K:OM 616 nukkvõlli pikilõtk
#1

Tere

Mercedes benz 207D, aastast 81. ja 2,4 diesel.

Küsimus siis selline, et kui palju võib nukkvõll liikuda oma laagripukkade sees pikisuunaliselt edasi-tagasi ja sama lugu nuka ketirattaga?

Ise sain asjast aru nii, et kuna nukkvõll käib mootori tagumisest otsast sisse, siis ainuke asi mis teda paika lukustab ongi ketiratas ise. Huvitav on aga see, et kui ketiratta polt on otsas kinni, siis liigub ketiratas ise ka mööda oma pinda edasi tagasi, ehk siis on lahtiselt nukkvõlli otsas ja polt takistab ainult otsast ära tulekut. Nukk siis loksub ka paar mm.

Need kaks lõtku jätavad aga nukkvõllile kuskil 0,5cm liikumismaa, mida minuarust on palju. Kas võib olla, et keegi eelmine remontija on jätnud mingid pikilõtkuseibid vms. panemata. Nukaratas peaks ju ikkagi jäigalt fikseeritud olema.
Hetkel siis panin nukarattale lisaks väljapoole õhukese suure seibi, mis fikseeris ketiratta jäigalt oma kohale ja nukkvõlli pikilõtk vähenes kuskil 2mm-ni.
Kas on see õige tegu? Ketiratas ise kiilu peal ja kui ta nii jätta, siis minuarust murrab ta kiilu ju lõpuks ära.

Ehk on keegi kes sellist mootorit lammutanud või on kellelgi hetkel sellise remont käsil ja oskab sõna võtta?

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#2

Diislit peast ei mäleta aga sama ajastu bensakal käib esimese puki mõlemale poole seib, mis nuka paigal hoiab.

Dad.

Idiootidega ei ole mõtet vaielda, nad tõmbavad su oma tasemele ja siis löövad kogemusega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne