Husqvarna identifitseerimine raaminumbri järgi
#1

kuhu siis pista hsq raam ja nr 19454290?
Vasta
#2

(22-01-2010, 20:29 PM)seemu Kirjutas:  kuhu siis pista hsq raam ja nr 19454290?

Nimetatud kaheksakohaline number pole päris kindlasti ühegi Husqvarna raaminumber. Kolm võimalust:

1. Tegu on mingi teise rattaga ja keegi on seda alates mingist ajast Husqvarnaks pidanud (kuigi, 8-kohalisi numbreid üldjuhul ei esinenud).

2. Raaminumber on ülelöödud (nt varguse järel).

3. Keegi on dokumentides/registris midagi puterdanud.

Teatud fragmendi Husqvarna raaminumbrite ja aastaarvude seosest leiab aadressilt http://www.cykelhistoriska.se/cyklarh2.htm . 1940ndate keskel jõuti kusagil 700000ni.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

nuputasin, et ehk numbri algus viitab tootmisaastale, kui oli oletus, et rootslased võisid aastaid markeerida ka tähtedega, siis ehk ka aastaarv võis olla raaminumbril kasutusel?
ketijooks oli hsq, silti pole,augud vertikaalis, sadul ja helkur husqvarnalik, raam sinine, porilauad mustad, esiporilaud laiendustega, ei tundu ülevärvitud olema. käepidemed puust, tagarattapingutus rootsilik.
Vasta
#4

(23-01-2010, 19:39 PM)seemu Kirjutas:  nuputasin, et ehk numbri algus viitab tootmisaastale, kui oli oletus, et rootslased võisid aastaid markeerida ka tähtedega, siis ehk ka aastaarv võis olla raaminumbril kasutusel?
ketijooks oli hsq, silti pole,augud vertikaalis, sadul ja helkur husqvarnalik, raam sinine, porilauad mustad, esiporilaud laiendustega, ei tundu ülevärvitud olema. käepidemed puust, tagarattapingutus rootsilik.

Näita pilte! Siis oskab midagi oletada.

Kas raaminumber on sadulamuhvil (Husqvarnale tüüpiline) või keskjooksu all (üldiselt paljudele teistele rootslastele tüüpiline)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

asi oligi jälle numbritrikis.
võtsin ette pika külma retke rattamaailma raaminumbrit uurima.
kraapisinpuhastasin numbrikoha ja algne nr peaks olema 494290. polegi mingit müstikat.
ühtlasi tuleb kahelda ka värvi autentsuses.
number oli sadula all.
paistab, et ka pilte pole enam mõtet lisada, üks kehvem pilt vaid olemas.
Vasta
#6

Kas siis raami nr 59 12 71 rattas jääb kusagile 1939 aastasse või ?
Vasta
#7

See postitus peaks vist ka siia teemase käima

.
Valdo on kirjutanud :

Eestisse tulnud Husqvarnad pärinevad minu tähelepanekute kohaselt peamiselt neljast perioodist:

a) 1929-30 - sisse tuli väike partii naisterattaid. Iseloomulik erisus - kalliograafilise kirjaga kiri "Husqvarna" ketikaitsel. Raaminumber 33XXXX kuni 37XXXX. Minu erakogus üks peaaegu komplektne naisteratas ja kahe rapped (rapped üli-ülinigelas seisus).

b) 1933-36 - tuli sisse väga üksikuid peamiselt meesterattaid. Kohatud raaminumbrid - 41XXXX kuni 47XXXX. Minu erakogus kaks raami, kaugel komplektsusest.

c) 1937-39 - tuli sisse VÄGA PALJU nii meeste- kui ka naisterattaid, näib, et tervete partiidena. Julgen väita, et 95% Eestis vanast ajast säilinud Husqvarnasid on sellest ajast. Olen kohanud raaminumbreid 53XXXX kuni 59XXXX. Minu erakogus vähemalt kümne ratta raamid.

d) 1940-44 - olen näinud VÄGA ükskuid rattaid raaminumbritega 61XXXX kui 72XXXX. Massilist importi enam juba vast 1940 ei toimunud. 1944.a. ratas võis siia sattuda sõja ajal. Minu erakogus kahe ratta jäänused.
Selle Husqvarnatamise peale sai mulle lõpuks selgeks, et olin siiani veidi eksinud nn vana ja uue Husqvarna tüübi dateerimises. Millal ikkagi tuli uuem Hsq tüüpi jalgratas 30-ndate lõpus - teised porilaua kinitused, tagaratta rumm, tagaratta kinnitus raami, tagareflektor jne ? ( Küsimus Valdole ! )
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne