Mis õli kasutada?
#1

Mida kallata Volgale tagasilda ja käigukasti?Mis see viskoossus peaks olema?Mootorisse 10W-40 sobib?
Vasta
#2

Käigukasti TAD - 15. Vedelamat õil ei maksa panna, kuna hammasrataste hammaste vahed on suuremad, kui kaasaegsetel autodel. Seepärast hakkab käigukast häält tegema, kuna õli viskoosus on väiksem ja toimub õlikile läbilöök, millest ka müra. Tagasilda on vaja panna hüpoid õli !!! Kas lääne õlide hulgast midagi leida on, seda ei oska öelda. Tagasilla peaülekandes toimub hammaste liuglemine üksteise suhtes mööda spiraali ja seega sõidu ajal sild kuumeneb märgatavalt pikkadel sõitudel. Kui õli muutub väga vedelaks, siis õlikile surutakse läbi ja tekib poolkuiv hõõrdumine ja sellest tingituna kiire hammasrataste kulumine. Vajalik on, et liuglemine toimub mööda õlikilet, seega viskoossem õli. Tellida hüpoid õli peaks saama ka venemaalt, ses toovad sealt vene autode juppe siia müügile.
Vasta
#3

Hüpoidülekande õli on GL-5 ja käigukasti sobib lisaks ka GL-4.
Enamlevinud on 80w90 õli.
Muidugi võib hüpoidõli ka näiteks Indiast tuua.
Vasta
#4

Ise kasutan Motuli toodangut.

Mootor : Motul Classic 20W-50 (müügil 2-liitristes plekkpurkides, toodetud spetsiaalselt vanatehnikale valmimisaastaga 1950+, lisaks saadaval ka sõjaeelsetele õlifiltrita masinatele mõeldud SAE50 variandis). Sobivad ka muude valmistajate mineraalsed 20W50 õlid.

Tagasillas võib kasutada nii vene õlisid kui ka suure viskoossusega eritingimustele mõeldud lääne õlisid (näiteks võistlusautode ülekannetesse mõeldud GL-4/GL-5 vastav Motul Gear Competition 75W140LS). Samas oleks ilmselt kõige mõistlikum ja taskukohasem kombineerida vene õli ja kaasaegseid lisandeid (näiteks MIFOL). Sama lugu ka käigukastiga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#5

GL-4 käigukasti ja GL-5 tagasilda on paras valik. Kui lääne õlid meile jõudsid, siis neid tüüpe Volgadele pandi, sobisid hästi.
Enne siis TAD-14 või 15 (täpselt ei mäleta) käigukasti ja hüpoidõli tagasilda, selle marki ei tea.
Muide, kui rooliotstes hakati kasutama lääne (Statoil) määret, siis läksid roolid kergemaks ja otsad ei läinud nahka pärast seda kohe, kui kaitsekummid katki läksid, st. vesi ei pesnud seda määret välja.

Do'nt panic
Vasta
#6

Kaasaegset molübdeenmääret kasutades muutus rool tõesti imekergeks.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne