soovitage mootorit paadile
#1
Question 

Tere!

Paadile vaja mootorit. Automootori paadile aretamine selge, aga kahjuks ei jaga mida ja mis hinnaga Eesti lammaritest saada on. Kas keegi oskab soovitada järgmist mootorit:
*vabalthingav mehaanilise pritsega diisel
*40...60 kW
*võimalikult väike ja vaikne
*hea kui oleks pikimootor koos automaatkastiga
*võimalikult lihtne ja vastupidav ja odav

Oskab keegi soovitada, mis auto mootorit lammaritest küsida ja mis hind võiks olla?

Päikest!
Vasta
#2

(31-01-2010, 19:18 PM)mannie Kirjutas:  Tere!

Paadile vaja mootorit. Automootori paadile aretamine selge, aga kahjuks ei jaga mida ja mis hinnaga Eesti lammaritest saada on. Kas keegi oskab soovitada järgmist mootorit:
*vabalthingav mehaanilise pritsega diisel
*40...60 kW
*võimalikult väike ja vaikne
*hea kui oleks pikimootor koos automaatkastiga
*võimalikult lihtne ja vastupidav ja odav

Oskab keegi soovitada, mis auto mootorit lammaritest küsida ja mis hind võiks olla?

Päikest!
Milleks automaatkast??? Paatidel kasutatakse reversit. Auto käigukasti tagurpidikäigu ülekanne liiga aeglane, seega pidurdamiseks ebapiisav.

Tervitab Veteran.
Vasta
#3

Pakun,et kasulikum osta kasvõi avariiline komplektne masin siis saad mootori koos töötamiseks-käivitamiseks vajaliku stafiga(küülalde relee,aju,filtrid,sumpad,radikas).Seda kõike eraldi soetades läheb projekt kindlasti kallimaks.Kunagi endale diislit otsides pakuti ainult mootor 7kilo,terve buss 7,5kilo.
Edu valikute tegemisel.
Vasta
#4

(31-01-2010, 20:11 PM)Veteran Kirjutas:  Milleks automaatkast??? Paatidel kasutatakse reversit. Auto käigukasti tagurpidikäigu ülekanne liiga aeglane, seega pidurdamiseks ebapiisav.

Reeverskasti Eestis raske saada, Soomes on nad jube kallid. Säästuajad Toungue Pealegi automaatkastiga võib vindi sammuga puuse panna, automaat peaks "tegema asja õigeks." Lisaks veel selline boonus, et vähemalt teoreetiliselt peaks automaatkast järsul gaasi lisamisel "kickdown" tegema ja sellega vähendama vindi kavitatsiooni (veest lahti rebimist). Tagurpidikäik on jah aeglane...
Vasta
#5

Mis paat on st kui pikk nii umbes on raske soovitada.
Vasta
#6

(31-01-2010, 21:26 PM)ahtos Kirjutas:  Mis paat on st kui pikk nii umbes on raske soovitada.

Paat on 8m, aga mootorit oleks 40..60kW vaja...
Vasta
#7

Kalale ees sellest pikalt juttu(automootor paadimootoriks)mul sõbral on BMW vabalt hingav 3,0l,vindi valimisega nägi vaeva,aga minu arvamus on,et ikka reevers mitte käigukast.
Vasta
#8

Olles kursis eluga veepeal siis näen selles projektis vähemalt kolme kala (sedagi eeldusel et teema-algataja on kuldsete kätega).

Esiteks - revers, õigemini püüd sellest ümber minna. Nimelt ei ole kruvi läbimõõdu ja sammu kalkuleerimine nii suur sõjasaladus, selleks on olemas isegi excelis tabeline toimivad kalkulaatorid. Sisestad mootori max võimsuse max pööretel, reverskasti ülekandearvu ja paadi füüsilised parameetrid ning vastus kuvatakse ekraanile. Niisama lihtne see ongi. Korduvalt teinud tuttavatele seda kalkulatsiooni, kõigil hea saanud. Tasuta lõunaid paraku ei ole olemas.

Teiseks - soojusvahetit ei mainita, ilma selleta ei saa sa head nahka. Soojusvahetil on kolm funktsiooni - hoida ära saasta ja setete sattumise mootoriplokki, hoida ära soolasest veest tingitud ploki seesmine korrosioon ja ning lasta mootoril töödata õigel temperatuuril (tänapäeva automootorite termostaadid on enamikus 80+ C). Kui aga lasta merevesi plokki läbi sellise termostaadi siis tulemuseks on väga kiiresti tekkiv katlakivi mis ummistab ploki jahutussärgi. Otse mereveel töötavate mootorite termostaadid on 55-60C mis on aga ilmselgelt külm/valel reziimil töötav automootor.

Kolmandaks - kuidas plaanid ära lahendada ülekande? Jõuame tagasi jällegi reversini. Nimelt on reverskasti väljundvõll ehitatud tugilaagritele et võtta vastu võlli tekitatav survejõud. Kaasaegsed mootorid on kõik patjadele installitud, plaanid sama? Mida teed patjadel toimiva mootori ning võlliühendusega? Kuidas lahendad võlli topendamise(tihendamise) sternpuksi torus?

Nimelt olen üritanud automootorit marineerida ja leidnud et ei tule hea välja. Kui tahad hästi teha siis kulub põmst sama raha nagu ostaks kasutatud normaalses korras meremootori. Sitasti tehtud asju ja lolle aga meri ei salli.

Kui mu eelnev jutt endiselt ehitamise indu veel ei jahutanud siis viska pilk peale järgmistele saitidele:

Suur hulk "marineerimisvidinaid" ning üsna hea andmebaas mida nemad "marineerivad". Samuti hea hinnaga reverskastid.

Link milles alternatiiv jäigale kruvivõlli ühendusele - kohalikud Kulibinid peaks suutma järgi teha

Ja miskit lõpetuseks kui oled poolel teel avastanud et kasutatud valmisasi on mõistlikum kui isearetatu

Jõudu!
Vasta
#9

*vabalthingav mehaanilise pritsega diisel

milleks see, CDI mootorid on hulga ökonoomsemad ja pikaealisemad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne