74a 2103 müügis
#1

Sõber saatis lingi ja avaldas hämmastust läbisõidu osas. Piltide järgi tundub igatahes korralik isend olevat.
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pild..._missing=1
Vasta
#2

siin miskit ei klapi.
keegi on kas leiutanud absoluutse rooste- ja tolmuvastasuse valemi, või midagi segamini ajanud.

kui läbisõit on 150000km, siis seda masinat ei ole pärast iga pikemat sõitu mitte lihtsalt alt pestud, vaid sillad on tervenisti lahti võetud, kõik jupid üle poleeritud ja vahatatud, ning uuesti tagasi kokku pandud.
oskaja mehe käes on see ju nagu Kalashnikovi automaadi igapäevane kokkupanek-lahtivõtmine.Cool

ainsa roostes mutri kohta on ilmselt ka seletus olemas - see on paigaldatud hiljem. muidu poleks eriti loogiline, et sildade küljes olevad jubinad on kõik läikivad, aga porilapatsit kinnitavad kaks roostes mutrit.

ning kuhu on nii hoolsa hoidmise juures kadunud läikuv raam esimese numbrimärgi ümbert? ja ilukilbid on piltidel vaheldumisi originaalid ja mitte?

aga muidu väga lahe on. ja eks selliseid lihvitud pärle leidub ju eestimaa garaaþides veel Rolleyes
Vasta
#3

See on väga kena masin, olen ise näinud seda.Mis numbrialusesse puutub siis selle ma võin tasuta ära anda.
Vasta
#4

Kindlasti ostmist väärt masin. Lähemalt tutvuda oli võimalik suvisel lustisõidul Padise kloostrisse. Esimene omanik elas suurema osa ajast garaazis, naise eest peidus.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#5

2009 suvi küll mitte. Pigem siis varem äkkiToungue
Vasta
#6

Nimi tundub nagu viitavat ühele kuulsale Volgaseltsi alussambale, kas pole? Big Grin

A ühtlasi tahtsin end harida masina/lähiajalooga kursis olijate käest selle vaimustava väite 'peitis end pidevalt naise eest garaazi' osas - mis viisil sellist trikki küll teha õnnestub? Vend moondas aeg-ajalt iseennast mõneks ilusamaks kardaaniristiks riiulil ja kodus väitis, et viibib komandeerinugs? Või põhimõtteliselt koduuksest seespool viibis jõulu ajal?

Väga muljetavaldav....

[quote='gruppen' pid='242119' dateline='1265629654']
Vasta
#7

Segaduse vältimiseks. Tsiteeria mind pole vaja - kuigi mul on auto omanikuga tervelt kolm sarnasust, ei ole ma siiski TemaBig Grin
Vasta
#8

Ma mõtlesin kuulutuse juurde riputatud nime ikka, herrn M Ruudi Toungue

(08-02-2010, 16:18 PM)gruppen Kirjutas:  Segaduse vältimiseks. Tsiteeria mind pole vaja - kuigi mul on auto omanikuga tervelt kolm sarnasust, ei ole ma siiski TemaBig Grin
Vasta
#9

Põhjapildil, esiporikummi juures, ei ole asi loomulik. Tehasest olid need karbid/plekid seal teistmoodi.
Vasta
#10

See endine Pärnu tuntud hall 03, tuntud just sellepärast, et eelmine omanik jubedalt hoidis autot. Sõideti aint suiti ja kui vihma hakkas sadama siis viidi auto kohe garaþi varju alla... Tõsiselt kuulus auto hoidmise kvaliteedi pärast Pärnus. Möödund aasta suri auto I omanik ning tütar või tütretütar? müütas seda 15K ja 20K-ga päris pikalt. Originaalist erinevad peaks olema roostevaba sumpa-süsteem. Pole see 150 K läbisõitu nii imelik midagi... teada ajalooga auto ju...
Vasta
#11

Mil moel saab Þiguli odomeetri näit üleüldse 150000 olla? Odomeeter ju ainult 100 tuhandeni näitab. Ah jaa, vihikus oli kirjas... Kere originaallvärvi osas ei tea pelgalt pildi põhjal vaielda, aga seda, et põhja all kõik originaal on, ei usu mina eladeski. Olen Ladadega üsna palju kokku puutunud, olen näinud ka samasugust nn. "taskuräti" 03-e, mis oli 85000 sõitnud ja nii ta küll ei läikinud. Iseäranis veel alt. Nagu juba eelpool mainiti, pidi keegi neid sildu, vedrusid, amorte ja muid põhja detaile pidevalt poleerima ja ikka poleks nad niiviisi siranudSmile Pildid on liiga väikesed, et midagi väitma hakata, aga võib- olla on auto lihtsalt laiali võetud, uued osad pandud kus vaja, sillad ja veel paljud osad värvitud, kuid kere tõesti originaalvärvi alla jäetud.
Vasta
#12

Uskumatu lugu tõesti, ise ka ei usuks kui poleks oma silmaga näinud. Nüüd juba usun.
Vasta
#13

Hea on targutada piltide järgi, kas on nii hea või ei. Minge vaadake auto üle ja veendute, et asi saab nii olla.

Siin on 64 aastal valmistatud muhu pildid mille polstrid on veel kiles http://www.muhuklubi.ee/www/modules/cpg/...?album=138 Jah pärleid leidub veel. Ja see et 150K on sõidetud, saab asi näha ikkagi uus välja. Kõik oleneb peremehest.
Vasta
#14

[quote='koterman' pid='242124' dateline='1265636503']
Ma mõtlesin kuulutuse juurde riputatud nime ikka, herrn M Ruudi Toungue

See müüja nimi räägib juba ise-enda eest. Selles, tema poolt kirjapandus, ei tasu kahelda. Wink
Vasta
#15

Auto on minu oma. Laadakas oli tõesti kunagi korra müügis, kuid see viidatud kuulutus on nüüd juba umbes aasta vanune. Hetkel teda müüa ei soovi ja kui üldse kunagi, siis ainult kellelegi, kes pakuks autole paremaid hoiutingimusi kui mina.

Vältimaks spekulatsioone, kas kuulutuses müüja püüdis ostjaid petta või mitte, võin auto kohta veidi lisainfot jagada. Lada on tõepoolest ostetud Pärnust ja on seesama kohaliku rahva seas tuntud 03. Auto omanikul oli haiglane tase auto eest hoolitsemisel. Ma ostsin selle masina tema leseks jäänud naise ja tütre käest. Mees oli siis minu teada juba paar aastat surnud. Naised olid mõelnud autot ka kasutama hakata, kuid õnneks neil kummalgi polnud lube ja naabrimees ei viitsinud jännata. Auto oli endiselt mehe nimel ja vormistamine käis pärimisõiguse tunnistusega - poole omanik oli naine ja poole tütar.

Jutt, et autot püüti pikalt müüa 15-20 tuhandega ei ole õige jutt. Tütar teadis täpselt, et auto on väärtuslik. Aga kui väärtuslik täpselt - seda pidi selgitama turg. Autole korraldati oksjon. Tädi justkui nagu müütas autot, kuid tegelikult ei saanud keegi teda kohe osta. Sellepärast teda müüdigi päris pikalt. Tädi kuulas ära kui palju keegi on nõus pakkuma ja pani telefoni kirja. Isegi minu jaburalt kõrgele pakkumisele vastas ta eitavalt. Mulle helistas ta lõpuks ca kolme kuu pärast tagasi ja ütles, et minu pakkumine on seni parim ja tulgu ma autole järele. Sema tehinguväärtus oli ikka palju kõrgem.

Mul oli teda vaja, sest ma polnud midagi sellist enne oma silmaga näinud. See oli täiesti uskumatu. Auto tõesti on 100% originaal ja sisuliselt täiesti tutikas. Keegi polnud teda "taastanud" või müügiks ette valmistanud. See oli naturaalne kraam. Tädi jutustas pikki lugusid, kuidas ta isa selle eest hoolitses. Lesknaisel olid samal ajal pisarad silmis. Tundus, et tütar omamoodi vihkas seda autot, sest ilmselt isa armastus läks enamuses sinna. Ja see mees oli kahtlemata friik. Autos ei tohtinud isegi palava suvepäevaga aknaid lahti teha. Sest muidu jääb tolmutriip klaasile. Esimesi kolmnurki ei tohtinud linki vajutada, sest tihendid surevad ära. Välja arvatud vihmaga. Seda juhtus harva, et auto vihma kätte jäi, kuid siis pidi kinni panema. Pärast pikemaid sõite oli vanamees terve nädalavahetuse autot küürinud. Tütar rääkis päris põlastavalt, kuidas isa päevade kaupa auto all veetis ja seda kasis. Seda autot tõepoolest pesti pärast pikemaid sõite põhja alt ja rattakoobastest. Kui autoga külas käidi, vaatas mees ärevalt taevasse. Kui hakkas vihmale kiskuma, oli aeg minna. Juhtus sedagi, et naine-lapsed jäeti küla peale, vana viis auto koju ja tuli bussiga tagasi. Autot ei jäetud kunagi võõrasse kohta üksi. Kui poes käidi, istus keegi alati vahetustega autos. Vanamemm oli väga ärevil, kui ARK ees uksed lukustasin ja kõik kolmekesi sisse läksime. Käis teine vähemalt korra minutis akna peal vaatamas.

Kõik see kõlab uskumatuna. Masinat hoiti tolmkuivas puupõrandaga garaazis. Ukse ees oli jalamatt. Seest steriilselt puhas. Seinale oli liimitud kummilint, et autoustel värv kahjustada ei saaks.
[Pilt: P7310194_300pix.JPG] [Pilt: P7310195_300pix.JPG]

Veeretasime masina garaazist välja. Tallinna sõitis ta omal jõul. Ostuhetkel olid tal küljes 06 ilukilbid ja mustad kapotirestid. Väike tuuninguvimpka oli mehel ikka sees.
[Pilt: P7310196_300pix.JPG]

Tegemist oli metallitöö meistriga. Autol olid oskuslikult tehtud roostevabad porilapatsite kandurid, aku raam ja summuti. See viimane on täiesti meistriteos. Sumps on mõistagi üleni läikima poleeritud.
[Pilt: P8100204_300pix.JPG] [Pilt: P8100205_300pix.JPG]
[Pilt: P8100206_300pix.JPG] [Pilt: P8100207_300pix.JPG]

Mõned pildid pärast kerget puhastuspäeva. Hõbedased originaal kapotirestid olid kenasti kapis riiuli peal. Samamoodi varuks ostetud uus esiembleem.
[Pilt: P8310181_300pix.JPG] [Pilt: P8310182_300pix.JPG]

Auto suurele läbisõidule viitab keskmisest rohkem kulunud juhiiste.
[Pilt: P8310184_300pix.JPG]

Vanaproua tõi välja ka selle auto originaal numbrimärgid. Needki olid kenasti alles hoitud. Okupatsioonide Muuseumisse viies panin nad külge. Kroomitud numbrialuse laenasin ka sõbra käest, kuid selle paigaldasin alles järgmisel päeval.
[Pilt: P9220288_300pix.JPG]

Sain mõned vanad pildid ka kaasa. Mõlemad pildid on tehtud 1974. aasta suvel. Auto osteti 74. aasta aprillis.
[Pilt: Vaz_2103_3_300pix.jpg] [Pilt: Vaz_2103_1_300pix.jpg]

Siin on ka omanik ise koos autoga.
[Pilt: Vaz_2103_2_300pix.jpg]

Tegemist on omamoodi õppematerjaliga, kuidas on võimalik autot hea tahtmise korral säilitada, sõites sellega samal ajal 150000 km. Meie põlvkonna inimesed ei saaks sellega enam hakkama. Aga minge tutvuge ise Okupatsioonide Muuseumis Kaarli pst-l.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#16

Pikk ja põhjalik kirjeldus. Küllap ta siis nii on. Vabandused, kui söandasin alusetult kahelda auto alusvankri originaalsuses.
Mu enda tädil ja tädimehel on VAZ 2107, umbes samapalju sõitnud. Väljalaske aasta 1984. Alguses oli kõik umbes samamoodi- vanamees oli palju oma vabast ajast garaaþis ja hoolitses oma kullatüki eest. Peale igat sõitu pesti auto alt puhtaks, tolmustel teedel sõideti üldse üliharva, porist rääkimata. Igakevadine korrosioonitõrje otse loomulikult sinna juurde. Kõigest hoolimata läksid lõpuks rooste alt tagumiste tungrauakohtade valtsivahed ja muud tagasilla ümbruses olevad uurded ja kehvasti ligipääsetavad kohad. Nii et mingit roostet seal kohtab. Mõned aastad tagasi hakkas seoses omaniku vanusega tulema ka väiksemaid mõlke- küll sõideti vastu väravaposti ja küll vastu garaaþi ust. Lõpuks ka üks tõsisem "kõks", mille tagajärjel nüüd terve auto üle värviti. Sellegi poolest oli ülestaguja nii vana "sigulli" heast seisukorrast üllatunud. Eriti hea näeb auto välja seest, sest istmetel on alati miskid katted ja padjad peal olnud ja nii on nad üsna tehase konditsioonis.
Vaatamata kõigele pole õõtshoovad, sillad, vedrud, piduritorud jne. säilinud üldse mitte hästi. Teades oma "kalli sugulase" autohooldusmaneere, on mul raske ette kujutada, et seda võiks kuidagi ületada. Aga tuleb välja, et saab. Ja kuidas veelSmile
Vasta
#17

(12-02-2010, 09:32 AM)vant Kirjutas:  ... Vabandused, kui söandasin alusetult kahelda auto alusvankri originaalsuses...
Originaalsuses kahtlemiseks on ju ikkagi põhjust. Natuke selgitas ju see pikk tekst ka seda asja - Omanik oli hea plekksepp ja valmistas roostevaba sumbuti.
Plekkseppmeistrina on ta ju valmistanud ka põhjaraami tehnoloogilistele aukudele "voolundid". Osa aukudest on üldse kinni pandud. Arusaamatuks jääb muidugi, kuidas on suudetud taastada tehases olnud põhjamastiks ja värvkate identselt. Naaaatukene on näha võõrast värvi ühe liitekoha peal.
Kas ma eksin? Visake kivi, kui nii on! Vaidluses selgub tõde. Smile
Igastahes on auto sailinud ülihästi. Cool
Vasta
#18

Väga ilus, endale pakkus see nalja , pere jäeti linna kui vihma sadama hakkasBig Grin
Vasta
#19

(12-02-2010, 01:56 AM)Martin_R Kirjutas:  Jutt, et autot püüti pikalt müüa 15-20 tuhandega ei ole õige jutt. Tütar teadis täpselt, et auto on väärtuslik. Aga kui väärtuslik täpselt - seda pidi selgitama turg. Autole korraldati oksjon. Tädi justkui nagu müütas autot, kuid tegelikult ei saanud keegi teda kohe osta. Sellepärast teda müüdigi päris pikalt. Tädi kuulas ära kui palju keegi on nõus pakkuma ja pani telefoni kirja. Isegi minu jaburalt kõrgele pakkumisele vastas ta eitavalt. Mulle helistas ta lõpuks ca kolme kuu pärast tagasi ja ütles, et minu pakkumine on seni parim ja tulgu ma autole järele. Sema tehinguväärtus oli ikka palju kõrgem.
Usun, lihtsalt auto24-jas oli kuultuses auto hind algul 20 K ja soodus 15 K, ise ka imestasin, et kuidas nii kaua müüakse seda. Vanem generatsioon tahtis mul ka seda ära osta, Sel Hetkel oli parim pakkumine 20 000, paps oli nõus kohe rohkem pakkuma ja auto ära viima, aga ju selle turu-uurimise ja parima pakkuja otsimise taha asi jäigi... Ise seletasin talle koguaeg, et miks nii hea pakkumise käest lasid, aga nüüd sain pildi kokku.
Muidugi oleks põnev teada, mis siis lõplik hind jäi...
Vasta
#20

Põhja alla on lastud juurde mingit valget asja,ilmselt kaasaegne kivikaitse.On sattunud seda tagasilla vardale,käsipiduri trossile jne.Aga see igati loomulik autol ikka vanust ja läbisõitu kah natuke.Üldse ei imesta kui auto praegune omanik tõsisemalt tuhlates kruvika mõnest kohast läbi lükkab.Olgu ta väljast nii ilus ja korras kui tahes.Plekki mastiksi ja värvi vahel lihtsalt pole enam,on ära kõdunenud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne