IÞ 27251 88
#1

Kaua sa ikka sõidad kapitalistlike röövvallutajate kavala strateegiana hulgaliselt meie töölisrahva hulka paisatud välismaa sõidukite esindajaga? Just seepärast olen juba pikema aja vältel nillinud, pikk ilanire suunurgas, vanemate vene autode ja mootorrataste internetikuulutusi. Kuni viimase ajani on mõistuseraas siiski takistanud ebamõistlike ja ebamajanduslike otsuste tegemist.
Kuid nüüd mõned päevad tagasi, lihtsalt ei suutnud kiusatusele vastu panna, käsi ise haaras telefoni järele, sõrmed valisid numbri, ning enne kui ma arugi sain oli peaaegu uhiuue auto peaaegu kindel ostmine peaaegu kokku lepitud.
Pakkumisel oli piltide järgi igati birljantses korras iþ-kombi, otse loomulikult paiknes see Tartus,(tegelt veel loogilisem oleks olnud ntx Narva v Valga) st reeglina ei asu ükski mulle huvi pakkuv sõiduk mõistlikus vaateulatuses. Kuna huvi oli juba tõsine ja piltide põhjal oli kujunenud otsus auto ära tuua siis otsustasin Tartusse bussiga sõita ning tagasi juba sellesama moskvitðiga.
Kohale jõudes ehmatus väga suur ei olnudki. Masin täiesti käivitus, sõitis, pidurdas ja pööras igati eeskujulikult. Ülevaatusele minemisest ei saanud kahjuks juttugi olla, ilma korduvülevaatust määramata ülevaatust läbida ei olnud erilist lootust. Kordusülevaatusele aga Tartusse tagasi sõita ka ei oleks tahtnud. Lisaks ei ole auto registreerimismärgi tõttu otstarbekas ülevaatust enne maikuud teha. Seega otsustasin sõita ilma ülevaatuseta "remondikohta".
Suurimateks probleemideks osutusid mittepõlevad tuled ja kojamehed. Suunatuled õnnestus kaitsmete ja juhtmete mudimisega tööle saada, piduritulesid mitte.
Igatahes kulges asi sedamoodi, et sai käidud kohalikus autoinspektsioonis, auto ära vormistatud ja asutud pikemale reisile pealinna poole. Adavere bistroo juures esimene peatus:
[Pilt: mosse003.JPG]

Igaks juhuks parkisin võimalikult akna alla nähtavale, et koguaeg oleks auto silmanurgast näha- ikkagi peaaegu uus auto, värv veel isegi kohati läigib, äkki tuleb mõni maanteeröövlite kamp, vanasti ikka rööviti uuemaid autosid. Seekord läks õnneks.
Vasta
#2

Süda läheb pisut härdaks, nähes kombit..
All olid ilmselt suverehvidToungue
Nagu pildilt näha on keegi pagasi luku eemaldanud, et saada ilmselt paagist kesvamärjukest..
Vasta
#3

Kusjuures minul tekkis sõltumata kõigest selle tartu otsa jooksul siuke õnnis vaimustus ja suunurgad olid kogu tee kuklal koos, mitte nagu kiirendusmasinameestel, neil aint kiirenduse ajal.Smile Umbes sama tunne oli siis kui esimese ðkolniku sünnipäevaks sain.

Rehvide kohta võib ütelda jh üldlevinud väljendiga, et täiesti sirged on, ümarusi võib vaid aimata ja ümbermõõdu arvutamisel pole pii ja ärriga midagi teha, valem on hoopis selline: 2A+B+C+D. Peaksid olema muidu veel kõik originaalsed diagonaalrehvid.

Pagasniku lukk oli kogu täiega eest ära korjatud ja luuk nipukaga kinni tõmmatud. Kuna luugi vahele jäi sel moel liiga suur paisupilu siis ma sealsamas adavere tanklas leiutasin luku jäänused külge tagasi ja sain luugi natuke rohkem kinni. Muidu tuleb luugi vahelt jubedalt vingu sisse. Peale süütevõtme rohkem võtmeid mulle ei antud, eks sellepärast ka see pagassi lukk oli ära lõhutud.

Ja mis ma eile õhtul vahetult enne selle teema alustamist avastasin, vormistamisel ei pannudki tähele- nimelt läksin ma ostam 1985 aasta autot, vormistamise käigus oli aastaarv muutunud 1988'ks. Mis iganes teise sõiduvahendi puhul oleks selline asi ainult suurt rõõmu suutnud valmistada...

Kindlasti ei hakka ma seda sotsialistliku lööktöö käigus kvaliteedimärgiga hinnatud masinat mingisuguse lääneliku rämpsuga rikkuma vaid saama peaks ta võimalikult heasse originaalkorda ja ainult omaaegseid tuuninguelemente. Kui kellelgi peaks ntx olema sellist levinud lujaa laatua kleepsu vmt stiilis tuuningut siis mina olen neist asjadest väga huvitatud.
Vasta
#4

Hakkasin mina siis auto suuremaid vigasid remontima. Alustasin tuledest, kohe mitte ei saanud aru miks tuled ei taha põleda. Võtsin appi testri ja loogika. Kusjuures midagi loogilist ei juhtunud. Lahendus oli üsna ebaloogiline- nimelt tuled ei peagi sellisel masinal põlema kui tuledelüliti on tõmmatud nn teise asendisse. Minu mõistus sellist asja esimese hooga kinni ei suutnud võtta ja seetõttu saigi tartust tallinna sõidetud sel moel, et releede juurest otse tuledele toide peale ühendatud... Selle peale, et tulede lüliti gabariidiasendis oleks tulesid proovinud ausaltöeldes enne ei tulnud...

Lahe on see, et tol ajal kasutatigi tehases sihukesi lüliteid mida parasjagu ilmselt saada oli ja seetõttu sellele masinale 2 kolme asendiga tulede lülitit sattuski. Pealüliti 1 asend on lihtsalt tühi.Wink Sellise asja peale ei osanud ma mitte tulla.Toungue
Järgneb...
Vasta
#5

Minugi kombil kõik sassis. Nagu mosse teeks mis ise tahab, kord põlevad ühes asendis kord teisesBig Grin Aga jõudu tööle, ja paistab hea kerega olevat.
Vasta
#6

Tere tulemast mossemeeste hulkaSmile. Külasta ka Eesti Moskvich Klubi.

http://mosseklubi.planet.ee/foorum/index...3ea14083f5
Vasta
#7

ka mul oli mingi 8 aastat tagasi selline. Muidu oli heas korras ja kõik toimis ainult mis ta viga oli,oli mäda kere. Aga muidu arvan et sul hea valik, kui kere enam vähem veel on.
Vasta
#8

Kere on masinal kõva nagu tankil, sellepärast ma ta tegelikult ostsingi. Tehnika on ka tegelikult igati ok, eriline saavutus on mu arust sellise masina mootor mis töötab ikka superhästi, ðigulli mootoriga ei anna mitte võrreldagi. Igapäevase õlisõidukiga võrreldes on jube harjumatu kui mootor vormelile omaselt hirmsaid pöördeid arendab ja tühikäigupööretel jõuetu on.Wink
Omaette koomilised on mu meelest selle masina peeglid, no mitte ei saa aru miks need sellise koha peale pandud on.Big Grin Umbes sama hea idee kui käigukang tagaistme keskele paigaldada või istmed sõidusuunaga risti. No oma funktsiooni nad küll absoluutselt ei täida, seega võiks nad ka vabalt olemata olla. Mingitel volksvaagen kolhvidel olid ka peeglid natuke imeliku koha peal, keset ust a neist oli hea tahtmise korral ikka võimalik midagigi näha.
[Pilt: mosse004.JPG]
Vasta
#9

(19-03-2010, 11:26 AM)ferdinand Kirjutas:  Kindlasti ei hakka ma seda sotsialistliku lööktöö käigus kvaliteedimärgiga hinnatud masinat mingisuguse lääneliku rämpsuga rikkuma vaid saama peaks ta võimalikult heasse originaalkorda ja ainult omaaegseid tuuninguelemente. Kui kellelgi peaks ntx olema sellist levinud lujaa laatua kleepsu vmt stiilis tuuningut siis mina olen neist asjadest väga huvitatud.

No tegelt olid ju need lujaa laatua kleepekad kapitalistliku soome tuuning
lujaa laatua kleepsud olid küll minu teada ainult ladadel. Mossedel olid kroomitud elite logod ja mingid sellised kleepsud
[Pilt: 18767468_th.jpg]
Vasta
#10

Minu kui korraliku ideoloogilise hariduse saanud komnoore jaoks ei saa normaalne olla, et meie sotsialistliku koduvabariigi foorumis figureerivad aukohtadel sihukesed võõrhävitajate loodud terminid nagu "Mercedes Benz","Volvo" või "Renault", ennekõike see viimane on just lubamatult palju teemaks olnud, mistõttu ma ilmselt pean tegema ettekande ka vastavatele organitele vastutusele võtmiseks.

Üks õige sotsialistliku töö eesrindlase sõiduauto on ikka moskvitð!
Mina oma auto juures olen saanud hakkama järgmiste töödega:
1. Uurimine miks selline elektriline lisaseade nagu soojenduse elektrilise sissepuhumise ventilaator ei tööta.
Esmalt tuvastasin ventilaatori mootori asukoha (juhi ja kaassõitja vahel suunaga salongi poole), seejärel eemaldasin kruvikeerajaga salongipoolse, soojenduse mootorit hoidva korpuse osa. Seejuures selgus, et kruvide kinnihoidmiseks vajalikud mutrid pudenesid kõik auto põrandale ning autoinseneri poolt loodud lahendusena oleks tarvis mootori taaspaigaldamiseks kogu soojendussüsteem masinalt eemaldada (seejuures väljastada ka jahutusvedelik).
Minu jaoks tundub selline lahendus absurdsena ja proovin leida mingi muu lahenduse. ehk on mõnel mosseomanikul kogemusi jagada?
2. Asusin meie sotsialistlikust vabariigist otsima töölisrahvale sobiva hinnaga suverehve. Nagu oodata, olid suvehooajal kaubandusvõrgus saadaval vaid talverehvid. Kruvikeeraja oli juba peaaegu esimest naela läänekapitalistlikust asfaldirikkujast- naelrehvist eemaldamas- kui viimasel hetkel saabus päästev pakkumine- vojentorgi poodi oli just saabunud müügile sobivas mõõdus (165/80) jooks rehve mis ma oma tuttaval lasin kohe kinni panna.

Ajh, üks pilt ilusat varakevadist rohelust:
[Pilt: mosse002.JPG]
Otse loomulikult ei tõuse minu kui loodusesõbra käsi loodust hävitama. Ilmselt pean kevadepoole mingisuguse ümberistutamise planeerima. Kas oleks parem istutada aprillis või mais? Ja kas peaks ümber istutama koos logariga või ilma?

Järgneb...
Vasta
#11

Kuna järjekordne tehnilise ülevaatuse aeg hakkas kätte jõudma siis hakkasin auto seisukorda tõsise hoolega üle vaatama. Ringiga kõrvalistujapoolse ukseni jõudes avastasin, et uksel on väike täke, mis ilmselt enne ülevaatusele minekut pahteldamist vajaks. Käisingi autopoes, ostsin purgi pahtlit, ning asusin tööle:
[Pilt: mosse001.JPG]
Kuni pahtel kuivab, seni küsiks, et kas kellelgi ei ole ülevaatuse jaoks laenata ilukilpe. Ilma nendeta ju ülevaatuselt läbi ei lähe, autot aastaks remonti ka vormistada ei tahaks. Ehku peale välja minna ka nagu ei julgeks, et ehk ülevaataja ei pane tähele. Kas keegi oskab täpselt ütelda, et mitu kraadi seda tüüpi mosse rooliloks võib täpselt olla, et ülevaatuselt veel läbi saaks? Ja mitu meetrit võib pidurdusteekond olla, et teaks siis kodus õuel järgi proovida?

Järgneb ikka...
Vasta
#12

(08-05-2010, 00:51 AM)ferdinand Kirjutas:  Kuni pahtel kuivab, seni küsiks, et kas kellelgi ei ole ülevaatuse jaoks laenata ilukilpe. Ilma nendeta ju ülevaatuselt läbi ei lähe, autot aastaks remonti ka vormistada ei tahaks

Nalja teed või? Osadel velgedel pole kõrvugi mille külge kilpe panna, piruka mossed näiteks. Kui veljed ilma roosteta siis on kõik tibens. Piduritega on see asi, et peaasi kui asfaltil kõik plokki võtavad ja kui rool ei kisu pidurdamisel siis on korras.
Vasta
#13

(08-05-2010, 01:02 AM)Varblane Kirjutas:  Nalja teed või? Osadel velgedel pole kõrvugi mille külge kilpe panna, piruka mossed näiteks. Kui veljed ilma roosteta siis on kõik tibens. Piduritega on see asi, et peaasi kui asfaltil kõik plokki võtavad ja kui rool ei kisu pidurdamisel siis on korras.
Kusmas nalja teen sellise tõsise asjaga?
Sellepärast ma muretsen just eriti, et esimesed veljed ongi kilbikinnituskõrvadeta. Naabrimees kõrvalgaraaþist just rääkis, et ilma kilpideta läbi ei saa, kinnitasin siis esikilbid okastraadist valmistatud kõrvade abil velgede külge. Paraku on 1 kilp puudu, ehk on siiski kellelgi laenata. Pidurid on ok, proovisin just juhendi kohaselt, et 15 kraadise kallaku peal peab käsipidur neljanda "krõpsu" peal autot paigal hoidma. Paraku ei ole täit kindlust veel rooliloksuga. Raamatus on kirjas, et sõiduautol saporooþets võib olla loks 17,5 kraadi, moskvitðil 20 kraadi, Volgal aga tervelt 25 kraadi... aga mismoodi seda täpselt mõõdetakse? Minu autol rooliratta läbimõõdul mõõdetuna 19,5 kraadi ja ma ei ole kindel kas läheb läbi või mitte.

Ma kõige rohkem tegelt kardangi just seda remonti vormistamist, siis ju kuni järgmise ülevaatuseni sõita ei tohi.
Vasta
#14

...kuni järgmise ülevaatuseni sõita ei tohi. Ei , noh, pole lihtsalt sõnu!

Tervitab Veteran.
Vasta
#15

(08-05-2010, 08:11 AM)Veteran Kirjutas:  ...kuni järgmise ülevaatuseni sõita ei tohi. Ei , noh, pole lihtsalt sõnu!
Kui tehnilisse passi on löödud tempel "PEMOHT" siis tõepoolest ei tohi sõita enne kui järgmise ülevaatuse aeg käes on, mis sõnu siis ei ole, ei saa aru... Kõige hullem on, et remonti vormistatud autole ei saa ka tanklast bensiini, muidu kuunorm ju 20 liitrit ja vahel annavad lisa ka a remondis auto passi tangitud bensiini märget teha ei tohi, muidu tanklaoperaator võetakse vastavalt kriminaalkoodeksile vastutusele ja läheb riigi vara riisumise eest eriti suures ulatuses ilma pikema jututa mahalaskmisele, kusjuures kogu vara konfiskeeritakse ka veel peale selle.

A mitte sellest ei tahtnud ma rääkida... Nimelt sai ülevaatus läbitud, rooliloks jäi siiski lubatu piiridesse, pidurid olid väga ok (kes siin rääkis, et mosse pidurid on kehvad), kusjuures ülevaatuse eelselt eemaldasin vaid ühe tagapiduritrumli. Suurem probleem oli sellega, et auto müüja ei andnud mulle kaasa multimeediakeskuse võtit. Seda tüüpi mosse originaalstereo (tegelikult: originaalmono) eemaldamine käib teatavasti "vasar" tüüpi kiipvõtme abil. Ülevaatusinspektor, aga ütles, et multimeediakeskus on vaja ööseks kindlasti autost eemaldada, muidu kapitalistlike riikide poolt meie heaoluriiki lähetatud nuhid varastavad öösel aparatuuri autost ära, et oma riigis kopeerida ning pärast läänekapitalistlikes mertseedestes ja bmvdes maha müüa enda väljamõeldu ja konstrueeritu pähe, nagu see ikka käib (Pmv on ju ka moskvitði pealt maha tehtud). Ülevaatuselt sain läbi vaid tänu sellele, et lubasin nimetatud võtit järgmisel tööpäeval näitama minna. Nüüd ma ei teagi kust ma selle võtme ülehomseks hangin.
Vasta
#16

Hmm..!
Vasta
#17

Mis jama te siin ajate,Vene ajas olete või?
Rattakapslid ei pea küljes olema,uuematel velgedel pole kinnitusnagasidki küljes. Vaata,kui palju Mossesid sõidab (sõitsid) ilma kapsliteta ja pole kuulnud,et kellelgi oleks nende puudumise tõttu ülevaatus tegemata jäetud.
Käsipiduril pole eriti oluline,mitmenda klõpsu pealt nad võtavad peamine,et käsikas töötab nii nagu ette nähtud.
Registreerimistunnistusele (enam ei ole tehnilisi passe) ei märgita mitte "Remont" vaid "kordus" ning peale rikete kõrvaldamist saad kohe uuesti ülevaatusele minna.
Rooliratta vabakäik on tehase andmetel rooliratta pöialt mõõdetuna 2,5cm.
Ära niiväga ka muretse. Ise käisin eelmine aasta septembris oma 2140-ga ülevaatusel. Rooliratta vabakäik oli ikka pisut suurem eelnimetatust aga ei tehtud probleemi,sammuti käsipiduri kohta. Ainus viga oli parempoolse tagaratta pisut nõrgem pidurdusvõime ja Co pandi ka seal paika. Ülevaatus tehtud ja aasta jälle muretu.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#18

(09-05-2010, 13:06 PM)Edel Kirjutas:  Mis jama te siin ajate,Vene ajas olete või?

Nu Ferdinandil käivad vahest "hood" peal, ei pea kurjustama.
Ütled aga naeratades: "vsjo vparjadke" ja virutad templi otsaette. Siis käib jälle aastajagu õnnelikuna ringi. Wink

loll on loll olla.
Vasta
#19

(08-05-2010, 23:38 PM)ferdinand Kirjutas:  
(08-05-2010, 08:11 AM)Veteran Kirjutas:  ...kuni järgmise ülevaatuseni sõita ei tohi. Ei , noh, pole lihtsalt sõnu!
Kui tehnilisse passi on löödud tempel "PEMOHT" siis tõepoolest ei tohi sõita enne kui järgmise ülevaatuse aeg käes on, mis sõnu siis ei ole, ei saa aru... Kõige hullem on, et remonti vormistatud autole ei saa ka tanklast bensiini, muidu kuunorm ju 20 liitrit ja vahel annavad lisa ka a remondis auto passi tangitud bensiini märget teha ei tohi, muidu tanklaoperaator võetakse vastavalt kriminaalkoodeksile vastutusele ja läheb riigi vara riisumise eest eriti suures ulatuses ilma pikema jututa mahalaskmisele, kusjuures kogu vara konfiskeeritakse ka veel peale selle.

A mitte sellest ei tahtnud ma rääkida... Nimelt sai ülevaatus läbitud, rooliloks jäi siiski lubatu piiridesse, pidurid olid väga ok (kes siin rääkis, et mosse pidurid on kehvad), kusjuures ülevaatuse eelselt eemaldasin vaid ühe tagapiduritrumli. Suurem probleem oli sellega, et auto müüja ei andnud mulle kaasa multimeediakeskuse võtit. Seda tüüpi mosse originaalstereo (tegelikult: originaalmono) eemaldamine käib teatavasti "vasar" tüüpi kiipvõtme abil. Ülevaatusinspektor, aga ütles, et multimeediakeskus on vaja ööseks kindlasti autost eemaldada, muidu kapitalistlike riikide poolt meie heaoluriiki lähetatud nuhid varastavad öösel aparatuuri autost ära, et oma riigis kopeerida ning pärast läänekapitalistlikes mertseedestes ja bmvdes maha müüa enda väljamõeldu ja konstrueeritu pähe, nagu see ikka käib (Pmv on ju ka moskvitði pealt maha tehtud). Ülevaatuselt sain läbi vaid tänu sellele, et lubasin nimetatud võtit järgmisel tööpäeval näitama minna. Nüüd ma ei teagi kust ma selle võtme ülehomseks hangin.

VALVSUST MITTE KAOTADA, SELTSIMEES! Heatahtliku ja sulni ülevaatusinspektori maski taga võib end peita kapitalistlike röövlimukate käsilane, kes isikliku materiaalse kasu saamise eesmärgil on võimeline enamatekski jälkusteks, kui "Vasar"-tüüpi võtmetest tualettseebi abil jäljendite võtmine... Muuseas, täiesti tüüpiline ustavate ridadesse imbunud agendi strateegia, värbamaks uusi nuhke. Täna, kuritarvitades võimu, pigistab ülevaatusel silma kinni... a homme nõuab vastuteeneks strateegiliste objektide andmeid, näiteks saadab pildistama tunneleid ja sildu Tallinn-Paldiski raudteel... Teame selliseid!
Vasta
#20

No nüüd siis järgmine porbleem. Nimelt enne ülevaatust tahtsin masinale ka korraliku värvkatte peale panna. Spetsiaalselt tellisin selleks ka tehasetoonile vastava (väga kalli)värvi. Natuke oli mõtisklemist värvimistehnika valimisel, st kas värvida terve detail või kasutada hajutamistehnikat. Kuna värvitoon sai täpselt tehaseoma valitud siis otsustasin kokkuhoiu nimel tervet ust mitte värvima hakata ja värvi üleminek hajutada.
Esimene tõrge tekkis värvipoes, kui palusin müüjal spetsiaalseid atovärvi hajutamiseks ettenähtud pintsleid näidata. Müüja oli täiesti asjatundmatu ja ei osanud midagi soovitada. Ostsin siis oma äranägemise järgi pintsli.
Teine tõrge tekkis siis kui ma spetsiaalselt tellitud kallihinnalise värvi peale kandsin. Täitsa selgelt olid näha värvitud pinna erinevused!
Järelikult müüdi mulle täiesti ebakvaliteetne värv. Kaalun nüüd tarbijakaitse poole pöördumist, kuna värvi müüja ei ole minuga ise ühendust võtnud ja 100000 kompensatsiooniks pakkunud.
Ja mis ma sellise rikutud autoga nüüd peale hakkan?
[Pilt: mosse002.JPG]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne