Nõukogude Liidu aegsed märgised auto klaasil
#1

Tere

Mäletan, et nn. vene ajal olid osadel sõiduautodel klaasidel märgistused nn. mis liigi juht auto omanik oli? Nende kleebistega tekkisid ka vist mingid teatud eelised.

Huvitaks kas kellegil on veel midagi sarnast alles? või mõni foto kus oleks näha milline see täpselt välja nägi.
Vasta
#2

mul on kodus "automi sõidumeistri" vesikleepse.kasutamatta
Vasta
#3

(27-01-2010, 12:22 PM)Myrka00 Kirjutas:  Mäletan, et nn. vene ajal olid osadel sõiduautodel klaasidel märgistused nn. mis liigi juht auto omanik oli? Nende kleebistega tekkisid ka vist mingid teatud eelised.

Sa räägid arvatavasti Automi sõidumeistri kleebistest, mida oli kolm kategooriat (I, II ja III)? Juhi liigiga polnud neil küll mingit pistmist - nn liigiload kehtisid N.Liidus enne, kui tulid tänini kasutatavad ABCDE-kategooriad (muutus toimus millalgi 1970ndate keskel). Niipalju on sarnasust eelnimetet kleepsudega, et ka loa liike oli kunagi kolm. Täpset seost kategooriate ja liikide vahel tuua ei saa, kuigi ligikaudu võib öelda, et 3. liigi luba (nõrgim) oli ligikaudu hilisem C ehk tavaline veoautoluba, busse (ehk siis D-sõidukeid) võis juihtida 2. liigiga ja kõige tugevam ehk siis kõige liikuva juhtimiseks oli 1. liigi luba.

Mis puudutab Automi sõidumeistri tunnistusi/kleebiseid, siis Autom oli 1970-80ndatel autoomanike (eraautoomanik ei võinud öelda, sest eraomandist rääkimine polnud siis soovitav) klubi, seega mitteriiklik moodustis. Ja need sõidumeistri kleebised olid selle klubi poolt väljaantud tunnustused, seega ka mitteriiklikud. Jah, nii riiklik kui ka ühiskondlik autoinspektor võis juhi ja auto tehnoseisundi kontrollimisel vaadata muuhulgas ka seda kleepsu tuuleklaasil. Just nimelt VÕIS, sest sellel tema jaoks vaid informatiivne tähendus.

Kuigi klubiline ja kodanikuühenduste tegevus oli N.Liidus väga pärsitud, ei olnud ta 1970ndatel aastatel enam päris totaalselt keelatud, st mõningaid klubisid riigi poolt siiski lubati. Autom oli üks sellistest. (Muide, vanasõidukite klubi UNIC asutati 1975 just Automi tiiva alla.)

Mille järgi neid sõidumeistri kleebiseid jagati, enam täpselt ei mäleta. Vist oli umbes selline kord, et olid Automi liige ja pidid teatud perioodi suutma sõita ilma rikkumisi tegemata (hoiatustalongi auku saamata) ja süülisi õnnetusi põhjustamata. Ja kui pidasid niiviisi vastu mitu perioodi, said järjest kõrgema liigi Smile

Tänapäevane analoog sellele kleebisele oleks see, et mingi konkreetse teemaga tegelev MTÜ hakkaks teatud isikutele mingeid tunnistusi, tiitleid vms jagama Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Autojuhi load 1,2 ja 3 liik andsid ka palgalisa. Nt. töötasid 1.liigi paberitega direktori Volga peal ja said kõrgema palga kui sama töö eest 3 liigiga. Ja 1. liigiga võisid juhtida tänapäeva mõistes alarmsõidukit st. tuletõrje ja kiirabi. Politsei kohta ei tea.

Tuginedes autentsele allikale (abikaasa - kunagine Automi sõidumeister) saan kinnitada Valdo juttu ja tema poolt lisan, et kindlasti oli sõidumeistri omistamisel üheks kriteeriumiks kilometraaþ. Kas mitte 30 tuhat igas järgus? Samuti algas kollase märgiga, siis roheline ja meistrimärk oli punane ja selle viimasega oli politseil soovitus autot mitte peatada kui polnud otsest rikkumist.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

kahjuks eksisin "sõidumeistri" kleepsu osas.hoopis on miski võistlus ja "kolmas"
samuti on ka "eesti kindlustuse" kleepse ja veel on ka käepael "ühiskondlik autoinspektor"--viimane ei käi teemasse
http://album.ee/node/22135299/50049835
http://album.ee/node/22135301/50049835
Vasta
#6

(31-01-2010, 17:53 PM)swen17 Kirjutas:  kahjuks eksisin "sõidumeistri" kleepsu osas.hoopis on miski võistlus ja "kolmas"

A minu mäletamist mööda ongi tegu "sõidumeistriks" saamise võistluse köige madalama, 3.nda järgu kleepsuga...
Vasta
#7

(27-01-2010, 17:25 PM)aavu Kirjutas:  Autojuhi load 1,2 ja 3 liik andsid ka palgalisa. Nt. töötasid 1.liigi paberitega direktori Volga peal ja said kõrgema palga kui sama töö eest 3 liigiga. Ja 1. liigiga võisid juhtida tänapäeva mõistes alarmsõidukit st. tuletõrje ja kiirabi. Politsei kohta ei tea.

Tuginedes autentsele allikale (abikaasa - kunagine Automi sõidumeister) saan kinnitada Valdo juttu ja tema poolt lisan, et kindlasti oli sõidumeistri omistamisel üheks kriteeriumiks kilometraaþ. Kas mitte 30 tuhat igas järgus? Samuti algas kollase märgiga, siis roheline ja meistrimärk oli punane ja selle viimasega oli politseil soovitus autot mitte peatada kui polnud otsest rikkumist.

Tunnitasu alusel töötavatel autojuhtidel oli 2. liigi omanikul tunnitasu 15%kõrgem 3. liigi autojuhi töötasust. 1. liigi omanikul -25% .
Vasta
#8

Tunnitasu alusel töötavatel autojuhtidel oli 2. liigi omanikul tunnitasu 15%kõrgem 3. liigi autojuhi töötasust. 1. liigi omanikul -25% .
[/quote]

Ikka +25%-ti
Vasta
#9

Oskab keegi öelda nende kleepsude mõõtmeid, nimelt laseks neid endale teha.
Vasta
#10

(03-02-2010, 11:34 AM)Myrka00 Kirjutas:  Oskab keegi öelda nende kleepsude mõõtmeid, nimelt laseks neid endale teha.

Siin teemas kirjas.
Vasta
#11

Tänud vastuse eest
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne