Fiat 127 mk1-2 1979
#1

Tervist ikka ja jälle!

Sai nüüd 2 aastat hoogu kogutud jälle ja leitud üks piisavalt heas korras 127.
Aastaks on tal 1979 kuid kere on vähe teine sellest, mis mul enne olnud on. Nimelt on sellel mk2 esiosa ja mk1 tagaosa. Mk2 stanged ja mk2 sisemus. Päris mk2 seda nimetada ei tahaks ja ei leidnud wikipediast ega kusagilt selle antud keretüübi kohta lisainfot ka. Mootot tollel ikka 0.9l 33.1kw R4, mis töötab laitmatult. Väljalase isegi sellel täiesti korralik ( eelmistel 2hel oli ikka auguline ja lärmas teine ).
Ei tahtnud tegelikult teemat enne teha, kui auto täiesti valmis kuid ei saanud lihtsalt ilma Big Grin
Käiguprobleemid on sellel nagu igal teisel 127mel ( kang loksub ja mingit käigu tunnetust ei ole, et kas läks sisse esimene või 3mas käik. Õnneks suuremalt jaolt läheb ikka õige käik sisse ) KUID ühe halva asjana saab välja toodud olematu tagurpidi käik. Nimelt see siis seesama viga, mis minu beeðil mk2hel oli peale mootori kap. remonti, et lihtsalt kadus teine ära. Pika otsimise peale leidis algul üles kuid nüüd kadunud kui tina tuhka. Sai neid hoobasi reguleeritud ning kangi liikumine läks vähe täpsemaks kuid tagurpidi käiku ikka pole ja pole. Üks hoob on nii kinni, et seda reguleerida ei saanud. Nimelt see on see hoob, mis on paralleelselt maapinnaga. Seda teist sai keeratud 5 keerdu rohkem kokku ja see viis käigukangi edasi käigud rohkem kokku kuid tagurpidi käiku ei toonud tagasi.
Seal vallas võite soovitada mulle ideid niipalju kui pähe tuleb, mis võivad selle vea likvideerida ( tagasi ma seda teist hooba keerama ei hakka kuna siis on praktiliselt võimatu sõida kuna gaasijala peab suruma mööda vasakut jalga ja kole ebamugav on nii käiku vahetada ).
Taha on pandud ðigulii veljed 13" 165/70 rehvidega, mis tegid korraga tuju paremaks kui leidsin, et mul selliseid endalgi Renault Clio ajast jäänud ja millel isegi mustrijääki on alles.
Teiste vigadena tooks välja selle, et ostupäeval sai mindud tanklasse bensu võtma kojusõiduks ja unustasin ära, et sellel 127mel on 3 erinevat võtit: 1. süütevõti, 2. uste/pagasniku võti ja 3. bensukorgi võti. Läksin siis rõõmsa näoga bensukorgi kallale, panin süütevõtme sinna sisse, keerasin natuke ja läks teine pooleksSad
Jõudu väga palju ei rakendanudki.. ei saanud arugi, et too võti läbi paindus ja ära murdus kuni selle hetkeni, mil poolik võtmejupp maha kukkus.
Sai siis poolik võtmejupp süütelukku pandud peale tankimist ja loodetud, et auto läheb veel käima. Tuli välja, et isegi läks. Sõitsin siis 50km koju sellega ning kodus korra käivitada üritanud enam auto käima ei lähe kuna võti ei keera ja poolikut võtit kätte ei saa süütelukust. Ei hakanud minu nupp selle süüteluku peale ka peale eemaldamist, et kuidas see lahti käib ning jätsin asja sinnapaika. Läks paar päeva mööda ning kui oli vaja juba autot rohkem liigutada katkusin juhtmed süüteluku pistikust välja ja panin auto nupu pealt käima minemaRolleyes
Nüüd vaja kas uut süütelukku või teise fiati roolilatti koos süüteluku ( ja terve võtme ), rooli ja kangidegaBig Grin , mis tuleks siis peale aretada.
Koju sõites ei töödanud üks tagatuli ka kuid selle sai käima peale pirni vahetust.

Praegu rohkem ei oskagi kirjutada. Auto vajab veel pahteldamist ja kõrvalistuja ukse alaääre lõikamist ning terve auto üle värvimist kuid peale selle on täiesti korralik aparaat.
Sisemus tuleb ka ühte värvi värvida kuid see selline nädalavahetuse töö, mis pole tea mis keeruline. Pintsel kätte ja tegemaToungue

Paar pilti ka minu uuest lemmikust:

Ostes:

[Pilt: orig_22756057_P2dB.jpg]
[Pilt: orig_22756059_gdWk.jpg]

Mõni päev tagasi:

[Pilt: large_22756067_xcWu.jpg]
[Pilt: large_22756075_dOxB.jpg]
[Pilt: large_22756081_GqaZ.jpg]

Siin pildil näha ka käivitamiseks möeldud 2 nuppu.

Auto tänane seis:

[Pilt: large_22763841_vLpl.jpg]
[Pilt: large_22763843_qKEB.jpg]
[Pilt: large_22763849_0aWn.jpg]

Keevitustööd tehtud ning ootab teine pahteldamist, mõne koha lihvimist ning värvimist.
Täna oli selline koera ilm, et ei saanud midagi auto kallal teha Sad . Loodame, et homme veab rohkem.



Tänaseks kõik,

päikest!

Fiat 127 0.9l
Vasta
#2

Ma ei ole küll eriline Fiati asjatundja, aga minu arvates on küll tegu täiesti mk2 127-ga.

Mk 1 tagatuled olid ju pikad ja kitsad, tagaaknad kergelt tõusva alaservaga.

Võibolla olen ma ise rumal, aga sellest ma küll aru ei saa, mis selle auto puhul mk1-le viitab.
Vasta
#3

Mk1hele viitab pea olematu pagasikate ning väike pagasniku luuk.
KUID ka mk1hel oli mingil ajal suurem pagasiluuk ning välised pagasniku hinged niiet võta nüüd näpust.

Fiat 127 0.9l
Vasta
#4

Mu meelest toodeti nii esimest kui teist põlve 127-t 2d ja 3d kerega.
Vasta
#5

Okei, kere kereks. Pakkuge lahendusi tagurpidi käigu leidmiseks. Kas võib viga olla käigukastis? Ostma minnes tagurdas küll auto pika käigu otsimise peale ning kodus ka korra õue peal ringi pöörates.

Fiat 127 0.9l
Vasta
#6

Proovi seda varrast reguleerida, mis kangi vasakule nihutaks.
Vasta
#7

Proovisin kuid teine on kinni roostetanud. Ei andnud mingit pidi seda lahti saada. Eraldusõli ka ei aidanud. Kuumaga pole veel proovinud, kuna kodus leeklampi pole Sad
Tuttav rääkis, et tal olevat ka sama marki aparaat hoovi peal seismas ning too sõidab ladaga. Fiatiga tulid mul tuttuute naelrehvidega siksi 13" veljed kaasa ning ma nüüd loodan, et see nädal saan järsku tal selle auto nende vastu vahetada. Sealt saaks siis varu mootori, käigukasti ja järsku selle liikuva varda ka. Samuti ka süüteluku koos võtmega ning järsku ka parema kõrvalistuja ukse.
Fingers crossed!
Täna ei saa samuti midagi teha kuna ilm nii nutune, et kohe mitte ei kutsu õue märjaga midagi tegema. Esistange tuleks ka värvimiseks ja lihvimiseks veel eest ära võtta ning esituled koos võrega kuid need ka rohkem kuiva ilma tööd. Pole kiiret ka selle projektiga praegu kuna rahadega on seis suht nadi.. Sad

Praeguseks kõik.

Fiat 127 0.9l
Vasta
#8

Nonii. Sai ikka kark alla aetud ja õue fiati kallale mindud. Eemaldasin esistange ja esivõre. Õnneks sealt alt kuskilt üllatusi ei tulnud.
Mõni pilt siis ka, et ikka midagi vaadata ka oleks:

[Pilt: large_22767855_e3RU.jpg]
[Pilt: large_22767857_0gUA.jpg]
[Pilt: large_22767859_anDJ.jpg]
[Pilt: large_22767869_zmqF.jpg]
[Pilt: large_22767873_Ctk0.jpg]
Siin ka üks pilt sellest nuhtlusest hoovast, mis kuidagi liikuda ei taha. Teine hoob mis vertikaalselt alla läheb sealtsamast liigub õnneks korralikult.
[Pilt: large_22767875_PCdI.jpg]
Ja nii palju peab praegu gaasijalga vasakule kallutama, kui tahab vabakäigult esimesele ja esimeselt teisele vahetada. Pole kuigi mugav.

Fiat 127 0.9l
Vasta
#9

Soh, Eikla küla masin ju oli?
Vasta
#10

Täitsa seesama jah.

Fiat 127 0.9l
Vasta
#11

Siit saad äkki mõne idee
http://mymaranellohousecom.maranellohouse.com/127.html

Paar näpunäidet käigukangi loksumise vastu jäi ka silma.
Vasta
#12

Väga hea lugemine oli kuid selle käiguprobleemi jaoks täpset lahendust ei saanud ikkagi. See on juba teada, et need kõik kuluosad pean ma kas esindusest tellima või laskma treialil uued ( ning kõvemast materjalist ) teha.
Täna alustasin ka pahteldamist ning mõni asi sai täitsa pahteldatud-lihvitud kuid 70% tööst on veel ees kuna pahtel sai otsa. Tuleb millalgi uus purk seda tuua ja siis saab kere pahteldatud.
Praegu veeretan peas mõtteid, et peaks kõrvalistuja ukse välja vahetama. Lasin sinna küll uue alaääre keevitada mis vajab vähe lõikamist et paika sobiks korralikult kuid ikkagi ei anna see rahu. 127metel on pea kõigil see ukse alaääre roosteprobleem ning see juba hakkab ära tüütama.
Üks kuri plaan oli teha see kõrvalistuja uks nii siledaks ja õigete mõõtudega kui saab ning siis teha sellest klaasriidest vormid millest omakorda teeks klaasfiibrist uue ukse, millele peaks siis sisse panema kõik need originaal mehhanismid ning ka ühe tugevndustala ohutuse mõttes.
Kuid veel parem lahendus oleks see, kui kellegil oleks täiesti korralik kõrvalistuja uks olemas ja pakkumisel.
Seda varuosadeks mõeldud 127et pole jõudnud veel vaatama minna kuna pole aega olnud. Loodan, et järsku homme jõuab. Kui seal midagigi võtta on siis toon ära. Varuosi läheks ikka ajapikku vaja.[/align]

Fiat 127 0.9l
Vasta
#13

Täitsa korralik masin, peab ütlema! Klaasplastikust uut ust tegema küll ei soovita hakata selle väikese vea pärast, mille oskamatu meistrimees tegi. Õigem on ukse alumine äär uuesti teha ja juba oskaja meistri poolt. Lugege ka ksf, Autorestauraatori tegemistest Vanatehnikafoorumis !

Tervitab Veteran.
Vasta
#14

Nojah, kuid ega kuskilt neid häid uksi leida ole ja terve alaäär uus keevitada on ka jama. Siis on sobitamist ja sellist jama nii palju. Saaks kuskult normaalse raha eest uue ukse oleks kõige parem. Kellel pakkuda on tehke häält.

Fiat 127 0.9l
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne