randoA mini mopeed v-50
#1

--------------------------------------------------------------------------------
ostsin siis jälle uue mopi.seekord on selleks mini mopeed, jõuallikaks on käsikäöikudega v-50.mini tahtsinb ma osta just sellepärast et delta on, stella on aga mini veel ei olnud.värvitud on ta väga prostalt.pintsliga, värv kõik jookseb.mopeed käivitub külmast peast esimese vändaga.soojast peast poole vändaga.täna vahetasin veel silindri pea ära ja karburaatori.silindripea sellepärast et küünlakeerme puks tuli seest välja.karburaatori sellepärast et masin ei saanud hästi peale.düüs oli puhas ja samuti ka kõik muu.õnneks oli teine käepärast võtta.vahetasin ka küünla ära.siis ei läinud enam üldse pöördesse.vahetasin karpa ja silindri pea ära ja korras ta oligi.natuke siis heast ja halvast küljest

VEAD:
esituli põleb vaheldava eduga, elektristik on suht ära rikutud ja segane juhtmeid on jätkatud mitu korda,istme porolon on peal lahti.tagatuli ei tööta.samuti tundub kolb olevat otsasvälimus jätab soovida päris palju

HEAD ASJAD:
käima läheb hästi, jõudu on palju,ka teise käiguga, pidurituli töötab.praegu rohkem meelde ei tulnud.

aga jõudu jagub minil päris palju, sealt mäest kus delta ja stella teise käiguga üles ei läinud läks mini teisega ja poole gaasiga üles.ahjaa, orginaal lenksud on ka olemas.

kommenteeriga siis ja avaldage arvamust
pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/932339

PS:viimasel pildil kus on karburaator, seal pildil on õrnalt näha karteri peal D9(vene d)mida see tähendab?
Vasta
#2

täna külastasin kloostrimetsa motopoodi ja ossin sealt esitule ja tagatule pirnid ja minile juhtmestiku.samuti ka deltale summuti.pidi olema universaalne.aga nagu ikka vene asjad see muidugi ei sobinud.augud jummala vale kohapeal.ei soovita kellelegi!
see selleks.täna monteerisin külge orginaal lenksud ja alustasin juhtmestiku paigaldamist.lõpetan selle homme.arvan et kevade poole tahaks mootor saada remonti.
Vasta
#3

sain siis elektritöödega ühele poole.enamus asju paistis toimivat.ainuke asi mis ei tominud oli suretus lüliti.tegin ühe tiiru ka veel.aga paak on natuke kahtlaselt lahti.võibolla on asi selles et seda kummirõngast ei ole ümber?kas keegi oskab öelda kas neid on kusagilt saada?mõtlesin et kuna praegu raha on siis võiks mootorile teha remondi.remont sellepärast et kiirust natsa vähe.ma tean et mingit ulmekiirust sealt loota ei ole, samas ei ole ma ka mingi kiirus tagaajaja, vaid pigem töökindluse.peaks ta vist ära ka siis värvima?aga talvel seda suht paha teha.pean värvaliga rääkima, palju ta selle tegemise eest tahab.aga muidu mini on sõitev ja kõik toimib hästi.ja piduritule pirn läks ka läbi.
Vasta
#4

(07-02-2010, 20:57 PM)randoA Kirjutas:  kommenteeriga siis ja avaldage arvamust

Ma arvan et ei ole vaja absoluutselt igas foorumis iga oma sõiduki kohta teemasid pidada.
Vasta
#5

To Rallitaja:ma lihtsalt mõtlesin et siinsed foorumlased tahavad ka mu tegemistega kursis olla.

niisiis.oli plaanis teha mini motole kap.rem. eile mõtlesin et rahhi on, teeks asja ära..kaua siis seda ikka edasi lükata.eile kiskusin moto lahti.imestus oli suur.mootor nii korralik seest kui olla annab.sidur oli uus pandud.käigukast ka nagu uus.väntvõll samuti.laagrid istusid oma pesades väga tihkelt.sama lugu simmeritega.aga simmerid olid jube otsas.täna saatsin isa koos nimekirjaga Kloostrimetsa ja Rollmer OÜ-sse.eile õhtul ütlesin kolm korda talle et võtku hommiku kapi palt silinder ja vanad laagrid, simmerid kaasa.aga hommiku,mis ma nägin!asjad olid ikka kapi peal!mis siis ikka.telefoni kaudu seletasin Rollmeris kõik ära, mida ja kui palju.isa jõudis koju, siis kohe garaagesse ja tegutsema.ülejäänud päev oli sisustatud.panin vana kolvi aga uued rõngad, muidu oútsin uue kolvi ka aga see oli liiga pikk.käis vastu silindri kaant.panin küll silindri alla kaks tihendit ja kaane alla ka kaks tihendit, aga ikka käis vastu.kompresioon jäi hea.panin siis moto peal, karpa külge,süütemängu pistik kommutaatorisse.käima ta läks.aga süütemängu poldid tuleb teised panna sest ükskõik kui kinni kruvid keerata ikkagi keerab magneeto süüte ise valeks.eks ma homme tegelen edasi.stellalt pean siduri trossi laenama, sest mini enda oma täiesti läbi.ahjaa, külje oli ka 13 hambaga esimene ketiratas.ostisin uue, 15 hambaga.ilmselt sellepärast kiirus oli ka natuke väike.eks ma homme annan teada kas sain ka sõitma või ei.nüüd tuli meelde et unustasin hooratta mutri kinni keerata, pean homme siduri kaane maha võtma.
Vasta
#6

hooratta mutter sai nüüd kinni keeratud.vend lubas kolbi natukelühemaks treida.aga muidu mini sai kokku ja sõidab.valasin õli sisse ja jätsin natukeseks seisma et nähe kas kusagitl ajab õli läbi.sidurikaane al ajaski, sealt oli tihend pahasti jäänud.tegin selle korda ja suundusin prooviringile.kiirust oli veits rohkem, ilmselt tänu 15sele hammakale.suundusin siis tagasi koju ja värava juures märkan et miskit tilgub.no ja muidugi sidurikaane vahelt ajab õli läbi.võtsin siduri kaane maha ja kuivatasin õlist ära ja siis panin silikooniga kinni.tihendi panin ka vahele.präegu jätsin kuivama.homme valan õli sisse ja siis vaatan kas ajab ikka läbi.
Vasta
#7

Kuna viimane sissekanne siia teemasse oli suht ammu siis uuendaks seda vahepeal.Mini on vahepeal seisnud suht pikalt.Just sellepärast, et käigud hakkasid jamama, timmisin küll sellest jubinast trossi küljes aga kasu ei miskit.Käima olen teist ikka vahepeal pannud, eile ajasin jälle hääled sisse, mõtlesin et kaua võib üks töökorras asi seista.Käigud sain korda justkui võluväel.Nimelt vajutasin selle käiguklõpatsi sissepoole mis seal süütemängu pool on.Nüüd käivad käigud suht ilusti.
Homme on Kuusalu kihelkonna laat ja peale seda on kohe mopeedilubade sõidutunnid.Just sellepärast tahtsingi mini korda saada.
Laenasi ka delta küljest süütepoolset kaant koos spidomeetri teoga.Mini läks välja 60km/h.
Kas see on reaalne?delta kõrval sõites läks 40km/h
Ei ole head ilma halvata.Õli lekkimisega on olnud probleemid ostmisest peale.säna proovisin sellega jälle tegelda, ainus asi mis sain oli karterist õlipunni keerme maha.
vend pakkus, et selle asemele võiks panna veinipudeli korgi.Lihvisin rellaka lamell kettaga korgi koonuse kujuliseks ja keerasin sisse.Õli tilkumine jäi pidama küll aga kunagi peaks sinna miskit paremat leiutama.

vanad volvod, sekka mõni muu liikur...

Ostan vanu VOLVOSID! 200,700 ja 900 seeria, igas seisukorras 52 93 905
Vasta
#8

Vahepeal on toimunud suur edasiminek.Käisin reedel linnas ja ostsin Rollmerist rattalaagrid, kokku läks 72.-
Siis külastasin veel Tondi motopoodi.Sain sealt kõik vajalikud asjad.
Ostsin sellised asjad:
Uue silindri
Uue silindri pea
Uue kolvi
Tagaratta leevenduspuksid
Kolvisõrme stopperid
Tihendi kompl.
Gaasi tross
Käigu tross

maksma läks see "lõbu" mulle 1200.-

koju jõudes ladusin moto kokku, määrisin rattalaagrid ära ja panin rattad alla, siis moto peale, trossid külge, ja käigud enam-vähem korda.
Samuti sain ka kätte osta.ee kaudu ostetud ketikaitsme, mis ootab veel värvi.

igatahes tänase seisuga on mini töötab, käima läheb, veel ei sõida kuna ketti pole peal, ennem tahaks ketikaitsme külge saada.

Siin siis pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/1048519

Kommentaarid on oodatud!

vanad volvod, sekka mõni muu liikur...

Ostan vanu VOLVOSID! 200,700 ja 900 seeria, igas seisukorras 52 93 905
Vasta
#9

Nostalgiline,
pilte vaadates tekib kange isu oma karpatö ka löpuks löpuni restaureerida.
Tagaratas on sul hetkel ajutiselt all piltide jaoks? Ketipingutuspoldid puuduvad. Küljehelkurid esilaterna körvale annavad ka veel vürtsi juurde.

See uus silinder ei jooksuta mootorit enam nii kiirsti kui vana, aknad on natukse teise kujuga. Lihtsalt et kui keti pääle saad ja söitma läed ning pole see mis ennem siis ei tasu viga otsima hakata. Vanema tüübi silinder ja karba olid kokku nii, et mootor liigutas masinat nöks üle 50 km/h originaalketihammasrattaga. Kuna aga mopeed ei tohi üle 50-e niikuitnii söita ... siis pole ka hullu ju.

Kas geneka mittekinnisaamisele said lahenduse? Mo mäletamist mööda ei pidanud neid polte küll kinni vägistama, tähtis oli vaid et nende spetsseibide terad oleks geneka poole pinges kui polt pingutatud, siis ei pöörle too kuhugi paigast (on sul sääl tavalised seibid vöi need originaalid spetsiaalsed, olen näinud paljusid mopeede, kus pole originaalid enam ning siis ei jäägi pidama)

Ma keevitasin kungi oma minile toetusjala otsa lühikse soliidse poldi, siis oli seda lihtsam välja pöörata (sai ka kannaga kätte ise sadulal istudes).

Sul on küll mootor koos ja pääl juba kuid saad kontrollida kui karba ja leegitori maha vötad, et kui palju uus kolb ja silinder omavahel ebakooskölas on s.t. too tehase deforseering et ta üle 50 km/h ei söidaks: Karba akna poolt sisse vaadates (sörmega katsudes kui mootor peal juba) pööra väntvölli töötamise suunas ning kui kolb jöuab ülemisse surnud seisu, siis peaks ta seelik olema sisselaske akna eest täielikult kadunud. Tavaliselt jääb kolvi seeliku alumine äär mingis osas sisselaske akna ette ÜSS-s. Kui nii siis selle osa vöib kolvil maha viilida. Samuti kui kolb liigub alumise surnud seisu poole siis kipub kolvi krooni osa jääma natuke väljalaske akna ette. Viilisin omal ka selle takistuse. Siis pääseb öhk täisakna suuruses sisse ja samuti ka täisakna suuruses välja.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne