Keevitus VDG-303
#1

Sai muretsetud endale VDG-303 keevitus.
       
Elektroodiosa töötab ilusti. Kui proovisin teda traadi pealt käima panna, siis tekkisid mõned probleemid. Nimelt on paneelil ikka omajagu nuppe.
   
Mida saab esimesel pildil olevatest valgetest nuppudest reguleerida. Samuti on valgete nuppude kõrval mingid kruvikeerajaga keeratavad nupud. Neid igatahes näppima ei hakanud, pärast ajab paigast midagi ära. Äkki keegi on sellise masinaga kokku puutunud?
Vasta
#2

Õpetada küll ei oska,kuid mis see ka maksis???
Vasta
#3

Haaa haaa haaa küll Sina ikka jõuad kõiksugu keevitusi kokku vedada. need valged nupud on automaat liinil programmiga töötamiseks. näiteks kui traat puutub detailiga kokku alustatakse keevitust ja kui detail lõpeb siis lõpeb ka keevitus. samuti jupi kaupa õmbluse tegemine. ja selle pikkust regutakse nendest potekatest. samuti on võimalik reguda kiirust nii keevituse suurest potekast kui ka traadi etteande mehanismi pealt. selleks on tarvilik valida reziim kas niii või naa. Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#4

Tänud vastuste eest. Juba hakkab midagi kooruma. Millist keevituse suurt potekat te mõtlete, kust saab kiirust reguleerida? Kas seda valgete nuppude all olevat (ei mõtle seda traadi etteande mehhanismi küljes olevat)? Mida reguleeritakse keevituse tagaküljel olevast käändnupust, seal kus on astmed 0-1-2-3?
   
Samuti huvitab see paremal oleva puldi pistik. Mida sinna pistikusse käiva puldiga saab reguleerida?
No jah, eks väike kollektsioon hakkab tekkima. See siis juba neljas keevitus. Ja kuna hind oli ka väga sobiv (1500.-), siis sai ta ruttu ära napsatud. Kaasa sain veel tagavaraks kolm komplekti etteandemehhanisme, paar komplekti keevituse vahekaableid ja lisaks veel siis ühe traadi etteande juhtploki.
   
Muidugi hõisata on veel vara, sest tean, et need vene täiselektroonikaga masinad on suht kapriissed. Kui midagi seal juhtplokkides jamama hakkab, siis parandajaid väga raske leida. Eks selle hirmus on ka eelmine omanik neid varuosi hoolega tagavaraks vaadanud. Aga ega ma väga ei põe, kui asja tast ei saa, läheb vanametalli. Sees olevad vaskmähised kaaluvad juba omajagu.
Vasta
#5

Winkhaahaa vastan Sulle et oled teinud fantastilise ostu ja seda pea meeles et vene asju saab alati parandada. Kuna USSR il oli sõpru nii kaug põhjast kuni Sahhaara kõrbest edasi, siis pidi nende asjadega hakkama saama ka neeger ja Tsuktsi. Antud isend on ju 2 in 1 Keevitan ise kuini 1,2 mm traadiga ikka väga paksu. Ja kui sellest juba vähe siis ... elektrood kätte ja edasi. Mul skeemid ka kusagil tolmumas.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#6

Aga mida siis ikkagi selle tagaküljel oleva käändnupuga saab reguleerida? Samuti huvitab see paremasse väikesesse pistikusse käiv "pult". Mida sealt seadistatakse?
Vasta
#7

(25-03-2010, 22:20 PM)meli666 Kirjutas:  Aga mida siis ikkagi selle tagaküljel oleva käändnupuga saab reguleerida? Samuti huvitab see paremasse väikesesse pistikusse käiv "pult". Mida sealt seadistatakse?
Sealt tagant niinimetatud pakett lülitist valid voolutugevuse..1. aste on nõrgem viimane tugevam. Ja kuna minu keevitus on sinu analoogi põhjal ise kokku pandud TALLEKSis vene ajal siis kohe ei oska öelda. Peab skeemilt otsima.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#8

Kas sealt tagumisest lülitist saan valida siis elektroodiosa tugevust. Ja kui seda ei kasuta siis keeran nulli? Kui te keevitate, kas teil on siis see pult ka kasutusel, või ei olegi seda üldse küljes. Vaatasin, minul ei ole seda pulti vist üldse komplektiga kaasas.
Vasta
#9

Minu isetehtud keevitusel regub see pakett lüliti traadile voolu aga arvan et sinil regub ta elektroodi ja traadile regud etteande mehanismist. Seal saad reguda nii voolu kui kiirust.
Toksi GOOGLEsse eesti tähtedega VDG303-U3 ja saad lugeda nii ELFA foorumist kui lätakate keeles Big Grin Targemaks saad ikka. Edu sädemete pritsimisel
Ps. sädemeid nimetati vanasti "sepa kirpudeks"... kui püksi satub... kisub kohe sügama... Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#10

Ühesõnaga, nagu aru saan, siis pakettlülitist toimub kolmeastmeline jämereguleerimine ja potekast siis peenhäälestus.
Samas jääb vaevama ikka kaks küsimust. Teatavasti on elektroodkeevituseks ja traadikeevituseks vaja muuta niiöelda trafo tunnusjoont. Kust minu masinal seda valida saab? Ja veel, mille jaoks on see ikkagi paremal pistikusse käiv pult vajalik?

Vasta
#11

(26-03-2010, 00:35 AM)meli666 Kirjutas:  Teatavasti on elektroodkeevituseks ja traadikeevituseks vaja muuta niiöelda trafo tunnusjoont. Kust minu masinal seda valida saab?
Ei saagi. See masin ongi nn. traatkeevituse toiteallikas.
http://lainslav.narod.ru/svarka/VDG303.htm
Universaalsed on ВДУ-sarja masinad, millel mõlemad funktsioonid peal.ВДУ-505 ja ВДУ-506.
Vasta
#12

Sai siis täna proovitud elektroodiga. 6 mm-ne jooksis mis mühin. Kui tagi maha koksasin, oli õmblus alt viisakas.
Proovisin seda traadi osa ka käima saada, aga see käitub imelikult. Kui päästikule vajutada, siis ette ei vea. Kui puudutada traadiotsaga keevitatavat metalli, siis korraks nagu vedas ette õrnalt. Samas neid nuppe valides on ka igakord erinev asi, olgugi et nupud on samas asendis.
Vasta
#13

Kena on, kui sobib. Muidugi 6mm elektrood pole ka väga tavapärane, vähemalt hobikasutuses. Kas peenematega ka toimetab?

Muidu lihtsaim viis nn. langeva karakteristiku saamiseks on jadas takisti/-te kasutamine. Trollide takistite kasutamisest on räägitud.
Seda eesmärki võivad poolkogemata täita ka kehvad ühendused või ka kehv toide (pikad peened kaablid, maal alajaamast kaugel).
Vasta
#14

See traadi etteande juhtplokk on tänu nendele eri programmidele kolm A4 lehte. Igatahes eluvaimu ta ei näita.
Mõtekas oleks ilmselt teha lihtne etteande elektriskeem, nagu näiteks Purtse Modulil.
Sest neid automaatliini jms asju nagunii kasutama ei hakka.
Vasta
#15

Ära nüüd kohe lammutama ka hakka Big Grin Kuna etteande mehhanism on ühendatud põhi keevitusega läbi ühendus kaabli millest jookseb läbi paras hulk juhtmeid, siis oleks kasulik kõik üksikult läbi kontrollida kuna seda mehhanismi sa ikka pidevalt liigutad-venitad ja keset kaablit võivad isegi tekkida katkestused. Kuna eespoolt lugesin et sul neid kaableid rohkem kui 1 siis enne magamajäämist võid hea une tekkimiseks kontroll lambiga läbi kontrollida 12V ja auto kontroll lamp, siuke terava nõelagaBig Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#16

(27-03-2010, 23:06 PM)h2rra Kirjutas:  Kuna eespoolt lugesin et sul neid kaableid rohkem kui 1 siis enne magamajäämist võid hea une tekkimiseks kontroll lambiga läbi kontrollida 12V ja auto kontroll lamp, siuke terava nõelagaBig Grin

See on hea mõte. Vähemalt midagi edasi jälle. Samas mõlema kaabli riket on raskem uskuda. Muidugi sai neid juhtplokke ka omavahel vahetatud. Kuid ikka sama jama.
Minu masinal on üldse uuema tüübi juhtblokk peal- PUSP-2.
Äkki viitsid skeeme otsida sahtlipõhjast, kuna internetis pakutavad on just selle vanema masina omad- PUSP1, mis kohe kindlasti minu masina omaga ühesugused ei ole.
Olen vaadanud foorumitest, et sarnase keevituste remondi teemadel on olnud jutte ikka päris palju. Ja lahendust ei ole veel kuskil näinud. Samas, ühel kellel masin töötas normaalselt, kiitis seda väga. Tegevat sama head tööd, kui 65000.- Kemppi.
Vasta
#17

Veel natuke meeldetuletust kooliajast ja loogikast.Eelpool postitustes rääkisin USSR suurtest sõpradest alates kaug-põhjast ja lõpetades neegrite ja Hr.Fidel Castroga.Kui keelt ei oska, aitab loogiline mõtlemine.
BUSP-2 pildil on näha 5 valget lülitit.Kõige vasakul pool on näidatud lüliti asend (kõrge ja madal...nupp väljas -sees)ja vastavalt mida ükski asend teebBig Grin
1. lüliti tingmärk on ju solenoid ventiil ja see on gaasile. kas gaas jookseb pidevalt või siis kui vajutad päästikut.
2.neid tingmärke peaks teadma ju lasteaiastBig Grin on-off see peaks lülitama juhtimise toite sisse.-välja
3.lüliti D- arvan juhtimine etteandelt ...M-juhtimine suurest põhi aparaadist
4. lüliti keevitamine- punktidega-liinil, mille sagedust saad määrata paremalt ülevalt esimese potekagaBig Grin (oh imet tingmärgid on sarnased)Big Grin
5.lüliti nupp väljas- keevitamine liinil- pidev õmblus- (lülitub traadi puutega detailile)

nupp sees ( seda on Sinul vaja )keevitamise juhtimine käsitsi-päästikuga ja kiiruse valid kas suurelt aparaadilt või etteandelt vastavalt mille juhtimine on sisse lülitatud (jälgi lüliteid 2 ja 3)Big Grin
väikeste potekatega regud gaasi andmise algust ja lõppu vaata ühel on t märk sümboli alguses teisel lõpus.
nuh see oli minu väike loogika enne uinumistBig Grin
Big Grin ja veel et nende lülitite kontaktid on päris kehvakesed kui ei kasutata.Võta ja klõbista neid lüliteid sisse-välja oma 20-30 korda igat ühte kipuvad oksüderuma kui ei kasuta kaua. ja jumal taevas teab mis sajandil seda viimati kasutati. aga kuusakoski on kjüll viimane koht kuhu viia ja vene asju annab alati ratsida, tehnika ja teadus palju edasi arenenud ju. Nii et pikka ja rahulikku meelt

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#18

Endal nurgas seismas keevitus VDU-505. Kordagi proovida pole põhjust olnud, kuid peaks olema täiesti töökorras. Nüüd aga tärkas huvi, et saaks äkki kasutada CO keevituse toiteallikana, trafo "tunnusjoone" muutmise lüliti ka minu arusaamist mööda täiesti olemas. Mida aga pole, on traadi etteandemehhanism e. kohver, kust sellisele aparaadile sobivat veel nüüdsel ajal leida on? Kellelgi pakkuda ehk?

Muidu ka selline küsimus, et kas sellel aparaadil keevitusvoolu tugevust polegi võimalik reguleerida? Enda aparaadil seisab eraldi kastina peal reostaat, mida vist on reguleerimiseks kasutatud (juhtmed pole ühendatud).

Pilte ka http://album.ee/inv/NoR8SN6I9N0kYqF
Vasta
#19

Voolu saab reguleerida selle etteande kohvri pealt. Reguleerimisvahemik peaks olema 50- 500A.
Seda pead ise kuskilt välja uurima, mis pingega etteandekohvri mootor sellele läheb. Näiteks minu VDG 303-l on kasutusel alalisvoolumootor 48 V. VDU 506-l peaks olema aga hoopis kasutusel 3 faasiline 36V-ne vahelduvvoolumootor. Kahtlustan, et 505 kasutab ka sama mootorit. Samas minu teada peaks olema veel üks trafoplokk sellest keevitusest endast eraldi. See ongi see plokk, mis 3*380V muudab 3*36v. Kas see on sul olemas? Muidugi võib mul täitsa vale mõtlemine olla, aga 506-l näiteks on selline eraldi vahetrafo olemas, mis käib veel etteandekohvri ja keevituse vahele.
Ja veel. Kui viitsimist on, võta katteplekid maha ja tee pilte. Kas pinge muutmine käib türistoridega või magnetvõimendiga?
Vasta
#20

(29-03-2010, 21:18 PM)ValloS Kirjutas:  Endal nurgas seismas keevitus VDU-505. Kordagi proovida pole põhjust olnud, kuid peaks olema täiesti töökorras. Nüüd aga tärkas huvi, et saaks äkki kasutada CO keevituse toiteallikana, trafo "tunnusjoone" muutmise lüliti ka minu arusaamist mööda täiesti olemas. Mida aga pole, on traadi etteandemehhanism e. kohver, kust sellisele aparaadile sobivat veel nüüdsel ajal leida on? Kellelgi pakkuda ehk?

Muidu ka selline küsimus, et kas sellel aparaadil keevitusvoolu tugevust polegi võimalik reguleerida? Enda aparaadil seisab eraldi kastina peal reostaat, mida vist on reguleerimiseks kasutatud (juhtmed pole ühendatud).

Pilte ka http://album.ee/inv/NoR8SN6I9N0kYqF

Reostaat - plokki saab kasutada elektroodkeevituse reþimis. Muidu voolu reguleerimiseks käis vist eraldi juhtpult potensiomeetriga kaabli otsas. Muidu traadikeevituse jaoks käib üles vasakule traadi ja gasiklapi juhtimiseks juhtplokk BUSP 1, 506-l ja Meli omal siis uuem, BUSP - 2. Peaks olema vist alles veel skeemid/passid.
Ühesõnaga - on võimalik kasutada traadikeevituse toiteallikana.
Meli jutt pole just 100% tõde...Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne