vaata ja imesta!
#1

eilses õhtulehes olid pildid kehra päästekomando liiklusvahenditest. püüan pildi ka siia üles panna...
Vasta
#2

unustasin:
eelmine pilt on 1965.a mersust.

panen veel ühe:
Vasta
#3

Pikk jutt, *itt jutt aga kurb on ja ei saa lihtsalt kirjutamata jätta. Kes ei viitsi, ärgu lugegu Smile

Asjast veidi teadjana peab ütlema, et seis on ikka väga tsitt.
Kõige koledam on see, et see vähenegi mis mõeldud tehnika soetamiseks läheb teinekord lihtsalt suuri metsatulekahjusid kustutades kütuse peale +külmal talvel oma hoonete kütmiseks, sest ega maja saa ju kinni panna. Metsatulekahjudel käiakse Gazide ja Zilidega, mis neelavad tohututes kogustes bena = töötund maksab ikka $$$ Terve Eesti peale on iseseisvusajal ostetud 2 (kaks) uut neliveolist masinat, millega metsas võiks käia ja samasuguseid enam keegi osta ka ei julge (ei jõua ka, hind 5,5M), kuna esisild asjadel väga nõrk ja juba peale väikest läbisõitu teheti teenenduses esisilla remondiks pea sadatuhat... :o
Kulupõlengud on ka hooajati asjad, mis moodustavad tohutu protsendi väljasõitudest - raha kulub nendele seega valusalt.
Humanitaarabina enam masinaid ja varustust ei tule, sest need ajad on läbi saanud. Kui õnnestub Tallinnast raha kaubelda, siis ostetakse kohapealt ja mujalt kasutatud paakautosid (piima ja kütusetsisternid), mida siis tuletõrje paakautodeks ise põlveotsas ümber ehitatakse ja kusjuures üldiselt on tulemus väga kena Smile Kahjuks aga on alusauto ostmiseks ainult max 200000 Päästeametilt ja selle hinna sisse peab mahtuma ka käibemaks - teenistused ostetavalt kaubalt käibemaksu tagasi ei saa.

Kasutatud pritsimasinate leidmine on suht lootusetu. Jah, piltidel nähtud \"seanina\" mersusid ja muud 25+ aastat vana kõntsa saab kirve hinnaga kümmnete kaupa osta, kuid näiteks 10 aastat vana masinat normaalse hinnaga kuskilt ilma pealt leida on pime õnn, kuna mujal maailmas kasutatakse masinaid üldiselt ka selle piirini, kuni veel ilma probleemideta liigub. 25 aastat vana pritsumasina läbisõit jääb üldiselt alla 65000 (kuuekümmneviie tuhande) kilomeetri.

Praegu käib riigihange uute tavapritsumasinate soetuseks. Seda firmat, kes siiani müüs, vist eriti enam näha ei taheta, kuna seni müüdud autod on kuuldavasti rohkelt probleeme tekitanud Mõned probleemid:
1. Toodetud Austrias ja nagu tõsisemat külma on, nii külmuvad õnnetusele sõites ära ja masinatest ei saa vett kätte. Mis krdi pritsiauto see siis on?
2. Pump asub auto tagaosas ja kõrgemal kui käigukast, kust viiakse pumbani jõud pika ja jätkuderohke kardaaniga. Tüüpiliselt laguneb see kardaan ära kuna jõuõlad ja muu füüsika murrab ajapikku nõrga konstruktsiooni maha.
3. Iga pisidetail maksab ränka raha ja seda tuleb pikalt oodata Tegelt. Eesti on tootjatele oma turu väiksuse tõttu tihti teisejärguline (võibolla mõni väike müük aastas ja selle kõrval 101 hinnaküsimist muudab suhtumise mõnel juhul teisejäruliseks.)
4. Talvel võib midagi masinalt võtma minnes jalaluud ära murda, sest masin on kõrge ja lühemad mehed peavad astuma roostevaba plekiga kaetud nn. astmele (libe, talvel lumise jalanõuga)
5. Nn. pealisehituste (see mis siis kabiini taha jääb) ehitamisel on tootja iga asja pealt kokku hoidnud. Tulemus see, et masinaid peab vedama Austriasse \"ära vajunud\" pealisehitisi taastama - võib vaid arvata mis see maksab. Loodetavasti käib asi ikka garantiikorras...
Jne.

See on enamuses vist selle tagajärg, et me nii vaesed oleme ja üritame midagi ostes elu eest kokku hoida. (peaaegu nagu mina Big Grin) Kirjeldatud Austria masinate hind oli koos varustusega 4,5 ja rohkem milli, uut ja paremat autot tahetakse täiskomplektsena 4 milliga saada. Elame näeme...
Vasta
#4

aga palju muidu selline mersu praegu maksta võiks:
1) töömasinana
2) kollektsionääridele

?????????
Vasta
#5

Veidi tuletõrjetehnikast:
Huvitav on, et kaks VANIMAT Land Rover\'it Eestis kuuluvad päästeteenistusele:

1)1956. a. S-I 86\" kerega:
[Pilt: suveretk01-40.jpg]

2)1968. a. S-IIA 109\" kerega ja aikuke auto Eestis R6 bensukaga
[Pilt: suvi02-26.jpg]
Viimast hoitakse nagu kullatükki (tõsi hetkel mootor puusSad ), sest võtab kordi vähem bensu, kui 4x4 venelased ja on poole effektiivsema pumbaga. Väga mobiilne ja kerge- seega sobib ideaalselt turbaväljade põlengute kustatutamisel.
Ideaaalne pumbautod ja pikkdel liinidel surve tõstsja.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#6

väike sisene offtopic, aga varsti ma kirjutan ka väikese artikli erinevate (uunikum) TT masinate kohta...

//svenson@päästeamet Wink Cool
Vasta
#7

mis monstrum selle Puhja masina tagant paistab, selline hiiglaslike rataste längus esiklaasiga ning lilla ja kollasega.
kas on 08 offroad variant:???
Vasta
#8

kod Landy on kommenteerinud seda nii:
Ainus Range Rover Dakar Eestis

http://www.landrover.ee/est/galerii/2001...image3.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/2001...image8.htm

Eks kui ise siia sattub, siis jutustab


Vasta
#9

Alts - minuteada on ikka rohkem kui kaks neljarattaveaoga autot ostetud eestisse. Kolm scanni (Katariinad) minuteada ja üks MB Unimoq, viimane on kosel päästekompaniis, muu jutt on sulatõsi
Vasta
#10

Kõik scaniad ei ole 4WD, kui ei eksi siis näiteks Tartus on lihtne tagaveoline, põlvas aga 4wd.
Aga pritsumasintega on tõeti varsti jama majas, samas tänaste lehtede andmetel testis politsei ametnik Antropov , H2 te, esitledes seda kui \"eriüksuse vajadust maasturite järele\". selle h2 raha eest saaks juba üht koma teist lubada.

Ja üldse, korrakaitsjad saavad iga aasta posu uusi sõidukaid, ikka 10 mil ja enam, samas kogu päästemansa tehnika pidamise ja soetamise jaoks kokku 3 mil aastas ?


Vasta
#11

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: ummi
mis monstrum selle Puhja masina tagant paistab, selline hiiglaslike rataste längus esiklaasiga ning lilla ja kollasega.
kas on 08 offroad variant:???
Tegu on pesuehtsa Land Rover\'iga.

Mudeliks Rage Rover Dakar ja toodetud on see RR Classicu raami ja agregaatide baasil seeriatoodnaguna spetsiaalselt võistlusautoks.
Peal on toruraamil asetsev plastikkere ja mootoriks reeglina Rover\'i V8i 3,9L+automaat kast
[Pilt: lr_suvi_2002_119.JPG]
\"The Dakar is a kit car based on complete Range Rover mechanics and shortened chassis. The body is made of GRP plastic. At first it may look strange but in fact it\'s a funny car. Maybe a good alternative if your RR body is slowly rusting away. The car weights only 1500 kg and, as the chassis is shortened, has almost no front and rear overhang. The standard Rangie engine will do wonders with the lighter car. Length: 3,71 m (RR: 4,56m), width: 1,81m (RR 1,89m)\"


Täpsemlat loe siit:
http://www.dakar4x4.co.uk/
http://www.dakar.co.uk/



P.S.
Kui huvi, siis praegu on üks isegi müügiks
http://www.rangeroverrecycling.nl/englis/
H:24.500,- EUR

Kuna läheb väga off-topicuks, sii jätaks mõnes muus kohas selle auto lahkamist.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne