T-40 ei käivitu?
#21

gruppen, Kas sa mõtled õlipumba enda klappi?
Vasta
#22

Mis annab pumbal nässu minna! Võtsin pumba lahti ja seal pole ju rohkem kui ainult 2 hammasratast. Kui käsitsi ringi ajada pumpa siis tekib väike vaakum efekt, Ei teagi kas asi ongi ültse pumbas. Kus asub klapp millest siin varasemalt juttu oli mis võib kulunud olla?
Vasta
#23

Netist leidsin sellepildi:
[Pilt: 038.gif]
Patane võib olla see kuul number 61 all.
Vasta
#24

Tänud pildi eest!
Vasta
#25

Sai nüüd vahetadud õlipump ja ka kuulklappi sai pe4ale keeratud kuid üle 2 ja poole ei tule kusagilt. Kui palju peab õli tulema peale klapikambrisse? Mul ei tule sinna erilist suurt õli ainult väga vähesel määral, kergelt niisutab vaid ja kõik.
Vasta
#26

Kui külma mootoriga 3 on ja sooja mootoriga 2 kas see on väga halb õli surve? Ainuke mure on endiselt et õli sooja mootori puhul enam üles ei jõua. Külmalt natuke ikka tuleb kuid kui mootor soe siis ei midagi.
Vasta
#27

(10-04-2010, 22:15 PM)tarmohasaad Kirjutas:  Kui külma mootoriga 3 on ja sooja mootoriga 2 kas see on väga halb õli surve? Ainuke mure on endiselt et õli sooja mootori puhul enam üles ei jõua. Külmalt natuke ikka tuleb kuid kui mootor soe siis ei midagi.
Kui määrib kõike, mida vaja, siis peaks piisama, kuigi uus pump ja uued saaled, kui kõik korras peaks rohkem andma. Kui nookuriteni ei jõua, siis ilmselt on kusagil vabam pääsemine või hoopis raskem. Ei oska nii lambist pakkuda, aga äkki pole raamsaaledega kõik korras, õli pääseb vahelt välja (?) või on mõni kork kadunud ja õlil jälle vabadus.
Kui ma nüüd ikka mäletan, siis silindripeadesse tuleb õli mööda toru, mis algab kusagilt tsentrifuugi juurest? Kontrolli kõigepealt toru, siis uuri, kuidas ja milliseid kanaleid pidi õli sinna torusse peaks jõudma ja on need teed ikka lahti?

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#28

Ajasin natuke pada. Toru, mida mõõda oli jõuab nookuritele saab alguse tegelikult mootori teiselt küljelt. Sealt tulev õlikanal saab alguse nukkvõlli juurest, see tähendab mootoriploki esiseinast, nukkvõllist natuke kõrgemalt ja ühineb kanaliga, mis läbib nukkvõlli saalet ülemisest küljest. Üks võimalik põhjus ongi selle saale vale asend. Ehk on abi.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#29

Kuidas ma seda kontrollida saaksin ja viga eemaldada kui on asi näiteks nii nagu sa arvad? Kui viitsid siis koosta mulle tööde nimekiri kuidas ma saan ligi sellele saalele millest jutt käib. Arvasin et äkki on sentrifuugi tihend ära ja vahetasin ja vahetasin täna ära aga ei midagi. Külast peast on surve 4, soojast peast 1,5 umbes. Alguses kui külmalt käima panna siis tuleb normaalselt õli üles aga kui mingi 15 mintsa seisab siis ei jõua õli enam mitte grammi ka üles.
Vasta
#30

Minu vanal rondil, mille mootor on koostatud käepärastest osadest oma 15 aastat tagasi, on õlisurve käivitades raudselt 4, kerge ja keskmise koormusega alla 3-e ei vaju, ainult kuuma ilmaga ja valu andes langeb 2-le.
Sul on ikkagi kusagil nii öelda lahedam voolamine, see tähendab mujale on õlil kergem liikuda. Või on probleem õlis, muutub liialt vedelaks.
Kas nimetatud kohas on mõtet kaevata, ei julge kinnitada, see eeldab suurt tööd: mootoril esimene ots lahti, nukkvõll välja, nookurid maha ja tõukurid välja ja veel pusimist.
Kasulikum oleks kogu mootor algosadeks võtta ja lasta teadjamal mehel ülevaadata ning kokku laduda.
See on ainult minu tagasihoidlik arvamus.

Kuidas tsentrifuugi düüsid on? On ikka olemas? Või on keegi kogemata suuremaks puurinud?

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#31

Düüsid on olemas ja originaalid. Siis on sul ikka hea õlisurve muidu räägitakse et 1,5 kuni 3,5-ni on normaalne. Kui sooja mootori seisma jätan siis on kuulda kuidas õli kuhugi kolinal tagasi jookseb. Kust ja kuhu ta joosta saaks?
Vasta
#32

Läbi tsentrifuugi düüside ja siis karterisse. Vaatan ja uurin lahti harutatud mootori peal, mis sul läbijoosta võib. Eks ta üks mõistatus ole ja ühest vastust on raske pakkuda.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#33

Uurisin mootorit ja skeemi (lisan siia ka õlituseskeemi), vaata ise ka skeemi ja mõistata.
Pumbast läheb õli tsentrifuugi, sealt radikasse (läbi ümberlülituskraani, kui on olemas), siis keskmisse raamsaalesse, sealt mööda väntvõlli kanalit laiali ja nukkvõlli keskmisse saalesse, äärmistest raamsaaledest nukkvõlli otsmistesse saaledesse. Esimesest raamsaalest ka jaotushammasratastesse. Nukkvõlli tagumisest saalest läheb kanal mootoriploki vasakusse külge, sealt toruga silindripeadesse, sealt nookuritel.
Ehk sai nüüd õigesti, varem sai mitu korda jama aetud. Kui eksisin, parandage targemad.
Kus kuradi kohast ta sul vabalt läbi voolab, ei oska küll öelda. Üks võimalus on ka väntvõlli õlikanalite korgid? Kõik ikka ainult oletus. Ära selle jutu peale pikka viha pea. Lisan siia peale õlituse veel mõne pildi, mis saadud venekeelsest raamatust Traktorid T-40M, T40AM, T-40ANM.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#34

Kui karteripõhi alt ära võtta kas pääseb kõikidele vända korkidele ligi? Huvitav ongi see et kulmaõli lööb ilusti ülesse välja aga sooja vedelat õli enam ei löö ja sooja mootori seiskamisel jookseb õli kolinal kuhugi tagasi.
Vasta
#35

Võimalik ,et kuskil on mõra või on need saaled sul tõesti nii valed seal ,et õli soojenedes jookseb nii läbi ,et rõhku ei teki. Pmst on see manomeeter seal skeemi peal tsentrifuugist tuleva toru lähedal. Ülejäänud kohtadesse läheb õli läbiväntvõlli. Kui ummistus oleks siis rõhk oleks üleval, kuid sul jookseb õli enne karterisse tagasi, kui see survega üles tuleb. Ma ise pole T40 mootorit lahti võtnud, kuid teoreetiliselt peaksid nukvõllil kah saaled olema ning ka nende vahelt võib läbi joosta. Ega siin muud mõistlikku välja pakkuda ei oska kui ,et tuleb hakata järjest juppideks võtma ja siis selgub, milles viga on.
Vasta
#36

Nukkvõlli tagumise saale juures on hargnemine, 1)nukkvõllile ja 2)toruga silindripeadesse nookuritele-tõukuritele. Rohkem ei oska eelkirjutajakle lisada. Veel seda, et peale õlipumpa käitava hammasratta koolemist töötas mootor paar minutit ja siis tekkis lahingut meenutav heli.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#37

Kas on võimalus et sai raamsaaled valesti kokku pandud ja see on ka põhjus õlitus probleemile.
Vasta
#38

(29-04-2010, 09:13 AM)tarmohasaad Kirjutas:  Kas on võimalus et sai raamsaaled valesti kokku pandud ja see on ka põhjus õlitus probleemile.
See nüüd nii ja naa, et võib, aga väga ei usu. pigem ikka nukkvõlli juures on midagi nihu. Ilmselt on lihtsam võtta mootor algosadeks ja siis hoolikalt koostada.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne