kinnitused ja lõpuks peab ruumi jääma ka summutile. 

Kardaan on järgmine probleem, millega tuleb tegeleda. Arvestades mootori asukohta ja GT sildade vahet, siis nii lühikest kardaani nagu vaja, nagunii ei leia. Mõistlik oleks otsida selline, mille kasti poolne toru oleks võimalikult lühike ja diffri poolne toru lasta lühemaks teha. Niipalju, kui olen uurinud, tuleb otsida automaatkastiga masina kardaani, samuti peab kardaani otsa istuma 135 mm välisläbimõõduga nn "suur" leevendi. E30-lt sellist ei leia aga äkki keegi oskab suunata millise buumeri kõhualla vaadata?
Vasta

Mul on hetkel oma projekti all E34 530i V8 leevendi ja selle läbimõõt võiks nii mälu järgi kusagile sinna 135mm kanti jääda küll. 540i oma peaks veel suurem olema.
Vasta

Vägev ettevõtmine. Näide kuidas plaanid muutuvad taoliste projektide puhul, loomulik käik protsessis. Tore muidugi, et seadus vahepeal muudetud on ja hõlbustab selliste projektide tegemist, kaasa arvatud minu enda. See sai kah uue tuule tiibadesse peale seaduse muudatusi. Tuttavad tunded tekkisid ka seoses järelkasvu kasvatamisele kuluva ajaga ja maja/garaasi ehitamisega, mis nõuavad lõvi osa ajast. Peaasi, et nüüd jõudu, jaksu ja motivatsiooni jaguks edasi minna võiduka lõpuni. Edu.
Vasta

Tänane saavutus siis see, et põhi on taas all. Ilus ei ole aga ega ma sellega näitusele ka ei lähe. 

[Pilt: WWypUEt.jpg]

Ees poolraami otsad ka nüüd valmis
[Pilt: ticrvJc.jpg]
[Pilt: A1J4lmu.jpg]

Seest ka enam vähem, kui käiamine, puhastamine ja kruntimine välja jätta. 

[Pilt: 4JYjAq5.jpg]

Järgmisena tuleb tagasild, mootoriplokk ja käigukast tagasi külge panna. Seejärel saab tegeleda pisiasjadega mis hetkel tegemata, nagu stabika varras, lõpetada silla kinnitused, käigukang, kasti pealne plekk, mille asemel hetkel auk jne, jne, jne.
Vasta

Nädala sees sai kerele taas silllad alla. Samuti mootoriplokk koos käigukastiga külge. See andis võimaluse kardaani pikkus ära mõõta. Käigukasti flantsist diffri flantsini on umbes täpselt 1090 mm. Ehk siis kardaan peab olema max pikkusega 1060. Otsingud selles osas käivad. Hetkel vaatan E36-46 poole, mille vähemalt osadel automaat kastiga versioonidel peaks olema piisavalt lühikene esimese toruga ning 135 mm leevendiga kardaan. 

Kuna kardaaniga asi seisab, siis hakkasin vaikselt mootoriruumis edasi vaatama, mida teha. Eelmine aasta sai paika pandud E30 pidurivõimendi, Omega sidurisilinder ning Saabi gaasipedaal. Gaasipedaal sai ka ära ühendatud, ülejäänud aga jäid nagu olid. Kui aus olla, siis ma ei olnud väga lahendusega rahul. Probleemiks on bmw võimendi suhteliselt suur  läbimõõt. Pisavalt alla seda liigutada ei saanud, kuna roolivarras jääb ette. Probleemi lahendamiseks sai võimendit natuke kallutatud, kuid siis jäi õlireservuaar viltu, mis mulle ei meeldinud. Samuti ei olnud ei piduri ega siduripedaal samal joonel pumpade varrastega. Pilt eelmisest aasta lahendusest:


[Pilt: di7LEYB.jpg]

Otsustasin piduri osa välja lõigata ning samuti pedaalide kinnituse kerel, et see nihutada nii, et piduri pedaal ja võimendi oleksid ühel joonel. 

[Pilt: fa8wkmZ.jpg]

Pedaalide kinnitus paigas, sai uus plekk koos tugevdusribidega asemele keevitatud. Kui eelmine aasta keevitasin torujupi võimendi tulemüürist eemale toomiseks kere külge, siis see aasta tegin selle polditava. Tulemus jäi selline: 

[Pilt: iIPdfKq.jpg]

Pidurivõimendi sai asendatud VAG grupi toodanguga, mis on polt on BMW oma asemele ja väiksema läbimõõduga).  Kuna pedaalid liikusid ukse poole, siis nende tagasi mõistliku kohapeale saamiseks sai pedaalid sirgeks painutatud (originaalis on need astmega ukse poole). Siduripedaalile sai keevitatud külge kõrv pumbaga ühendamiseks. Saabi pedaali modifitseerisin juba eelmine aasta parajaks. Siiski teen selle vist ka veel ümber, et pedaal asuks natuke sügavamal. Üks kehva pilt pedaalidele:

[Pilt: h20iJbg.jpg]

Järgmisena pöörasin tähelepanu roolile, käigukangile ja käsipidurile. Rool oli juba paigas aga natuke liiga kõrgel. Teiseks polnud ma proovinud armatuuri ja kellade paneeli paika. Kuna BMW-l on süütelukk roolivarda peal, siis selgus, et see jääb segama. Lahendasin probleemi elegantselt - keerasin roolivarda teist pidi. Esiteks liikus selle tulemusel rooliratas allapoole ning süütelukk ei sega enam armatuuri. Nagu pedaalide pildilt näha, tuleb nüüd ainult autot käivitama hakata vasaku käega nagu Ladat. Käigukang sai aasta tagasi kokku pandud olemasoleva lühendatud kasti vardaga aga see oli liiga lühike ja kang asus natuke liiga kaugel. Õnneks leidus ka asendusvarras ning nüüd on ka kang paigas nagu vaja. Viimane juhtimisseade, mis häiris, oli käsipiduri kang. Kuna GT kardaanitunnel on päris kõrge, siis E30 kang jäi ebamugava nurga alla. Kui 2 käik sees, siis ei saanud ka käsipidurit peale tõmmata, kuna käigukang jäi ette. Et asja parandada lõikasin sisse pilud ja painutasin kangi otsa üles ning juhi poole nurga alla. Nüüd on käele mugavam ja piduri saab peale tõmmata mistahes käiguga. Juhi töökoht jäi siis selline: 

[Pilt: tzlHMjr.jpg]  

Viimase tööna sai ka rattad pöörama pandud. Roolilatina läks käiku E36 mingi sportlikum variant, mis on 3 pööret servast serva. E30 peaks olema 1 tiir rohkem. Rooliotsad E30 omad.
Vasta

Vahepeal aprill kätte jõudnud ja ka Opel teosammul edasi liikunud. Kuna sillad ja kast all, sai olemasolevat kardaani proovitud, et saaks selgeks, kui pikk esimene toru võiks olla. Selgus, et tuleb kasutada hoopis tagumist toru täis pikkuses ja siis lühendada esimest toru, kuna kardaani tunnel on tagumises osas väga kitsas ja vahepuki kinnituste jaoks peaks hakkama tunnelit lõikuma. Taga toru on aga just piisavalt pikk, et vahepukk satuks kohta, kus tunnel juba laieneb. Esimese torul lõikasin jupi vahelt välja ja punktisin kokku. Pikkus jäi ühenduskohast kuni flantsini 26 cm. Selleks, et kardaanitunneli esiosa saak ka kokku tagasi keevitada, tuli veel tegeleda summutiga. Soov oli, et summuti asuks põhiosas tunneli sees ja ei ripuks niisama auto all. Kõige keerulisem selles osas on katalüsaator. Ainuke mõistlik koht tundus olema kõrvalistuja pool käigukasti kõrval. Selleks jäi aga ruumi natuke napiks. Tegin siis esmalt ruumi juurde.  

[Pilt: vMHQQCl.jpg]

Alt vaadates jäi pilt selline: 
[Pilt: 8kSWmzd.jpg]

Ja nüüd sai ka kardaanitunnel kokku keevitada

[Pilt: KZoJMzj.jpg]
[Pilt: no4bOkS.jpg]

Järgmisena lõpetasin ära tagumise silla kinnituse:
[Pilt: TGbo5DK.jpg]

Tagumist stabikaga väike probleem. Tahtsin teha kinnitused kere külge aga miskipärast jäävad otsad vedrule ette. Ainuke mõistlik lahendus tundub olema minna sama teed, mis eelmine kord ja kinnitada stabikas sillatala külge. Selle teeb aga siis, kui sild taas kereküljest maas on. 

Edasi vaikselt mootoriruumi poole. Eelmisel aastal jäi asi pooleli õhuvõtu juurde. Algset tahtsin minna koonusfiltri teed aga kui asu olla, siis originaal kopsik tundus parem. Ruumi selle jaoks on aga ainult radiaatori ees. Lõpptulemus jäi selline: 

[Pilt: k65FTcQ.jpg]
[Pilt: J7lqN7W.jpg]

Veel sai tehtud pisiasju - mootoriõli jahutusradiaatori kinnitused, muutsin jahutusvedeliku paagi asukohta ja EVAP süsteemi paak leidis koha juhipoolse esiratta ees. Seejärel sai masin pukkidelt maha ja esiots kokku laotud, et proovida tulede asukohta. 

[Pilt: oJDikCa.jpg]

Korraks ka uks ja laiendid külge

[Pilt: CcOvgEr.jpg]  

Poritiiva serva peab laiemaks tegema, et ratas oleks kaetud. Kui tulede kinnitused tehtud, peaks olema keevitustööd suures piires tehtud. Järgmiseks kaks asja - elektrijuhtmestik ja ninaosa välimised plekid. Algne idee oli teha nn flip esiots aga see veel päris kindel ei ole - eks mõtteid on igasuguseid. Järgmise korrani.
Vasta

katalüsaator pidi nimme vana jääma? ruumipuudusel aitavad hädast heaste välja reissing katalüsaatorid.
esmase hooga link: https://www.race.fi/en/product/48631a/fl...-catalyzer
kunagi keerasin volvole alla, gaasid jäid ilusti korda, kannatas leeki läbi lasta, vöttis vähe ruumi, kaalus kövasti vähem ja pauerit andis ka juurde. ütleks win-win-win asja kohta.

Teine tähelepanek- öhuvött vett ei hakka sisse ahmima nii madalal?
Vasta

Mootor võib jah kopsupõletiku saada kui õhuvõtt seal...
Vasta

Katalüsaator tuli mootoriga kaasa, st oli olemas ning see ka peamine põhjus, miks ta masina all ka koha leidis. Hetkel on selle auto peamine ülesanne olla minu jaoks vaimse tervise vitamiin, ehk siis pakkuda võimalust mujal tekkinud pingeid maandada. Seejuures nii, et pere eelarve liialt ei kannataks. Ega ma ei loodagi, et see nii jääbki. Kui masin tänavalegaalne on, jõuab tjuuning ja reissing asju sinna ka hiljem külge kruvida. Mis puutub õhuvõttu, siis sinna otsa on plaan ikka midagi veel leiutada, et ta otse õhku ei ahmiks. Praegu jääb ta otse selle alumise nn lipi varju. Mõte on teha sinna mingid katted, mis ei laseks vett otse torusse pritsida.

Aga ka küsimus - hetkel on jahutusvedeliku väljavõte 90 kraadise nurga all, suunaga käigukasti poole. Mul oleks aga vaja, et läheks otse.  Suvaline pilt netist aitab ehk paremini olukorda selgitada. Kas oskab keegi soovitada Tallinn - Saue - Saku suunas kedagi, kes võtaks jutule, lõikaks toru osa maha ja keevitaks õiges asendis kokku?  

[Pilt: 1048015.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne