K: Nukkvõlli märk Mercedes OM 616. 2,4D
#1

Tere

Mureks siis OM616 mootor (2,4D, 53kw, 81a) ja nimelt siis selle ketiajami õige ajastus. Ei suuda kuskilt leida keti paigaldamiseks vajalikke märke. Autodata nii vana asja kohta ei näita midagi, seega pöördun siis siin foorumis targemate poole, kes ilmselt on sellise mootoriga kokku puutunud.
Usun, et sama koha peal on nukkvõllil märgid ka OM617-l.

Nimelt siis masin seisnud üle aasta plokikaaneta kodus aias. Panin kaane peale, aga masin ei käivitu. Tee või tina. Starter veab suht kiirelt mootorit ringi, eelsüüteküünlad uued ja toimivad, kütust peale tuleb, aga käima ei lähe. Isegi ei luba ka mitte. Hetkel ei ole saanud silindrite surveid ära mõõta(homme võibolla saan). Mootor plokisoojendusega tugevalt soojaks(kui mitte tuliseks) aetud, et kergemini käivituks aga ei midagi. Hetkel kahtlustan, et kett valesti peal.

Nimelt kui kokku panin, siis pritsejärjekorra järgi 1-3-4-2 panin esimese silindri nukkvõlli nukad u.45 kraadise nurga all teine teisele poole(survetakt siis) ja väntvõll ratta järgi 0 märgi peale. Võtmega mootorit ringi ajades jooksis väljalaskeklapp vastu kolbi - siis tõstsin ketti ühe hamba võrra edasi, et vl.klapp sulguks enne kolvi ÜSS jõudmist. Enam klapid vastu kolbe ei käinud, aga jah - ei käivitu. Isegi eeter ei teinud midagi.
Huvitaval kombel käivitades diislisuitsu tuli mootorist endast seest(vaakumpumba august, see mul hetkel küljest ja ootab remonti, karterituulutusest, õlikorgi alt, kuigi peaks summutisse selle lööma -
Vana masin küll, aga aasta tagasi ta täiesti sõitis ja siis jäi seisma.
jällegi oleks nagu vihje sellele, et kett valesti peal. Klapid said tehtud, on reguleeritud ja kõik ülemise otsa tihendid ka uued.

Abi oleks hädasti tarvis. Ehk leiab keegi koguni mõne pildi, või saab ära seletada, et kuskohas need märgid, või nukkvõlli esimese silindri nukad peaksid olema väntvõlli suhtes

Ette tänades Toivo

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#2

Kui ei tea märke, siis tuleb leida täpselt ülemine surnud seis 1 või 4 silindris ja
panna nukkvõll nii, et 4 silindris on klapid võrdselt lahti.
Nüüd keerata nukkvõlli ettevaatlikult kuni üks klapp puutub vastu kolbi ja teha
kuhugi hammasratta peale märk.
Nüüd keerata nukkvõlli vastassuunas ja kui klapp puutub vastu kolbi teha teine
märk.Nüüd keerata nukkvõll nende kahe märgi vahele ja ongi paigas.
Pritsemomendi leidmiseks veenduda et suretushoob ei takista kütuse etteannet
ja keerata pumpa seni kuni pihustitorude stutsid saavad kütust täis.
Nüüd puhuda stutsidelt kütusekuhi maha ja keerata vaikselt pumba võlli selle momendini kui kütusetase esimeses stutsis liigub.
Nüüd on veel vaja teada eelpritsenurka (umbes 28 kraadi enne üss)ja ühendada pump väntvõlliga ja peab käivituma.
Vasta
#3

Tänud abistamast. Tänaõhtuse seisuga muutsin juhendi järgi nukkvõlli asendit kahe hamba võrra ja masin käivitus....

Vähemalt mina olen rahul.....

Aitäh

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne