Ühe ebatavalise Ford A lugu
#1

Video
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galler...n.flv&g=13

Ja pildiseeria selle ehitamisest
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galler...del-a&g=13
Vasta
#2

Ilus ja kõrge kvaliteediga töö!

Ainult et... mina oleksin teinud originaali. See on muidugi küll maitse asi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Fantastiline töö, eriti kui arvestada kõiki neid detaile, millega on uuendusi maskeeritud, valuveljed....mootoriruum, näidikud laes....
Lausa lust vaadata.

mina ei oleks teinud originaali Wink
Vasta
#4

Väga huvitav lugu, selliseid võib alati uuesti lugeda. See originaalsus on nii ja naa. Ise enesest maailmas on neid Ford-A küllalt, teiseks tegu üsna korraliku ja viisaka ehitusega seega pole midagi väga vaielda siin.
Seda autot vaadates küsin endalt miks ei võiks tänapäeva autod sama lihtsa ehitusega olla?


Vasta
#5

ca 170..180kW @ 7000..9000rpm andev vabalthingav R4 DOHC "puitkodaratega" (see pelgalt illusioon) masinal? Soomlaste huumorimeel on ikka üle muda Smile
mootoripildid numbrist 126, võimsusgraafik pilt nr 180.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Mind pani imestama, et millise valemiga sai selline masin musta taustaga numbrimärgi? Tegemist on klassikalise hot-rod`iga, mitte aga uunikuga.
Vasta
#7

(25-01-2010, 18:35 PM)indrek Kirjutas:  Mind pani imestama, et millise valemiga sai selline masin musta taustaga numbrimärgi? Tegemist on klassikalise hot-rod`iga, mitte aga uunikuga.

See ei ole ehk mitte uus "must number" ,vaid vana, mis autol varemgi olnud. Endisaegse musta numbriga arvel olevailt masinailt ei pruugita vana nummert mitte ära võtta, kui sääl miski muutus toimub. Soomes palju selliseid vanu musti rekkareid liikvel, mis isegi vist museorekisteri ei pruugi kuuluda.

loll on loll olla.
Vasta
#8

Soome vabariigis ei tähendsa must number rattanippeliteni restaureeritud autot, vaid tähendab ka ajaloolise väärtusega harrastusautot. Musta numbri saavad ka paljud kiirendus- ja ralliautod, mis loomulikult peavad olema autoajaloo suhtes väärtuslikud ja ka piisavalt vanad.

Ostan Mini juppe!
Vasta
#9

(25-01-2010, 18:50 PM)Qubik Kirjutas:  Soome vabariigis ei tähendsa must number rattanippeliteni restaureeritud autot, vaid tähendab ka ajaloolise väärtusega harrastusautot. Musta numbri saavad ka paljud kiirendus- ja ralliautod, mis loomulikult peavad olema autoajaloo suhtes väärtuslikud ja ka piisavalt vanad.

Erinevalt meie mustast numbrist on Soome mustal numbril, jah, kahene tähendus.

Kunagi olid Soomes kõik numbrid mustapõhjalised ja millalgi 1970ndatel (kes ütleb täpse aasta?) hakati välja andma valgepõhjalisi. Kel oli vanem auto ja kes oli mustapõhjalise numbriga rahul, sel mingit sundvahetust teha ei tulnud ja ei ole teha tulnud siiani. Ehk siis põhimõtteliselt on väga suur tõenäosus, et valge numbri jagamise algusest vanemad autod, mis on pidevalt arvel olnud, on säilitanud oma algse musta numbri. Sel Ford-A-l on see BDA-29.

Välimuselt samasugune, kuid staatuselt teine on nn muuseumiregistri must number, mis antakse välja teatud ajaloolise väärtusega sõidukitele (analoog meie musta numbriga). Niipalju, kui ma tean ja näinud olen, on need kõik seeriast MR. Arvatavasti ei saadetud vanu musta numbrimöärgi stantse vanarauda, vaid nendega hakati üksikuid MR-numbreid tegema.

Meie olukord erineb Soome omast selle poolest, et meie ajalooliste mustade numbritega (1959-82), niisamuti nagu kollaste numbritega (1946-ca62) sõita ei tohi, st ARK on juba mitmeid aastaid tagasi koos paberivahetustega nõudnud selliste numbrimärkide sundvahetamist EV omade vastu. Põhiväiteks oli siin asjaolu, et tegu on vale riigi (N.Liidu) numbrimärkidega.

Muidugi, kui siit tähti närima hakata, siis oleks võinud keegi ju prooviks protsessida ja nõuda mingi sõjaeelse EW numbrimärgiga auto kandmist ARKi registrisse. Ainult et... selliseid autosid, mis olid säilitanud oma sõjaeelse numbrimärgi, Eestis polnud. Täpsemalt - ma teadsin sellistest vaid ühte, legendaarse Endel Antoni Mersut, kuid see müüdi minu viimastel andmetel Eestist välja Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Ilus ford
vaeva on kõvasti nähtud.Eriti lahe oleks rullnokkadele tagatulesi sellisega näidata.
Vasta
#11

BDA-29 nüüd kohe kindlasti mingi "algne ja sellele autole ammu kuulunud" number ei ole Smile BDA on selle vahele paigaldatud imemootori nimi.

Minuteada saab musta numbri lihtsalt soovi korral mingist piirist vanemale (vist 30a nagu ma aru saan) autole tellimise peale.

http://www.spinneri.fi/2003/02/mustat-ki...iautoihin/
Vasta
#12

Väga huvitavalt seotud tänapäev ja minevik. Trummelpidurid, lehtvedrud, hoobamordid; samas 4-link tagasild, kõik vedrustuse sõlmed uniballidel, hüdrakässar, progetav aju, 3-punkti traksid... Oh neid soomlasi Big Grin
Vasta
#13

(26-01-2010, 08:51 AM)lauren Kirjutas:  Ilus ford
vaeva on kõvasti nähtud.Eriti lahe oleks rullnokkadele tagatulesi sellisega näidata.

Siis kaks rullnokka kokku saanud, üks ekstravagantsem lihtsalt Toungue
Samas, kuidas Eesti Ark sellisele isetegevusele vaataks? KW on ju väga-väga palju rohkem, isetehtud ilma CEta veljed. Jne.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#14

Nagu ikka, peab vastama 1929. aasta nõuetele. BDA mootoril on ametlikult mingi 50 heppa vms, see on tuunitud Kent põhimõtteliselt (st Kentist pole ühtki juppi järel, aga kelle asi see on).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne